Jump to content
Българският форум за музиканти

Lightsnake Usb?


spongebob

Recommended Posts

По принцип не съм най-големия фен на софт симулиращ китарни ампове и т.н. , но поради няколко фактора реших да се спра на този вариант за домашен практис.Пробвал съм Guitar rig преди време без да имам външна саунд карта(или пък добра вградена) и съответно трябваше да ползвам и асио драйверите, за да сведа закъснението до поносим минимум.В този вариант компромиса със звука е твърде голям и се отказах.Съвсем скоро открих въпросния Lightsnake usb кабел, като според производителя това е "sound card in a cable".Цената е приемлива отвсякъде ако наистина върши работа.Исках да попитам дали някои има преки впечатления от него или от алтернативни продукти,които работят на същия принцип(Берингер имат нещо подобно).Възможно ли е да се свири без закъснение с китарен софт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдейки от собствения си опит и от задаваните много пъти подобни въпроси ,стигнах до извода, че всичко зависи от гледната точка на свирещия. Според мен е възможно ,с добра саунда карта, да се сведе закъснението до поносим минимум (около 10 милисек сборна латенция, повече от това не съм успял, поне на лаптоповете ми), като това го правя с Presonus Firebox карта, но тя е на FireWire, може междувременно техниката да е дръпнала. 10 милисек е достатъчна за свирене в реално време, с лекото усещане , че сме на разстояние от говорителите, но се свиква

 

Иначе много от хората във форума свирят с компютър и твърдят, че нямат никаква латенция (2,3 милисек), което аз мисля, че е невъзможно да стане, освен ако евентуално нямат някакви зверски машини всички (и все пак 3 милсек сборно ми изглежда невъзможно) или пък просто програмите им не я отчитат вярно. Най вероятно не усещат латенцията много-много, защото свирят с много драйв, а така, ако не ти пука за особеното чувство, може да се свири и с 30милисек, че и повече. Но доколото знам какво свириш, не мисля, че ще си щастлив с нещо, което да дава повече от 15 милисек реална латенция (което значи не повече от 4 милисек на входа, ако ще използваш относително съвременен лаптоп)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 милисекунди към момента освен, че е по-скоро невъзможно е и безсмислено.

При няколко милисекунди на входа и изхода плюс времето за процесинг, колкото и да е бърза машината 9-10 милисекунди е повече от нормално да не говорим, че едва ли някой ги усеща.

10 мс латенция е все едно да се намираш на около 3.5 метра от колона, ако свириш директно в усилвател (скороста на звука е ~340 м/с * 10 мс = 3.4 метра, да поясня).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елементарната математика ми е ясна :) ( но само до там :)) , обаче усещането е различно, когато си слушам кубео от 3 метра и когато съм на половин метър от говорители, а те звучат се едно , че са на 7 метра, само, че без съпъстващите акустични явления (сухо), отразява се на саунда ( или по скоро как го възприемаме). А и както писах 10 милисек е най доброто което съм постигал ( а при това, не мисля, че машините отчитат правилно времето за процесинг, съдейки от това , което чувам, по скоро дават предполагаемо такова, така, че моите 10 милисек ,най вероятно може и да са 20тина). Но не мисля, че с УСБ карта, а за такава говорим в момента, може да се слезе под 30-40 милисек ( реални), а това вече е неприемливо за хора, които свирят с чиста китара ( какъвто често мисля, че е случая).

 

Между другото , широко известните ASIO4ALL драйвери, са ужасни, що се отнася до атака и изобщо качество на звука. Не разбирам от техническата страна на въпроса, но когато си пусна картата с тях, не мога да си позная звука :thumbs_up: .

 

И само да поясня ( за да не стават грешки) пълен компютърен съпък съм , надявам се в темата да пишат и някакви хора с опит по въпроса, тъкмо и аз да разбера нещо интересно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различно е разбира се усещането в зависимост от разстоянието, но реално погледнато ако се навра на половин метър от колоната няма дълго време да мога да слушам какво и да било.

10-15 мс е нормална латенция. И моята е някъде около толкоз и малко по-малка с RME Multiface II, което обаче е PCI базиран интерфейс.

Не усещам някакво чуваемо забавяне при директно свирене с чиста китара, но това зависи както от самия интерфейс, така и от симулиращия плъгин, така и от хост софтуера (при други равни условия и без влияние на операционна система, визуален интерфейс и т.н.). Така че има доста параметри самото уравнение, въпроса е в наистина реалното усещане докато свириш. Ако все ти се струва че има някакво забавяне, то вероятно има такова :thumbs_up:

 

Нямам идея за влиянието на Асио4ол, никога не съм ги използвал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , точно така е за съжаление, жалко , че не знам как да го измеря. От много време слушам и чета по въпроса ( и пробвам ), напоследък вече спрях, защото приех, че няма смисъл. На този етап, свиренето по този начин си остава компромисно за мен, каквото и да правя. Явно с евтин интерфейс ( Presonus Firebox ) и канцеларски лаптоп (Dell), работата няма да стане, поне от моя гледна точка. Иначе записите, като за в къщи, стават супер ( като за съвсем любителски разбира се :thumbs_up: )

 

 

п.п. Като писах, че не знам как да го измеря, ми хрумна идея :) , макар и сигурно е тъпичка

 

Дали не може да се измери реалната латенция, ако от първия изхода на саунд картата на свирещия лаптоп, подадем сигнал към левия канал на втори записващ лаптоп, а към десния му канал подадем сигнал директно от китарата. Би трябвало , после на графиката, да се вижда ясно, точно колко е закъснението. Дали това, ще е показателно?

