Jump to content
Българският форум за музиканти

emosms

Members
  • Мнения

    1457
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    5

Всичко публикувано от emosms

  1. На китари, на които е 'вибратено' повечко, се налага втора корекция за 'най-нисък екшън', след като се посвири... Тук точно, отделната корекция на седлата идва таман. Пък радиуса... какъвто такъв...
  2. Защо ти трябва толкова плавно, по принцип сваляш до възможно най-ниския екшън (ти си преценяваш колко buzz е приемливо), и вече зависи колко е правилен левълинга/ износването на прагчетата. Не мисля че някакви разлики, дори цял милиметър, пречат особено при свирене.
  3. Бе щом с това подобие на китара се получава, не всичко е загубено..
  4. Ако не свиря, никакви, глезотии, странични занимавки и измислени проекти Ей го човека - плющи на P баса, всякакви трикове си му излизат и не баса му пречи да е по-ритмичен, където не е перфектен
  5. Интересно сравнение между нек-тру и болт он китари: Соло: Бас: Не мога да преценя за състейна (нек-тру би трябвало да е повече), но има интересен ефект: - при нек-тру като че ли има по-наситени среди, а при болт-он високите изпъкват, звука е по snapier (на солото личи повече като че ли), и цялостно има нещо като mid-scooped, което е доста подходящо за слап
  6. Нужно е за максимално ясен тон и лесно звукоизвличане при слап свирене. С перо също дава доста хармоници и високи, а на клипа, според мен, свиренето му с пръсти наподобява атаката и тона на свирене с перо. Конкретно ореха не ми се струва толкова mid scooped. Както и да е, за някои класически бас саундове, хората навират muffler парчета под бриджа, чорапи :D, имаме и животното P bass, което дава специфичен тон (става интересно и за слап свирене). Но за мен проблема (и на соло китара, вкл. с драйв) е бил винаги един и същ - максимална яснота (и при акорди), звънливост, хармоници, високи (тук някъде и състейна отговаря за тази 'яснота'). Нямаш ли това, НЕ можеш да го възстановиш, ако го искаш на макс. Имаш ли го (с много специфики и уговорки за конкретния търсен тон) - имаш пасивен тонконтрол на китарата, тонкоректори, еквалайзери, звукоизвличане - за всякакви вариации на по-мътен тон.
  7. Писах на 4-5 в алибаба, но засега няма успех. Оставям идеята на трупчета - и без това нещо се преситих, и спрях да свиря тези дни... Иначе, ето примерно за какво става въпрос: Между другото, този бас на клипа, с fanned frets, ми напомня, че другия ми бас е с по-дълга мензура от китаеца, който модвам. Още една причина, че примерно той звучи с живец и на 5-7 позиция на 5 струна, само с почукване (слап), а и по-нагоре става за нещо.
  8. Мисля, че трябва самите адаптери да са ти със средна точка. Ако е хъмбъкер, би трябвало да стане нещо (тр. да изведеш средна точка), или JB с двата сингъла с изведена средна точка, но потенциометрите и и пасивната електроника както са, няма да ти свършат работа... А и самите адаптери, особено ако са два сингъла нек и бридж, ще имат различни полувълни на сигнала и ще стане... нещо. Бленда между двата също се губи. Имам най-евтиния DI бокс от томан (20-30 лв беше), който представлява импедансен трансформатор с небалансиран вход и балансиран изход, със средна точка. Има и граунд лифт. Повече от доволен, при включване на бас директно в пулта. Но, като няма усилване на сигнала, не знам до колко метра кабел след трафа е ок.. Ползвал съм го с 2-3 метра кабел.
  9. Така и не съм открил къде продават, чак и да даваш спецификации колко да са дебели тяло/ топ... Иначе, само махагон мисля (нз) че повече ще ми хареса от сегашното тяло, но за по-bright sound би трябвало да е с топ дървесина, която е по-bright.. Поне така се прави, съм чувал Има почти готови тела за бас, махагон, пак около 100 лв, в алито. Но с дефектчета, едно си харесах и мисля че бих могъл да шлайфам около дефекта (да увелича заоблянето към ръката) и да го изкарам на нула, да не стои като дупка.
