Jump to content
Българският форум за музиканти

Jason Becker


Bobolin

Recommended Posts

Преди няколко дни ми хрумна идеята, че ще е хубаво във форума да има раздел (подфорум), където който иска да добавя нещо като кратка автобиография с интересни данни за някой от любимите си китаристи. Мисля, че ще е полезно за всички четящи. Питането ми е към модераторите, дали може да бъде направено такова нещо? Ако не, здраве да е. За пример днес се поразрових из интернет и направих опит да събера на едно място следната скромна биография на един от любимците ми - Джейсън Бейкър. Предварително се извинявам ако някъде има допуснати грешки при превода, особенно на специфична терминология. Транскрипцията на имената съм ги изписал на български, като брандовете съм ги оставил на английски. Още веднъж, ако някъде има допуснати несъответствия при изписването на определени термини или имена, да бъда извинен. :greenangel:

 

Jason Becker

 

5886_photo.gif

 

Джейсън Бейкър е роден на 22 юли 1970 г. в Ричмънд, Калифорния. Започва заниманията си с китара, когато е едва на 5 години. Първите му учители са баща му и чичо му, които също свирят на китара. Малкият Джейсън усвоява учудващо бързо първите си стъпки в учението си да свири на китара и напредва с големи темпове, даващи обещание за превръщането му в изключителен музикант. Още в ранните си години малкият Джейсън се упражнява понякога по над 10 часа на ден, вдъхновен от музиката на Боб Дилън, Ерик Клептън, Джеф Бек и Един Ван Хален. Когато е в 6-ти клас, младият музикант вече има извоюван статут на изключителен талант и има ангажименти за свирене на живо в местните заведения, както и на училищните празненства, където по-късно силно впечатлява всички с изпълнението си на Black Star на Ингви Малмстийн.

 

Докато учи в гимназия "Кенеди" в родният си град, Джейсън бива представен на Марти Фридмън, с който установяват, че споделят близки музикални вкусове. Фридмън бива изключително впечатлен от младият талант, в резултат на което, през 1986 г. дуото сформира спийд метъл група наричайки я Cacophony. През 1987 г. бандата издава първият си албум "Speed Metal Symphony". Джейсън Бейкър е едва на 17 години. Считан и до днес за шедьовър, албумът включва някой от най-бързите, сложни и мелодични китарни партии издавани до момента. През 1988 г. Cacophony издават вторият си албум озаглавен "Go Off!", който за жалост се превъща в пълен търговски провал, в резултат на което групата се разпада а Джейсън решава да продължи развитието си със солова кариера.

 

През 1988 г. Джейсън Бейкър издава първият си солов албум озаглавен "Perpetual Burn". Албумът, утвърдил го като един от най-виртуозните китаристи демонстриращ брилянтни композициони умения. Албум, превърнал се в легенда.

 

През 1990 г. когато Джейсън е 20 годишен, му е предложено да заеме мястото на Стив Вай в бандата на Дейвид Лий Рот. С Дейвид той записва албума "A Little Ain’t Enough".

 

Звездата на младият Джейсън Бейкър вече свети силно на небосклона, обявен за един от най-талантливите млади музиканти, спечелил си световна слава. Бъдещето пред него никога не е изглеждало по-бляскаво. До момента на голямата трагедия...

 

Джейсън започва да усеща лека отпуснатост в лявата си ръка и се консултира с лекар. Диагнозата е потресаваща – амиотрофична латерална склероза (ALS). Прогресивна дегенерация на моторните неврони в гръбначният стълб и главният мозък, което води до пълна парализа на цялото тяло и последваща смърт. Болеста води до атрофия на всички мускули и пълна невъзможност на мозъкът да ги контролира. Диагнозата дава на младият музикант още от 3 до 5 години живот максимум. Макар и Джейсън първоначално да игнорира поставената диагноза, приемайки положението като временно, след което нещата ще се оправят, още в края на записите на албума с Дейвид Лий Рот бързо прогресиращата болест довежда Джейсън до там, че му е невъзможно мускулното напрежение и управление на ръката за изсвирването на каквото и да е вибрато, като единствената алтернатива е била използването на ръчката в тремоло системата.

 

Лишен от възможноста да свири, Джейсън се връща в домът на родителите си, където се отдава на намиране на мир със самият себе си и духовно следване на учението на Йогананда и неговият духовен гуру Амачи, за преборване с настъпващият край и вяра в удължаване на оставащите му дни. Подкрепян изцяло от най-близките си хора и приятели, макар и напълно обездвижен, с невъзможност дори да говори, Джейсън продължава да композира с помоща на компютър, чрез специално измислена проста система за комуникация от баща му, чрез която по движението на погледа буква по буква се сътавя дума а след това и изречение. В резултат на това през 1996 г. се появява вторият му солов албум озаглавен „Perspectives”.

 

Джейсън Бейкър споделя: "За албумът използвах музикален софтуер Logic Pro върху Mac компютър и клавиатура на кийборд включена към него. Когато загубих и способноста си да говоря, баща ми измисли много интуитивна и бърза система за комуникация с мен, базирана на движението на очите ми. Чрез тази система обяснявах на баща ми, майка ми и близките ми приятели, кои точно ноти да натискат върху клавишите. Когато натиснеха верният тон, аз давах знак и се прехвърляхме в Logic Pro, където редактирахме всичко нота по нота. След като бяхме готови, смесихме всичко с моят близък приятел и продуцент Дан Алварез и поканихме приятели музиканти да добавят свои части към цялото това нещо."

