
Грифове - материали и конструкции
#16
Публикувано 12 октомври 2010 - 10:11
Пау феро има доста високи, подобно на абаноса, но всъщото време звучи толкова балансирано, че това изобщо не се натрапва. Определено звучи по пънчово от абаноса, но роузууд-а има повече агресия и звучи по-сурово (ако мога така да се изразя).
Интересното е, както мисля съм писал и по-горе, че има голяма разлика между гриф с фретборд от Пау Феро и друго дърво и гриф изцяло от Пау Феро. Аз притежавам две китари със споменатите комбинации и разликата е осезателна. Грифа с фретборд Пау Феро и клен звучи доста "брайт" - с доста високи, но в същото време не се е загубил и пънча. Бих го с сравнил с кленов гриф, но по-равномерно звучащ, без силини пикове. Докато целия гриф от Пау Феро напротив на очакванията звучи меко, много балансирано от към честоти. В същото време и двата грифа резонират силно и звучат отворено.
Като цяло, поне за мен, комбинацията Пау Феро фретборд с кленов гриф е чудесен избор, било то с тяло от елша, ясен или пък липа.
#17
Публикувано 12 октомври 2010 - 15:00

"Если долго смотреть на луну, можно стать идиотом" - Ген.Иволгин, Михалыч
Patience, n. A minor form of despair, disguised as a virtue...it's kind of ironic that good health is merely the slowest possible rate at which one can die
Most(not all, with the advent of CMI's) musical instruments, and the poor bastards cursed with playing them, are integrated human controlled sound pressure transduction systems...
The tone is 62.5% the player, 33.456% the amp, 3.88699% engineering skill and 2.48827789749% down to whether venus is in capricorn and a dwarven-goblin-fish-monster walks counter clockwise around a mandrake root at midnight...
"The misinformation on this site is really approaching legendary proportions."
http://soundcloud.com/synchu май беше
#18
Публикувано 22 октомври 2010 - 12:44
#19
Публикувано 21 февруари 2011 - 10:02
Е то зависи и от самите китари/телата/бриджовете и петнайсе други параметъра какъв е звука. В този смисъл трудно може да впишеш в цялата компилация точно ефекта от грифа. Има естествено, но трябва да имаш две еднакви китари едва ли не - само с различен фретборд, което си е трудно постижимо (да не и безмислено
).
Подкрепям. Може би бих увеличил няколко пъти броя на параметрите

Според мен е практически невъзможно да се направи А/В тест за различен материал на фингър борда например.
А и е доста трудно, като на китарист, да не ти влияе реакцията на китарата. Според мен по-скоре се променя това което вади китариста, отколкото характеристиките на самата китара.
Започва малко да прилича на разговорите за специалните кондензатори с електорлит съдържащ сълзи от девственица

#20
Публикувано 21 февруари 2011 - 11:53
...Според мен е практически невъзможно да се направи А/В тест за различен материал на фингър борда например...
Съвсем си е възможно!
#21
Публикувано 21 февруари 2011 - 15:37
...Според мен е практически невъзможно да се направи А/В тест за различен материал на фингър борда например...
Съвсем си е възможно!
Съгласен съм. Ето според мен как би трябвало да изглеждала процедурата:
1. Намираме CNC(Computer Numeric Control) 6 координатна фреза. Точност на позициониране 0.05 мм
1. купуваме 2 дъсчици за фингър борд.
2. на CNC машина , с една и съща програма, изработваме от тях два идентични фингър борда.
3. на същата CNC прорязваме местата за праговете.
4. с преса и шаблон(без лепило, че променя звукопроводимостта) набиваме прагчетата.
5. Вземаме китара, на която отпорваме фингърборда.
6. Използваме които и да е от двата борда за грифа.
7. Обработваме леглото в грифа, докато се получи правилен ъгъл, височини на струните и интонация.
8. Фиксираме по някакъж начин(лепилото не става, защото свързващия филм има дебелина, която със сигурност не е постоянна)
9. Даваме китарата на китрист с перфектна техника и по никакъв начин не влияещ се от звука, цвета , усещането за допир и т.н. на полученото устройство.
10. Записваме.
11. Повтаряме с другата дъсчица
12. Сравняваме двата записа.
13. Повтаряме съшата операция за още 10 до 30 дъсчици от всеки вид.
14. Не е лошо и да има двама-трима китаристи от горния вид с които да повторим.
15. Правим средно претеглена СУБЕКТИВНА оценка на това какво и накъде се е променило.
16. Опитваме се ОБЕКТИВНО да уточним какво прави разликата при еднаквите дъсчици. Разлика в плътностите ли е, посока на шарката или пък анизотропност на скоростта на разпространение на звука.
17. Опитваме се СУБЕКТИВНО да намерим общото между еднаквите дъсчици.
18. След като намерим приликите и разликите на обшите за всеки вид качества, ги публикуваме във форума или го използваме с цел PROFIT
Не претендирам за изчерпателност. Дори с голяма вероятност съм пропуснал важни операции, които са от значение. Например върху друга конструкция на инструмента, промяната може да е в съвсем друга посока.
Не ме разбирайте погрешно. Сигурен съм, че има разлика. Особенно когато говорим за Hi-End.
Твърдя обаче, че е изключително сериозно предизвикателство за не-индустриално производство и хора без поне едносеместриален курс по статистическа обработка на експериментални данни.
Иначе просто ставаме жертва на поредната кампания за стригане на овце. И не за друго, а защото сме принудени да вярваме на неща, които практически не можем да проверим. Nuff Said
П.С. За да избегнем излишни приказки и разясния свързани с личността на автора, аз съшо смятам че доста по-често съм при овцете. Пусти стаден инстинкт

