Jump to content
Българският форум за музиканти

Кларинет


Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
Четох,какво ти е отговорил Мариян Михайлов и според мен хич не му отива да дава акъли,камо ли да се прави на лорд.Schreiber е немска марка работеща за Buffet Crampon.Цялата серия "Е" се прави именно в Германия.Наскоро помолих мой колега да пробва Schreiber модел 6025.Отзивите му са повече от положителни.Съотношение цена-качество е в полза на клиента.Без да е чувал разните му подробности,сподели ,че Schreiber много му прилича на Buffet.Мнението му на непредобеден и същевремено качествен музикант(ще спомена само ,че свири в Бенда на А.Заберски) ме направи почитател на тази марка.Надявам се ,че ще споделиш личните си впечатления.Лично аз съм се насочил към Schreiber модел 6026,но скоро разбрах,че има нова подобрена версия- модел AURA. :thumbs_up:

 

 

http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=71656

 

И аз не бях чувал за Schreiber :wallbash:

Погледни в този сайт-www.camerton99.com

 

Написах, че тази марка е напълно непозната за мен, и дори да има такава, то тя едва ли прави инструменти, които заслужават вниманието на кларинетист, който наистина е в час!

" Работеща за Buffet " ни най- малко не значи, че е нещо качествено, още по-малко пък, че може да го сравняваш с лидерството и традициите на Buffet. Най- вероятно произвеждат кларинети - тип ученически по- скоро, отколкото нещо свястно и професионално. ( Цената им още повече говори за това... 800- 900 лв и е дървения варянт, мисля, че няма място за повече коментари, имайки се в предвид, че читав Buffet като цена започва от 4000 на горе )

 

Да не говорим, че ако трябва да съм искрен... чешките и немските кларинети като цяло за мен ( и не само ) винаги са си били най- ученическите, простовати, аматъорски и " чалгарски " варянти от всичко възможно на пазара!

 

Аз лично съм почитател най- вече на Buffet и Haward ( английска марка, правят предимно обои ).

Дори Selmer от най- висок клас не е подходящ за класическа музика и изпълнения мен, ако питате. Подходящ е по- скоро за народна музика и чалга, като звучене, ако трябва да правим съпоставка м/у него и другите 2, любими мои фирми и марки.

Редактирано от Мариян LORDA Михайлов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За толкова ми го дават и на мен.Благодаря още веднъж за информацията.

 

Междо другото в момента продавам Buffet в доста запазено състояние и без никакви проблеми по него на доста прилична и изгодна цена ( в общи линии колкото тая немска щтуротия, която коментирате ).

Бях писал тема в " продава ", нз дали си прочел. Ако искаш повече информация може да ми драснеш 2-3 реда на " привейт "

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истинското - класическо звучене на кларинет се придобива с правилна постановка, подходящ ( свястен ) кларинет, мондщук, платъци и най- вече с много постоянство и опит, но като се замисля... написаното до тук е в абсолютна сила за всеки един инструмент.

 

Нямам си на идея точно какво е твоето усещане и претенции за звук, но като цяло, за да мога да ти дам по- конкретни напътствия относно кларинета... би било най-хобаво да те видя и чуя. Тогава бих могъл да реагирам най- адекватно и да ти дам конкретни съвети по които да се водиш и търсиш желания звук.

 

П.С: относно кларинета и мондщука ти... ако трябва да съм искрен това е възможно най-ученическия варянт и варянт за начинаещи, от който каквото и да правиш не може да търсиш и очакваш кой знае какъв звук, дори да си перфектния кларинетист.

