Jump to content
Българският форум за музиканти

LP vs. SG


L.K.

Recommended Posts

Никога не съм имал възможност да сравня наживо LP vs. SG. Какви са им разликите (освен видимите), предимствата или недостатъците?

За да не стават грешки нека не сравняваме Gibson SG с Епифон LP.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се възхищавал на ЛП и не съм долюбвал СГ, но по стечение на обстоятелствата утре ще се сдобия с една евтина реплика на СГ. Шанс... Според мен ЛП е по-красивата китара, изглежда завършена, китара символ (тя и Страта). За звукови разлики не знам, не съм имал възможността да пипна истински такива китари и ми е интересно да чуя мнението на познавачите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата модела на Гибсън са легенди и икони в рок музиката. Като конструкция и материали мисля че всичко е ясно - ЛП е с кленов топ и малко по-дебело тяло. Аз лично имам ЛП, и от както е при мен съм убеден, че това е китарата! Нямам голям опит с СГ, но ми се струва че като конструкция е малко по-удобна от гледна точка на достъп до по-високите позиции благодарение на по-изнесения навън фингърборд. Аз лично леко чувствам дискомфорт като свиря нещо след 18та позиция на ЛП. Като цяло и двете са страхотни китари. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

принципно, оригиналните гибсъни - базовите модели на SG и LP откъм хардуер и електроника са еднакви. откъм дървета - също са еднакви. пипам съм само реплики, не съм свирил на оригинални, но в грифовете не съм усетил разлика. само тялото го усещаш по различен начин, докато го държиш, лично на мен, като хвана СГ, повече на ритъм ме избива, докато с лес пол се чувствам като рок-звезда :music336:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за Гибсън,

 

Споменатите по-горе разлики са точни - ЛП е с по-дебело тяло и има кленов топ (на повечето модели). Също така някои ЛП модели са с олекотяващи кухини, други имат резониращи камери, трети са плътни. СГ е изцяло плътно.

Грифовете са различни модификации и при двата модела. При СГ вариациите основно са две - дебелия (50's style) и тънкия (60's style). При ЛП има четири вариации: дебел, тънък, нещо между двата (59' нек - най-харесвания гриф) и асиметричен (на ЛП Стандарт 2008). Но разлики има дори и между два от 50's да кажем.

Електрониката като цяло е еднаква, адаптери различни при различните модели.

От опит - СГ харесва адаптери с много нисък или много висок аутпут. Такива като Seymour Duncan Jeff Beck SH4, например или Къстъм Къстъм (споменавам ги като едни от най-популярните адаптер) не са за СГ. Или класически ПАФ (под 8 кома) или нещо модерно с аутпут над 16-17 кома.

Лично от моя опит, Алнико 5 ПАФ адаптери звучат страхотно. Ангъс ползва Алнико 2, доколкото знам (Пърли Гейтс). Аз лично не харесвах гибсънския адаптер 498Т на СГ Стандарт. Той е Алнико 5 с аутпут около 14-15 кома, имаше тенденция към размазване при малко повече дисторшън. Същият звучи много по-добре в ЛП Студио, където съм го пробвал.

ЛП от друга страна обича повече разновидности и адаптери със среден към висок аутпут (като гореспоменатите) звучат чудесно. Звукът е определено по-дебел (малко) и по-плътен. Но ако много се чудите - никога не можете да сбъркате с ПАФ - Лес Пол е правен за такъв тип адаптери и всички ПАФ модификации звучат супер в ЛП.

Е - мисля, че това трябва да отговори на въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LP и SG звучат съвсем различно. Аз лично съм голям фен на ЛП, но никога не бих си взел СГ, идва ми дрънчаща и никак не ми харесва като звук на нек адаптера. Иначе безспорно е убиец, за това, за което е предназначена (RnR) , но за свирене без драйв, определено не е подходяща (поне според мен)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорен факт е, че LP е по-популярната покупка.

Има обаче достатъчно показателни примери за световно-популярни изпълнители, които са обзети за цял живот от страстта си към SG китарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През 1959г. Gibson регистрират връх в продажбите, който обаче е последван от много рязък спад през 1960г. В същия момент е в ход и разширението на основния производствен комплекс в Kalamazoo (площта се увеличава повече от 2 пъти) и необходимостта от реакция е спешна. Предприемат се стъпки за съживяване на продажбите. Основният ход е ре-дизайн на линията Les Paul с цел, да се създаде по-евтин и достъпен инструмент. Тялото става по-тънко; с два рога; без топ; с осъвременен контур. И трите серии Les Paul (Special; Standard; Custom) приемат новата форма, като запазват останалите, специфични за всяка от тях белези - хардуеър; конфигурация и разновидност на адаптерите; инлеи; neck shape; neck & head binding ...

От 1961 до 1963г. новата форма продължава да носи същите наименования - LP xxxx (Special; Std. Custom - по-късно са популярно нарични SG/Les Paul-модели), но през 1963г. линията се преименува на SG (Solid Guitar). .... (впрочем, това наименование се използва, като добавка към названието, при анонсиране на някои модели Les Paul още през 50-те, но не е с изразена популярност). .... Причините са няколко. Като злободневна се изтъква тази, че на Les Paul не му харесва новия вид на инструмента и той не иска да се асоциира с името му. Има обаче и други особености в този период! По това време Les Paul е в процес на развод със съпругата си - популярната певица Mery Ford (разделени са от Май 1963), и избягва да сключва договорености, които биха му носили значителни приходи преди приключване на процедурата (разводът е в края на 1964). От друга страна, в Gibson констатират, че връзката (и съответният финансов ангажимент) с името на Les Paul им носят (вече) много по-малко дивиденти от очакваното. (Les Paul няма хит от 1955г.)

Така се появява нов модел инструмент и търпи собствено развитие (наред с възстановеният през 1967 'Les Paul' Model), като завоюва слава и легендарност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kolio_k , донякъде си прав за СГ-то. (както и много често си прав за повечето неща - все пак доста опит си натрупал), но от миналата седмица сложих на моята хубавица (СГ Стандарт - в подписа ми има снимки, но от предишната модификация, от новата още не съм качил), та сложих Bare knuckles Mississippi Queen set ( http://www.bareknucklepickups.co.uk/ZP-MQ.html ) и трябва да ти кажа, че положението стана много сериозно. Китарата звучи невероятно и чиста, и с драйв. Това определено са адаптерите за СГ и мисля, че търсенето ми в тази посока приключи. Поне следващите няколко години няма да има промени по тази китара. За съжаление не разполагам с никаква техника за да запиша сносен семпъл (освен през микрофона на компютъра, което ще бъде ужасно), но тези които са пробвали тези адаптери, знаят за какво говоря. Той модела стана нещо като СГ Стандарт/Класик :girl_witch:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има обаче достатъчно показателни примери за световно-популярни изпълнители, които са обзети за цял живот от страстта си към SG китарите.

 

 

Да, Енгъс Янг и Тони Айоми. Не можеш да си ги представиш без СГ.

Не бих могъл и да си представя, как Енгъл тича и прави клоунади с Лес Пол модел.

Като в оня виц с вълците и заледеното езеро, неудобно е някакси( в тяхният случай - лъзга се), иначе може.

Та освен, че има завладяващ външен вид, СГ е по-лека и за свирене на живо, би била избрана

от хора, на които ЛП им идва тежко или пък искат да спринтират по сцената.

Отделно и разлките в звученето/тона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, представяш ли си, Ангъс ако вземе Лес Пол сигурно няма да се вижда зад него :girl_witch: Една китара с голи краченца и рошава глава.

Определено СГ-то е много леко, това не го коментирах, но разликата в килограмите е много съществена като усещане, дори и сравнена със Студио или Стандарт 2008 (които са едни от най-леките ЛП), за историческите реплики изобщо няма да говорим (има някои по 5-6 кг). От една страна даже е малък проблем, сега която и друга китара да хвана ми тежи малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че адаптерите са много добри, те са и доста известни с това си качество. :girl_witch: Но това което не ми допада в китарата всъщност е в самата конструкция като идея. Не харесвам (силно казано, по скоро недолюбвам)този тип китари на изключено и тези адаптери адаптери просто ще подчертаят това, което ми липсва като тон. Аз слушам китарите за няколко неща винаги. Едно от тах е, как звучат в областта на 10-14 праг на 2ра и най вече 3та струна на нек адаптера. Тези, които ми допадат, затварят тона там по един особен начин (най близката аналогия е, нещо като по слабо изразен ефект , като този, който се получава от уа педал не натиснат до края). Точно за това и съм голям фен на Стратове, добрите от тях са невероятни в това отношение :cheers2: . Съжалявам за тъпото обяснение, но не ми идва на акъла, как да го обясня по добре

 

Иначе китарите са си супер добри и не падат по нищо по долу от ЛП (също толкова класически са си), но просто не са за мен :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих могъл и да си представя, как Енгъл тича и прави клоунади с Лес Пол модел.

 

 

Също както не бих могъл да си представя Джими Пейдж или Слаш със СГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.