Jump to content
Българският форум за музиканти

XAS

Members
  • Мнения

    246
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

1 Последовател

Относно XAS

  • Рожден ден 07/21/1945

Previous Fields

  • Инструмент
    SAX & CLARINET

Profile Information

  • Gender
    Male

Последни посетители

805 профилни разглеждания

XAS's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

30

Обществена Репутация

  1. Песните са записани на CD, МК № 57430/ 16-02-2017 и са подходящи като новогодишен подарък за всяко дете. Въпреки, че за целта са използвани истински акустични музикални инструменти, цената е 5 лв. + пощенски разходи от Габрово. Дискът може да се съчетае с Песнопойката, за която става дума по-горе. Тел. 0897 287 580.
  2. "..., колкото повече слушам музиката ти, толкова повече я харесвам" /Иван Боженски - тромпетист, автор на поетичния текст/. "... Слушам сега "Оркестърът на животните". Много хубави истории, песни, красиво представени, поздравявам те!" /Вяра Иванова - музикален педагог/. "Прекрасно, ценно, впечатляващо!!!" /Светлана Кацарска - телевизионен водещ/. "Поздравления за чудесния диск. Имаше нужда от такова нещо - авторско, с истински инструменти, професионална работа! Евала!... /Венци Благоев - джазов тромпетист и бенд-лидер/. И много други!...
  3. Една от песните, "Магаре тромпетист", вече взе първа награда на ЕВРОПЕЙСКИ ФЕСТИВАЛ ЗА ДЕТСКА ПЕСЕН - Варна, България.
  4. Предлагам песнопойка с осем най-нови авторски детски песни под надслов - ОРКЕСТЪРЪТ НА ЖИВОТНИТЕ. При желание може да се отпечата нотен албум с клавирен съпровод.
  5. Тоновете на мелодията не е задължително да съвпадат с тези на акордите. Има чужди /не акордови/ тонове, както и проходящи! Композирането не е най-лесната част от знанието. Прилична мелодия може да хрумне и на неук музикант, но без да знае какво да прави с нея. Хармонизацията е нещо друго. Съвет за начинаещите: Винаги се започва от първоначално овладяване на инструмент и нотна грамотност. Развиване на допълнителна техника на свирене, успоредно със заучаване Елементарна теория на музиката, солфеж. И чак с натрупване се освобождават творческите сили. Композирането не е за всеки. За него се искат допълнителни знания. За което пък се иска допълнително време, често продължаващо с години. Познавам отлични музиканти, които не могат да композират или импровизират. Което не е срамно. Като журналисти, писатели, поети. Адвокати, съдии, нотариуси. Архитекти, строителни инженери, фаянсажии ... Това не бива да разочарова, а да стимулира. Тези усилия са благородни!
  6. И в какъв стил ще се аранжира!?
  7. Мисля, че тази дума "рифейс" означава изкуствена промяна фабричните параметри и от там смяна на цялостния облик на мундщука. Което никак не е лесна работа, ако е с цел по-добър звук. Вероятността, след подобна намеса, тази важна част от музикалния инструмент да стане за украса е твърде голяма. Винаги се търси нов или поне различен, с подходящите /търсените/ размери /параметри/
  8. Колеги, отдавна работя с тази нотописна програма, но досега не бях се сблъсквал с подобен проблем - безмензурно изписване на нотния текст. Въпросът ми е, възможно ли е това да стане с Finale? Някой решавал ли е този проблем! Благодаря.
  9. Номерата на платъците указват тяхната твърдост. Но има известна разлика в това окачествяване, в зависимост от различните марки /критериите на производителите/. Разлика има дори и между различните платъци с еднаква номерация на една и съща марка /заради полуръчната изработка, зрелостта на изходния материал за направата и др./. Което е един постоянен проблем за духачите на подобни инструменти. С практиката човек разбира, че по-скъпото е по-евтино. Но твърдостта на платъка зависи и от отвореността на употребявания мундщук. Тоест, по-тесният отвор позволява свирене с по-тежък платък / например № 3/ и обратното. При условие, че използваният инструмент е в изправност /не издиша някъде/. Все условни понятия, които начинаещият трябва да установи сам или с помощта на някой по-опитен. Все пак номера 1 1/2 и 2 са средни в практиката.
  10. На снимката се вижда един кларинет полу-бьом система от среден клас.
  11. Пълен, непълен бьом - това е най-малкото, което трябва да те интересува в този начален период на запознаване с кларинета.
  12. Измери дължината. Несериозно. Иначе, изсвиреното "ла" на пианото е "фа#" за Еb инструмента и съответно "си" за Bb. Първият е по-къс на дължина. Най-употребяван е втория. Но в оркестър се използват, освен Es кларинет - (Eb), още алтов кларинет и бас-кларинет.
  13. Да, вероятно става дума за тромпет. Най-общо параметрите на мундщука са: Чашка /голяма, малка, плитка и дълбока/; С широк, тесен, заоблен и изострен вътрешен ръб на на чашата; Дължина на опашката; Вътрешен калиброван отвор. Известни марки: Denis Wick, Giardinelli, Schilke, Vincent Bach. Всяка реномирана фирма за производство на тромпети: Selmer, Yamaha, Amati, Getzen и др. Освен това всяка фирма поставя на видно място по мундщука своя допълнителна номерация. За да избере човек най-подходящия мундщук му трябва време, изпробване на базата каква музика свири, своите възможности /анатомични, физически/, както и от съветите на околните. Обикновената практика в случая е проба-грешка!
  14. Има два вида мундщуци: Маркови и другите. Останалото е изисквания към параметрите. Отвореност, дълбочина, с ръб или без и т.н.... Впрочем, за какъв инструмент става въпрос? Дървен духов или меден?!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.