Jump to content
Българският форум за музиканти

Важно за звука


juveplu

Recommended Posts

"Koлегата се изказа неподготвен" - този израз съм го чувал и по мой адрес от някои уважаеми колеги :)

 

Явно се се срещнал пича с адаптери от серията "дисторшън"/мисля че фирмата 'Сеймор Дънкан"/ има такива ...и които аз изпробвах лично - бяха перфектни както в чист канал -така и в метъл и лийд !

Не виждам проблеми да се дискутира темата ,макар и без поучителни фрази !

Аз лично се интересувам от подобен тип адаптери"Дисторшън"-ако знаете други марки и модели -споделете! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 38
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да ве, ебаси, оставете човека да се изкаже. Може пък да има алтернативна гледна тока.

Приемете го като още една такава, пък ако ще грешна да е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една вметка - понеже се спомена нещо за разреждане на амплитудата на дисторшъна, което аз лично не съм сигурен, че е правилна терминология, искам да попитам как е редно да се изрази разликата примерно в драйва на Маршал и този на Меса. Маршалският звучи някак си... маршалски, а този на Меса е по-стегнат. Какъв е правилният термин за описване на тази разлика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам,че автора на темата иска да каже някакви истини,но не се артикулира добре,самата тема седи безмислена и ся ще я доразвиеме с бъзици явно..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може колегата да има впредвид адаптъра Dimarzio Super Distortion, който отдавна е станал класика и много от известните са го ползвали без да си скапят звука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво значи "разрежда амплитудата" ???

 

Сега само ще уточня но няма да казвам други неща с които исках да помогна - просто вие убихте желанието ми.

на питането:И какво значи "разрежда амплитудата" ??? - дали се нарича амплитуда или има по-точен термин обърква и хора които се занимават с електроника професионално. Ако все пак искате да разберете а не да ме убиете при положение че аз в същото това време да искам да помогна - то тогава опитайте се да си представите визуално как изглежда кривата на осциолоскоп когато я разтягаш и свиваш.Само едно уточнение:това е един и същи сигнал - просто различна визуализация. Реално обаче при старите дистери звука е като разреден и звучи дрезгаво а не мазно като сегашните и то при един и същи тон не със сваляне на октави надолу. По принцип при сваляне на октави започва да се появява този ефект на разреждане но тонът не е същият а примерно с 2 октави на долу. Обратно при високи октави честотата се сгъстява и звука вече не е дрезгав. Но това е при честотни промени а аз не говоря за честоти. Това което исках да обясня е че един и същи тон в една и съща октава звучи разреден дрезгав и това което сега се произвежда е пошло подобие. Ще трябва да ви прикачвам и файлове със сравнителна демонстрация . Може би някои пак ще кажат МЕТЪЛ ЗОН СИ МИ ХАРЕСВА ,но някои за винаги ще се присъединят към феновете на тези редки дистъри толкова прости и първични че е трудно на производител на чипове да слезне на това ниво на технология и тук подигравките че частите са извънземни или кой знае кави са не уместни.Просто така направените дистери звучат страхотно. В цял свят знаят че дисторшъна е изкривяване но цял свят се опитва да го направи добро за слушане и трудно успяват.

Няма да качвам сравнителни файлове за звук защото не си струва при това отношение.

И за адаптрите : Питам защо моделите с висок оутпут са предназначени за металисти са наречени дисторшън адаптри - така ги определят ДИМАРЦИО,СЕЙМОР ДЪНКАН и др. производители, а за джаз моделите пише че са чисти - clean. Подигравката с това да вържеш десет адаптера беше ................ не на място. ако прочетете пак ще разберете че съм се опитал да дам пример за елиминиране на всякакви изкривявания по пътя към крайния звук - назависимомо дали за сцена или в студио. Никой почти не свири само с един процесор или един педал.Повечето нареждат отделни специално подбрани ефекти снисък шум и без изкривявания.А когато възникне нуждата от ДИСТ то той също трябва да е точния и нищо по пътя не трябва да разваля ценния му звук. Лично аз използвам чисти джаз адаптри и за метъл звук.

Не смятам да пиша повече след като очаквах разбиране или ако не-разбиране то питане за уточняване.Тук намерих незаслужено отношение.Щях да прилижа списък с уникални неща и съвети но убихте всякакво желание в мен.

Редактирано от juveplu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, проблемът не е в това какво искаш да кажеш, а КАК си го казал. На мен поне ми трябваше да прочета 3 пъти първия ти пост, за да разбера какво аджеба се опитваш да ни кажеш. Пишеш неграмотно, абсолютно разхвърляно и използваш много странни, а може би и неправилни понятия.

 

На светлинни години съм от наистина разбиращите във форума, но имам тука няколко коментара по темата. Първо относно адаптрите:

 

Идеята при много изкривяване да се използват силни адаптри е по-ниското ниво на шум, т.е. - предусилвателя усилва всичко, което идва от китарата и кабела и го изкривява - съответно колкото по-голям процент от този сигнал е шум, толкова повече ще го чуваш след "дисторшъна". И когато сигналът ти от адаптрите е силен е нужно много по-малко усилване в предусилвателя, за да достигнеш нужното изкривяване.

