Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Baby Thomas

    • Points

      2

    • Мнения

      9095


  2. synchu

    synchu

    VIP listed


    • Points

      1

    • Мнения

      5686


  3. Evtim Djerekarov

    Evtim Djerekarov

    VIP listed


    • Points

      1

    • Мнения

      8666


  4. Voidhanger

    Voidhanger

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      404


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 01/19/22 във всички области

  1. В общия случай нищо няма да стане, но за да си осигуриш максимална дълга и безпроблемна работа е най-добре лампите да имат сходни характеристики и при смяна да се поизмери туй-онуй от човек, който се занимава с това (напрежения и биас). Конкретен проблем, за който се сещам, е едната лампа да се износи по-бързо от другата (ако усилвателят няма отделна биас настройка за всяка лампа), понеже работи при по-висок ток (на покой И при подаване на сигнал). Доколко две лампи са матчнати е друга тема вече. Разни самозванци пускат измерени и мачнати лампи, които обаче реално изобщо не са такива. Например с някакъв тестер произведен около WWII и неизмерван/калибриран от следващата сряда. И/или се сравняват параметри, измерени на 250 волта, при положение, че китарните ампове работят на 400-500 и при каквито напрежения параметрите се променят/раздалечават. Купувал съм лично такива "мачнати", даже 2 или 3 пъти. Но като ги сложа на моя Curve Tracer - друга песен пеят. И преди да каже някой "Откъде знаеш, че не е при теб проблема?" - знам, понеже съм изкупил десетки гарантирано вярно измерени лампи и комплекти от реномирани магазини и техните данни съвпадат напълно с тези на моя тестер. Давам и конкретен пример със споменатите от synchu руски 6П3С-Е - купувам мачнат квартет, от които една с една няма. Купувам втори квартет - едната с прекъсната намотка на отоплението и също немачнати. Добре че: 1. Не ми трябваше четворка; 2. Имах още няколко в шкафа с лампи, та в крайна сметка успях да понаправя няколко сходни двойки. Още нещо... Китарните усилватели по принцип не са идеално перфектно балансирани. Един път самата схема (на най-стандартния LTPPI) е разбалансирана, втори път сплитер лампата може да е с разбалансирани триоди, трето крайните лампи могат да се различават, четвърто половинките на първичната намотка на изх. траф. И ако се случи във всяко звено да имаш поне малко разлика все на "лявото рамо" (примерно)... в крайна сметка може да се появи доста голям дисбаланс. Затова според мен е добре доколкото може да се използват що-годе балансирани сплитер и крайни лампи. Или да се мерят, за да гарантираш че няма нещо извънредно криво. Кога трябва да се сменят лампите synchu спомена и аз съм съгласен с неговите данни за дълголетието им. При предусилвателните основният проблем е загубата на високи честоти и яснота на сигнала, почва да глъхне тона. При крайните основно започва да липсва бас и няма пънч (не рита толкова) и да микрофонират от вибрациите (особено в комбо). Без да се използват тестери и да се измерва нещо най-лесно може да се установи дали дадени лампи са заминали чрез смяна с нови и гарантирано добри. Предусилвателните според мен е правилно да се сменят всички заедно, защото сигналът върви серийно и ако трета лампа ти е без високи/глъхне - смяната на първа и/или втора с някакви извънземно добри може да не доведе до никакво подобрение, тъй като трета при всяко положение ти реже сигнала/високите. Аналогично ако първа ти е смотана - каквато и невероятна лампа да сложиш зад нея файдата може да е нула, тъй като вече ти е окастрен сигнала още след входа. Та... държиш един комплект и сменяш веднъж на година-две. Ако не се усеща ужасна разлика - слагаш пак старите и жулиш още година-две. Тук вече преценката е силно субективна и малко като при струните - един не търпи струни за повече от репетиция-две, друг кара с години.
    2 points
  2. След дълго лутане, търсене, слушане, най-после от днес съм горд собственик на въпросния услвател с кабинет от същата серия. Точно звука, който търсех. Да не говорим, че по-добра оферта едва ли можеше да ми се случи - 500 лева за главата( чисто нова) + 452 лева за кабинета, който е с V30 говорител с намалението от Фактор. Наистина 20 вата си е бая, но за щастие главата има супер мастер и на тихо звучи екстра. Дори и мръсния канал си е достатъчен, зверски гейн има, но ако човек държи може да боцне нещо допълнително за още сила. Тепърва ще купувам педалчета - дилей, ривърб и хорус(Boss,че са ми най-достъпни като цена). Мисля да взема или тюбскриймър или Boss-sd 1, какво мислите по въпроса и дали Boss е удачен вариант?
    1 point
  3. При крайните лампи специално - не е да не стане нищо, защото при големи разлики & fixed bias, двутактов усилвател (push-pull, каквато е тази реализация на Балев): 1. Усилването на полувълните ще е различно и при съществени разлики просто не звучи добре. 2. При липса на внимание от сменящия лампите (и не само) и измерване на ток на покой (при двойка лампи) на, да кажем лампата с по-ниска емисия и вкарването и в параметри, ако другата се различава с 7-8-9мА (което е съвсем възможно) - съвсем спокойно излизаме от параметрите (които при днешното производство изглежда ги целят с микроскоп, за разлика от старите дуракоустойчиви такива) и много бързо (в рамките на минути) е възможно лампата да дефектира и да отнесе със себе си освен някой друг резистор, така и изходния траф. Освен по-странни, дребни проблеми като разни осцилации, red plating (който да кажем води до по-бързото износване).... туй разбира се всичко е базирано на емпиричен опит (слава Богу без щети по изходни трафове до момента) Ако има нужда от смяна на лампите - ще се усети. И е добре да се сменят от специалист и да се купуват от сигурни източници. Така че, мачнати лампи от сигурни източници - струва си.
    1 point
  4. Е на това му се казва изчерпателен отговор! Благодаря!
    1 point
  5. Единственото което мога да добавя е, че според мен, маниакалното мачване на максималко близки по параметри лампи(което изисква голяма селекция и съответно - висока цена), няма голям смисъл при китарните апаратури. Всяка двойка, която няма дисбаланс по-голям от 2-3mA в покой, и разликите в стръмността не са повече от някоко процента, са достатъчно добри за "китарна" употреба.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.