Jump to content
Българският форум за музиканти

Пускането на нов албум за свободно слушане


Recommended Posts

Все повече известни групи пускат своите нови албуми за свободно слушане.Последните примери са EXODUS, SOULFLY, DEW-SCENTED, HEAVEN SHALL BURN, и това са само примери които прегледах на прима виста в първата новинарска страница на наша онлайн медия.Това е един феномен, който все повече навлиза, като практика в музикалния бизнес по света и не е изключено след десет години разпространението на компакт-дискове, да остане само колекционерски лукс, подвизаващ се по ограничените тиражи, както днес става с винила (плочите).

 

Как смятате ще се отрази това на музикалния бизнес?

 

piratebay.jpg

 

То се подразбира, че свободното "про"слушване е с цел запознаване на слушателите, един вид реклама, чрез която хората могат да се запознаят с новите песни и ако ги харесат, да си закупят продукта на материален носител.

 

Защо ли цялата тази работа ми замирисва на бакалия?!?

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 49
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Една от причините да обичаш една банда, е личното и отношение към твоята нужда да я слушаш :nono:

 

ПР тактика или хипи-душа в изпълнителите? :nono: Иди разбери. Ако ги разделим двете - за първото свободният шеър води до продажби - копия, билети ; за второто остава емоционалният аспект. Ако ги обединим - имаме изпълнител, който се кефи на фийдбек-а, но има и кинти да си позволи самолетния билет и т.н. Границата ... ми се размива.

 

За мен е ок свободното слушане. Но то ще ме зариби на общо основание - ако поискам качествен саунд, ще си купя оригинално копие :nono: Всъщност това е моето мнение и за Mp3ките в релийзите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Наскоро излезе едно дълго очаквано от мен концертно ДВД.

Преди да се появи на пазара го набарах за сваляне и го изгледах.

Честно казано очаквах повече и се отказах да си го взема оригинално.

Ако не го бях свалил преди това 100% щях да си го купя.

...

 

Според мен въпреки официалните версии, основната причина да се пускат нещата свободно е факта, че така или иначе те се появяват за свободно сваляне рано или малко по-късно.

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдържанието ли те разочарова?

А замисляш ли се, че ДВД-то е за фенове, които го искат без точно това условие - да им е интересно друго, освен атмосферата на лайва? :)

Мисля, че подценяваш комерсиалната машина - тя отдавна се е адаптирала към свободния шеър в нета :) А сега коментираме само един от аспектите на зарибяване ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдържанието си е О.К., ако изключим ирландския акцент :) , но да не говорим за това.

 

Мисля, че подценяваш комерсиалната машина - тя отдавна се е адаптирала към свободния шеър в нета

 

Не разбирам как се е адаптирала?Ако разменим адаптирала с примирила ми е ясно, но каква изгода може да се извлече от ситуацията ми се губи.

Рекламата само печели - това е факт, но каква е възвръщаемостта на вложените средства при производството на дисковете (матрица, дизайн, предпечат, консумативи)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих искал да се получава диалог между двама души, което си е направо за ЛС :)

 

Но ще ти споделя моя отговор на този въпрос - нарича се бизнес планиране и предполага наличие на работещ екип със специализирани познания по обществена психология, икономически такива за динамиката на пазара (което включва и разивитието на масовите IT) и т.н. :) Чисто технически мога само в един от аспектите -данъчно-счетоводния - да предположа как се извършва контрола, но той в никакъв случай не е предполагаем, е планиран. Говорим за банди с мениджмънт обаче, нали!? ;)

 

Няма нищо случайно, и ако някой ме убеди в обратното, ще повярвам, че е дал луди пари за записи просто, за да стигне до публиката! :) А това е рок н рол филантропия, заради която сам ще си продам душата! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то остана и за мизерните МРЗ-та и пари да искат !

 

Жалко, че не си си купил ДВД-то на Primordial - на мен ми харесва. Наскоро слушах в Тубата новия Rotting Christ, хареса ми и смятам да си го купя. По същия начин си купих и последния Eluvetie. Това е моя принцип - слушам и тогава купувам.

Не виждам новината, освен че групите сами са си качили албума за слушане. Но примерно новия албум на Keep of Kalessin, дето още не е излязъл, го има стриймнат, да го слушат хората. Така че бизнеса явно се нагажда.

 

А за плочите и "колекционерския лукс" не си прав - иди у SMF или Wizard и виж колко плочи се предлагат, а се и купуват. Тепърва пак им идва времето - за слушателите - заради по- добрия звук, а за бизнеса - заради невъзможността за дублиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

@Babyface Bob

Ние, освен че си водим диалог двамата :) , малко се отдалечихме от идеята ми в темата.