  10. От jaf bulgaria могат да се купят янове северноамерикански клен. Не съм сигурен (не питах) дали е hard mapple, но по имейла разбрах, че не са много склонни да пратят цял ян по куриер (неокрайчена талпа) и по скоро тр. да ида до склада (Варна) да си избера и да го взема. Яновете са по ~2.5 м, варираща ширина. Ще стигнат за 2-3-4 китари, ако материала става по-цялата дължина.. Ще е тежко и излишно много. Термодекинг, заготовка дъска, се съгласиха да пратят, но не знам става ли за нещо .. И други търговци отказаха да пращат по куриер (янове, други избичени парчотии), дори бяха учудени, как ще го взема без да си го огледам (има резон) и не им се занимава с излишни снимки, кореспонденции, обяснения и разправии, ако материала не е напълно ок за каквото ти трябва.. Та пипкава работа е намиране на материал. Най-близки открих един тип от Казанлък, който каза, че може да ми избичи от труп орех, каквото ми харесало. Какво да ми хареса, освен по габарит, а вътре не знам как ще е.. И този труп, колко е изсъхнал, дали няма да има разцепено или кухини в размера който ми трябва - божа работа.... Единствения резон изобщо да мисля такъв проект е, че ако имам материал (проблема), бих могъл чат пат да ползвам цнц на работа, като набарам машината свободна... Иначе, определено не ми е работа - като повечето простотии (one of projects) с които се забърквам, отнемат огромно време и с малко късмет ги дотътрям до финал (или пък не..)
  11. С адаптрите си играх преди 2 години. Бях забравил момента, че оригиналните вадят ПО ЗЛЕ звук, отколкото звучи на сухо... Kоето вече е супер порнография, но за съжаление има такива случаи Оттук нататък си чувам ясно, как на сухо едната китара звучи по-мътно да го кажем, от другата. Говоря за бас китари (solidbody), за електрически солокитари (solidbody) не ми прави толкова впечатление. Иначе блазни ме на другата бас китара (тази по-bright с повече състейн) да сменя адаптерите, защото адаптери с керамични магнити ме дразнят като атака и тон. Но съм се зарекъл да я оставя във стоков вид, и да не се занимавам повече с глупости Има един момент на грубост и острота, който е неприятен, а алнико експериментите ми сякаш компресират сигнала при по-силна атака/ динамика. Но и с тях, без компресор/ лимитер иска много сериозен контрол на свирене, за да звучи по-уравновесено
  12. Ами.. какво би препоръчал за макс. bright tone и състейн, доколкото зависи само от тялото? Болт он конструкции, сравнявал съм няколко баса само на сухо и чувам разлика. В общи линии, ако на сухо няма живец, при слап свирене, едва ли през електрониката ще изкара нещо. Фингър стайл е възможно да се модифицира от електрониката и уредбата, но слап - получаваш каквото е на сухо... Дъното е един скуеър афинити 5 (тотален скрап) 'топ' един sire (Пак е доста бюджетен бас), и един корт (забравих модела). Баса който модвам е по средата и искам да го подобря откъм състейн (запазвайки грифа) и да му променя характера към по-bright, с повече хармоници и по-ясни високи. Орех, ясен (мисля че го дават balanced) или северноамерикански клен (hard mapple, като за грифове), друго? Или варианти с топ от bright дървесина и основа от нещо със състейн (да речем махагон). П.п. струват ли си експерименти с термодърво за декинг (термично обработено), или му е взет живеца и ще звучи умряло
  13. В алиекспрес намирам тела с дефекти по ~100 лв с доставка, махагон. Някой може и да станат с минимум дофрезоване. Други китайски сайтове не знам, в алибаба не откривам друго освен цели китари и грифове. Теоретично, махагона не е bright, поне не би бил, ако не си изцяло с mapple гриф И фретборд - като на фабричния бас Sire към който се опитвам да доближа звука. Попаднах на материал термообработени дъски от ясен за декинг, но се зачетох, че ако е overcooked, звука може да се прецаква, освен това дървото олеква при препичане. т.е. термообработката за настилки за външна употреба не е ясно каква е, спрямо термообработката при гриф от клен, а за тяло на solidbody китари май не се ползва/ няма смисъл. п.п. някой има ли идея за пропарените дървесини - за предпочитане ли са или не? Има обяви за пропарени - орех и други материали.
