Пиковете се съдържат в ниските честоти, транзишъните и шумовете, брумовете и кофти токов поток.
Ако си погледнем чисто записана китарка директно в компа, се виждат доста силни ниски, които някак си не се чуват. Под 60-80 Hz При всеки е различно. Те се дължат и на тока в предусилвателчето или просто в компа като цяло, но са и функция на кофти адаптери (пикапи) на китарата.
Чисто записана китарка или барабанки, чинелки имат едни начални пикови стойности, къде се вижда че вълната е по-остра и стръмна... това са транзишъните. Затова барабаните се компресират, но не за да се убият транзишъните, а за да се вдигне тялото на вълната след тях (sustain, release, soft-knee), та след което могат да бъдат намалени като ниво и пак ще присъстват. Там се забелязва и функцита на прекомпресирането. Същото важи и за акустични или чисти китари.
В албума на Animals As Leaders могат да се видят доста компресирани чисти китарни бленди и поради това са с минимална динамика. Това може и да е като ефект разбира се, като по този начин китарата звучи почти като клавирен пад.
Обикновено преди да се махнат проблемите с ниските честоти (премахваме ги първо в самия поток на тока, адаптери, кабели, устройства - качествени, след това с EQ), повечето хора компресират, откъдето проблемните ниски също получават компресия и това води до необратимо реултантно прекомпресиране, защото ниските имат силна енергия... "децибелност" така да се каже. Оттам насетне EQ на ниските само ще изтъни микса, а няма да го оправи. Затова и повечето неща звучат или прекомпресирано или с постоянен нисък тон. А особено това се забелязва при резониране в касата.