Jump to content
Българският форум за музиканти

Микрофони за БАРАБАНИ


vihro

Recommended Posts

Силно ме вълнува тази тема,защото предстои да се обзаведа със собствен микрофонен сет.Зная,че е писано и друг път,но с търсачката се намира много разхвърляна информация,базирана на частни случаи,която с оглед развитието на технологиите и нови микрофони/ и нови цени на остарелите модели/,би следвало да се убогати и когато някой търси със съответните ключови думи,да му излиза тази тема,в която надявам се, да съберем необходимата информация.

Затова, моля занимаващите се със звукозапис и озвучаване на барабани да помогнат на мен,както може би и на други,да си изберат подходящите микрофони за барабани.

Целя закупуването на професионален сет микрофони,без значение,че барабаните на които свиря в момента са полупрофесионален клас-нещо което смятам да променя в близко бъдеще.

Ще съм благодарен на препоръки,от страна на запознатите,на конкретни марки и модели микрофони за всеки отделен компонент в комплекта барабани-каса,соло барабан,томове,чинели.Като разбира се,не пропускайте да споменете не толкова именити продукти,но такива с високо качество и разбира се по-ниски цени от именитите марки.

 

Искам само да спомена,че все още съм лаик в тази област и физичните характеристики на микрофоните почти не ми говорят нищо.

Спрял съм се на два модела за каса-Shure Beta 52А и AKG D 112,които смятам са с най-приемлива цена и качество сред професионалните продукти /разбира се,очаквам и други предложения,ако има подобни добри продукти на пазара/ .Кой бихте ми препоръчали и защо?

Относно микрофона за соло барабана,мисля да заложа на традицията-Shure SM57,който може би, е доста добро решение и за томовете,макар много да харесвам компактноста на малките Sennheiser E604.

Но основният ми проблем идва при избора на кондензаторен микрофон за овърхед.По принцип чинелите ми са така разположени,че смятам да мина с един микрофон.Факт е също това,че в малък клуб дори не е необходимо озвучаване на чинелите.Въпреки това предпочитам да имам един микрофон за тази цел,защото използвам и няколко сплаша и малък 12” хай-хет,за който е задължително озвучаване.

И тук имам питане.Кое е по-добре,единичен микрофон с малка мембрана или такъв с по-голяма????Имам предвид ако големината означава,че дори физически ще лови по-голямо поле на звука,а не само дали физичните му характеристики определят дали е кардиоиден,хипер кардиоид и т.н.Защото на мен така ми се вижда по-логично,ако е един микрофон, да е от тези с по-голяма мембрана.И от тук идва друг проблем за който само съм чувал, а именно,че по-голямата мембрана реагира по-бавно,защото и трябва повече време,обаче доста хора използват такива на живо,но пък ги поставят изключително близо до група чинели,така че.....Какво мислите по този въпрос???? И като казвам голяма мембрана ,имам предвид микрофоните които ние лаиците наричаме паяци,а тези с малка мембрана са всички онези чиято цел е да са си овърхеди,в случая за чинелите на барабаниста.На всички е ясно,че колкото е по-качествен един продукт,толкова е по-скъп,особено за кондензаторните микрофони.Определено нямам възможност за инвестиция по-голяма от 400лв. само за такъв микрофон.Какво бихте ми препоръчали?

Чувал съм добри отзиви за Rode NT1A и по-специално,че е чувствителен,обаче дали ще свърши наистина добра работа за озвучаване на чинели????А не смятам да използвам външни устройства към микрофона-направо към пулт с фантомно захранване.

Вие сте на ход,за което благодаря предварително :D

 

Разбира се приемам и всякакви идеи за неща на старо,но проблемът е,че ще е само информативно-не съм в БГ в момента и няма да мога да се възползвам от някоя добра оферта:hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 39
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На мен не ми стана ясно - за звукозапис или за живо свирене?

За запис за овърхед бих ти препоръчал лентов микрофон - какъвто намериш най-евтино (ribbon mic).Но той не става за свирене на живо, в смикъл, че не е евтин, а е доста податлив на въздушни течения и пр. и се поврежда (почти) необратимо - къса се лентичката.

За каса е въпрос на вкус. Аз лично предпочитам AKG D112, но на теб може повече да ти хареса Шурчето или някой Зенхайзер или EV.

Не подценявай Електровойсите - при мъничко компресия правят чудеса. Можеш да пуснеш един четириканален компресор на инсъртите на пулта.