 

Биват издадени два солови албума тип "Tribute", съотвено "Warmth in the Wilderness I" и "Warmth in the Wilderness II", целящи с печалбата от които да бъде подмогната финансовата страна по медицинските грижи за Джейсън. За албумите веднага се отзовават и взимат участие в композициите му Стив Вай, Пол Гилбърт, Марти Фридмън, Джо Бекър, Ръсти Куули и Матиас Еклунд.

 

На 4 ноември 2008 г. Shrapnel Records издава новият албум на Джейсън Бейкър озаглавен "Collection". В него като изпълнители присъстват имената на китарни колоси като Стив Вай, Джо Сатриани, Марти Фридмън, Майкъл Лий Фъркинс, Стив Хънтър и Герг Хоу.

 

И до днес Джейсън продължава да твори от домът си в Глендейл, Калифорния, като в момента е насочил изцяло усилията си към духовно изцеляване и писане на музика.

 

Оборудване:

 

Първата китара на Джейсън Бейкър е била Franciscan Acoustic. Преди присъединяването си към Cacophony, Джейсън използва Franciscan и Takamine Acoustic, Fender Musicmaster, след което Fender Startocaster. В първите си дни в Cacophony, Джейсън бива привлечен и подписва договор с Hurricane Guitars. Първият албум на Cacophony бива записан с лимитирано издание китара на модел от серията EX на Hurricane. За соловият си албум Perpetual Burn, използва друга китара от серията EX на същата фирма. За вторият албум на Cacophony, Джейсън преминава към използването на Carvin и по-точно на моделът им DC200. Използва ги до 1989 г., когато бива диагностициран, че страда от амиотрофична латерална склероза. В периода 1989-1991 г. вече със силно ограничени възможности да свири, Джейсън е използвал предимно къстъм модел китари на Peavey, както и неуточнен къстъм модел на Ibanez, за който се предполага, че е някой от RG серията им.

 

През 2008 година, Paradise Guitar, работещи в тясно сътрудничество с Джейсън, произвеждат сигнъчър Джейсън Бейкър модел. Дизайнът е базиран на Peavey с цветни числа за маркировка за инлеи. Тялото е от елша с кленов гриф със 16 инчов радиус. Оригинална Floyd Rose Pro заключваща система. Главата на грифа е със специален дизаин разработен от Джейсън Бейкър с 14 градусов наклон. Адаптери DiMarzio в разположение HSH, съответно P.A.F. Pro Custom при нека, DP116 HS-2 по средата и Tone-Zone Custom при бриджа.

 

l_379d7a7121d54c6cba217997bca41134.jpg

 

Линк към официалният сайт на музиканта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам филма за него и съм ревал няколко пъти (и не само аз)докато го гледах.Поздравления за темата.Този човек има много силна воля и е все още жив и ве още твори,но тайно се надявам да се подобрява,защото е истинско наказание да не можеш да свириш повече никога :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко информация за използваните през годините от Джейсън усилватели:

- в дните преди Cacophony той свири на малко практис комбо Peavey;

- "Speed Metal Symphony" (1987) - преамп ADA MP1;

- "Perpetual Burn" (1988) - 1969 Marshall Plexi 100w Head или 70s Marshall half stack(от различни източници) и BOSS Super Overdrive;

- "Go Off!" (1988) - свири с Carvin X100B stack,а също така по това време спорадично използва и SX300H head.

След Cacophony Джейсън свири с различни усилватели - Fender M80,неизвестен усилвател Marshall,ADA Preamp и споменатото по-горе комбо Peavey.

 

Намирам различни сведения за струните,които е използвал.На едно място се твърди,че ползва GHS,а на друго Dean Markley.Размера е 0,09"- 0,42".

Екипировка използвана по време на обученията проведени през 1989-та година в Atlanta Institute Of Music и Japan Clinic - Carvin DC127,Marshall Amp, Alesis quadraverb.

 

По отношение на адаптерите (пак според различни източници) Джейсън използва DiMarzio,Seymour Duncan и Carvin.

 

На няколко места намерих ето това - "Jason Becker was born on July 22, 1969".

 

Линкове:

http://www.jasonbecker.com

http://www.myspace.com/jasonelibecker

http://www.fullinbloommusic.com/jason_becker.html

http://www.guitarontheedge.co.uk/becker.htm

http://www.google.bg/search?hl=en&clie...q=&gs_rfai=

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото към официалният сайт на Джейсън Бекър има форум, в който за моя голяма радост установих, че самият музикант въпреки тежкото си здравословно състояние взема активно учстие и отговаря лично на всички зададени му въпроси. Предполагам има разработена компютърна система подобна на тази с която комуникира, чрез която има възможност да използва пълноценно браузър. Могат да се прочетат толкова много любопитни и прелюбопитни неща и то взети от извора. Много ме впечатли това как обяснява на питащите го там как възприема болеста си. Човека е толкова търпелив, че даже отделя внимание на въпроси от рода "Случвало ли ти се е при много свирене да ти се белят кожички от пръстите?", или пък "Използваш ли кутрето си при свиренето на встъпителните арпежи на композицията ти от Perpetual Burn - Mabel's Fatal Fable?".

 

На въпрос ако има възможност да нареди на една сцена няколко китаристи, които винаги би искал да види заедно без значение живи или починали са (и се посочват Джими Хендрикс и т.н.) кои би искал да бъдат те, човека дава най-логичниият отговор - "Мечтая си за такъв концерт между мен и най-добрите ми приятели - Марти Фридман ... и следва изброяване на имена между които Вай, Сатриани и др." Има много затрогващи неща... :thumbs_up:

 

Та си позволих да напиша там следният пост, който получи отговор, което много ме зарадва. Вярвам, че всеки, който разполага с малко време, може да отиде във форума му и прочете неща, показващи ЧОВЕКА Джейсън Бекър. А той е наистина много голям човек!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.