Jump to content
Българският форум за музиканти

Modelling Amp


James Hetfield

Recommended Posts

Не видях такава тема (или поне така си мисля). Та струват ли си за домашно ползване и евентуално за някой скромен лайф тези моделинг китарните глави от типа Behriger, Line 6, като компромисен вариант? Примерно една глава от по-ефтините на Behringer и един скромен кабинет 2х12 (доколкото гледах 1х12 няма да смогне на мощността наглавата) излиза към 500 лв най най грубо. Знам че Behringer не се славят с кой знае кво качество, но за любителската вкъщи що не?...

 

 

Ето тва примерно > http://www.musicworld.bg/bg/c_433/i_27874/...R_VT100FXH.html

Редактирано от James Hetfield
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам преки впечатления от този усилвател, но мога да те посъветвам да си вземеш LX-112. Или дори не'къв Peavey Vypyr. За тези знам от 1-ва ръка, че са ОК. :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, защо си се спрял на глава? Първо за вкъщи - много място, много мощност. Мисля, че дори 15-ватовите могат да ти разтресат прозорците. :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам Yamaha DG 60.

За тази цел, домашно свирене е перфектен. Поне най-доброто попадало у мен към момента.

Пробвал съм го и на репетиция и на голям концерт. И за това става.

Естествено с лампа е по-добре.

Но не знам усилвател, който да ме кефи толкова на много тихи нива.

 

Някъде в нета, бях чел мнение от продавач в голям американски магазин, че голяма част от американските балъци

си купуват моделинг лайн6. Не знам, вероятно е прав. ДГ серията на Ямаха е доста успешна.

Другите успешни са Vapyr - peavey.

Сигурно има и готини лайн6, те имат много модели.

Берингер е препоръчително да се избягват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се кефя на такива продавачи.

 

Вероятно, всъщност много вероятно е Лайн 6 да не се хареса на някой, който е пипал хубав лампов усилвател, НО за вкъщи, за начинаещи и решение до 500 лева си е оферта. Не бих се разделил с моя, но 30 вата са ми много и затова сега виси в "Продавам". На Ямаха серията не е много разпространена, за Вайпъра не знам, но от другите моделинг ампове - Роланд единственото им предимство е акустичната симулация (която не е нещо кой-знае какво), но в дистърите са много зле. Там Лайн 6-а ги мачка, силата му е в дистърите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глава + кабинет за вкъщи??? Доста странен избор... Максимум 15-20 вата за вкъщи, при положение, че и 5 са напълно достатъчни. За домашно свирене един Mustang ще ти излезе много под 500лв и ще ти върши добра работа. Като за парите си не са лоши. VOX също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не съм голословен, давам точен цитат. Вярно не съм запомнил съвсем точно.

А pal has a DG80-210, great sounding amp. The reason that they got discontinued was that everyone was buying Line6. I worked for them when these were current, and the fact that people don't have ears was reinforced daily.

Още по-лошо, това е някакъв тип наясно с пазара. Човека е работил за лайн 6 и сам казва, че сравнено с ДГ серията на Ямаха, лайн 6 са били доста по-зле към момента, когато ДГ серията е била актуална.

Различно мнение от това, едва ли ще срещнеш.

Не искам да те цакам, просто съм живял и видял повече неща, без да съм запознат напълно с Лайн6, което в голяма степен се дължи на това, че бърека им не успя да ме накара да ги харесам особено.

 

1.С ДГ серията имаме 4 световно известни имена - Ричи Котзен,Алан Холсдсуърт, Хирам Бълок и още един, не се сещам името,май беше Виктор Смолски.(Влатко Стефановски, като се появи за първи път също беше ДГ юзер)

Срещу нито един за Лайн 6. Не е случайно.

2. Майк Солдано е консултирал Ямаха, при разработката на ДГ серията. Солдано симулацията е супер успешна.

Вероятно е и участвал в някаква степен в разработката.

Преди малко прочетох това - (Basically a ripoff of the Soldano/Caswell X99 design).

Значи не е рип оф , Ямаха са си платили на Солдано, и това не е първата им съвместна работа.

И доколкото знам, не е само до ротейтинг кнобове работата. Точно колко е участвал, обаче не знам.

3. Ето мнения на редови музиканти :

The DG's a great amp - worked for Holdsworth!

 

Yes! The DG series are great amps. Way ahead of their time. Probably my most regretted sale was a DG80 "head" (I'd junked the P.O.S. combo, which was cheaply built, and made an oak head case) that was a terrific amp and with a drive pedal would have covered most of my needs, at any volume

 

I have a DG-80 and still gig with it from time to time. I still think it's the best sounding SS amp that I've ever heard.

 

 

ето описание:

 

Yamaha DG-Series Modeling Amps

Power and Flexibility to Create Amazing Tones

Amp modeling has been around long enough to pass through the fad phase, work out the bugs, and make it into the sonic holsters of many guitar-slinging sharpshooters. Yamaha's DG-Series amps give you the best of all worlds: cool tone and hot new technology. At the heart of every DG-Series guitar amp and pre-amp is Yamaha's Electric Circuit Modeling (ECM). Combined with a sizzling chip developed by Yamaha's engineers for the revolutionary O2R digital mixing console, the DG amps provide the power necessary to create warm, realistic tube tone.