За овърхед на живо най-приемливи резултати съм получавал с AKG C1000S. Забрави за Роде-то: за вокал е добър, но е излишно скъп, за хабене по клубове. Друг вариант е един (или чифт) стари динамични AKG-та - D-224 E (ако намериш).

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера свалих от замундата едно филмче -Ian Paice-not for the pro- виж го там има и част за озвучаването с микрофони но живо и в студио от неговият озвучител

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

за овърхеди можеш да почнеш ейййй с това

http://www.thomann.de/gb/beyerdynamic_opus_53.htm

бюджетно решенеие с добро качество - става за концерти и за записи ... само за свирене на открито не става защото е кофти с вятъра

 

една голяма идея по-добре както за живо свирене така и за записи са

http://www.thomann.de/gb/rode_nt_5.htm

и

http://www.thomann.de/gb/oktava_mk_01201_m...atched_pair.htm

 

... аз съм с октавите и са си супер бих казал

 

аааа за горен клас съм чувал от разни експерти че еййй това е едно тайно оръжие

http://www.thomann.de/gb/haun_mbc660l_mikrofon.htm

няма стерео сет, но качеството според злите езици било страшно близко до това на Neumann KM184 които са просто класика в областта

 

аз имам и един бюджетно на суперлукс - и те вършат добра работа

 

Поздрави и дано съм помогнал

Алекс

 

п.п. със сигурност тия модели ги има и по други шопове може дори и в БГ да се намерят. Давам от томан линковете защото ми беше най-лесно

Редактирано от vhcs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за бързите отговори :thumbs_up:

Основно става въпрос за микрофони за сцена,но това не пречи и с тях да се правят непрофесионални домашни записи,ако се наложи.Но основната им цел ще е за живо свирене,така че атмосферните фактори също са от значение.

Значи да забравя за "паяците" в този ценови клас?Защото идеята беше да съм само с един овърхед,хем за да излезе по-евтино,а за клуб повече не е и необходимо,а и особено ако след време си взема Behringer Xenyx1832FX,който е само с 6 микрофонни входа и така ако имам втори овърхед няма къде да го включа.

А този някой ползвал ли го е???Вярно,че надхвърля бюджета,но ми се струва,че преди време Венко от "Шоуто на Слави" ползваше такива.

http://www.thomann.de/gr/shure_beta_98s_mi...nsatormikro.htm

Благодаря отново и се надявам темата да се развие,така че всеки барабанист да може да намери тук решение за себе си:pray:

Имам и още едно въпросче.По принцип смятам да си инсталирам микрофона в касата,като използвам дупката и холдера за томовете,като на негово място поставя къса горна част от микрофонна стойка за която ще си е закачен самият микрофон.Смятам,че вибрациите няма да се предават,защото на това място си има пластмасови изолации.Но идеята е,че свиря с малка каса-20" и искам да запазя максимално баса.За тази цел просто използвам резонансна кожа без отвор.Ще сработи ли идеята ми,в смисъл да увелича ниските на касата???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Продължавам да досаждам с въпроси,но нали така се учи човек:surprise:

Ето още малко разяснения.

Смятам,че е най-разумно да си намеря първо добър микрофон за касата,като решението ми е продиктувано от това,че искам да го инсталирам в нея за постоянно по начина който съм описал по-горе/евентуално/.За сега АКГ Д120 води пред Шур Бета 52.Ясно кой е по-евтиният вариант,но дали е по-дoбрият-продължавам да търся мнения?

Вторият ми микрофон,според мен,би следвало да е кондензаторният-овърхед и понеже имам идея да е с повечко приложения,държа да проверя всички варианти за микрофони с широка мембрана и ако няма нищо подходящо, тогава да се спра на стандартните овърхеди,т.е. търся малко по-нетрадиционно решение на проблема.Това е така, защото

искам да имам възможността да използвам овърхеда и за запис /може би и на живо в определени ситуации/ на целият комплект,но без касата и соло барабана,по примера на „Джаз тайм” по К1 , където барабаните се озвучаваха само с 3 микрофона-каса,соло барабан и овърхед-паяк.Далеч съм от мисълта,че този овърхед е бил на цена около 450-500лв.-бюджета в който искам да се вместя за такъв микрофон.Но все пак дали би сработила идеята ми със следващите микрофони-почти универсални,като чета резюметата и техническите им описания.

AKG Perceptions 220

http://www.akg.com/site/products/powerslav...anguage,EN.html

 

или 420

http://www.akg.com/site/products/powerslav...anguage,EN.html

както и AKG C3000 B

http://www.akg.com/site/products/powerslav...anguage,EN.html

Кой от тях би бил по-доброто решение за мен?И въобще добро решение ли са?

