Jump to content
Българският форум за музиканти

Blues


kolio_k

Recommended Posts

@Tozi Големи благодарности за точните обяснения.Доста имам да уча само от този твой урок защотото има доста скали,които съм смесвал без да знам какви са а и други не използвам въобще,но ще ги пробвам защото доста разнообразяват импровизацията.Мерси! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Heartman мерси. Радвам се че мога да помогна.

 

Искам само едно малко уточнение да направя. За да е интересна и разнообразна една импровизация не е задължително да се свирят много и различни скали. Импровизацията може да се разнообрази с интересно фразиране и използвайки рзлични ритми, акценти, повторения и развитие на фразите.

 

П.п.: това не значи че не трябва да си научим гамичките навсякъде по инструмента - поне мажорната гама, мелодичния и хармоничния минор, тон-полутон и целотонната. А и минорна и доминантова пентатоники. Това стига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да така е прав си,но аз досега използвах точно само с различни ритмически фрази,акценти и повторения,но всичко в мажорни и минорни скали и смесени такива и най много хармоничен минор и доминантовите тонове(скалите които малмстийн много ползва)Целотонни или тон полутон не съм свирил никога,а и понеже не съм учил класическа китара и съм скаран с нотите на китарата като цяло не знам навсякъде по грифа какво точно свиря,всъщност не съм си научил както казваш гамичките навсякъде по инструмента.Не че е много лошо,но си е минус и се въртя около едни и същи неща като ликове,защото и се опитвам да не свиря клишета което не знам дали е правилно за блус музика и май трябва да понауча доста такива,които спасяват в дадени ситуации.С две думи благодаря и просто трябва да си сяда човек и да си копае докато станат нещата.Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си първият от този форум който си признава и вече знае над какво трябва да работи. Признание :)

И успех. Ако има нещо - питай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще си позволя да коментирам примера на Кольо...( ами ако сгреша..).

В боса нова акомпанимента на китарата е характерен с акцента на баса ( палеца) на първо и трето време. В същото време акордите над баса са доста синкопирани - там може да се свири с повече свобода и по усет, но ако баса акцентира на първо и трето време (малко като полка), то се получава характерното за босата звучене.

 

Препоръчвам Емили Ремлер, Жоао Гилберто...

другото което съм си отбелязал , е че босата следва да се свири много лайд бак с относително равна динамика - т.е без рязки акценти при баса или акордите. Иначе лесно зазвучава като фънк :) ( а аз много обичам да свиря фънк с пръсти и лесно се подавам..)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво мисли Колето по въпроса точно, но аз откривам някои неточности в горното твърдение.

 

В боса нова акомпанимента на китарата е характерен с акцента на баса ( палеца) на първо и трето време.

 

По принцип самбата и боса новата е в 2 а не в 4. Американците я пишат в 4 защото така им е по лесно за четене и по познато. Значи първо и трето време на баса стават първо и второ.

 

В същото време акордите над баса са доста синкопирани - там може да се свири с повече свобода и по усет....

 

Бразилската както и кубинска музика са изградени на основата на специфични патерни и вариации които са характерни за всеки отделен ритъм и стил. Ако има някаква свобода на интерпретирането на ритмичните вариации тя е строго зависима от специфичния ритмичен патерн. В кубинската музика този патерн се нарича клаве.

 

Препоръчвам Емили Ремлер, Жоао Гилберто...

 

... Антонио Карлос Жобим, Жоао Божко, Иван Линц, Елис Реджина....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Аз бих добавил и един страхотен тенор - саксофонист в този стил - Stan Getz.

Иначе по темата за блуса - не съм в непознати води, когато го свиря, вадил съм хватки и пинизи главно на Стиви Рей Вон и Гери Мур, но лошото е, че когато започна да импровизирам, доста бързо се изчерпвам и почвам да повтарям едно и също. Не знам, с времето вече не е толкова зле, надявам се по - нататък да съм по - креативен :) Отделно някой път почвам да слагам по - бързи неща, които от чисто музикална гледна точка не винаги са напълно подходящи за някои от по - бавните песни. Не знам защо, мъча се да го потискам, но все избива някъде в нещо по - бързо. Според мен ценното на блуса е, че те учи да казваш много, с малко свирене, което за мен е по - ценно от безкрайното изливане на бързини по някоя заучена скала, което някои китаристи правят (за съжаление май някой път и аз се оливам).

Цял ферман написах, най - накрая никой няма да го прочете :)

Редактирано от Vasil Pavlov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Е аз го прочетох и мога да ти кажа, няма нищо лошо в по-бързо свирене, но е по-готино когато започнеш бавно да развиваш някаква фраза или мелодийка и постепенно вкараш по-бързо свирене.Иначе си е вярно, че може с 3 тона да кажеш много стига да са на място.Примери за това много.Има една камара блусари които свирят така и са станали известни точно с някакви техни пинизи или отсвирвания които са характерни и другите не използват,много.Според мен е до усещане за самото парче ритъм атмосфера и какво искаш да опишеш,от това което чувтсваш вътре в себе си. :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

мога горещо да препоръчам като човек, който рови в блус насоките от 10ина и повече години едно видео (може да се каже ДВД но предполагам че е оригинално ВеХаЕс :lol: ) казва се Danny Gatton - Strictly Rhythm. части от него има в youtube -> например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Преди да започне Мастър класа на Robben Ford в София, той деликатно изчаква да влязат хората. Затова се чува шум от говор и стъпки.

Това, че шумят докато той свири не ги извинява за закъснението. Беше обявено за 12ч., а минаваше и 30мин.

Саша Пейчев, организаторът на изявата се притесняваше дали ще има публика, беше поканил у-ци от Муз. у-ще, школата на Вальо Митачков и др. Все пак дойдоха.

За тези, които могат да виждат и да чуват той в този момент преподава няколко висши урока по блус с богата рехармонизация в няколко тоналности. Мелодични линии, включително Умалената скала, за която съм снимал отделно видео от Мастър класа. Акордови поредици с красиво вътрешно гласоводене. Много може да се научи от това "разсвирване".http://www.youtube.com/watch?v=OBCCERJ1h9k&feature=channel_video_title

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя е голем дзвер,добре е ,че съживихме стара тема,аз лично си дрънча блус основно ,много добре с връзва като приплъзнеш от 2-ра струна на 3-та,а на Хендрикс номерата къртят.Наистина е по-трудно да изсвириш 3 тона като мелодия,вместо бързи пасажи,но наистина скороста увлича,и като изцепиме читав лампов усилвател се захласваме..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Хубав урок е изнесъл човека,обаче явно тия на които го е изнасял не са се интересували много много.То при тоя шум не знам какво ли са чули.Това си е типична нашенска черта.Вместо да слушат и попиват знания повечето са си мислели- Абе тоя ли ще ни учи нас великите !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.