Jump to content
Българският форум за музиканти

Ламби

Members
  • Мнения

    583
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    6

Относно Ламби

Previous Fields

  • Инструмент
    китара

Последни посетители

2093 профилни разглеждания

Ламби's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Posting Machine Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

146

Обществена Репутация

  1. В крайна сметка запои ли медната жичка към тенекиения жак или не?Силно се съмнявам,че ще стане от първия път,просто хвани някой приятел,който е правил такива неща да ти покаже кое как става,защо става или не става с това или онова.Останалото са празни приказки.
  2. Технически запояването на мед към желязо не е,като да запояваш мед с мед,но не е нещо сложно.Като начало е добре да свалиш лака от проводника и да му капнеш солна киселина.После го калайдисваш ако ме разбираш.Същатата процедура на металната част на жака.По една капка киселина отново и ги спояваш с поялника.При повечето кабели,които съм ремонтирал желязо има достатъчно,но месо липсва.Затова си купувам кабел с достатъчно месо и продавачите на кабели лапат мухите.Не съм им мерил съпротивления не е и нужно жака така или иначе е желязо.Относно поялника за такива операции не е нужна супер станция за запояване.Разбира се има музиканти,които си внушават,че кабела влияе на звука особенно ако е от някоя марка или от НАСА.Ако е добре запоен и изолиран върши същата работа.Все пак поялника трябва да е изправен и да се спазват елементарни мерки за безопасност.Работи се с ток,солна киселина,температура,изпарения и т.н.Успех
  3. Мдаа истинската китарна апаратура е капризна,скъпа и обикновенно не е налична в магазина.За сметка на това магазина е пълен с всевъзможни боклуци винаги на добра цена.И ошашавения начинаещ музикант ще не ще си купува някакво кубенце,като начало,после някой проц,после някоя друга кутийка със съпротивление вътре.После друг проц,друго кубе и така до безкрай.Все пак всеки има глава на раменете и парите са си негови.Един харесва руса,друг черна ,трети направо мъже и т.н .
  4. Тия работи с местене на въздух съм ги усещал само на концерт и то много рядко.Там мощностите са киловати.Броя на озвучителните тела под сцената и около нея е значителен.Някои хора се заблуждават,че звука на такива събития излиза от някой лампов амп.Истината е,че озвучителя получава сигнал от този ако и го усилва колкото е необходимо.Дефакто ампа даже не е усилен до край не е и нужно.1 ват си е 1 и ако е въпроса дали може в стая4 на 4м да се постигне достатъчно звуково налягане може що да не може.Дали съседите ще чуват?Сигурно.Разликата между 1 ват и 100 вата не е сто пъти.Най вероятно е десет пъти,което никак не е малко.Дали може този амп да се включи в кабинет 4 х 12 ? Ако общия импеданс на кабинета е 16 ома Да.
  5. Все пак лютиерите се надяват да продадат нещо на събитието.Силно ме съмнява да се съберат само да пият по една бира.Купувачи със сигурност няма да липсват,дали аз ще купя нещо?Скептично съм настроен.По добре да отида на As I Lay Daying там поне ще видя и чуя къстъм шоп инструменти на западни и източни лютиери.След такива събития осъзнаваш колко смешна и тъжна е Българската реалност.
  6. Ламби

    Странен нът...

    Най общо казано,като седлото е в крайно положение а струната трябва да се удължи още два мм примерно освен от нъта няма откъде да стане.Това важи за инструменти с фиксиран бридж.Няма нищо страшно ако нъта е такъв,важно е да се постигне нужната интонация.
  7. Е то навремето българските майстори на овчарски гети са били най добри.Правили са тайници в тях за златни монети,друг е въпроса,че златните монети са предимно турски,Венециянски,Византийски и т.н.Българските майстори ще си ги мерят помежду си и няма да си слагам там портмонето.Друго щеше да е да наредят два три Рига и примерно няколко китайски брадви от скъпите,няколко ЛТД,няколко японски ЕСП,няколко Гибсън стандарт и т.н.Сори ама няма да участвам.
  8. Да кажем че си направя труда да присъствам,но ще има ли стандартна продукция на световни марки,като база за сравнения или не.
  9. Ламби

    Странен нът...

    Снимка на бриджа би помогнала много.Предполагам,че две от седлата са в крайно положение
  10. Според мен автора на темата е изтрезнял и осъзнал,че няма да стане работата.Колкото до качествата на къстъм шоп,зависи с какво ще ги сравняваме и гледната точка на този,който сравнява.Винаги е строго индивидуално.В моя случай сравнявах китара от магазина за две хиляди с такава за седем ако изобщо има някакви разлики в никакъв случай не са за пет хиляди.При евентуална продажба на Шектъра винаги ще му взема половината пари и повече,докато другата ще е с голяма задна ножица.То нека да няма мъртви позиции по грифа,да държи строй,състена да е равен от ляво и дясно на 12 праг,ключове,адаптери,бридж и финиш да ме устройват пък ще го преживея някакси,че не е Къстъм.
  11. Тука си противоречите нещо.Единия имал достъп до материали,пък другия нямал.Даден продукт струва,не колкото иска продавача,а колкото е склонен някой да плати.Аз от лъкове за цигулки не разбирам ако ползвах такова нещо вероятно щях да пробвам и майсторски такъв.Дали ще платя 1000 евро за такова нещо?Вероятно ако съм музикант с претенции.Относно майсторските китари държал съм в ръце Майонез по поръчка и според мен е твърде далеч от корейския ми Шектър.Може би защото Шектъра си е мой.Ама баритон бил,тоя свирил с такава.Добре де ама аз няма да я плащам,ще е някой друг.Серийната продукция на някои фирми ме устройва,като цена и качество.Български къстъм шоп съм виждал само във вид на съсипани инструменти.Даже последно имаше тема за съдбата на едно ЛТД.Айде със здраве.
  12. Е Китайските нали пак хора са ги правили.Пак казвам не сте издържали на конкуренцията.Интернет разказа играта на занаятчиите.Преди беше добре отиваш в магазина,няма нищо и купуваш каквото има.Сега за смешни пари,купуваш от Китай и така.Да видим до кога?
  13. Само не мога да разбера какво общо имат лъковете за цигулки с лютиерска електрическа китара.Просто не сте издържали на конкуренцията.А това,че няма майсторски инструменти в магазините са съвсем други.Аз ако съм майстор бих си плащал на магазина да промотира продукцията ми.В магазина евентуално някой музикант над средно ниво би подрънкал на продукта ми и евентуално платил исканите пари.Така стоят нещата от моя гледна точка на купувач.Почнахте да смятате печалбите на Томан,погледнете им и разходите.
  14. Ако Българските майстори са толкова добри защо няма нито един техен инструмент в Софийските магазини?Най малкото щеше да изпъква сред Китайските и Индонезийски шир потреба инструменти.Майсторите обикновенно се занимават с дребни поправки на сравнително скъпи инструменти.Все пак трябва да изкарват някакви пари.
  15. Към строителя на китари.Като начало приготви си чертеж с всички размери на тялото,грифа,ъгъл между гриф и тялото.После останалия хардуер и отиваш при лютиера или дърводелеца с парите,които си готов да платиш за нещо със съмнителни качества.Обикновено майсторите не се хващат с такива проекти,защото всяка китайска талпа е направена на по съвременни машини и съответно качеството е непостижимо в гаражни условия.Работата е малко,като да забременее мъж.Опитите са безкрайни и все без успех.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.