Jump to content
Българският форум за музиканти

Пасивен атенюатор - направа.


Recommended Posts

Здравейте! 

Имам добра видеокамера Panasonic TM900 с нелоши вградени микрофони. Обаче, от една страна,  слабост на този модел е охлаждащият вентилатор, който при тихи динамики и паузи  се чува, а от друга страна, имам професионален кондензаторен микрофон RODE K2, който го имам, за да го използвам, а не за да си стои в кутията. Имам (по-точно, съвсем скоро ще имам) и преносим 4-канален дигитален рекордер TASCAM DR-40, с два XLR входа с фантомно захранване, който също така трябва да се ползва. С други думи, с цел оптимално качество на аудиото на клиповете, камерата ще я ползвам само за видео-файла, или за записване на аудио-файла, които ще идва от Таскама, който ще цифровизира аналоговия сигнал от RODE K2. Значи, свързвам с кабел аудио-изхода на Таскама с аудио-входа на камерата. Обаче ето от този клип в YouTube: 

 

     

 

(Ultimate sound recording in Canon 5D _ 7D and Sony PCM-D50)

 

научих, че при подобен случай на свързване на камера Canon 5D и подобен преносим рекордер Sony PCM-D50 (и той, също като TASCAM DR-40, записва звук 96 KHz@16 BIT or better), нивата на аудио-сигнала между изхода и входа са много различни и се налага да има пасивен атенюатор помежду им. Въпросът ми е ,тъй като аз трудно се ориентирам в тази специфика, първо:

 

доколко са различни нивата на сигнала между изхода на TASCAM DR-40 и входа на Panasonic TM900, съответно, налага ли се тяхното изравняване с атенюатор?

 

- второ, момиченцето от клипа е много Оправно и всичко ясно е обяснило, обаче не съм много сигурен, че точно аз ще се справя с направата на пасивен атенюатор, защото не знам откъде да намеря частите за него и какви точно части да искам. Очевидно, два потенциометъра, две съпротивления, плака и малко станиол, но с какви характеристики и какъв произход, за да не се отрази зле на качеството на звука?  Видях, от фирма МЕГАВОЙС продават някакви атенюатори за 10-20 лева, но  нямам идея, дали ще са подходящи за моя случай и кои от тях точно. 

 

-Трето, този вариант с атенюатора няма да е необходим, ако аз просто си запиша аудиото върху Таскама едновременно с видеото, което си се записва на паметта на камерата, а после с някакъв софтуер ги свържа и синхронизирам във видео-клип, като за целта заместя оригиналния аудио-файл от камкордера с този от Таскама. Но как ще стане тая синхронизация така, че да няма и най-минимално разминаване и видеото абсолютно точно да съвпада с аудиото по време, и с какъв софтуер, не ми е ясно.

 

Надявам се някой от вас да ме ориентира по тези въпроси!

Редактирано от Harrry
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Параметрите на нивата на входен и изходен сигнал на съответните устройства сигурно ги има в ръководствата на устройствата. Тоест можеш сам да си ги видиш. 

Предполагам, че таскама вади линейно ниво а камерата иска микрофонно ниво. Тогава ти трябва атенюатор. Но не е ли по-добре първо да тестваш и после да мислиш за решение (ако изобщо има проблем)?

 

Друго - какъв е смисъла сигналът да минава през таскама и  да се цифровизира, после да става пак аналогов, да влиза в камерата и пак да се цифровизира? 

 

По-добър вариант е пляскаш с ръце в началото и записваш 2 звука - един от таскама и един от камерата. После при обработката заменяш аудито на камерата с това от таскама и не се занимаваш с многократно конвертиране на аудио сигнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина си прав и човек трябва сам да се поразрови, а не да чака всичко наготово, обаче аз още трудно се ориентирам в материята и терминологията. Таскамът записва сигнала BWF: 44.1/48/96 кГц, WAV 16/24-bit: 44.1/48/96 кГц, 16/24-bit, което ще рече линейно, както си го казал, за камкордера не можах да разбера - ей богу, в английското ръководство за цял час ровичкане не видях спецификациите, а на руски за входа на външния микрофон има само това:
Вход микрофона:
j70 дБВ (чувствительность микрофона эквивалент j50 дБ, 0 дБ=1 В/Па, 1 кГц)
(стерео мини-гнездо),
което нищо не ми говори. Както и да е, най-добре ще е просто да замествам аудио файловете - то и аз сам го предложих в темата, но се нуждаех някой да потвърди. А и мислех, че сигналът не се променя по пътя от изхода на Таскама към входа на камкордера. Вместо пляскане с ръце може да си направя щракало- (movie clapper) акто е в клипа и както го знаем от снимането на филмите- те го използват именно за синхрона, предполагам, а също и за номерация на сцените.

Благодаря за разясненията!

Редактирано от Harrry
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.