 

dg_series_275x276.jpg More than tube-tone wannabes

The DG-Series amps produce rich, natural-sounding tones full of warm, glowing bouquets of sound, precision-powered attack, and deadly dynamic response. These amps and combos don't just model, they dish out all the subtle nuances and sonic details that give your sound enough life to get up and dance around the hall. You know what I mean.

 

Unlike many modeling amps that emulate specific classic amps, the DG-Series has no specifically identified amp models. The DG-Series amp types are selected from one of eight choices on the front panel. These eight presets provide the raw tonal material for you to begin your sound creation. The user-interface is familiar and easy to use. The gain, master, treble, high mid, low mid, bass, and presence controls make shaping your tone as easy as dialing in the sound on your stereo.

 

When you find the magical mystery tone, there is plenty of memory to store it for your next solo. 128 memory locations in all give you room for custom sounds of every persuasion. From deep-down gutsy blues tones to the shivering space of transitive nightfalls, the DG-Series makes it easy to create the tones of your most musical dreams and store them for instant recall.

 

A trio of combos for every occasion

Musician's Friend offers three combos that cover all your basic needs and more. There is a 60W 1x12, 80W 1x12, and 100 2x12. For practice and small venues, the DG60-112 gives you tons of great tone in a totally portable package. It features two indеpendent channels, each equipped with a full complement of tone controls. Two eight-position knobs, one for each channel, give you easy access to the preset amp types. A digitally simulated spring reverb lets you color your sound with some natural ambiance when necessary. There's even an obligatory headphone line-out for practicing without speaker volume. A 60W amplifier drives a single 12" Eminence speaker. Very tight.

 

Yamaha's DG80-112 and DG100-212 pump up the power, features, and flexibility. A complete digital signal processing section features three reverb types: spring, hall, and plate. A digital tape echo is activated by pressing the mode switch. This temporarily converts the bass, presence, and reverb knobs into time, feedback, and level controls for the echo. Hit the mode switch again and the knobs automatically revert to their original positions.

 

Modeling amp shoot-out winner

The editors of Guitar Player Magazine put the Yamaha DG80-112 up against some of the most popular modeling amps around and it outperformed all the competition. The DG80-112 differed from the others in several ways, including its motorized knobs and the absence of specifically identified amp models.

 

Both the DG80> and DG100 produce crisp, warm tones with incredible complexity and depth in clean and distorted modes. They have an amazing tube feel, and extreme distortion tones clean up fast when you lower the gain. The DG80 comes loaded with a Celestion G12H100 speaker. The DG100 features two Celestion Vintage 30 speakers for unbelievably accurate reproduction of rich tube tone. These amps are real dynamos in the studio, too. Extreme lead tones grind from their direct outs like they were coming from the heart of tube city.

 

These amps have more than enough muscle to hold their own with a full band You can't press a button and instantly imitate a famous stack, but the DG-Series is better equipped to recreate vintage sounds than many modeling amps. And the DG's presets are no slouches. From exceptionally crisp and detailed shimmering re-verb flavor to hard core vibe of a souped-up monster, DG presets offer vintage tones.

 

If combos aren't your cup of cappuccino, Yamaha also offers the DG130H head that combines the DG pre-amp, complete with digital effects section, with a 130W power amp. And if it's a stack you're after, Yamaha's S412V speaker enclosure with four Celestion Vintage 30 speakers matches perfectly with the DG130H head for the ultimate in classic tone.

 

 

 

clear.gif

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва, че някой е рекъл нещо на английски и е бил продавач в магазин не го прави непременно валидно, само да напомня.

 

Всеки си има собствен чифт уши и съответно собствено мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, нека да си прав.

Аз все пак бих предпочел да се доверя на мнение на човек в бизнеса на запад. И приемам, че е наясно какво и защо пише.

I worked for them when these were current, and the fact that people don't have ears was reinforced daily.

Човека може и да е бил продавач, а може да е бил демонстратор на гиър, може да е някой известен. Взето е от форум, където пишат доста профи(вкл. световно известни такива) китаристи. Но това няма значение.

 

The editors of Guitar Player Magazine put the Yamaha DG80-112 up against some of the most popular modeling amps around and it outperformed all the competition.

 

Това казва всичко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aма разбира се - списание, в което 70% от съдържанието са реклами, няма как да не казва всичко :thumbs_up: Бил съм абониран за почти всички възможни китарни списания, щатски, английски, патагонски и не знам си какви си още. Освен да те открехнат за новостите на пазара и да чуеш някакъв характер на звука от евентуално съпровождащите DVD-та, всичко друго е несериозно. Точно и поради тези причини съм "бил" абониран. Има едно/две свестни и заслужаващи си списания, според мен разбира се. YMMV

 

Какво значи са наясно като са "на запад"? Това звучи направо абсурдно. Имат различен чифт уши ли или какво? Айде стига балкански комплекси моля. Има достатъчен брой глупости изпонаписани по западни, източни, северни и южни форуми на най различни езици.