А може би,дори е възможно и озвучаване на живо само с три микрофона,ако на сцената има по-малко инструменти и става въпрос за по-леки стилове?!

На трето място по важност, е микрофона за соло барабана.Залагам на сигурния и изпитан Шур СМ57,да не забравяме и евтин;)

Но за сега основният ми проблем е овърхеда.

Благодаря за отговорите предварително ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

За барабани се ползват кондензаторни микрофони с голяма мембрана (или както ти им викаш "паяк") най-вече за т.н.. room - т.е. за да хванат целите барабани и акустиката на помещението и да влезе като отделна писта в микса която да даде "обем" на барабаните ... и тоя room в повечето случай е много на зад и се долавя само ... така да се каже меродията на супата :-). Подобни микрофони могат да се ползват за каса отпред за допълнение на кондензаторен пак за "обем" или определени честоти.

 

За овърхеди ти трябват микрофони с малка мембрана. Те вършат в повечето случай идеална работа за озвучаване и на фус, райд както и за акустична китара. Трябват ти 2 овърхеда за да се получи стерео картина, и с един ще се оправиш за живо свирене ама се ползват по принцип 2 и то е добре да са стерео сет - самите производители ги тестват и правят сстерео сетове. Та загледай се пак по моделите дето аз ти предложих и погледни такива на АКГ щом си метнал око на марката - и те имат добри микрофони идеални за овърхеди

 

Микрофона за касата - еми драсни какъв ти е сета, какво свириш и съм сигурен че ще се намерят хора които да ти препоръчат единия или другият микрофон .. та може и алтернативи да се намерят

 

аре и дано съм бил полезен

 

Поздрави

Алекс

 

п.п. аз не съм много на вътре в озвучаването така че всичко което четеш от мен не го взимай за чиста монета - това по принцип си важи за нета ама аз да си кажа все пак.. ехехех ... гледам че другите не пишат та реших да споделя моят беден опит и познания

Редактирано от vhcs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти.Ето моят избор:

За каса ползвам АКГ Д112.Сравнявах със Shure просто AKGto много пове4е ми допада.И аз съм с 20 каса,но мисля 4е не е добра идея да го захваща6 за касата.Ако пробие6 една малка дупка в резонансната няма да окаже кои знае каква разлика.

За барабан4е sm57:)ами...това е микрофона:yes:

Моя фус съ6то е малък-13ка и е доста тих.Озву4аwам го с Audix ADX-50.Струва към 300$ и е страхотен.Потърси го в нета.

Аз съ6то не съм в БГ в момента и търся савет за микрофони за томовете.Колебая се между Бета 56 и Бета 98D/S. 98d/s ги има тук за 260$.Ако някои е ползвал такива или знае в БГ на каква тсена са моля да каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами 3-4 57 + стоики си е носене и багаж:yes:А и 4есто понася удари с палка-знае6 каква паяантожа е предната му 4аст.По скоро бета 56...незнам и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За барабани се ползват кондензаторни микрофони с голяма мембрана (или както ти им викаш "паяк") най-вече за т.н.. room - т.е. за да хванат целите барабани и акустиката на помещението и да влезе като отделна писта в микса която да даде "обем" на барабаните ... и тоя room в повечето случай е много на зад и се долавя само ... така да се каже меродията на супата :-). Подобни микрофони могат да се ползват за каса отпред за допълнение на кондензаторен пак за "обем" или определени честоти.

 

За овърхеди ти трябват микрофони с малка мембрана. Те вършат в повечето случай идеална работа за озвучаване и на фус, райд както и за акустична китара. Трябват ти 2 овърхеда за да се получи стерео картина, и с един ще се оправиш за живо свирене ама се ползват по принцип 2 и то е добре да са стерео сет - самите производители ги тестват и правят сстерео сетове. Та загледай се пак по моделите дето аз ти предложих и погледни такива на АКГ щом си метнал око на марката - и те имат добри микрофони идеални за овърхеди

 

Микрофона за касата - еми драсни какъв ти е сета, какво свириш и съм сигурен че ще се намерят хора които да ти препоръчат единия или другият микрофон .. та може и алтернативи да се намерят

 

аре и дано съм бил полезен

 

Поздрави

Алекс

 

п.п. аз не съм много на вътре в озвучаването така че всичко което четеш от мен не го взимай за чиста монета - това по принцип си важи за нета ама аз да си кажа все пак.. ехехех ... гледам че другите не пишат та реших да споделя моят беден опит и познания

