В общия случай нищо няма да стане, но за да си осигуриш максимална дълга и безпроблемна работа е най-добре лампите да имат сходни характеристики и при смяна да се поизмери туй-онуй от човек, който се занимава с това (напрежения и биас). Конкретен проблем, за който се сещам, е едната лампа да се износи по-бързо от другата (ако усилвателят няма отделна биас настройка за всяка лампа), понеже работи при по-висок ток (на покой И при подаване на сигнал).
Доколко две лампи са матчнати е друга тема вече. Разни самозванци пускат измерени и мачнати лампи, които обаче реално изобщо не са такива. Например с някакъв тестер произведен около WWII и неизмерван/калибриран от следващата сряда. И/или се сравняват параметри, измерени на 250 волта, при положение, че китарните ампове работят на 400-500 и при каквито напрежения параметрите се променят/раздалечават. Купувал съм лично такива "мачнати", даже 2 или 3 пъти. Но като ги сложа на моя Curve Tracer - друга песен пеят. И преди да каже някой "Откъде знаеш, че не е при теб проблема?" - знам, понеже съм изкупил десетки гарантирано вярно измерени лампи и комплекти от реномирани магазини и техните данни съвпадат напълно с тези на моя тестер. Давам и конкретен пример със споменатите от synchu руски 6П3С-Е - купувам мачнат квартет, от които една с една няма. Купувам втори квартет - едната с прекъсната намотка на отоплението и също немачнати. Добре че: 1. Не ми трябваше четворка; 2. Имах още няколко в шкафа с лампи, та в крайна сметка успях да понаправя няколко сходни двойки.
Още нещо... Китарните усилватели по принцип не са идеално перфектно балансирани. Един път самата схема (на най-стандартния LTPPI) е разбалансирана, втори път сплитер лампата може да е с разбалансирани триоди, трето крайните лампи могат да се различават, четвърто половинките на първичната намотка на изх. траф. И ако се случи във всяко звено да имаш поне малко разлика все на "лявото рамо" (примерно)... в крайна сметка може да се появи доста голям дисбаланс. Затова според мен е добре доколкото може да се използват що-годе балансирани сплитер и крайни лампи. Или да се мерят, за да гарантираш че няма нещо извънредно криво.
Кога трябва да се сменят лампите synchu спомена и аз съм съгласен с неговите данни за дълголетието им. При предусилвателните основният проблем е загубата на високи честоти и яснота на сигнала, почва да глъхне тона. При крайните основно започва да липсва бас и няма пънч (не рита толкова) и да микрофонират от вибрациите (особено в комбо). Без да се използват тестери и да се измерва нещо най-лесно може да се установи дали дадени лампи са заминали чрез смяна с нови и гарантирано добри. Предусилвателните според мен е правилно да се сменят всички заедно, защото сигналът върви серийно и ако трета лампа ти е без високи/глъхне - смяната на първа и/или втора с някакви извънземно добри може да не доведе до никакво подобрение, тъй като трета при всяко положение ти реже сигнала/високите. Аналогично ако първа ти е смотана - каквато и невероятна лампа да сложиш зад нея файдата може да е нула, тъй като вече ти е окастрен сигнала още след входа. Та... държиш един комплект и сменяш веднъж на година-две. Ако не се усеща ужасна разлика - слагаш пак старите и жулиш още година-две. Тук вече преценката е силно субективна и малко като при струните - един не търпи струни за повече от репетиция-две, друг кара с години.