Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Няколко блус патерни в Ла. Записах ги на бързо с уеб камерата, надявам се да допаднат на някого.

 

http://www.youtube.com/watch?v=emV9bC2VN7A

 

 

Лично аз мисля, че при свиренето на блус е най добре просто да се транскрибира (вади от записа), нотите не са достатъчно изразителни, а табовете, поне за мен, не са много желана форма за писане на музика (макар , че понякога са много полезни, в случаите, когато гоним конкретни пръстовки и тн)

 

Така, че се опитах да запиша ликовете в нормално темпо, а после бавно, така, че евентуалните заинтересувани, да могат да си ги извадят без проблем.

 

На съфорумци с по малко опит в областа на бендовете (вдигане, огъване на струната) бих искал да обърна внимание, че, когато е възможно, е хубаво бендовете да се правят с повече от един пръст (два, понякога три), така е по лесно да се достигне желания тон и да се задържи на нужната височина.

 

 

П.С. Ликовете са предимно с бендове, по нататък, ако има интерес ще запиша други, с повече плъзгания, както и комбинации.

 

П.С.2 Хубаво ще е да се включват повече хора, знам, че има много , които имат какво да споделят. Така ще е по интересно :)

  • Like 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер! :) Много полезни ликчета.Някой ги знаех други сега ги научих,ето че има смисъл от тези теми.Готино е че има и по-завъртяни.Мен лично ме интересуват смесване на блус и джаз скали, ако може нещо такова като урок за по-нататък ще съм благодарен! :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като вси сме се замолили за знания и съвети , нека и аз да добавя молба в контекста на Блуса . Може ли да добавите идеи за смесването на минорната пентатоника с мажорната . Ликове в който "задаваш въпрос" в минор и "отговаряш" в мажор и обратното .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом аз успях да хвана част от ликовете - по слух и с малко гледане - значи повечето от нас ще могат. Адски полезно. Така и в Гитарсстейт преди време хванах няколко лика.

 

Искам да попитам, колкото и странно да звучи, ликовете базирани ли са на закономерности или по-точно препоръчително ли е да се импровизира върху тях?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се , че ви харесват, надявам се още хора да се включат, а и аз ще запиша по нататък още.

 

Ликовете са само примерни, около тях може да се варира по всевъзможни начини. То това е основата на свиренето на блус, поне откъм теоретична гледна точка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
включат

С удоволствие! http://soundcloud.com/yotzzo/blues Следвайте пулсацията и да не се свири с метроном.

Малко съм досаден, но обяснявам - пулсацията трябва да се усеща в цялото тяло/не сте длъжни да подскачате като маймуни, може да изтървета китарата/ и тогава се получават нещата. Влезте на което време си искате с фразичката, важо е после как ще я наместите. ;) Толкова от мен засега, благодаря, на Кольо_k за темата и хубавото видео! :)

 

П.П. И да ме извинявате, но винаги звуча малко дървено откъм груув, като свиря върху подложка.

Редактирано от yotzzo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cool! :)

 

Забелязал съм, че поне при мен ако пропусна 1/2 от тоновете, които мога да се изсвиря в някаква блус импровизация, се получава по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък един от най големите ми проблеми при блуса е че при опит за импровизация, освен всички технически пречки , за кратко време се изчерпвам.

Ето сега ще слушам ликове и дано да попия нещо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Ултрамега, повтаряй една и съща фраза, все някога ще я сбъркаш! /Шега./ По-добре да не вкарваш много мотиви, на мен това ми е проблема. Хващаш си една фраза и я развиваш, както съветва в един стар джем @Tozi./ Аз там бях наблъскал във всеки хорус по 100 мотива- мазало- все едно разказвах няколко преплитащи се истории и никой не може да научи как е свършила едната./

Разказвай си една историйка колкото и безинтересна да е, важното е да говориш убедително. Тук се опитах да илюстрирам започването на някаква история: "Добър вечер, пих една ракия, защото ми се пиеше ракия, та така: пих една ракия...подтекст - мъка, братеее, цял ден бъркам цимент на ръка!" Примерно. Защото аз така направих, всъщност... ;) Мисълта ми е, че по-скоро нямаш проблем. Аз имам проблем/с ракията и многото мотиви/.

 

Тъй като вси сме се замолили за знания и съвети , нека и аз да добавя молба в контекста на Блуса . Може ли да добавите идеи за смесването на минорната пентатоника с мажорната . Ликове в който "задаваш въпрос" в минор и "отговаряш" в мажор и обратното .

 

Заповядай! http://soundcloud.com/yotzzo/pentatoniki

И хайде още хора да се включват! Пазите си майсторлъка, да не ви го откраднат ли? :)

Ето, с удоволствие показвам малкото, което знам и мога. Толкова от мен. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и аз се включвам по темата с няколко блус лика в ла.Освен това изсвирих и нещо като рокендрол с трите акорда A-D-E.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Много са гот,продължавай да учиш(и да записваш де :) )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето два-три патерна, включващи хлъзгания, бързо и бавно, като предните, надявам се да полезни на някой

 

http://www.youtube.com/watch?v=5a71-elj0Gk

Редактирано от kolio_k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.