Jump to content
Българският форум за музиканти

Free софтуерът, който върши работа


bobalan

Recommended Posts

Подарък от Световната здравна организация FREE VINTAGE B3 ORGAN FOR HOMEBOUND MUSIC MAKERS: https://sampleson.com/collab3-free-tonewheel-organ.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Верно ли е free ??

https://www.bandlab.com/products/cakewalk

Отзиви се справя с миди (да просвирва файлове, да се включи миди кийборд/ пиано), и нещо за писането на барабани?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, emosms написа:

Верно ли е free ??

Добро утро! :P

Даже сме го коментирали още през април 2018-та...обаче имай предвид, че върви само на 64 битова ОС.

 

bl.jpg

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off/ Не знам дали някой ще ми повярва, но на един от компютрите ми все още имам инсталиран Cakewalк 9.03 (последната стара версия).:P

Навремето беше направен да върви с Win 98, после се оказа, че безпроблемно върви и на Win XP. Вярно, малко "дървен" беше софтуерът по онова време, но съвсем достатъчен да си свършиш работа и за миди, и като мултитрак. Още през 90-те бях купил едно ATARI Falcon, което си вървеше с Cubase Score и му бях разучил и кътните зъби, но когато преминах на PC, нямах читава версия на Cubase и по принуда продължих с Cakewalk, който честно казано не ми допадна сравнявайки го с гъвкавия Cubase. Преди година и нещо разгледах новата безплатна версия за която говорим и също ми се стори доста читава за безплатен продукт, само при инсталацията май имаше някакви врътки със задължителна регистрация на фирмения сайт, която не знам дали още я изискват.

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще го пробвам скоро. Струва ми се добре за писане на барабани, май има прилични библиотеки със звуци, неограничени тракове.

Ако успея да изсвиря нещо читаво де, ще записвам с едно юсб пултче беринджър, директно балансиран сигнал и с беринджърския пунтаж на  sm 57.

Начи ще може да запазва/ просвирва миди на виртуалните инструменти, с библиотеките, и евентуално да му се върже миди кийборд, пианце по usb?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих го. То т'ва за барабаните май e vst плъгин. Power drums kit нещо си.

Забутал съм юсб пулта на кабела, да разцъкам, може ли да пускам тракове да свирят и да записвам отгоре, през същия интерфейс - пулта.
Има някви копчелъци, to main mix, to phones, дето правят брутални микрофонии понякога... :D

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано, не ми се занимава И с писане на барабани. Само тва ми липсва, като допълнителна на допълнителната на допълнителната, на допълнителната занимавка :D.

Има ли чалъм cacewalk да разпознае повече от една звукова карта? Нямаме над двуканален интерфейс, а има кой да свири истински барабани.

Мисля, че на 4-5 канала за барабани можем да направим прилично демо, ако може да се ползват 2-3 интерфейса (без да купуваме многоканален).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.sweetwater.com/sweetcare/articles/aggregate-audio-devices-and-drivers-for-pc-and-mac/

Записвал съм 4 микрофона (каса, барабанче и два овърхеда) и става доста добре, особено ако хардуерът е приличен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/30/2021 at 11:46 PM, Baby Thomas said:

https://www.sweetwater.com/sweetcare/articles/aggregate-audio-devices-and-drivers-for-pc-and-mac/

Записвал съм 4 микрофона (каса, барабанче и два овърхеда) и става доста добре, особено ако хардуерът е приличен. 

Ами, няма овърхеди.. Нататък може да вземем някаква евтина двойка, малки кондензери.

Какво мислиш за следния, супер супер постен 3 канален сетъп, с двуканален интерфейс...... :

L -  централен "овърхед", голям кондензер (audiotechnica at2020). Отгоре, изнесен леко вляво
R - инструментален динамичен за соло и фус, вдясно.
X -субкик, правен, от говорител. Да вкараме мазнинка в баса на касата, щото големия кондензер колкото и да хваща целия саунд, където и да стои, кое по-напред...

1. Да избегнем aggregates, за по просто и срещу евентуални проблеми с техниката - субкика да е в десния канал, заедно с динамичния mic за соло/ фус. После ще ги разделим на два трака, със стръмен филтър (2 ред нагоре). Примерно на 60/70 хз.
2. Понеже няма двойка овърхеди, цялата хава от 3 трака накрая да е със софт емулация на стерео. Някакъв стерео ревърб, или нз. какво точно, за обемно звучене.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има техники за записване и само с два микрофона, но според мен става доста куцо. Може би за някакъв конкретно търсен ефект в по-авангардно/алтернативно звучаща музика...

Ако искаш да записваш нещо трябва да се пазарува. Няма друг вариант. Има цели комплекти микрофони по 100-200 лева. Аудио интерфейс с няколко входа може да се намери втора ръка за 300-400. И т.н.

В днешно време има ужасно много и доста читава техника за смешни пари. Просто желание трябва. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зависи само от мен, и като техника, и като време, в което ще се ползва.
Бих инвестирал, но не в цялото оборудване.
Все пак го разбирам барабаниста, купувал си е единични чинели, дето струват колкото моя китара :D.

По принцип няма да записваме стабилен рок/ метъл, а неща с по-прозрачен саунд. Иначе имаме още два измислени динамични, може и да взимаме от познати (още по-сложно откъм хора/ време), но така или иначе няма канали за тях.
Няма и контрол руум, така че смесване в пулта става малко трудно, и пост обработката още по-трудна.

Иначе, най-вероятно бихме взели това, ново:
https://www.behringer.com/product.html?modelCode=P0BK1
По-бюджетно няма, и все пак е 24/96. На старо по-принцип нищо, или много рядко излиза нещо изгодно и смислено.

По-принцип субкика, отдавна мислим да пробваме. Ползвал ли си?

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пробвал, но не бих си губил времето със субкик. Ако случайно не си доволен нещо от честотите в касата - винаги може да се "доудебели" софтуерно. Я с EQ, я с генератор на ниски честоти и сайдчейн, я със софтуерни барабани, я с паралел процесинг... Според мен има поне 50 други по-важни неща в един запис/смесване докато опреш до такива нюанси. И за хора, непретендиращи за Грами, за мен това са безсмислено пропиляни време и енергия. :)

Според мен доста хора си отклоняват твърде много вниманието от композиция, аранжимент и изсвирване, които са първостепенните неща при записа, залитайки към безкрайно дълго преследване на детайли и нюанси, които в 99% от случаите почти никак не допринасят за крайния резултат - 96 или 192 кХц, 144 срещу 120 дБ съотношение сигнал/шум и т.н. Или конкретно в твоя случай - това със субкик-а, при положение, че нямаш 2-3 доста по-наложителни за запис микрофона или интерфейс с поне 4 майк входа (подходящ цифров миксер също върши работа). Ако не ви се инвестира в такива неща - отиваш в студио за запис поне на барабаните, останалото може да си го направите и самосиндикално - запис на китара/бас/вокали с 1-2 микрофона и вече опити за смесване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чак студио за работни идеи, да се чуем какво правим..

Ще сложим още един динамичен на касата и ще пробвам разделяне на два трака с кросоувър, да я пипнем малко да обажда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.