Jump to content
Българският форум за музиканти

RockoBG

На горещия стол Kolio_k

Recommended Posts

Мисля си, че регламента за подбор е уважение към събесетника. Прочее с целия респект към г-н Карагеоргиев давам думата на милите съфорумци за въпроси.

Аз ще се включа по-късно малко ми е напрегнато в момента, но понеже flisk ме смъмри ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Роко, поздравление за избора! :)

 

Сега малко към Кольо на прима виста:

 

1. Кога започна да се интересуваш от джаз, какво слушаше преди това, с какъв джаз започна, четеше ли тогава някаква теория, хармония, импровизация за джаз-музика или на по-късен етап започна да се подготвяш и теоретично?

 

2. Май някъде беше споменавал, че те кефи да свириш и на пиано/клавир. Ще пуснеш ли нещо да чуем? :greenangel:

 

3. Кефиш ли се на класическата музика и имал ли си сериозни концерти/изяви/продукции с класическа музика?

 

4. По колко часа на ден свириш, случвало ли се е да не свириш някой ден или си имаш минимум?

 

5. Имаш ли абсолютен слух (perfect pitch) и с какво ти помага/пречи имането/нямането му?

 

6. Един шегаджийски, надявам се да не се обидиш - защо винаги като импровизираш, гледаш леко социопатски? ;)

 

По-нататък и още, ама засега толкова.

 

П.П. 7. И естествено: кои са ти любимите джаз-китаристи, а също и любимите джазмени некитаристи? Кой най-много ти е повлиял, ако има такъв, по какъв начин ти е помогнал (анализ на сола, вдъхновение, опит за подражанеие)?

 

8. Има ли стилове в джаза, които не харесваш или са ти по-малко интересни?

 

9. Трбява ли един джазмен да поддържа ниво, свирейки стандарти? Има ли шанс човек да бъде добър джазмен, ако изобщо не е свирил стандарти?

 

П.П.П. 10. Напоследък леко се дразниш на форума и на това, че хората повече говорят, а не свирят. Какво още мислиш за форума, за хората в него и какви съвети би дал на хората тук? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евгени, тъй няма да се разберем! Стига с тоя джаз, бе! :)

 

Кольо, кажи защо заряза метълургията и кой ви беше любимия кавър като свирехте с Диката жици. :greenangel:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз благодаря на Роко, макар и да ен знам дали съм достатъчно интересна персона като за този случай :) , времето ще покаже

 

Браво, Роко, поздравление за избора!

 

Сега малко към Кольо на прима виста:

 

1. Кога започна да се интересуваш от джаз, какво слушаше преди това, с какъв джаз започна, четеше ли тогава някаква теория, хармония, импровизация за джаз-музика или на по-късен етап започна да се подготвяш и теоретично?

 

Започнах да се интересувам от джаз (макар и да ен знаех, че го правя на времето) 1990та. Участвах в един концерт на джаз трио като гост (грешка както се оказа) и страхотно се изложих, след това ме бъзикаха месеци наред. Покрай това се настървих да се науча да свиря и тези щуротии(както възприемах целия стил на времето) и не след дълго страхотно се запалих

2. Май някъде беше споменавал, че те кефи да свириш и на пиано/клавир. Ще пуснеш ли нещо да чуем?

 

Наистина обичам да свиря на клавир, но пък много мразя да показвам пред хора неща които не умея въобще :greenangel: , така че докато не позадобрея, надали

 

3. Кефиш ли се на класическата музика и имал ли си сериозни концерти/изяви/продукции с класическа музика?

 

С удоволствие слушам класическа музика (някои жанрове), но не свиря, отдавна вече не съм на нужното ниво, за да концертирам

 

4. По колко часа на ден свириш, случвало ли се е да не свириш някой ден или си имаш минимум?

 

Много рядко свиря по малко от час на ден, и като цяло да посвирвам повечко (като в това не включвам свиренето на живо, разбира се). Най често успявам да отделя няколко часа, защото през деня имам доста свободно време

 

5. Имаш ли абсолютен слух (perfect pitch) и с какво ти помага/пречи имането/нямането му?

 

Нямам, така че не мога да кажа повече по въпроса. Имам придобит такъв, благодарение на което мога да си настройвам китарата без тунер, ако това може да се брои за полза

 

6. Един шегаджийски, надявам се да не се обидиш - защо винаги като импровизираш, гледаш леко социопатски?

 

И мен ме дразни, нямам идея защо така се получава :)

 

По-нататък и още, ама засега толкова.

