Jump to content
Българският форум за музиканти

daniel.hristov

Members
  • Мнения

    268
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    1

daniel.hristov last won the day on Септември 29 2012

daniel.hristov had the most liked content!

Относно daniel.hristov

  • Рожден ден 06/11/1983

Previous Fields

  • Инструмент
    не мога на никакъв

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    155950264

Profile Information

  • Gender
    Male

daniel.hristov's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

34

Обществена Репутация

  1. ^ В общият случай това, че китарата свири I и V степен не значи, че няма III. Обикновено нещо друго (вокал, клавир, бас) подсказва къде са другите степени, пък и самата китара надали свири само един и същ "пауър" акорд през цялото парче. Ако си свириш върху парчето и така или иначе ги "хващаш" по слух, не знам дали ти трябва да тръгваш от теорията (поне за това)
  2. Ако имате повече време и желание що не пробвате да извадите и посвирите народни парчета които ви кефят по слух, може би ще ви дойдат повече идеи как работят нещата. Не ме кефи да се тръгва от нотите и теорията освен ако не става дума за музика, която просто няма как да я чуеш. Много неща, които карат музиката да звучи по определен начин са твърде фини за разписване на лист (Понеже някой спомена Вай се сетих, че той май се впечатляваше от фразирането основно ... това от книжка надали ще го научиш)
  3. Тези дни прелиствах едно книжле, което се изследва някои проблеми на музикалното обучение, беше споменато, че най-бързото, което човек възприема не твърде размазано е около 12 тона в секунда. За минута това прави 720. 720/4 = 180 (4 е броят шестнайсетини на бийт), т.е. за изсвирването на Полета на бръмбара няма много смисъл да предървяме с темпо над 180 ;-)
  4. Mary Osborne - http://www.youtube.com/watch?v=1A-8zLA8C-Y
  5. Виж дали и това няма да ти хареса: , има и още от същият майсторски клас
  6. @Baby Thomas можеш ли да драснеш цялата прогресия по тактове (с буквени означения за най-лесно, означавай доминантовите септакорди със 7, защото са ужасно важни за определяне на тониката и всъщност доста се различават от мажорните) за да се ориентираме малко. Не че се пиша разбирач, ама Е7#9 в моите разбирания за мен хич не значи ми мажор, по-скоро ако не говорим за блус (въпреки, че и там #9 е леко странно) е нещо което зверски тегли към ла (мажор или минор, или пък към D#, ако приемем, че става дума за тритонусна субституция). Ако не ти е много тегаво, помисли и на квинтите (A5, B5, C5) кои са им другите тонове (трета и по възможност седма степен) и ще се намери кой лесно да ти реши задачката ;-)
  7. Ако звучи горе-долу в ред вероятно има тоналност. Естествено не е нужно всички тонове да са вътре, вероятно си докопал някакъв хармоничен "трик" по слух. Дай малко повечко, това ли са единствените акорди (ако да - дай ги тон по тон, че Е7#9 дава доста повече информация от "мажорен акорд")? Little Wing ако си мислиш за Eb moll май си е съвсем в ред (доколкото го помня)
  8. Правилна забележка, извинявай Без кофти чувства, надявам се не се е загубило това което исках да кажа - че се получава много по-яко ако първо разкостиш парчето отвсякъде и после го удариш на свобода. БДУ понеже съм споменал и Уес той много добър пример - преди няколко седмици си мислех колко "изкомпозирано" звучи като импровизира. Много от солата му имат доста сериозна структура (много често започват с някакви линии, продължават с октави и изтрещяват напълно с акордно солд). Спонтанно е, но не казва всички лафове в едно изречение, доста хитро държи слушателя да слуша от първия до последния тон, абе личи си отвсякъде как "стратегията" е много внимателно обмислена, а точно за този човек се говори как бил чистия гений дето не четял ноти и само по усет го раздавал ...
  9. @7thString, това как идваш на сцената без да познаваш перфектно парчетата, папагала на вдъхновението ти каца на лявото рамо и почваш да импровизираш по-яко от Уес Монгтомъри е романтичен мит и трябва да се защитава убедено пред фенките, не в музикантският форум. Не съм чувал никой, който наистина ме кефи как импровизира да говори как всичко "идва отвътре" Възможна е доста творческа намеса без да променяш пиесата, ако не си убеден послушай повече класическа музика в сериозни изпълнения. Ето ти нещо за зарибявка:
  10. Сега ако кажеш и откъде да си сваля VST, което да звучи като Яша Хейфец например ще приключиш убедително с класическите музиканти. Дотогава ще е по-умерено да кажем, че понеже за тях не подлежи много на коментар какво ще свирят следващият такт обръщат повечко внимание как го свирят. Май в общият случай "познаването на подложката" включва да си си разиграл много пъти вкъщи варианти какво да свириш отгоре (БДУ така излиза, че аз например нито едно парче не знам, но пък се изяснява защо не ми се получават прекалено добре импровизациите)
  11. ^ E9, няма нужда да пишеш 7 в тази ситуация (Е9 е Е7 с добавена девета)
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.