Jump to content
Българският форум за музиканти

Озвучаване на хор + бенд


n1k0

Recommended Posts

Здравейте, имам следния казус:

Как се озвучават заедно хор и бенд на една малка сцена?

Ето и малко подробности:

хорът е сравнително малък - около 30 души - и за него има 2 микрофона, които висят отгоре; бендът е в следния състав:

2 китари (акустична и електрическа), бас, барабани, 3 клавира (1 за пиано, 1 за щрайх и 1 за брас).

Въпросът е как да се направи мониторинг за бенда и хора. Сцената е малка, няма отделна ложа за бенда - той е сбутан в единия ъгъл. Ако мониторите (2 бр.) са усилени повече, микрофоните за хора ги ловят и става микрофония; ако пък мониторите са намалени, бендът се оплаква, че не се чува. Как би могъл да се реши този проблем? Има ли вариан за слушалки за бенда - някакво устройство, което да миксира бенда и да подава на всеки музикант звук към слушалки, като да може да се регулират и нивата на всеки чифт слушалки (напр. китариста да си чува по-силно китарата и по-слабо другите инструменти)? Колко евентуално би струвало такова устройство? Ако има един монитор за хора, който е намален, не би трябвало да се лови от микрофоните (поне така мисля).

Всякакви предложения за решаване на този казус са добре дошли. Ако има някой, който се е сблъсквал с такава ситуация, или знае как да се реши, да помага.

:)

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

привет!

първо ще попитам защо само два микрофона за хора? няма канали на пулта, или липсват микрофони? защото ако имаш повече микрофони, просто няма да ги усилваш толкова... и следователно микрофониите няма да са толкова чести, но това е друга тема.

Ти говориш за озвучаване - ще правиш ли запис, или това си е само звук? Щото има много техники за запис на живо, като идеята е да имаш повече директни сигнали. А относно мониторинга - ако пулта ти позволява да си правиш два или дори три различни мониторни микса, просто раздели бенда и хора с различни миксове, и естествено с различни нива. Може също да обръщаш мониторите на различни посоки - така също ще изолираш още микрофониите.

А ако ти се занимава, можеш да подадеш сигналите към две крайни стъпала, и да навържеш слушалки към хора на едната линия, и на бенда в другата - пак става, но бюджетно вече си в друга посока...

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип това което предлага VSTi е правилно, но имам малко забележки.

можеш да подадеш сигналите към две крайни стъпала, и да навържеш слушалки към хора на едната линия, и на бенда в другата

Това не е добро решение по няколко причини.

-30 слушалки с кабели за хора никак не са приемливо решение.

-Навръзването паралелно на слушалки е калпаво решение, защото различните слушалки имат различна чувствителност, всеки изпълнител има свое мнение за силата на звука в ушите си , а споменатото решение не гарантира никаква индивидуалност. Така изпълнителите няма да се чувстват комфортно, и даже могат да захвърят слушалките.

По-добро решение, дори в икономически аспект е да се използват няколко микса ( както посочва VSTi), но крайните изпълнителни устройства да се подберат както следва:

-За "хор-а" - монитори с високоговорители, понеже им трябва само един микс и са групирани в пространството, което позволява да се използва акустическо облъчване.

-За "бенда", ако може да се нарече така група от 5 човека, е най-подходящо да се използва многоканален/ни усилвател/усилватели за слушалки, които да имат възможност за избор на входните сигнали, така, че да се използват няколко микса - например ритмична секция, солисти, и на всяка цена общ микс (еквивалент на Sidefill). Освен това усилвателите за слушалки е добре да позволяват използване на различни слушалки и индивидуално регулиране на силата на звука, за да може всеки изпълнител да си нагласи звука съгласно своите предпочитания.

Така със сравнително разумни капиталовложения ще може да се осигури каквото е необходимо за комфортно прослушване, което да помага, а не да дразни изпълнителите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено 2ри озвучителен кръг има всеки среден клас миксер. но 3-4 различни озвучителни кръга ... това вече е доста сериозна апаратура за малка сцена...

 

Има подобни устойства - In-ear Monitoring System ...

http://www.thomann.de/gb/samson_sphone.htm

 

Това което може би търсиш или нещо от тоя сорт но заедно със слушалките и прочие ще ти легне соленичко :punk_guitar:

но какво ще подадеш към него и колко мониторни кръга ще са това вече е въпрос дали пулта има такава възможност ...

