Jump to content
Българският форум за музиканти

Акордеон


Recommended Posts

Не мога да се съглася с мнението,че акордеонът разваля народната музика-напротив,в един народен оркестър той дава плътност на звучността като цяло.Да не говорим,че където и да чуеш и видиш народен оркестър,почти няма такъв без акордеон.А по въпроса за страхотното звучене на класическа музика съм твърдо"за"!Само че твърде малко са хората,които го оценяват.

Напълно съм сагласен с теб точно така аз също се занимавам с акордеона и свиря и класика и народна музика,но повече наблагам на класиката защото тя е основата на всичко :greenangel:

Редактирано от georgi_semenov_96
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, търся да си купя чисто нов акордеон, но никъде в мрежата не намерих място от където да го направя, нито някой който да прави по поръчка. Ако някой се е сблъсквал с този проблем или може по някакъв начин да ми помогне ще съм му много благодарен.

Здравейте аз пордавам акоредон 80 баса Weltmeister на акоредеонът е свирено но е много запазен който иска подробна информация да пише на skypa:georgi_semenov_96

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм свирил "очи чорние"-това е страшно произведение за акордеон.според мен всеки истински акордоенист трябва да е свирил ако не оригинала поне някоя вариация на някой от стотиците композитори които са писали вариации на тази прекрасна пиеса! :greenangel:

Здравейте аз също съм акордеонист и искам да се запозная с хора който също свирят на акордеон и могат да ми дадът литература и ще ти съм много благодарен ако искаш да се запознаем и да си пбменим някой нотни текстове

за връзка:skype: georgi_semenov_96

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Здравейте, търся да си купя чисто нов акордеон, но никъде в мрежата не намерих място от където да го направя, нито някой който да прави по поръчка. Ако някой се е сблъсквал с този проблем или може по някакъв начин да ми помогне ще съм му много благодарен.

аз знам къде се продава почти чисто нова ес 4, в отлично състояние е...

ако се интересуваш'; 0883485204

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Видяла жабата да свирят на акордеона - и тя го грабнала в ръката - демек - аз! Квак! :hysterical:

Сега си представете следната ситуация: натряскал си се като пироните, с които са заковани дръжките на кирките, които използват казашките миньори в чукотските мини и решаваш да свириш нещо на нещо. Какво, какво - Stairway to heaven. Какво трябва - китара? Да бе! А, пиано - лесна работа - двете клавиатури една до друга, малко софтуер и почваме... на на на на НА на на на НА на на НА на на на... и т.н. Сутринта като си поизтрезнял вече, но още те гони махмурлука - решаваш да вкараш още две големи ракии и да си купиш пиано - няма да се излагаме с процесори, я! Ама то 'щото пианата ей така ги раздават, нали.... 'айде - пари ще крадем/заработим - ще съберем, ама място?! Тук място, там място - на етажа има място за пианото. И докато стоя аз на външния коридор и съм направил стойка Ф с ръцете на кръста - какво виждам!! О, музо, възпей този гибелен махмурлук на.. добре де, почти Ахила Пелеев, ама виждам калъфа на 60 басовия Weltmeister да се поддава от един ъгъл! "Кой идиот е изкарал акордеона на студа!!!" надавам боен вик аз и си го прибирам веднага вкъщи. Хак му и пианата, и синтезаторите! Това се случи преди... известно време, не помня кога, но мисля, че няма година. На акордеона майка ми и леля ми свиреха, но от доста време никой не се занимава с него. Извадих го аз - от тук, от там - това натисни, онова провери... ясно е - работи. Хайде сега и да се отработи и вече.. може би половин година, може и повече си му се радвам и си го дондуркам :music336:.

Скоро пък си бях на село и ми се случи да отворя един друг акордеон, така че вдигнах level в акордеонна поддръжка :rulez: Голям сеир бях - все едно човек отварям... Ама като не знам какво ще изскочи от вътре... Важното, че всичко приключи благополучно.

Та така моят акордеонен опит :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте, ние сме АртГраунд Център, основния ни предмет на дейност е менажиране на Артисти и създаване на събития.

Търсим акордеонист, който свири Танга или има интерес в тази посока за създаването на танго оркестър и провеждането на различни събития,

планирани за тази година.

За повече информация:

vera@artgroundcentre.com или vera.tinkova@gmail.com

телефон. 0888 35 24 24

Вера Тинкова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

здравейте,на село имаме един стар акордеон и мисла да започна да се уча на него,НО баща ми каза че един от клавишите съскал...въпроса ми е колко ще ми струва поправката и дали има майстор някаде в района на гр.Пазарджик(акордеона е в с.Звъничево).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Пловдив.