 

П.П. 7. И естествено: кои са ти любимите джаз-китаристи, а също и любимите джазмени не китаристи? Кой най-много ти е повлиял, ако има такъв, по какъв начин ти е помогнал (анализ на сола, вдъхновение, опит за подражание)?

 

Винаги съм харесвал най различни китаристи, а и не само. През годините съм бил (и все още съм) голям фен на

 

Хронологически

Кърк Хамет, Ингви Малмстиин,Майк Стърн, Скот Хендерсън, Пат Метани, Джон Скофиилд, Стиви Рей, Уес Монтгомери,Волфганг Мучпил, Кърт Розенвинкел. Най голямо влияние в свиренето ми (мисля) се усеща от Стърн, Скофилд, Хендерсън, от части и от другите

 

От не китаристите са наистина много. Но най много съм слушал през годините Corea, Brecker, Marsalis B, Redman, Mehldau

 

8. Има ли стилове в джаза, които не харесваш или са ти по-малко интересни?

 

Има много такива, за които съм мислил така, преди да чуя някой, който наистина ги свири добре. Вече съм на мнение, че почти във всяка музика има неща, които мога да харесам, стига да е добре направена

9. Трбява ли един джазмен да поддържа ниво, свирейки стандарти? Има ли шанс човек да бъде добър джазмен, ако изобщо не е свирил стандарти?

 

Мисля, че всеки джазмен със сериозни намерения, трябва да е свирил стандарти, те се явяват един вид етюди в джаза, освен, че имат и страхотни интерпретации от всевъзможни невероятни музиканти и дават възможност за изучаване на речника на класическия джаз (ако мога така да се изразя)-ритмика, фразиране и тн. Освен това, чрез тях музикантите успешно общувам в джем ситуация и могат да свирят заедно, без въобще да са се виждали допреди джема. Тоест, те са много полезни и в музикално-социално отношение.

 

А иначе няма пречки човек да е добър джазов музикант, без да е свирил стандарти, просто с тях е по лесно да се постигне желаният резултат. Освен това, в учебните заведения, те са задължителни така или иначе.

 

П.П.П. 10. Напоследък леко се дразниш на форума и на това, че хората повече говорят, а не свирят. Какво още мислиш за форума, за хората в него и какви съвети би дал на хората тук?

 

Рядко си позволявам да давам съвети , още повече на група от хора. Но това, което ми се иска да видя в музикантски форум е, повече говорене за свирене и правене на музика.

 

Но иначе да, дразня се ;)

Редактирано от kolio_k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Baby Thomas

 

Кольо, кажи защо заряза метълургията и кой ви беше любимия кавър като свирехте с Диката жици.

 

Металургията никога не съм я зарязвал, тя кръвта вода не става. Нека да кажа, че просто не съм ъпдеитван и си живея някъде в края на 80те и началото на 90те

 

Никога не сме свирили с Диката жици. Той си имаше негова банда, а аз моя. Но често се събирахме двамата да посвирим (особено 94та, когато работих като учител в Нов Музикален Център, в Профсъюзния дом, Пловдив). Най любимото ни парче за джем беше обаче на John mcloughlin - Guardian Angel. Диката направо ми късаше главата от техника (страшно технично копеле беше)

Редактирано от kolio_k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@johniebgood

 

Кое е по-важно (преобладава при теб) за теб, техниката или чувството (филинга)?

 

Техниката определено, но аз имам много широко виждане за техника. За мен тя е съвкупност от много комплексни умения, от които, сигурно най примитивното е да свириш бързичко. Примери за техника, така като аз я разбирам са, способността да контролираш фразата си перфектно на ниво микро и макро ритъм, способността да минаваш от произволен лад във всеки друг, във всеки желан момент и на всяко място по грифа, като при това правиш връзката по логичен и красив от музикална гледна точка начин, разбира се има и други, като тоноизвличане и тн.. Винаги съм чувствал недостиг на техника във всевъзможни посоки, за да изразя това, което искам и винаги съм работил за подобряването и.

 

Аз лично не вярвам, че човек, който не си владее инструмента технически до необходимото за адекватно в рамките на набелязания стил ниво, е способен да компенсира това с тъй нареченяи филинг. За него има място, когато техниката става на интуитивно ниво.