Аз съм ти много благодарен,че вземаш дейно участие по темата и прегледах всички модели,за които си постнал линкове.Но имах идеята първоначално да мина с 3 микрофона,а ако си взема стандартен овърхед или стерео сет,ще трябват и микрофони за томовете,защото ми се струва,че този тип кондензаторни микрофони са си предимно за чинели и сигурно са с изразени високи честоти,което не би било подходящо за томове.Повечето клубове в БГ са малки,с малки сцени,подобно е и положението по корабите,затова много често съм се озвучавал само с 3 микрофона,като овърхеда ми често е бил динамичен микрофон.Затова дадох пример с "Jazz time",където,според мен,микрофона с голяма мембрана-паяк поставен над целия комплект, служеше за да хване звука от чинелите и томовете,а не само за цялостния звук в помещението.Затова и аз копирах тази идея преди няколко години,когато свирехме с бившата банда в БГ клубовете,но лошото е,че не разполагахме с подходящ кондензаторен микрофон за овърхед,за да пробвам и видя какъв ще е ефекта от използването на паяк отгоре над комплекта.Поради тази причина,ЗА СЕГА /докато не ме разубедите напълно:help:/, съм се запънал като магаре на мост за тази идея с трите микрофона-овърхеда да е с голяма мембрана.

Така или иначе имам още време,преди да поръчвам микрофони и затова от сега търся мнения на хората които са по-навътре в нещата от мен.

Марката не е от значение,гледам цените в Томан и АКГ са по-евтини от Шур,единствено това е причината да търся подходящи модели от тази марка.

По отношение на сета-напълно стандартен Ямаха Стейдж/надявам се скоро да си взема нещо по-добро/ но с малко по-нестандартно разположение.Касата е 20" и наистина смятам да пробвам разполагането на микрофона вътре.Така се избягва от излишен хардуер,а и е доста модерно напоследък-в БГ съм виждал Венко от "ТЕ" да е с така инсталиран микрофон в касата.Ето малко повече информация за това:

http://www.dwdrums.com/may/index.htm

Моята идея за монтажа е малко по-различна,за което може би ще спомогне и самият дизайн на АКГ Д 112.Разбира се ,това е само идея,при положение,че без отвор на резонансната кожа на касата,ще успея да запазя малко повече от ниските и няма да се предават вибрациите на дървото към микрофона,което ми се струва невъзможно заради пластмасовата изолация на държача за който говоря по-горе,но все пак.....

Мерси на всички / и специално на Алекс-vhcs/,които се отзоваха до сега,макар да се надявам на още мнения :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам AKG C1000s, който е кондензаторен с малка мембрана. Ползвам го за оувърхед и хваща идеално "картината" както каза колегата по-горе. Разсъждението ти за това, че не хваща добре томовете според мен е грешно, но подчертавам че ползвам комбинацията само вкъщи. Томовете се озвучават чудесно само с този оувърхед плюс чинелите, като се има предвид, че има лека игра с позицията за да получиш оптимален ефект. Удобно при този микрофон, е че има в комплекта приставка, която го прави "насочен" и е удобен за ползване на живо, без да прави излишни микрофонии (все пак кондензаторните са си чувствителни микрофони). И не на последно място - може да работи на батерия, ако няма фантомно захранване:) Дотук с рекламата:D

 

Между другото има разни сетове из Томанн, които са на поносими цени? Кучарките няма ли да вършат работа за скапаните български клубове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно е тоя сет http://www.thomann.de/gb/audio_technica_mbdk5.htm

 

Аз лично мисля, че има озвучители по българските клубове, които са си неграмотни и каквото да има дадеш, все ще се накендзат:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имах идеята първоначално да мина с 3 микрофона

значи с 1 за каса, 1 за snare и 1 овърхеда ли имаш предвид? Абе става ама ще ти потъват брейковете по томовете и няма да има пънч от томовете, но ще се чуват.

 

Аз лично съм на мнение че като се прави нещо трябва да се прави като хората - може да е бюджетно решение ама да е като хората. 1 овърхед - еми куче на 3 крака, ходи ама как само то си зане. За малки клубове много често не са ти нужни овърхеди защото чинелите са "пробивни" и пак се чуват и без озвучение. Микрофони на томовете според мен са задължителни - иначе ще ти липсва пънча и тягата която трябва да идва от барабаните.

 

Вземи се разчети из нета кой с какви микрофони свири, кой как се озвучава и тн ... все полезни неща за един барабанист. Големите дръмъри дори си мъкнат пултове от където управляват микса на барабаните които пращат към централното

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.