#22
Публикувано 21 февруари 2011 - 16:55
Целта на дискусията е от множеството различия да се извади общото, което има пряка връзка с материала. А това не е никак невъзможно и е въпрос на музикантски опит, според мен.
Този пост е редактиран от Evtim Djerekarov: 21 февруари 2011 - 17:02
Основният закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Ние подготвяме един много хубав закон, който ще е много полезен за вас - гражданите, но не смятаме за необходимо да ви го показваме, преди да сме го приели, а и няма нужда да се допитваме до вас за неговото приемане. Иначе сме отявлени демократи и не подкрепяме авторитарните режими, които ограничават свободата на словото на гражданите си.
Карбовски за ЕС и Крим...
К'во се дзвериш, бе?!?
#23
Публикувано 21 февруари 2011 - 21:12
От години - едно и също!
Този пост е редактиран от docc: 21 февруари 2011 - 21:33
#24
Публикувано 22 февруари 2011 - 01:07

Поздрави и лека вечер на всички
#25
Публикувано 22 февруари 2011 - 01:39
Сериозно.
#26
Публикувано 22 февруари 2011 - 12:02
едит - дъртия страт е с бая дебел,но по-тесен гриф сравнено с Америкън стандард от по-новите,да поясня,ако не сте пипали такива.
Този пост е редактиран от Hillbilly: 22 февруари 2011 - 12:06
Цитат(Mark Avrelii @ Nov 7 2007, 10:25 PM)
Нищо не става колеги не разбрахте ли тук рок не вирее събрали сме се шепа ентусиасти и копаме на място.Правете си музиката за кеф и си намерете дохона работа не си късайте нервите.
#27
Публикувано 26 февруари 2011 - 15:49
И за да не съм голословен ето ви и още една революционна тръсрод система от началото на 90-те, за съжаление недооценена от широките маси.
Това е така наречения Tension Free Neck на Дейв Бънкър (Dave Bunker). Системата беше прилагана на щатските къстъм модели на Ибанес първите няколко години на 90-те. Като в същото време Дейв Бънкър беше един от хората в PBC Guitars, които така и не прокопсаха.
Мисля че схемата е достатъчно ясна,но все пак ще поясня начина на действие, ако все пак не е ясно за някой.





"On a Tension Free Neck™, which is separated at B from the headstock,
all of the stress is on the cold-rolled steel rod between A and C.
The pin through the neck at point F secures the neck and fingerboard,
leaving the stress on the steel rod at point C.
On the back of each neck, at D (on the heal),
there is an access hole where you can adjust the neck to forward or back bow."
Извинявам се, че не съм го превел, но в момента нямам много време.

Този пост е редактиран от Kalmar: 26 февруари 2011 - 15:51
#28
Публикувано 01 юли 2011 - 16:09
Можем да обобщим, че абаносът дава по-ярък и остър звук, палисандърът по-плътен, а кленът повече среди и мекота - но със забележката, че все пак е условно и зависи от всички други фактори, описани кратко по-горе.
Направило ми е впечатление, че многопластовите грифове (от различни дървесини) се изполват предимно при neck-trough китарите, с цел по-голяма здравина.
Предимно съм свирил на палисандрови бордове и не знам дали ги предпочитам, но определено съм свикнал с тях. Като гриф, напоследък започнах да клоня повече към махагонови /сет-нек конструкции, но в никакъв случай не бих се ограничил само в това. Обичам различните звуци от различни китари.
За да внеса още повече "смут" в темата

Друг въпрос е дали завършекът на грифа има влияние върху звука, т.е. лакиран (гланц или мат) или суров-омаслен (както са например китарите на Musicman или палисандровите грифове на PRS).


Този пост е редактиран от gueorgues: 01 юли 2011 - 16:20
Gibson SG Standard HC with BKP MQ set
Handmade Classical Flamenco guitar
BOSS pedal board filled with junk, and other stuff
#29
Публикувано 12 януари 2012 - 19:17
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни