Jump to content
Българският форум за музиканти

за дисторшъна на концертите


motorbreath

Recommended Posts

Ами искам да задам един може би тъп за някои въпрос

при свирене на концерти как се преминава от clean към distortion щото има доста песни а не мога да разбера как става

примери много

megadeth-a tout le monde

nothing else matters(solo)

guns n roses-civil war

и още много

като виждам че и двете китари си свирят дистер след клийна а не втория да свири докато другия се оправи там...

мисля дали не ползват процесор макар че не съм виждал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От бекстейджа някой превключва нема никакви загадки <_>

 

 

п.п. де'а таз вълшебна дума "процесор" - досега само дето мешана скара с пържени картофи не съм чувал, че прави автоматично...с поглед...и без никой нищо да е цъкнал/включил/изключил/настъпал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варианти колкото искаш <_< Ако си познаваш много добре китарата и си си направил добър chain, можеш да използваш volume контрола, така, че да слезеш под прага на овърдрайва и така да излезе чист звук. Разновидности на тоя подход са volume педалите.

 

Ако си с процесор, просто сменяш блендата или с footswitch- канала на кубето.

 

Може и по друг начин да се подходи- два напълно отделни пътя- за чист и за тежък звук- има такива камиончета- A/B Switchbox- има един вход за китарата и два изхода- като я настъпиш просто насочва сигнала към единия или другия изход. Така например можеш да "прескочиш" овърдрайва.

 

Специално при Металика всичко се контролира от тоноператор който естествено познава до последния детаил песните им. Така се прави с цел да няма една камара ефекти и педали на сцената

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже стана дума за Мегадет, специално когато Марти Фридман свиреше там, превключването от клийн към дисторжън или въобще смяната на ефекти, настройки и пресети се извършвала от китарния техник на Марти зад сцената. Така той се концентрира върху свиренето, а не да танцува върху педалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми се вижда малко скучновато. Друго си е да имаш маса щракалки и да се чудиш коя да не настъпиш... :green:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещата са както казва дилетант - китарния техник превклюва

например страта генерация като Джими Пейдж - си върши сам работата

бил съм на сумати западни групи - на концерт - и досега не съм чувал гаф

с превклюването

ПРЕДСТАВЯМ СИ КАКЪВ СМЯХ ЩЕ ПАДНЕ АКО НЯКОЯ НАША БАНДА реши да опита

но така е - всяко начало е трудно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, китарният техник си е стандарт , доколкото ми е известно. Друг е въпросът , че наличието на китарен техник би направило невъзможни неща като 11минутната версия на Mistreated на Deep Purple... щото в крайна сметка звукът е част от цялостното музициране и в крайна сметка би следвало да в пълен контрол на музиканта. Не че имам нещо против групите в които китарния техник сменя блендите, прави в известна степен музиката по предсказуема - което на някой има харесва , на други не , въпрос на вкус.

Има и китаристи като Клептън които разликата между клийн и гейн китара се прави само от волюмето на китара...Но , да , ясно е, че това е един звук , а в крайна сметка звукът който търсят банди като Металика и U2, e съвсем друг ( апропо някъде бях чел интервю с The Edge, където казва че не му било толкова интересно да свири колкото да моделира звукът на електрическата китара, и описваще уникално сложния си сетъп пред 90те. Подразних се , обаче следва да призная че тоя маймун има жестоко добре подбран китарен саунд за всяко парче и звучи различно и винаги добре).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пламене - Пламене - усещаш ги ти нещата

откак си във форума мненията ти ми правят впечатление

за Едж си ужасно прав - той моделира звука - и казва - АКО МОГА или разбирай е достатъчно - БИХ ИЗСВИРИЛ САМО ЕДНА НОТА ЗА СОЛОТО - но тя да е на място

 

слушам си радио мила голд - и върви парче на ФСБ - за миг спри да бъдеш първи ти - класика за бг жанра

и след тава Хело - Коместа - Ю ТУ звучаха толкова смазващо - че ЧАК МИ ДОЖАЛЯ ЗА ФСБ -

съзнавам добре колко са важни за нас - но уви реалностите са такива...

СЕД БЪТ ТРУ

 

а за Ричи и Клептън си прав - особенно Клептън на официалното ДВД - с онзи разноцветния стратокастер - как само манипулира гейна от потенциометъра

поклон до земята - изцяло- не само заради свиренето на китара

пък има и стратокастери - с бус системи - 12 децибела - и активни такива

та каче и електрониката помага - особенно ако си Гений

иначе за интензивен рок - наистина е гот да има китарен техник

глупаво е групи като Металика и Меноур,например - които залагат на шоуто - да правят тапденсинг върху педалите -шоуто като ИДВАМЕ И ПОМИТАМЕ - там няма място и време за излишни движения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Аз съм си изтрил някои от ефектите-изгъзици от процесора и съм си направил четири ефекта. Един до друг на първите четири места. Тежък дисторжен, ефект за ритъм, ефект за сола, и чист. Щраквам си ги направо с крак и сичко е ОК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,

Темата е много добра като замисъл. ;)

Относно въпроса за китарните техници зад сцената - той Tony, човекът, си го каза на място - всичко зависи от музиката, която се свири, и начинът, по който се свири.

Например G3 с блендов техник не знам как ще стане... изобщо Malmsteen да свири с човек, който да му сменя блендите зад сцената, или пък Satriani - това просто звучи смешно!

Факт е, че всички от големите Китарни Джедаи си редят конвоя от камиони и си щракат до полуда - това става, просто защото се търси музиката, непредсказуемостта, импровизационното начало, както и съзнанието, че нещата се контролират от теб. ;)

 

И естествено - когато музиката се свири по-скоро за размазване и яко шоу - тогава няма проблем да си има "блендьор" зад сцената - Manowar и Metallica са си типичен пример. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бях я забравил тази тема :)

мерси за многото отговори

странно ми е да речем аз ако имам концерт сега от де да си го взема тоя китарен техник и да съм сигурен че няма да оплеска нещо..

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Аз се кефя на Морело как си изнасилва техниката.Тоя кaто свири,особено някое соло,имам чувството,че ако може и с космите между пръстите ще щрака по някой ефект. :virtuoz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.