Благодаря ти за съвета .
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Аз свиря с Yamaha и си е добър, при това много. За тази марка не съм чъвал, но може и да е добра. Какъв тон? Кларинета в 2ра октава почти пищи, а в 3та си пищи баш, но това е хубавото на този инструмент всеки си има "+" и "-" но трябва да се чуе за да се каже дали тона е фалшив или чист. Кларинета дава киксове много пъти ако си начинаещ и свириш в 2ра октава. Иначе първа е лесна без много усилия се изкарват тоновете освем "си" но напраивш ли го веднъж после винаги ще моежеш да го изкарваш. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

незнам от колко време се занимаваш с тази работа, но за да търсиш добър тон започни с по-твърд платък/"платук" както казва прф. Петко Радев/. Свири дълги тонове от тихо до силно и обратно т. е. крешендо и дектешендо като внимаваш да не издуваш тона и да губи цвета си. Тази работа е скучна, но това е пътя. Има много неща, които трябва да съблюдаваш, но това е началото. Ако изградиш добър тон след това можеш да играеш с него, ама няма как да стане с грозен тон да свитиш хубаво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
незнам от колко време се занимаваш с тази работа, но за да търсиш добър тон започни с по-твърд платък/"платук" както казва прф. Петко Радев/. Свири дълги тонове от тихо до силно и обратно т. е. крешендо и дектешендо като внимаваш да не издуваш тона и да губи цвета си. Тази работа е скучна, но това е пътя. Има много неща, които трябва да съблюдаваш, но това е началото. Ако изградиш добър тон след това можеш да играеш с него, ама няма как да стане с грозен тон да свитиш хубаво
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
незнам от колко време се занимаваш с тази работа, но за да търсиш добър тон започни с по-твърд платък/"платук" както казва прф. Петко Радев/. Свири дълги тонове от тихо до силно и обратно т. е. крешендо и дектешендо като внимаваш да не издуваш тона и да губи цвета си. Тази работа е скучна, но това е пътя. Има много неща, които трябва да съблюдаваш, но това е началото. Ако изградиш добър тон след това можеш да играеш с него, ама няма как да стане с грозен тон да свитиш хубаво

 

Здравей колега, съгласен съм със по-тежкия платък и свиренето на дълги тонове. Мисля, че има още какво да се добави. Като най-важно аз мисля, че е това, което много кларинетисти пропускат. Значи слушай внимателно. Когато свириш не трябва да държиш кларинета близо до тялото, защото така въздушната струя се пречупва и тона не е плътен и здрав. Трябва постановката да ти е с леко, казвам леко наведена глава и да изнесеш долната част на кларинета навън от тялото така, че да се получи прав въздуховод спрямо устата и кларинета, за да не се пречупва струята на въздуха.

 

Това е едно основно правило. Друго нещо е, че трябва да използваш диафрагмата, която ти дава стабилност на тона също така и плътност, както и възможност за по-силно Форте. Използвай по-тежък платък, но не толкова, че като свириш 15 минути и да ти капне устата, сам трябва да прецениш кой номер. Аз лично свиря с 3.5 от новите на Вандорен сивата кутия. Друго нещо е, че въздушната струя трябва да е постоянна, а не на пресекулки, което прави тона като вибрато и неустоичив.

 

Относно мундщук-а, това е може би най-важната част от кларинета за твоят тон. Хубавият мундщук, означава добър тон. Трябва просто да опиташ различни мундщуци, дакато не ти пасне някой. Има мундщуци, които са скъпи и пак не стават, за това те съветвам да пробваш различни. Въпроса съвсем не се изчерпва до тук, но мисля, че като за начало това е добре да го практикуваш и ще видиш резултат.

 

Успех!

 

Оффтопик: думата мундщук е побългарена, както повечето термини в музиката. Думата идва от немски и "мунд" означава уста, а "щюк" осначава парче или част от нещо, а не е щук, но ние българите ни е по-лесно така да го казваме :bravo:))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте. Трябва ми помощ за един модел кларинет. На кутията пише Bundy Selmer. Мисля, че му липсва мундщука ...

Общо взето трябва да се погледне от някой, който е опитен и може да каже първоначално мнение.

В София съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Трябва ми помощ за един модел кларинет. На кутията пише Bundy Selmer. Мисля, че му липсва мундщука ...

Общо взето трябва да се погледне от някой, който е опитен и може да каже първоначално мнение.

В София съм.

мнение -положително за Selmer

Би ли пояснил какво е общото между Selmer и Bundy Selmer ( Бънди Зелмер :lol: )?

