Jump to content
Българският форум за музиканти

metalhammer

Фендер Стратокастер Америкън сериите.

Recommended Posts

От известно време се вманиачавам на тема Фендер страт китари от висок клас.

 

При разговори с музиканти със солиден професионален стаж (

 

Стандартно старите стратокастери са фрезовани за 3 сингл койла - лично съм се убедил в това когато сменях потенциометър на пре CBS страт.

 

Някой от новите стратове ги фрезоват с цял голям отвор , или за хъмбъкери на бриджа и нека. Това съм го забелязвал и в една много ценна книга за историята на фендер страт - снимки сериини модели и т.н. За съжаленеи книгата беше чужда , а аз имах възможност да я ползвам доста отдавна.

 

Логически отнемането на повече дървесина премахва доста маса от тялото и то на най важното място - дървото между некджойнта и бриджа където този тип китара е фрезована и отдолу заради тремолото - това няма как да не дава отражение.

Второто нещо е образуването на акустичен отвор който пък ще резонира по друг начин.

 

Искам да помоля хората притежавали и притежаващи в момента такива китари да споделят своя опит.

 

Лично аз притежавам най бюджетния американски модел (американски силно казано предполагаемо направен в мексико и само асемблиран в USA) Highway One™ Stratocaster.

Още преди да го закупя бях наясно че той е фрезован за сингли на мидл и нек но на бриджа е за хъмбъкер.

Планирам да притежавам някой по скъп негов събрат но искам да съм наясно със всички въпроси който ме тормозят , а този в заглавието на темата е в челните места.

Редактирано от metalhammer
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично според мен, най голямо вличние за саунда при стратовете оказва грифът (поне моите лични наблюдения сочат така), но логично, отнемането на марериал от тялото ще оказва вличние върху саунда, но какво не мога точно да кажа. Може би Док ще пише нещо по въпроса, той е много наясно с тези неща.

 

Лично аз съм отварял 3 (от общо 4те, кито съм имал American Standard 87, American Standard 99, American Standard 2004/май тогава беше и Stratocaster 79) Двата Стандарта (87 и 2004) бяха с цяла кухина

 

th_DSCN2999.jpg

 

а 70тарския с три сингъл коил размер и канал (доколкото си спомням)

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което каза Кольо е наистина много интересно.Искам само да запитам в какъв смисъл влияе по-точно грифът върху саунда и от какво зависи?Материал,захващане към тялото или нещо друго.И наистина кухината за адаптерите няма как да не оказва влияние върху звука.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен за да не е офтопик-, най добре да отворим нова тема за влиянието на грифовете - тя също ме вълнува .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струната е окачена между две точки - бриджаи фрета, зад който е натисната. През тези две точки трептенията се предават на корпуса и грифа и от тях корпусът и грифът предават резонансните трептения на струната. Грифът е част от пътя на вибрациите, поради което оказв авлияние на тембъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големината/обемът на отворите, в които се поместват детайли от конструкцията на китарата, неминуемо се отразяват на звученето, защото създават условия за определени резонансни явления, различни от тези при еднотипна конструкция с други размери на кухините.

 

Fender American Standard.

Конструкцията е на Dan Smith и George Blanda. Според патентните чертежи (1986г. - а моделът е представен през 1987г) кухината за поместване не адаптерите е правоъгълник без специфични контури (добил е популярност с наименованието "swimming pool"). Целта е да се подчертае популярният по това време funky sound на позиции 2 и 4 , на pick-up селектора. Т.е. - постига се по изразенo scoop звучене (по-малко mids с по-изразени hi и low).

Този тип звучене не е особено приветствано от любителите на (станалият доста по-късно широко-популярен и асоцииран с Fender Strat) Texas Blues Sound. Но пък има безброй примери (вкл. и местно-Форумни) за това, че American Standard (w/swimming pool) се справя чудесно и с тази задача.

Моделът е произвеждан с такава кухина до 1998/99г. А има данни от притежатели, че в този период са срещани и инструменти с контуриран отвор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според моите скромни наблюдения,колкото от по-плътно дърво е една китара,толкова по-силен съспейн,и по-ясен и характерен тон има. Точно за това силно са ценени инструменти от "цяла талпа"(не само заради самата им красивост).

