Jump to content
Българският форум за музиканти

Правилата за смесване


Recommended Posts

:music: Мда дали Юръп имат най-добрия саунд или подуенските баби и що е мастеринг и има ли той почва у нас?!Така като гледам цялата тема е офтопик,ама като слушах последните два албума на Металика и като четох 2 часа правила и закони за мастеринг излиза,че и в Америка няма добри мастеринг студиа :) Ами наистина всеки ефект може да е дефект и обратното,зависи много какво искаш да направиш и какъв звук търсиш.Има хиляда стила музика от класическа,джаз,етно,поп ,рок,метъл (това ще прозвучи като еквалайзер на касетофон за кола)във всичките им форми и навсякъде се търси различен звук,че и шум.Може да има стандарти и правила ,но в определен стил.Конкретизирайте нещата иначе няма смисъл.Ако се направи мастеринг на един фолклорен ансамбъл с тея "закони" и всичко ще звучи като Напалм Дет. Редактирано от Heartman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слушал съм много групи, но останах с обеждението си че Europe са с най-добър "саунд"

 

Явно, не си чувал за, примерно, YES, ALP, Pink Floyd, Kansas........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажем, че всички "големи" групи имат як саунд, няма правила за смесване и мастериране на музика. То затова се експериментира, на някой хора ще им хареса на други не. Смесването до няква степен повлиява на групата и съответното парче, което най-вероятно е коментирано. Ама скива ли китарата... мн яко свири пича, ама и мн як звук... нали, да кажем най-прост пример давам с китариста на групата. Но един инструмент да куца и повлиява лошо на отношението към групата. На мен лично звука на Юръп ми допада, може би защото до някъква степен и вокала играе роля в построяването на инструментите(честоти, панорами, компресори, лимитери и най-вече ефектите, за които ще спомена по доло)Също така добър саунд имат Джоуви, Бон Джоуви, Уайтснейк. Такаа ефектите, често в този форум се пускат семпли, кавърчета и други аудио формати, които биват преебавани с ефектите и най-вече тоя хал. Хора разберете.. Ефектите са инструменти, с които не е добре да се прекалява. При правилно направен микс, дори с малко плейт хал на соло барабана, ще добием тоя якия саунд от яките паур балади. Но зада се стигни до крайната финална права има много работа преди това. Първо трябват ни семпли, тоест цялата мултитрак сесия с всички инструменти записани на лице. После всеки трак по отделно се майсторира-мастерира. Динамика, компресор, лимитер и другите основни инструменти... Сега това което ви приказвам, аз така процедирам. Още несъм правил някой голям проект, защото все ми се отлага, но... да се върнем на темата, която е много интересна. На изхода се слага Спектър анализатор. После се мутват всички тракове. Добре е барабаните да се записват всяко на отделен трак. (каса, соло барабан, фус, чинел ляв, чинел десен, райд и 3те тома) След като сте мутнали всички инструменти, даваме соло на бас китарата, да кажем, че всичко е пипнато с ефектите, няма да се правят корекций там, само честотни!!! Удряме едно око на спектъра, ако не ни е ясно слагаме си една mp3ка, тоест готова песен на ваше любимо парче и я прослушвате през спеткъра, виждате как се движи баса в микса.. някой почват от касата, аз лично по си ме кефи като ръгна баса, после да си туря и касата, дали ще е остра като за метал или с пук мека зависи от настройката на мултибанд компресора. После другите инструменти слагаме и това е. изглежда просто но хич не е.. забравих преди спектъра на изхода може да се сложи нещо от рода на Soft clipper Compressor Limiter крайно EQ и след него спектъра. Лимитер и компресор се ползват и в мастеринга не само на изхода, стараем се микса да не криви и да не е много напомпен, нека смесваме в нормите там до 0 dB, еее може да е настъпан малко с лимитер, което е задължително... офф както и да е стига съм се правил на профи.. Ако съм казал някой простутийки, моля да бъда извинен, защото пиша в 4 чиса сутринта. А пък ако съм помогнал на някой, здраве да е :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-напред мога да кажа, че напълно подкрепям това, което колегата Pif е казал по темата.

 

После, мастеринга е един прецизен и заключителен етап на една аудио продукция, който много зависи от микса, записа, аранжимента и композицията.

 

Аз лично ежедневно се сблъсквам със ситуацията: "Абе давай, после на пост-а ше го опраиме", което е супер порочна схема.

 

Едно парче ако още отначалото не е намислено като хората, после много трудно може да стане прилично.

Много хора не си дават сметка колко е важно например една конкретна тема от някаква композиция да се изсвири с точния инструмент, точния усилвател, точния микрофон и да се запише по точния начин и повярвайте ми - това не е просто келешлък или излишни гевезлъци. Ако беше така, в света щеше да има 4 вида китари и 4 вида микрофони и с това да се изчерпа всичко.

Още повече, както съм казвал в този форум неведнъж - хубавия микс започва от аранжимента.

И едно от много лошите неща е, че тука все още властват някакви психопатски естрадни маниери и повечето хора, които преподават занаята "звукоинженерство" (по неразбираеми причини у нас наричан "тонрежисура") са дотолкова закопани в тия неща, че не знам дали някога ще се излезне от тоя порочен цикъл.