 

А Ямаха правят отлични усилватели, ефекти и електронни пиана - в това спор няма, Лайн 6 също, Johnson също правеха отлични когато съществуваха. Dark Tranquility пък използват Берингер, вкл. и на записите на 'нам си кой албум (то се и чува де, че е моделинг) - проблемът е, че имат проблем с надеждността.... Иначе - въпрос на вкус.

 

Към оригиналният питащ - разходи се с една китарка до магазията или до каквото намериш втора ръка - свири и слушай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти и да намериш демота, надали ще намериш самите Ямаха.

 

Нямам какво да кажа за Ямаха, discontinued серия, която надали ще пипна. Щом я хвалят - вероятно има защо. Но да кажеш, че Лайн 6 са "шит" е пресилено, за мен Шестицата и Пийвито са двата моделинг ампа, които си струват парите. А пък автора си има уши - една разходка през Динакорд и МЦИ никога не е лоша. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека не мешаме годините и четем добре, какво са написали от Гитар Плейър!

За момента, когато са правили теста, победителят е бил Ямаха ДГ80.

В написаното от тях не се съмнявам, който иска пък не им вярва и така.

Към днешна дата, може да са Пиви, но разликите няма да са кой знае, колко невероятни.

Просто, всяка технология си има лимит.

 

Конкретно за списанията. Да, Гитар плейър е доста комерсиално, в смисъл, че има доста реклами.

Такъв е бил американският пазар навремето, преди кризата. Рекламира им се, послушните американчета купуват.

Цената няма значение.

В Англия не е така, в китарните списания от край време всичко е с цени, това струва толкова, обаче в другият магазин е с 5 шилинга по евтино.

Англичани, англичани, ама живи шотландци. То се вижда от списанията.

Германските, пък изобилстват с технически данни.

Изобщо, особености на "руският национален риболов".

 

Лично до мен, колкото и да почитам и да уважавам ВИП-а на форума, винаги ще предпочета мненията на редколегията на Гитар плеър. Балкански комплекси, не се притеснявам, че ги имам.

 

Ричи Котзен -

 

още, от някакви случайни китаристи -

 

ето и "моята" yamaha dg 60

 

 

Но да кажеш, че Лайн 6 са "шит" е пресилено

Йо дъ риъл, това до мен ли бе адресирано? Шит - не съм казвал. мнението ми е, че са по-посредствени.

Какво е твоето, след като направи сравнението?

И за да видя , спрямо какво си вадиш мнението, намерих демо на твоят амп-

Да, ампа не е лош. Но е две класи под Ямахата. Ефектите дават дименсия на звука, обаче, ако се изключат, ампа май ще звучи плоско спрямо Ямахата. (Аз винаги мога да включа в лупа на Ямахата Роктрон рак процесор и пак излизам пред Лайн сикса и откъм ефекти)

Това за клийна. Някои драйв звуци на Лайн 6-са са откровено гадни, да ги наречем лайн съкс.

Толкова си може ампчето. Нещо като бос стомпчетата, лайн сикс е за масова ширпотреба. Не е лошо, но си е по средата.

 

То и на местна почва, спорът е отдавна решен.

От една страна Хвърчилков, преди години разцепи мрака в шоуто на Слави с Ямаха ДГ.

Отсреща БТР(на които съм фен) и Иван Лечев се мъчат/гърчат от години с някакъв пластмасов лайн 6 звук.

Ми, това ми е мнението. Може да не е приятно за някои, но си стоя зад него.

Разбирам, различни сме, ушите ни чуват различно. Но пък съм сложил звуков материал.

 

 

И не съм отявлен фен на ДГ серията. Ин факт - това е най-слабият амп, който имам.

Например, АА Крафт-хибрида го сцепва, за лампите не отварям дума.

Просто ми е любим за тихо домашно свирене. Вместо да слагам атенюатор на лампов амп. Просто така предпочитам.

 

Имаше идеи за амп шут аут на моделинг или пък хибридни ампове. Аз също съм любопитен да чуя други, освен моят.

Бирчо беше казал, че и място ще осигури. Липсват тонхантъри. Поне засега.

 

Евтим също добре познава Ямахата, може би и той ще кажа какво мисли.

Той пък е отявлен солид стейт застъпник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.musicworld.bg/bg/m_1950000/i_19..._HD_III_75.html

 

Предпочитам глава щото лесно се пренася, а и отделно може да я вържеш директно към неща като симулациите на Guitar Rig да кажем, а и предполагам че си има някакъв вграден спикер симулатор и става дет се вика и в уредбата. Кубето... налага се ползването на кола, ако е над 1х10. От тази гледна точка съм се спрял на главата. Не искам лампи или нещо такова. А не знам дали въпросната глЪвЪ идва с прилежащия футсуич.

Редактирано от James Hetfield
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.