Трифон Джаферов - 0889 48 39 82, 032 951 993

Човекът работи много добре, няма да ти вземе много, но е доста зает.

Проблемът на акордеона ти е дребен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Условия за участие в сръбския конкурс "Звездни пътища"

 

Конкурсът е на световно ниво като организация, оценяването е абсолютно обективно, участието в него е изключително полезно. Дори само присъствието е супер преживяване!

И никой да не си мисли, че свирят сръбски чалгии - само класика, модерни композиции и джаз.

Който иска да разбере какво чудо е това акордеона - да отива!

Сърбите са на светлинни години пред нас в акордеона, мерят се само с французи и руснаци.

София-Крагуевац е 300 км. Може и с влак, много евтино е, но е малко по-досадно - има едно прехвърляне.

Ако се обадите предварително, организаторите уреждат частни квартири (по-хубави от хотела) на много ниски цени. А храната в Сърбия е истинска. Към българите имат много добро отношение.

 

STAR WAYS

7th international competition for young accordeonists

Kragujevac (Serbia) 06th - 11th of April 2010.

 

Art. 1

Concert agency AD LIBITUM and Kragujevac Music Schoolorganize Seventh International Competition for Young Accordionists STAR WAYS 2010.

Competition will be organized in Kragujevac (Serbia) between April 6th and 11th .

Director of the competiiton is Prof. RADOMIR TOMIC.

Art. 2

Competition is open for all accordeonists in following categories:

I a piano accordion competitors born on 1999 and younger

I b button accordion competitors born on 1999 and younger

I c all types of accordions with FREE basses competitors born on 1999 and younger

II a piano accordion competitors born on 1997 and 1998

II b button accordion competitors born on 1997 and 1998

II c all types of accordions with FREE basses competitors born on 1997 and 1998

III a piano accordion competitors born on 1995 and 1996

III b button accordion competitors born on 1995 and 1996

III c all types of accordions with FREE basses, competitors born on 1995 and 1996

IV all types of accordions competitors born on 1993 and 1994

V all types of accordions competitors born on 1991 and 1992

 

Winners of STAR WAYS 2009 competition have not right to take part in STAR WAYS 2010 competition in the same categories.

Art. 3

For the competition competitors must to prepare free choice programmes :

Category I 4 to 6 min.

Category II 6 to 8 min.

Category III 8 to 12 min.

Category IV I section, up to 12 min., with one piece composed before 1800

II section, up to 12 min, with minimum one original work for accordion

Category V I section, up to 15 min., with one piece composed before 1800

II section, up to 15 min, with minimum one original work for accordion

Art. 4

International jury with minimum 5 members will be decided by organizer.

Members of jury are working independently and without any consultation with other members of jury. They have not right to put marks for own pupils !!!!

After first 5 participants in every category jury has a small break for conusltation and making the same marking criterions.

All competitors will be judged by marks between 50 and 100. Maximal and minimal marks will be eliminated . Average mark of all other marks is finally mark for every competitor. This marks will be used for making final rank list of the competition in each category. If two or more competitors have the same average mark youngest of them will be the best placed.

Performing (playing) time will be registered by Secretary of jury. Every competitor who will not respect time limit will be penalized (by Secretary of jury !!!) with reduction his/her average mark for 1 point for every minute out of time limit. Competitor who will play 3 or more minutes out of the time limit will be disqualified from the competition.

Results of the competition will be publiished maximum 30 minutes after finishing each category. Publishe rank list will include individual marks of all members of jury.

These marks are finally and can not be changed !!!!

Members of jury have duty to explain to every competitors (or his/her teacher) own marks !

Art. 5

All participants with marks 90.00 and more will get Diploma for 1st prize, participants with 80.00 and more will get Diploma for 2nd prize and participants with 70.00 and more will get Diplomas for 3rd prize. All other participants and all teachers will get Diplomas for taking part in the competition.

1st placed participant in any category will be awarded with a cup. If 1st placed competitiors have average marks 95.00 or more they will be awarded with special prizes:

Category I 50 E

Category II 100 E

Category III 200 E

Category IV 350 E

Category V 500 E

First three placed competitors must to play on evening concert after the competition. During the concert all diplomas will be hand over.

Winners in each category must to play on final concert.

Competitors who will not take part in this concert lose their special prizes !!!!

Art 6.

Entry fee for taking part in the competition is

Category I 30 E

Category II 35 E

Category III 40 E

Category IV 45 E

Category V 50 E

Abroad participants can pay entry fees when they arrtive in Kragujevac !!!

Art. 7

Travel and accommodation expenses has to be covered by competitors.