 

Има и друго нещо, което е доста дразнещо - тук има доста народ, които се развиват до степента, в която нещата им звучат малко по-добре от Роси Кирилова '86 примерно и решават, че вече са напълно ОК и си зациклят завинаги на това ниво, което е супер деградантско и с нищо не помага на никой.

 

Аре спирам да пиша, че се ядосах...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре спирам да пиша, че се ядосах...

Що?:) Отбелязването на факти не трябва да води до емоционална зависимост. :greenball:

Факт е и обаче, че голямата маса хора са относително нечувствителни към детайлите в звука. От друга страна обаче един добър звук на запис винаги е по-харесван от един не толкова добър, според n на брой проучвания. От трета страна и Майкъл 'Жексън' в Трилър са го записвали с RE20, което автоматично подкрепя аксиомата, че когато имаш добра музика и избереш точните средства, резултата обикновено е страхотен.

И практика, практика, практика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саунда на Трилър е нещо, което винаги ме подтиска в известна степен...вижда ми се почти непостижимо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, за Трилъра - Куинси Джоунс и Хърби Хенкок.... Комай последните от "интелигентните негри"....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Аз искам да питам друго, когато се започва микса на една песен, се започва първо от Баса и касата или първо от вокалите и после се запълва покрай тях и се украсява?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Да разбирам че за година+ темата за мискирането е спряла развитие. Лично аз следвам следните правила:

1. Работа задължително на монитори, със ниво малко над нормален говор

2. Поради не много добра звукова среда в къщи ограничаване на странични шумове, затворени прозорци, врати, дори и спрян климатик в стаята.

3. Работа на слушалки само за ефекти, ревърб и делей.

4. За всяка писта: параметрик> компресор> лимитър (за наблюдаване на записа и приланане на корекции преди компресора)

5. Масър нивото да е на -6Дб.

6. След балансиране на пистите, сайдчейн компресори, ревърб, дилей, аутифилтри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 1 month later...

За всеки правилата са различни. Ще споделя аз какво правя, дано да е от полза на някого ;)

 

1. Смесвам само в акустично третирана стая

2. Смесвам на монитори

3. Отварям моя DAW И зареждам всички тракове. После гледам колко ми е крайното ниво на мастър канала. Опитвам се да е около -10RMS. Ако не е, намалям всички тракове, докато стане...

4. Балансирам всички канали така, че да звучат нормално един спрямо друг

5. Слагам EQ (параметрик) на всеки трак. Дотук нещата ги слушам моно. По-лесно се чува в моно, кое с кое си пречи и т.н. Опитвам се да режа онова, което не е ок, отколкото да усилвам това, което е добре.

6.Панорами - тук оправям панорамите - китари, клавири, флейти, гъдулки и всичко що бяга от центъра. В центъра има каса, соло барабан, бас и вокал. Тук си правя бусове на китарите, барабаните и т.н. Да ми е лесно.

7. Ефекти - ползвам reverb, delay, compressor, multiband compressor, limiter, gate, flanger, chorus, eq. В общи линии това е всичко, което ми трябва за един микс. Ползвам само фри плъгинчета, да дразня Waves....

При компресорите е важно да не усилвате нивата на сигнала от компресора. Колкото е бил преди него, толкова трябва да е и след него. Иначе имате един микс на -10 и накрая ще го експортнете на -1.....

8. След като сме направили нещата с ефекти и панинг и т.н. Слагам компресор и лимитер на мастър канал да проверя как би звучал микса след мастъринг.

9.Махам компресора и лимитера от мастъра и експортвам. Воала, имам микс, който може да бъде мастериран.

 

Пак казвам, че така работя аз. Не претендирам да е правилно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

За всеки правилата са различни. Ще споделя аз какво правя, дано да е от полза на някого ;)

 

1. Смесвам само в акустично третирана стая

2. Смесвам на монитори

3. Отварям моя DAW И зареждам всички тракове. После гледам колко ми е крайното ниво на мастър канала. Опитвам се да е около -10RMS. Ако не е, намалям всички тракове, докато стане...

4. Балансирам всички канали така, че да звучат нормално един спрямо друг

5. Слагам EQ (параметрик) на всеки трак. Дотук нещата ги слушам моно. По-лесно се чува в моно, кое с кое си пречи и т.н. Опитвам се да режа онова, което не е ок, отколкото да усилвам това, което е добре.

6.Панорами - тук оправям панорамите - китари, клавири, флейти, гъдулки и всичко що бяга от центъра. В центъра има каса, соло барабан, бас и вокал. Тук си правя бусове на китарите, барабаните и т.н. Да ми е лесно.

7. Ефекти - ползвам reverb, delay, compressor, multiband compressor, limiter, gate, flanger, chorus, eq. В общи линии това е всичко, което ми трябва за един микс. Ползвам само фри плъгинчета, да дразня Waves....

При компресорите е важно да не усилвате нивата на сигнала от компресора. Колкото е бил преди него, толкова трябва да е и след него. Иначе имате един микс на -10 и накрая ще го експортнете на -1.....

8. След като сме направили нещата с ефекти и панинг и т.н. Слагам компресор и лимитер на мастър канал да проверя как би звучал микса след мастъринг.

9.Махам компресора и лимитера от мастъра и експортвам. Воала, имам микс, който може да бъде мастериран.

 

Пак казвам, че така работя аз. Не претендирам да е правилно :)

Да се поправя, че -10 е peak level, не RMS. Sorry :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.