 

Както ти се изрази, границата между комерсиалното бизнес планиране и истинската фенщина, е малко размита.

Моята теза всъщност беше обратната - според мен предлагайки продукт "за предварително запознаване", авторите си правят СЕПУКО.

Казано по друг начин те сами развалят удоволствието на своите фенове меломани.

Как да се изразя,... губи се магията от процеса, губи се правото на хората да се запознаят с новите парчета, пльоснати в домашното си кресло пред камината и държейки в ръка, току що разпечатаната книжка на диска, където ще чуят въпросната музика ЗА ПЪРВИ ПЪТ, задоволявайки своето необуздано любопитство.

 

Още един пример с Blind Guardian (не че има значение, но отдавна не ги слушам):

1. Първо ни съобщават името на албума. (под нас имам предвид потенциалните фенове);

2. След една седмица ни разкриват списъка с песните.

3. След още една седмица ни показват обложката.

4. Може би тия дни ще има и две-три промо парчета ... и т.н. докато излезе албума в магазина, те сами ще са ми развалили цялата магия и ще остане само един гол бизнес продукт.

 

Верно, ще кажете че никой не ти пречи да не си сваляш mp3-ки, а директно в магазина, добре ама откъде толкова воля, че да се мъчиш един месец докато ти пристигне диска (в случай че харесваш по забити неща, които не се намират в кварталния хоремаг).

 

 

@Demiurg

 

Жалко, че не си си купил ДВД-то на Primordial - на мен ми харесва.

 

Е, може да си го взема заради бонус диска - там има откъси от много яки шоу участия.

 

А за плочите и "колекционерския лукс" не си прав

 

Дано си прав.

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Почти всяка група пуска 1-2 парчета от новия си албум на майспейса, и със сигурност следят как се приемат. Това си е индикация и за групата. Така че - къде 2, там и целия албум - да го чуят хората, пък да си преценят дали ще го купуват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето сромно мнение :cheers2: по въпроса е, че пускането на нов албум за безплатно теглене(а не "прослушване") си е "бъдещето" на бизнеса( какво ти бъдеще, то си е реалността на бизнеса за много групи, не само от тези със световна популярност).

 

Присъствах на един семинар за състоянието на бизнеса в Щатите, Великобритания и Швеция. Според изнесените данни за последните 5 години парите в бизнеса рязко са преминали от физически продажби(най-висок дял до преди 7 години) към приходи от изпълнения на живо и не се очаква връщане обратно, говорим за драстична промяна на консуматорското поведение.

За мен обаче безплатното пускане на нов албум с мп3 качество( със съмнителната цел, да генерира физически продажби?!?!) е необмислен и крайно грешен подход към потребителя. Или по-скоро говори за не добро познаване на идеята, която стои зад "новият" метод на печелене на фенове.

 

Бандите, които използват подходът "free download" хитро и с план са тези, които са наясно, че продуктът на музиката в днешно време съвсем не е "албумът". Продуктът е "концертът". За да се генерира интерес към новото турне публиката трябва да се "храни" с нова музика, колкото по-безкомпромисна като качество, толкова ефектът е по-голям.

Когато фенът дойде на концерт и бъде "опустошен" емоционално от всички фактори, свързани с успешен концерт, той щастливо ще се раздели с парите си,за да се сдобие с албуми, тениски и какво ли не на любимата си група

Целта на групите е да достигнат именно музикалният фен. Не този "маняк", дето има 120ГБ "нови" албуми, смъкнати от торент, които даже не е прослушал, защото слуша едно и също от 5 години. Този човек НЯМА да си купи диск, ако ще и бандата да му го достави лично :thumbup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам, но доста банди, особено големите почнаха здраво да жулят на сериозни хонорари тва дали има продажби или даунлод не ги е.е. това е последствие от параноята с нелегалното сваляне.

отделно засичам, че стават като беге изпълнители- яко ротация по тв и рд и после искат мнооо кеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да сведем казаното дотук в реалността на българските банди, идваме до финансовата невъзможност да се прави шоу с повече от една добре изсвирена музика и добър общ звук. Всичко останало е есктра, която трудно можем да си създадем, но не е и невъзможно.