  14. Къде ги гледаш тези неща
  15. Поинтересувах се още малко по темата, може би орехът е най-подходящия материал с търсения звук, който се намира в бг: - https://mynewmicrophone.com/is-walnut-a-good-guitar-tonewood-electric-acoustic-bass/ (english walnut би трябвало да отговаря на европейския) Интересен вариант е и череша, макар че орех и ясен би трябвало да са по-подходящи - https://mynewmicrophone.com/is-cherry-a-good-guitar-tonewood-electric-acoustic-bass/ (sweet cherry тр. да е европейската) И с трите варианта, ако се направи тяло от един вид дърво (без основа от нещо по леко), отиваме към по-тежка китара - плътност 600кг/м3 и нагоре. В момента, най ме блазни идеята за срез от коренище на орех и изработка на тяло от цяло парче От дъски, ако мога сам да го залепя (не знам с какво лепило но мога да пригодя нещо като стяжка, и то доста стабилна), би било доста по лесно да се събере нещо. От първоначалната идея на темата - да фрезовам оригиналното тяло и да му залепя топ, се отказвам. Също, бг яворът няма нищо общо с mapple/ клен и е мек, не става, освен за визия. По-добре да запазя тялото (т.е. китарата в пригодно състояние) и да си правя отделно експерименти за ново тяло, а и евентуално хай енд изпълнение от едно парче, ако намеря такова
  16. Тялото би трябвало да е от това, и ми се струва че чувам някои от характеристиките му: - https://mynewmicrophone.com/is-okoume-a-good-guitar-tonewood-electric-acoustic-bass/ Още по идиотската идея за евентуално достъпен, не много скъп, доволно твърд и плътен материал: - https://mynewmicrophone.com/is-bamboo-a-good-guitar-tonewood-electric-acoustic-bass/ Ако намеря отнакъде дъски паркет бамбуков композит на бройка, няма и да е скъпо. Но, по-разумно ще е да не окепазявам оригиналното тяло, а това, ако изобщо ще се захващам, да си върви като отделна изработка на тяло за експеримента. Тяло от нещо (достъпно), с бамбуков топ за brightness, sustain. Или само бамбук, но по тънко от оригиналното, защото ще стане тежичко. Идеята е да подобря състейна и хармониците в дебелите струни на тази китара: - Която сравнявам с тази: - https://www.thomann.de/gb/marcus_miller_m2_5_tbl_2nd_gen.htm Някакъв магахон (лек ми се струва) + гриф и фретборд mapple, срещу okoume, mapple neck + не знам какво (oт 5 ивици) и engineered wood (композит) фретборд. Разлика има - повече състейн на баса на Sire китарката (предполагам от тялото) и повече хармоници (и тялото е по-твърдо, и разбира се mapple fretboard).
  17. Поредната идиотска идея... Откъде да намеря 4-5 мм (предполагам) дъски от явор или ясен, или друго твърдо дърво за bright tone, за изработка на топ на китарно тяло? :D
  18. Тука вече има нещо, мисля че не е само за фасон. Но не е окончателно, не ми харесва с тези винтове и пружини 😁 Сменях седлата едно по едно. Така непосредствено придобих представа за звук: преди - след. С месинговите звучи по-ясно. Оригиналните се оказаха скапан цам, блока на тремолото не е (лови го магнит). Обяснение може да е и следното (ако субективно съм сгрешил, че при баса няма разлика, не записах семпли): - съотношението между масата на трептящата струна, спрямо масата на седлото (от съответен метал, с неговите характеристики) при баса е по-голямо, и влиянието на седлото там не се усеща толкова. При баса максимален zing при слап свирене ще има, предполагам, от стоманени седла (но не скапана отливка) или титан, както и разбира се струни (неръжд.) и конструкция, дърво на китарата.
