Jump to content
Българският форум за музиканти

Неизвестна микрофония!?


Prodrummer

Recommended Posts

Kybe Roland Cube 60

http://www.ad-bazaar.com/uploads/amp/17/330161470787-1.jpg

 

Миксер Behringer Pmh 5000

http://www.behringer.com/EN/images/product...116_Top_web.jpg

 

Компресор Phonic PCL 3200

http://www.amprofmusic.cl/catalog/images/p...c%20PCL3200.jpg

 

Стъпало Andrex,на което не намеих снимка но си е обикновено 2x300watt.

 

Първоначалния ми вариант на озвучаване беше следния: Ползвах крайното стъпало на миксера и от спиконите към крайните колони, а от Main 2 отиваше звук към кубето, което се ползва за монитор (няма никакви финанси за нещо повече, но предвид че е кийбордово върши задоволителна работа).

Проблема беше, че звука беше много сух.

 

Следващата ми идея беше да свържа компресора като от Main L, звука отиваше в единия канал на компресора, а от там се връщаше в миксера на Power Amp insert. Тук обаче се сблъсках с огромно количество шум, което никак не ме накефи.

 

Затова реших да на го връщам сигнала в пулта а да отиде в крайното стъпало, като от него изкарвах звука за централните колони, а за кубето от другия канал на компресора.

Звука беше добре, шум нямаше почти, но инструментите се чуваха доста силно, а гласовете се губеха и за да има баланс се получава микрофония заради кубето.

 

Сега се чудя защо тази микрофония се получава при положение че има компресия и лимитер. Мислех си, че е заради усилванеот на микрофноите, но забелязах че гейна не е по-напред от преди, а ми даваше пикове от време на време, което също ме зачуди.

 

Не ми спестявайте някакви неша които се подразбират понеже не съм много навътре в нещата. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип е прието изходите за монитор да се взимат от Aux шината, а не от Main. Прави се с цел да може да се постигне отделен баланс на мониторинга, който може да е доста различен от баланса на мастера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Да, но нямам обратна връзка от монитора и като говорихме с музикантите ( в което число попадам и аз понякога като барабанист) решихме, да се опитаме да направим колкото се може по еданкакъв звук в залата и в монитора за да можем да се регулираме помежду си, а не озвучителя да става луд и все да бута плъзгачите надолу и нагоре.

 

Или твоята мисъл беше в друга насока...?

Редактирано от Prodrummer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Помисли малко - дали като ти залумкат барабаните до ушите ще чуеш звука "какъвто е в залата"? Или басиста /китариста/ите си надуят кубетата на сцената? А клавира ич го нема в мониторите, а отпред се чува само той? Затова се прави отделен мониторен микс - даже два и повече кръга - отделно за барабаниста, отделно за китариста-ите, за клавира - всеки на сцената чува нещата по неговия си начин и трябва да чува комфортно. А на озвучителя точно това му е работата - да създаде комфортни условия за свирене на бенда и (по възможност) да изкара приличен баланс напред.

А регулирането помежду си се изработва в репетиционната...

 

P.S. тя темата не е точно за звукозаписния раздел, а за лайф озвучаване

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Да, после се усетих за това че не нацелих точния раздел за което се извинявам.

 

Значи не е точно така ситуацията при мен понеже ползваме електронни барабани роланд, китарите са с процесори и на сцената фактически остава само монитора до който всички са близо и се чуваше добре, преди да сложа компресора...

Редактирано от Prodrummer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до озвучителя, съгласен съм, че това му е работата но веднъж като създаде този комфорт ако музикантите са се сработили и могат да се регулират сами, неговата работа вече е много по-лесна и ще може да мисли повече за звука отпред, което е важното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Използването на компресор по никакъв начин не би трябвало да те предпази от микрофония. Дори обратното - може да я възбуди. Обърни внимание на Output gain-a. Той повишава изходното ти ниво. Ако аз бях на твое място бих си използвал main-a за FOH, aux (pre feader) за микс на сцената.

 

Скоро имах един куриозен случай - китариста толкова бе надул кубето си, че при мутиране на китарата от фронта и от мониторите микрофонията си продължаваше с пълна сила. :D

Редактирано от DGD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, благодаря. И аз така предположих де и пробвах да завъртя един мониторен кръгза отпред и проблема с микрофонията намля, но ги нямаше всичките вокалисти! Ще видим днес какво ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз когато работя се старая да имам колкото се може повече мониторни кръга. По този начин на всеки музикант пускам точно това, което иска без нищо излишно. Така по-лесно контролирам и появата на микрофония.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.