Organizer is ready to help to all interested competitors to find adequate accommodation during the competition in Kragujevac :

accomodation at hotel up to 30 E

full pansion at hotel up to 50 E

Art. 8

Entry forms must be sent by

• E-mail (ad_libitum_kg@hotmail.com) or by

• fax 00381 34 305135 or by

• post to address:

AD LIBITUM

II srpski ustanak 29

34000 Kragujevac

Serbia

not latter than March 5th 2010.

All entered participants will be informed by March 25st about time table of the competition.

Playing number for each competitors will be public drawn out 30 minutes before strat of each categoy. Participants (or their represents) should be present during the drawing out the playing numbers.

 

Phone for information + 381 62 316 280

 

 

 

Fifth International Competition for Young Accordionists STAR WAYS

Kragujevac (Serbia), April 6th - 11th 2010

 

 

ENTRY FORM

 

 

Family name: Name:

 

Born on: Category:

 

Address :

 

Tel: Fax : E-mail:

 

 

PROGRAMME:

 

First section

Composer Title Duration

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

 

Second section (just for categories IV and V)

 

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

 

 

Name of teacher:

 

Name of School:

 

Address of school:

 

 

This entry form has to be sent by March 5th 2010

- by post to the address:

AD LIBITUM

II srpski ustanak 29

34000 Kragujevac

Serbia

- by fax + 381 34 305 – 135 or

- by E-mail: ad_libitum_kg@hotmail.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Музей на акордеона в Кастелфидардо, Италия

 

Скъпи приятели на акордеона,

 

Качавам снимки от Кастелфидардо – световната столица на акордеона и от Музея на акордеона в този град.

Файловете са .rar и най-големият от тях е около 12 MB.

Линковете ще бъдат активни 21 дни след последното им сваляне. Ако след това някой иска да ги свали, моля да ми пише.

 

Файловете са 7.

В първия са снимки от градчето и околността му, за да се усети атмосферата. Могат да се видят местата, където се „раждат” най-известните марки акордеони. Всъщност, като се изключат десетина фабрики в други страни, всички останали се намират в Кастелфидардо и близкото му градче Реканати (вижда се на последните снимки).

 

В другите 6 файла са снимки от музея. Могат да се видят всички експонати.

Пожелавам да го видите на живо!

 

 

Кастелфидардо.rar http://www.megaupload.com/?d=UHLIXX1B

Музей на акордеона-1.rar http://www.megaupload.com/?d=768F91MA

Музей на акордеона-2.rar http://www.megaupload.com/?d=Q6XXKRW6

Музей на акордеона-3.rar http://www.megaupload.com/?d=ED2J5BIJ

Музей на акордеона-4.rar http://www.megaupload.com/?d=H161KQ81

Музей на акордеона-5.rar http://www.megaupload.com/?d=C0924S5V

Музей на акордеона-6.rar http://www.megaupload.com/?d=UGV8K4V0

Редактирано от pero
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Народ, здравейте,

Питане към майсторите - от свирене започнаха да ми се изтъркват кожените "предпазители" в долната част на меха. Неправилно държа машинката, какво ли, но ме е страх да не съсипя фината вътрешна част на меха и искам да се уверя, че може да бъде поправено. Демек - може да се подлепи с нова... "кожичка" ли е какво, протектор.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4° ACCORDION ART FESTIVAL & CONTESTS

- ITALIA award (International Competition)

- ORPHEUS award (OSCAR of accordion for CD, MP3)

- C.M.A. NATIONAL SELECTION (Trophee Mondial 2010)

PINETO, Italy

11th 12th 13th june 2010

info@accordionartfestival.com

www.accordionartfestival.com

 

 

 

Il www.accordionartfestival.com giunge quest'anno alla 4° edizione. Dopo il grande successo dello scorso anno la manifestazione - grazie all'assessore alla cultura Filippo D'Agostino - si svolgerà quest'anno a Pineto (TE, Italia) l'11, 12, 13 giugno 2010. All'interno i seguenti CONCORSI:

 

ITALIA AWARD (Concorso Internazionale per fisarmonica, tastiere, canto, chitarra, pianoforte, jazz, composizione, fisarmonica elettronica con accesso diretto alle finali ROLAND)

scarica regolamento

ORPHEUS AWARD 2010 (Oscar della fisarmonica per CD e MP3 del 2009 diviso in classico, jazz, world music)

scarica regolamento

SELEZIONI NAZIONALI CMA (per il Trofeo Mondiale - Spagna 2010)

scarica regolamento

Direttore artistico manifestazione: Renzo Ruggieri

Direttore atistico Orpheus Award: Fabio Ciminiera

Presidente: Claudio Azzaro

informazioni: info@accordionartfestival.com

 