  19. Иначе, ето как става, цвета е як. Но евентуално тр. да повторя (ако има смисъл с друга подготовка на боядисването и защита отгоре), за да стане по-трайно.
  20. Междувременно се бях захванал с един злощастен рефиниш на ключовете. Първоначално пробвах галванизация с никел + мед. На врътките горе долу се получи, макар че тр. да повторя, защото при полиране с паста почва да избледнява (в сравнение с тази снимка са леко избледняли) На ключовете не хваща и толкова, прави някакъв налеп по метала. После си харесах един спрей, като цвят пасва на дървото. Гайките са ок, а и те не се пипат много много. Телата на ключовете, още докато ги сглобявах и забърсвах (гресирах зъбчатките и ги омазах целите), боята започна да пада. Ръкохватките лепнат (над 24 часа след боядисване) и боята почва да пада по ръбовете. Всички детайли бяха предварително матирани със скочбрайт, обезмаслени, даже киснати в буркан с обезмаслител 2, 3 дни. Сега нз какво да правя, да купувам поредната играчка-боклук-спрей грунд, може би и спрей лак за след боята, или просто да пробвам с пистолет топъл въздух да доизсушавам след боядисване.... Ако купувам боклук-играчка-фейк спрей грунд, има ли гаранция че някой ще хване върху тази повърхност? В общи линии, адхезията не мисля че е гарантирана, по-скоро грунда създава равномерна основа за да хване цвета с по-малко слоеве и разход на боя. Не е работа да правиш рефиниш на ключове, но оригиналния хром прилича на кенефско кранче на тази китара, а този цвят мн. ме кефи. Някой правил ли е рефиниш на хромиран хардуеър и как?
  21. Събрах чарковете: Нз кога ще запиша семпли (ако някога..) с двата бриджа, по първи впечатления разлика няма, или не осезаема. Но с такъв тип ретро бридж ми харесва повече и ми прилича на истински бас :D
  22. Викам да приключвам с това, макар че може да се направи final touch на финиша Ся тр. да обикалям за едни тъпи стопорни винтчета и още занимавки
  23. Закърпих го с капаче... Но калаената кръпка ще е*ава мамата на богатата палитра от обертонове, която очаквам да разцъфти под месинговите седла 😁 Поне хванах цака как да режа (на 4 пъти с въртене на детайла), за минимум 'бягане'. Точно се понаучих, но едва ли ще правя пак такова нещо 😁 Вече дори достатъчно изрезка нямам, да се упражнявам с капачета (другите са по-малко зле), и не ми се чака от китайците.
  24. Някой ако даде идея как леко да пожълтя две от врътките (хромиран цам), както и врътките на ключовете. Засега съм ги матирал със скочбрайт, защото ми изглежда прекалено циганско лъскаво (както и оригиналния бридж) за тази китара. Купих си никелова лента и ще пробвам електроплейтинг, като се надявам никела върху матирана повърхност да жълтее една идея повече от оригиналния хром. Има вариант да се направи месингов финиш - детайла се нагрява и после се търка с месингова четка - работи за стоманени детайли и става доволен brushed финиш, с месингово покритие. Но тези детайли са доста малки, и са от скапан цам, не искам да рискувам. Идеалния вариант ще е да докарам цвета на основата на бриджа, но едва ли ще намеря врътки от неръждавейка, да повторя процедурата с нагряването на неръждавейка.
  25. На лесните седла се оказа проблем рязането. Режа го с флекс и стойка пендула, диск 1 мм. При влизането, ряза започва където съм го позиционирал, и после диска бяга малко навън. Трябваше на шаблона с дупките или да оставя повече място за срез между седлата, или да ги режа едно по едно с надмярка, и после да пиля до точен размер.. Сега единия краен отвор е близко до ръба, като на едно от седлата почти се показа резбата и нямам материал да изработя ново, но мисля че при този диаметър на детайла ще си е доста здраво. Като цяло, мисля че стана vintage/ aged look, който супер пасва с дървото на китарата.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.