 

Пожеже не очаквам компетентен отговор, ще поясня вместо теб и нека колегата, който се интересува, да чете.

 

Зелмер е Име в производството (най-вече) на кларинети и саксофони (в последните 15-20 години за саксофоните е много, ама много спорно...). През последните десетина години произвежда инструменти за напреднали и за професионалисти. Тъй като ценовия клас на марката е доста висок (като на Бюфе Крампон), кларинети в клас "напреднали" са по-малко предпочитани, в сравнение със същия клас инструменти, но от друга марка. Инвестицията просто не си заслужава. Предпочитан е повече професионалния клас. Или казано в цифри:

- около 2100 Евро за "по-евтиния вариант", моделът се казва Одисей

- около 3300-3600 евро за професионалните модели

 

Преди 10 години на мой бивш съученик в музикалното училище му купиха въпросният модел за 2100 Евро (тогава може и 2200 да е бил, не си спомням точната цена) и мога да кажа, че инструмента беше читав, но цената е надута. Година по-късно на мен ми купиха Бюфе Е-13 (най-качествения модел за напреднали) за 1650 Евро, директно от Германия (само профи сериите ги сглабят във Франция) и не бих казал, че имаше разлика, която да си заслужава разликата от ~1000 лв.

 

Зелмер Бънди напрактика няма нищо общо с френската марка. Това е американски филиал, който прозивежда нискобюджетни инструменти и един Си-бемол кларинет струва $200-300. Повечето от тях не са произведени от дърво. Често ги използват в американските военни оркестри, тъй като няма опасност да се спукат - все пак не са от дърво а от синтетични материали.

 

Колега FRIEDRICH, този инструмент трябва да се погледне на живо, но първо е желателно да си наясно какво точно искаш да правиш с въпросния "кларинет". За професионална работа - не става.

Редактирано от Мартин87
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да го използвам за да се науча да свиря. Или в кратко бъдеще ще се продаде. Инструмента не е мой, затова бъдещето му още е неясно.

Трябва да му се намери мундщук, да се посвири и тогава ще решаваме съдбата му.

Та, предполагам, че в магазините има такива части... може би трябва да отида с инструмента из магазините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте! Свиря с един стар кларинет Вурлицер, мундщук Вандорен Б45 Лира. Можете ли да ми препоръчате платъци за свирене на открито, където се търси сила и в същото време да можеш да свириш дълго време? Благодаря предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май този път ще отговоря аз.

Няма универсален платък за свирене на открито - закрито, с микрофон - без микрофон, народна или класическа музика, джаз или каквото там ти хрумне. Първо зависи от марката на платъка, износеността /колко време свириш с него/ и личният ти вкус. Не на последно място и капацитет на дробовете! Като прибавим и известната разлика между различните платъци, дори от една и съща марка, би трябвало картината да стане по-ясна. Да, ама не!

Все пак един добър мундщук, като "Вандорен" - В45 е добра база и може дълго да остане константна величина. Ако инструментът е в добро техническо състояние /да не издиша/ - също. Останалото е практика, нагласа, опит, амбушур, жанр и т.н. Общо взето аматьорите наблягат на по-твърдите платъци. Ако ти препоръчат нещо в този смисъл е все едно да ти поставят диагноза по телефон. Или да ти налагат лично мнение. Което мисля в този случай да направя и аз:

Средното нещо е №2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'Айде и аз да се включа.

 

До колегата над мен:

Пропуснал си да отчетеш, че това е Лира, а не "чисто" В45. Разликата вероятно много добре я знаеш.

 

В45 Лира е доста отворен мундщук. Той е с втория най-голям отвор, след 5JB. Аз съм свирил на В45 Лира в продължение на 3-4 години и не бих повторил с този мундщук. За продължително свирене с него, е препоръчително платъкът да е 2 или най-много 2,5. Не мога да бъда сигурен, но предполагам, че става въпрос само и единствено за народно и гюбеци - слагай Вандорен 2-ри номер и не би трябвало да има грешка.

Кларинетът може да е стар, но е важно състоянието му. Ако не издиша - няма проблем. Но ако издиша, никой мундщук или платък няма да те оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.