 

Апък научно погледнато,чисто физически звуковите вълни се разпространяват по-бързо в по-плътна среда .

Следователно човек свирейки,чува китарата първо с вътрешното си ухо,преди звуковите вълни да са достигнали до ушните му миди.

Тоест, звука се предава по костно-мускулната ни система до вътрешното ухо,по-бързо от колкото по въздуха.

И за това когато се закупува китара,най добре би било тя да се пробва :D :D :D;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо ново няма да добавя -имах ам.стандарт,избиран от 4 китари,е хубаво звучеше,но го смених за този -75г

195869458816889770911282884001V7rfT4FpQl1XksUHuX7B.JPG

Въпреки,че е си-би-ес има повече "присъствие" от ам. стандарт (може би повече среди?) и доста състейн за страт,в същото време е звънлив,може би от мейпъл нека.Разликата е чуствителна като се свири с група.

Това може и да се дължи на грифа,който е по-дебел от ам стд и други фендери,които съм виждал,освен това е с голяма глава,6 винта на бриджа,лайт еш тяло и т.н.

Хайуей на мен ми харесва,що му търсиш кусур,пипал съм 2-3,които звучаха почти като мойта тояга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста производители/лютиери избягват излишното отнемане на материал, считайки че това само понижава акустичните качества на инструмента.

Хеймър имат своя "лоу мас" (Low Mass) тръс род, който е доста компактен и позволява по тясно и плитко издълбаване на грифа.

Джон Сър (Suhr Guitars) казва, че тяхна политика е максимално малкото отнемане на материал при изрязване на отворите.

Така че извода, поне за мен е, че повече материал - по-добре. Това важи и за обема на грифа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самите Suhr китари обаче са доста тънки и ергономични така че масата не е от съществено значение там специално :punk_guitar: В областта на акустичните китари пък има едно течение, което смята че възможно най-леките китари са най-добрите, то е доста солидно течение и подкрепяно от лютиери чиито инструменти стартират от $7'000. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

img2158z.jpg

 

В момента основната ми китара е щатски страт от 2000 г. И той е с цяла дупка за адаптерите и адаптери Сензор Лейс (голд / голд / ред).

Това е най-коравия страт (по моите критерии), от няколкото които съм имал и свирил (затова и ми стана основна китара от многото други, които също можеха да са :) ), но не мога да кажа, дали тези с които съм го сравнявал са били с цяла дупка или поотделно за синглите! Може би както Кольо_К каза - грифа е от решаващо значение!

Редактирано от visiondann

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Малко доуточнение - Фендера, за който говорех е 50th Anniversary и като такъв е произведен 1996 (а не както наизуст написах 2000 :) ).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тем пускам питането си тук, понеже ми беше правило впечатление че Фендера на един френд има издълбана, незнайно/ поне за мен/ дупка под гнездата за адаптерите, днес като сменях адаптера видях че моя има 3 такива. Въпроса ми е аджеба за какво служи туй нещо, заради теглото ли са правени или има няква по-разумна причина, не вярвам да са акустични камери.

9527913805565373661286098203FU8hIS9fTfFOPwTb4HLj.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случайно твоят Fender да е произведен в Мексико, защото и аз съм срещал такива вдлъбнатини и то само при Fender MIM.

Моят логичен отговор е или заради машината с която се фрезоват или някакъв незнаен отличителен белег.

Междувпрочем въпросните дупки, при различните бройки попадали в ръцете ми, са с различна големина и конфигурация.

Интересно, сигурно смисълът е много прост и банален.

 

П.П.Стана ми смешно. :thumbs_up:

Може би отговорът е еднозначен с отговорът за причината на ето това:

21770.jpg

Редактирано от ciriljhonson

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и двата , за които говоря са MIM , и на френда и моя, интересното е че неговия е с една такава, дкато на моя са 3.

 

П.П Явно има извънземна намеса във фабриката на Фендер в Мексико, и това ще сложи край на хегемонията на щатските бройки, котито ще почнат да се продават за по 100 кинта бройката хахахаха.

Редактирано от DREAMMIND

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.