 

 

The www.accordionartfestival.com arrives at the 4th edition this year. After the huge success of last year the event - thanks to head of cuture Filippo D'Agostino - will take place in Pineto (TE, Italy) 11, 12, 13 june 2010. Inside the festival are the following competitions:

 

ITALIA AWARD International Competition Award (dedicated to classic-virtuoso-electronic accordion, piano/keyboard, guitar, singing, jazz, electronic composition, groups)

download rules

ORPHEUS AWARD (the only critics award for 2009 accordion cds, MP3 divided into classical, jazz and

world music).

download rules (only for italians)

CMA NATIONAL SELECTION (for access to the next Trophy World, Spain 2010)

download rules (only for italians)

Artistic Director event: Renzo Ruggieri

Artistic Director for Orpheus Award: Fabio Ciminiera

President: Claudio Azzaro

info: info@accordionartfestival.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Hell_Man:

 

Проблемът ти е лесен за разрешаване:

1. Оправяш си постановката.

2. Отиваш при някой майстор да ти залепи нови "кожички" на меха.

3. Ако направиш т. 1, повече никога няма да имаш този проблем, а и доста други свързани не с инструмента, а с качеството на твоето свирене.

 

В българската методика за обучението по акордеон проблемът с постановката (разположението на инструмента спрямо тялото и на ръцете спрямо клавиатурите) е пълна боза. Нещо повече – много акордеонисти са с безвъзвратно повредени стави и гръбнак! А качеството на звука е и трагедия и комедия! Има три издадени методики, и в трите тези въпроси са представени неправилно, а на места дори комично.

Ето ти правилния начин за сядане на стола и поставянето на инструмента:

 

1. Изпълнителят да седи в предната половина на площта за сядане на стола така, че торсът да е леко наклонен напред.

2. Левият крак да е стъпил стабилно и да е сгънат в коляното под прав ъгъл така, че бедрото да заема хоризонтално положение.

3. Десният корпус на акордеона да е поставен върху лявото бедро така, че да стои прав, перпендикулярно на бедрото, а ребрата на меха долу да остават свободни.

4. Тялото на изпълнителя да е наклонено малко напред и доближено към инструмента така, че да изпълва леката вътрешна извивка на десния корпус.

5. Левият презраменен ремък да е регулиран спрямо десния така, че да е с 12-15 см. по-къс, а общо двата да осигурят плътно прикрепяне на инструмента, без да остава разстояние между него и тялото, но и без прекалено пристягане. В зависимост от физическата конструкция на торса при конкретния изпълнител, за постигане на по-голяма стабилност, могат да се поставят напречно отзад и допълнително укрепващи каишки.

6. Десният крак да е стъпил малко по-напред и да е раздалечен от левия, чрез изнасяне вдясно от него. Долният ъгъл на дясната клавиатура да опира във вътрешната част на бедрото, с цел да се попречи на изплъзването й надясно при движението на меха в посока „затваряне”.

7. Ремъкът на басовия гриф да е регулиран така, че да обезпечи добър контакт на лявата ръка със страничната дъска – без да има видимо разстояние, но и без да се ограничава възможността за плъзгащо вертикално преместване на ръката.

8. Лявата ръка да е поставена под басовия ремък така, че онази част от дланта, която се сгъва заедно с пръстите да е свободна – пръстите, леко закръглени, спокойно да достигат с върховете си всички редове басови бутони; другата част на дланта да има добра опора със страничната дъска, като ремъкът да не я притиска на това място, а малко по-нататък – върху китката;

9. Левият лакът да не се повдига, да сочи винаги надолу; ръката да се разгъва и сгъва предимно в лакътя, а не в рамото, като предмишницата свободно стои в близост до тялото.

10. Лявото рамо да e отпуснато, да не се повдига; мускулите на шията и раменете да не се напрягат; тялото да не се изпъва така, че раменете да поемат тежестта на инструмента, вместо левият крак.

Постановъчните изисквания се поставят още в първия урок. Корекции по отношение на постановката са възможни на всеки етап, независимо от възрастта на обучаемия, при желание от негова страна и взискателност от страна на педагога.

Ето ти и две снимки, които илюстрират горните правила:

 

http://dox.bg/files/dw?a=765e34f877

http://dox.bg/files/dw?a=eb4c62a318

 

Тъй като вероятно нямаш педагог, ползвай от време на време голямо огледало, за да контролираш сам постановката си, докато свикнеш.

 

А поставянето на пръстите върху клавиатурите е друга тема, при желание от твоя страна може да поговорим и за това.

Успех! Дано съм ти бил полезен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.