 

Най честите примери за хора, които свирят гениално без да имат техника, според мен са напълно повеждащи, същите имат невероятно добра техника на фразиране и звукоизвличане най малкото, както и много вкус. Грешката произлиза от там, че за техника, погрешно, но най често се взима просто бързото свирене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят въпрос е 50:50 породен от отговорът ти за това какво разбираш под техника и едно клипче, на което попаднах вчера. Питането ми е и директно свързано с клипчето. Според теб

добър китарист ли е (разбира се имам предвид относно техниката, която показва, защото повечето неща, които свири в клипчето са части от чужди сола) или просто подобно на повечето жълтури е трюдолюбив до безкрайност и съответно много добър плагиат? Редактирано от Yves

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, в рамките на свирения от него стил е добър (техничен, за повече не мога да си съставя менние, преди да чуя повече). Нямам представа какво умее извън него (има сериозни предпоставки да е добър в областта на блус тип свирене, заради доброто вибрато и качествените бендове).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Благодаря, че участваш във форума и не си го зарязал. /На мен много пъти ми е идвало да не поглеждам, но винаги съм си казвал, че хора на по-високо ниво не го зарязват, така че си струва - има какво да науча./

2. Какво стана с един джазов проект, който щеше да е готов миналате есен? Искам да си купя диск.

3. Пак не е въпрос :huh: "социопатските" физиономии ти придават сценична харизма - не се притеснявай от тях! Много музиканти така правят.

4. От къде намираш сили да пускаш готини теми /ликовете и други/, като виждаш , че се интересуват 5 човека накръст, а други 5 се крият по неясни причини?

5. Последен и малко досаден въпрос - кефи ли те Лари Кориъл?

6. Най-последен и най-досаден - ако имаш възможност/финансова/ и можеш да свириш каквото си щеш, то какво би избрал?

Благодаря и успех! :)

Редактирано от yotzzo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Какво ти е мнението за чалгата?

 

Като музика, няма нищо против нея, макар и да не съм и фен. Но често не харесвам хората, които я слушат, макар и по причини нямащи нищо общо с музиката. А и да, текстовете ме дразнят, както и придружаващите музиката клипове. Също не ми харесва, че самата музика, най често е много зле продуцирана

 

Между другото и в чалгата има много добри музиканти, както и във всички други музики. Но там са по скоро свирачи

 

@yotzzo

 

Благодаря :)

 

2. Какво стана с един джазов проект, който щеше да е готов миналате есен? Искам да си купя диск.

 

Проектът се забави, по неясни и за мен причини, но все пак му се вижда края. когато имам дискове, с удоволствие ще ти пратя

 

4. От къде намираш сили да пускаш готини теми /ликовете и други/, като виждаш , че се интересуват 5 човека накръст, а други 5 се крият по неясни причини?

 

И на мен ми се иска повече хора да се интересуват, но все пак е добре, че и 5 има (а те са повече). Но наистина не разбирам защо в толкова голям форум, интересът към самото правене на музика е толкова малък. Но преди години, когато за първи път се вяснах във форума, имаше много повече свирещи, явно , както казваш , са се уморили или пък се дразнят от липсата на толерантност, която много често се наблюдава тук. Разбирам ги добре

 

 

 

5. Последен и малко досаден въпрос - кефи ли те Лари Кориъл?

 

А защо, не е досаден :huh: . Но в интерес на обективността, наблюденията ми върху него са съвсем епизодични. Това, което съм чувал е добро

 

6. Най-последен и най-досаден - ако имаш възможност/финансова/ и можеш да свириш каквото си щеш, то какво би избрал?

 

Същото , което свиря и сега , без проституцията (свирене на стандарти на нечия сватба или изложба например или пък кръчмария), тоест от всичко по малко. Още не съм решил коя е моята музика и съм сигурен, че в момента, в който го направя, веднага ще ми се присвири нещо друго :) А и наистина се кефя да свиря в различни проекти. В момента си имам взимане/даване с около 5 от рок до джаз. Всички си имат нещо добро в тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи нещо за динамиката - галиш ли струните или блъскаш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Чувстваш ли се кофти , когато си "наемник" ...свириш , това , което се иска от теб, а не това , което ти мислиш , че трябва да изсвириш?

2. Можеш ли да изразиш себе си с инструмент , който не ти допада..Примерно трябва да излезеш с неудобна или недобре звучаща китара?

3.Коя концепция за създаване на една песен в група повече ти допада (не джаз...примерно рок)

- да има човек , който знае какво иска да направи и да бъде нещо като лидер, да обясни концепцията и другите да го последват

- всеки от групата да си генерира сам идеите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли начин и какъв е той България да се пребори с чалгата и да се прокара в България отново рока, блуса и т.н.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зарежда...

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.