 

Освен това - аз нещо не мога да си представя как точно може да се получи изкривяване в адаптера. Може и да е възможно, но аз поне не мога да си го обясня, а и ти не си го обяснил. Изкривяване може да има когато сигналът минава през някаква електроника, но от една бобина и при тези смешни нива на ток и напрежение се съмнявам колкото и да е силен адаптерът да се получат някакви изкривявания. Евентуално може да се получи при някаквът кофти активен адаптер, но надали има производители, които да пускат такива неща на пазара. Пак казвам, може да греша, да ме поправи някой който е наясно с тези неща, аз черпя знания от спомените си от техникума...

 

Относно дисторшъна - Някои групи търсят точно мазане. И на мен не ми харесва, но особено напоследък си е модерно. Пък и 100% има съфорумци, фенове на "old school" блек метъла, при който колкото повече мазане - толкова повече "satan is rising"... По принцип това мазане е по-характерно за техниката, базирана на транзистори и разни евтини моделиращи дивотии, но това все пак зависи много от схематичното решение. Ако искаш истински отчетлив дисторшън - лампа. Има изключения, но общо взето това е правилото. Всички тия групи с "дрезгавия" дисторшън използват лампови усилватели.

 

Аз нещо за разреждането на амплитудата също не го разбрах. По спомени, амплитудата е разликата между най-високата стойност на сигнала и нулата (съответно най-ниската и нулата също). Как точно се разрежда една разлика, нещо не ми го побира акълът. Сигурно имаш предвид, че се разрежда сигналът, ама в такъв случай това е pitch shifting, което няма нищо общо с дрезгавия дисторшън. А и не виждам как това може да се реализира с една бобина, която (пак по спомени) се използва за филтър на високи честоти, ама пак нещо ми убягва идеята...

 

Успех,

Иво

Редактирано от ivo3d
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една вметка - понеже се спомена нещо за разреждане на амплитудата на дисторшъна, което аз лично не съм сигурен, че е правилна терминология, искам да попитам как е редно да се изрази разликата примерно в драйва на Маршал и този на Меса. Маршалският звучи някак си... маршалски, а този на Меса е по-стегнат. Какъв е правилният термин за описване на тази разлика?

 

Между другото аз в момента съм в процес на купуване на кубе, та се чудих как точно да питам за звука и се почнаха едни "маршалски", "металски", "разпърдян", "разлят", "сух", "мокър" и други такива сериозни научни термини. Та наистина, имат някакви общоприети названия тия всичките да ги наречем типове звук? Е в една тема някой беше обяснявал за "дж-дж" и "чък-чък", та за мене си беше тъмна индия какво точно "чък-чък"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, темата трябва да се пинне :DDDDD

 

До автора - с риск да повторя колегите, трябваше да ти прочета бисера 3 пъти, за да ми просветне какво точно се опитваш да кажеш, и се убедих, че самия ти не знаеш какво точно мислиш. Нека ти помогна аз - говориш за компресия и за това, че компресията(която на теория, заедно с овърдрайва и дисторшъна е едно и също нещо) при ламповата техника звучи по-приятно отколкото при транзистора. Това е така. Ся има много теории и факти и мистерии и митове около това ЗАЩО е така, но е така. Също при "чистите" адаптери, както ги наричаш, липсва такова изражение в ниските тонове, което при драйва предизвиква т.нар. "омазване". Това също е вярно. Което не е вярно обаче е, че high output адаптерите били омазани :D Просто ти трябва хубава техника и EQ, които да формират така сигнала,че да изчистят това напомпване с ниски. Защо - защото не са, за да звучат изчистено. Направени са да звучат с драйв, където звучат класи над адаптерите със слаб аутпут.

 

Та в крайна сметка стигаш до прозрението, че качествената техника звучи по-добре от некачествената, но трябва и да разбереш, че както слабите, така и силните адаптери са налични не просто ей така :thumbs_up: Пример за това е Steve Vai, който ползва едни от най-силните пасивни адаптери(аз също ги ползвам) и не мисля, че някой би се осмелил да каже, че саунда му е омазан =) В крайна сметка саунда е такъв, какъвто всеки китарист си го направи...

 

 

П.П.

Дж-дж! = high gain, или fuzz

Чък-чък! = overdrive

Щрак-щрак! = clean

Тц-тц! = некадърен китарджия

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дотук в тази тема разбрах, че ако искам готин звук, трябва да си купя Гибсън с кремонски адаптери(орфейските тоже)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не забравяй за транзисторния дисторшън с бобина за разреждане на амплитудата (инджектопляктор?), който отдавна не се произвежда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе мое и за мезе да е,но всеки си прави звука сам,транзисторния дисторшън със свален гейн пред лампов усилвател (буст) дава добър резултат за класик рок,

от мой опит - Гибсън ЛП студио>Бос ДС1/СД1>Маршъл Плекси,това за по-твърд звук,а сам по себе си ампа е достатъчен като се поусили..

,пък за мазните в метъла не знам как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може колегата да има впредвид адаптъра Dimarzio Super Distortion, който отдавна е станал класика и много от известните са го ползвали без да си скапят звука.

Също така и Dimarzio Dual Saund DP101 , Който е почти същия класически модел. Много често сме ги чували от много банди- да речем KISS . Все пак не се дръжте грозно с колегата- нека си имаме уважение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.