 

Имам предвид следното : аз съм самофинансирал албума си, самопродуцирал съм се посредством нелегалната неучредена ТОТСАМ Пъблишинг Ейджънси, регистрирал съм албума си с номерче в М-во на културата, пуснал съм бройки за печат в лицензирана печатница, направил съм тениски и готвя промо-концерт на диска. Междувременно съм го пуснал за слушане в майспейса, фейсбуука, ласт.фм-а и т.н. Между другото аз останах с впечатление, че говорим за свободно слушане, а не за даунлоуд? Както и да е, разликата не е чак толкова определяща.

Та направил съм всичко това и... на промо концерта се очаква да направя шоу, за да зарибя публиката и не само приятели да си купят албума ми, както и подготвения мърчъндайз.

 

Какво шоу, с какви материали? Просто свирене ли? Ето тук мисля, че много от българските банди издишат с идеи и реализация. Има вече няколко примера за добро шоу, наред със сценично присъствие и яка музика - шоу с ниско - бюджетни, реализирани идеи. Основно това включва прожекция на любителски видеа с приличен монтаж в домашни условия, малко по-нестандартен мърчъндайз - ползвани палки в целофан с хербаризирана роза и т.н и т.н.

 

Ето сега Ювиги правят промо на 22 май - подготвили са видео, мърчъндайз. Пичовете от Booze Brothers направиха вила-грил-Плейбой рок н ролл парти с цялата си техника на теферич....

 

Все яки идейки, които показват отношение. Все още не сме на нивото отношението ни да е професионално заинтересовано и затова сме на заинтересовани основно в личен, емоционален план. Поне да го направим както трябва.

 

Влизаме и в другата тема на колегата - "от продука до опаковката", но тези теми изначално са обвързани! :) Все гледаме как да изплуваме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или по-скоро говори за не добро познаване на идеята, която стои зад "новият" метод на печелене на фенове.

 

Добре, ама примерите бяха с популярни имена, т.е. групи с готов "електорат".

 

Сега времената са такива, че каквото и да свириш, колкото и да си добър, по какъвто и екстравагантен начин да го предложиш няма шанс да станеш име, крайъгълен камък.Можеш единствено да станеш популярен, и то за кратко време, защото след 2 години на никой няма да му дреме например за Бритни Спиърс или Sabaton.Даже Nightwish вече ги забравят хората.

 

Когато фенът дойде на концерт и бъде "опустошен" емоционално от всички фактори, свързани с успешен концерт, той щастливо ще се раздели с парите си,за да се сдобие с албуми, тениски и какво ли не на любимата си група

 

А защо оставяме настрана опцията да бъдеш фен на една банда, без да е необходимо да и ходиш на концерти.Да не давам примери, но бих си купил дискове на поне 10 банди, които почти никой не е слушал и незнам дали въобще свирят още.А определено съм им фен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
... нарича се бизнес планиране и предполага наличие на работещ екип със специализирани познания по обществена психология, икономически такива за динамиката на пазара (което включва и разивитието на масовите IT) и т.н. Чисто технически мога само в един от аспектите -данъчно-счетоводния - да предположа как се извършва контрола, но той в никакъв случай не е предполагаем, е планиран. Говорим за банди с мениджмънт обаче, нали!? :virtuoz:

 

Това все едно аз съм го написал - но ако бях, @BabyfaceBob щеше да ме упрекне, че съм "неадекватен и откъснат от родната действителност, витая в някакви теоретични или чуждоземни сфери..." (Ти ли си това сега - не очаквах от тебе? :thumbs_up: )

 

Дори ми даваш примери с нашенски банди - значи нашенската действителност не е безнадеждно неандерталска, радвам се да го чуя! И ще се радвам все повече примери да чувам - и не спирам да вярвам, че все повече ще се случва.

 

;)

 

 

П.с. А пък по темата: едно време се правеха концерти и турнета с цел да се насърчат продажби на албум. Сега се издават албуми с цел да се насърчат посещения на концерти. Не е кой-знае каква промяна :ok:а и нищо ново под слънцето - и преди рок-революцията е било точно така, парите са се правили повече на живо, отколкото от записи.

 

Преди 2 дни в едно ТВ интервю Мик Джагър ни напомни, че моделът музикантите да печелят най-вече от звукозаписни продажби е бил само един 'прозорец' от края на 60-те до средата на 90-те. Извън този период в албумите няма хлаб, каза той (а човека знае - имал е късмет да си направи милионите именно в тоя прозорец). Но Stones не са забравили да свирят на живо и дори днес с това 'връзват двата края'...

 

А който желае да си седи в студиото, да твори гениални продукции и никога да не се мерне пред публика - да се отдаде на благотворителност и да го прави 'за идеята'. Но тук не беше ли раздел за бизнес?

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.