 

защо мястото ти е ограничено ? Студио? лайв сцена ?

ако залата ти е малка няма смисъл от микрофони за хора ... барабаниста свири по-тихо а всичко останало има копче за намаляне...

за какъв концерт става дума ? училищен ? ТВ ? голяма сцена ...

Много често (особено ако са неопитни музиканти ) музикантите искат да се чустват като на Уембли и товарят узвочителя със изисквания. докато те самите не си налегнат парцалите и се опитат да работят с каквото имат :thumbs_up:

 

защо само 2 микрофона и какви най-важното

ако са динамични и си ги усилил много ясно че ще влизат в мониторите :)

ако са кондензаторни и стоят зад мониторите а не пред тях е друго !

 

Друга идея : Бенда - пред хора. Хора повдигнат ( стъпаловидна конструкция или нещо такова не знам с какво разполагаш ) като мониторите са най-отпред пред бенда. микрофоните за хора са след тях... (при положение че имаш дълбочина на сцената ...

 

Защо ти е лайв бенд при положение че може да запишеш бенда ...?

кой не чува най-много (това звучи като виц ама си е верно ) ако е барабаниста сложи му на него само слушалки а всички други да са на ефир...

 

трудно мога да дам идеи при положение че не съм на място а и не описваш техниката с която разполагаш както и финансови възможности

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.

Група от 7 човека би могла да се нарече бенд, при положение, че създава звук за такъв (синтезатора за брас-секцията, например, симулира 4+ духови инструмента :punk_guitar: ).

Мястото е ограничено, защото е сцена на читалище, което пък е достатъчно голямо, за да има нужда от микрофони за хора. Мисля, че микрофоните са кондензаторни - аз лично не се занимавам пряко с озвучаването, беше ми поверено да проуча въпроса.

Бюджета също не го определям аз - има вариант да се купят повече микрофони, както и миксер с повече аукс изходи.

За сега варианта с усилвател/и за слушалки на Parni_Valjak ми се струва най-удачен - няколко различни микса от аукс-изходите на пулта за инструменталистите (към слушалки) и един микс към един монитор за хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Има още един вариант, който е съответно е и по-скъп - един миксер за FOH, и един отделен миксер за мониторинг, съответно с повече аux-ове. Сигналите ги делите със сплитери и готово :) Но мисля, че може да стане и с пулт с 4 мониторни кръга. Хора така или иначе повече от 2 няма да вземе, а бенда може да се справи и с останалите 2, дори да работите на мониторни колони, а не на слушалки. Доста хора, си мислят, че да бачкаш с отделни мониторни слушалки означава, че не ти трябват никакви други озвучителни тела - това не е напълно вярно. По сцените винаги има наредени sidefill-ове, както и монитрони кръгове. Мониторната слушалка ти дава добра представа за звука при движение по сцената, нещо което е доста важно в шоубизнеса, но при положение, че сцената е малка и се говори за статично свирене, не смятам, че слушалките са единствено решение. Просто е по-скъпо и трудоемко откъм окабеляваве, комфорт при свирене и тн. Имал съм случай, когато музиканти отказват да свирят с слушалки, защото просто не са свикнали да работят така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга страна,

Слушалките елиминират проблема с акустичната обратна връзка.

Предпазват от проникване на съседен акустичен сигнал, който обикновенно нарушава баланса на избраната мониторна смес.

Позволяват нивото на прослушване да е независимо/индивидуално. Последното позволява комфортно слушане, без да има спорове кой колко силно да се чува, което е основен психологичен проблем.

Що се отнася до това, че някои изпълнители оставят слушалките - винаги има такива. Както и такива, които не могат да свирят или да чуват ;) .

Преди години в студиото на Георги Бейков, (Светла му памет!) голям Цигански оркестър използва четири четириканални усилвателя за слушалки (общо 16 броя слушалки). Противно на някои очаквания за отношението им, не е имало захвърляне на слушалките. И записът е станал професионално! :)

В края на краищата всеки има право на избор и собствена преценка. Важно е да има достъп до необходимата информация, за да не вземе погрешно решение.

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.