 

Не че има много смисъл, но би могло да се получи забавен експеримент :)

 

п.п. Напълно правилно в поста на Сънчо по долу пише, че много излязохме от темата.

Та по нея.

Имал съм 3 интерфейса на УСБ, E-MU 0404, ESI waweterminal, и някакво M-Audio, всички имаха проблеми с латенцията в недопустими параметри. Не бих се опитвал повече да използвал УСБ базиран интерфейс , за свирене на живо

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Toва горе/долу е начина, по който хост софтуерите оперират с и компенсират латенцията при използване на външни хардуерни ефекти, така че няма нищо странно в него :thumbs_up:

 

Излязохме много от темата обаче. Аз съм пробвал/използвал да кажа, ама толкова малко бяха с мен, че пробвал е по-подходяща дума/ двa USB интерфейса на М-Аудио и от двата не съм доволен. Не знам и не искам да знам къде е бил проблема. Въпросът е че имаше проблеми с латенцията и стабилността. Последното е много важно за мен и затова ги разкарах.

Бих препоръчал файъруайър или PCI, PCI/e базиран интерфейс. Разбира се сигурно има много хора, които използват успешно USB интерфейси, но в моя случай просто не се получи спойката :) Особено с този клас интерфейси от типа на Lightsnake.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информативната дискусия,която сте спретнали.Понеже и аз съм доста бос по отношение на компютрите,винаги съм мислел,че проблема с латенцията идва основно от това колко бързо се процесира сигнала,т.е. саунд картата.Но излиза че процесора на ПЦ-то също е сериозен фактор.Аз нямам никакви големи очаквания от свирене със софт,едва ли ще го използвам на живо,но ми изглежда добър вариант за домашен практис.В такъв случай на търся любимия си звук,а по-скоро идеята за пракрис с включена китара,защото към момента свиря unpluged.Бих се радвал по-компетентните да разнищят темата за латенция малко:кое и колко влияе,с различните класове интерфейс какви резултати се постигат.Очевидно продуктите,които съм посочил са ниско-бюджетни и изпълняват само една много проста функция,за разлика от по-комплексните саунд карти.С една дума възможно ли е да се постигне приемлив резултат с канцеларски лаптоп(1gb рам,1.7ghz) и такъв нискобюджетен интерфейс,визирайки конкретно латенцията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже стана въпрос за лаптопи, USB, latency и драйвери не е лошо да се проверят възможностите на машината, която ще се ползва преди да се направи разход за хубав интерфейс, който може и да не помогне особено.

 

Ето тук има една чудесена програмка за проверка на latency - http://www.thesycon.de/eng/latency_check.shtml.

С нея установих, че Dual-Core лаптопът ми DELL ( може да се каже, че е тип "канцеларски" с ужасни USB портове ) се справя в пъти по-зле от стария ми десктоп с Pentium4, особено при пуснат wi-fi.

 

Колкото до драйверите, ако тези които идват с USB интерфейса не се справят добре си струва да се провери дали драйверите от http://www.usb-audio.de няма да свършат по-добра работа ( ако има поддръжка за конкретния интерфейс разбира се). При мен определено има огромна разлика за Lexicon Omega спрямо заводските. Тези драйвери не са безплатни, но известно количество производители ги предоставят заедно с интерфейсите си.

 

Поздрави,

Иво

Редактирано от the_man_who
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според тази програмка ( бях я намерил преди доста време),една от най старите ми машини, Dell Inspiron 6400 с дуал кор 1,6 , направо трепе всичко останало което съм виждал, със или без пуснат уаиърлес, но на практика всъщност доста се тормозеше в реалноста. Сега е щастливо пенсиониран и баща ми пише химически заключения с него :):) . Не знам на какво се дължи цялата история с латенцията, явно факторите са твърде много и сложни за лаици като мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не бъркаме мармалада с кьопоолуто!

DPC latency и просто latency са две абсолютно независими и (до голяма степен) несвързани едно с друго неща, мерят се с различни единици (μs при DPC и ms при latency - разликата е 1000 пъти - за бягалите от часове в средното училище :) ) и, следователно, не бива да се смесват в един кюп.

DPC е абревиатура на Deffered Procedure Call - система, заместила, доразвила и разширила принципите, заложени още в IRQ процедурите за създаване на multitasking операционни системи (при Microsoft).

Латенцията (при звуковите системи) е закъснението между подаването на входа на аудиоинтерфейса на аналогов сигнал и излизането на вече обработения сигнал на изхода на същия (или друг) аудиоинтерфейс, отново в аналогов вид.

При външните интерфейси - IEEE1394a/b, USB2/3 наистина има значение DPC latency дотолкова, щото да се осигури нормален непрекъснат поток от аудиоданни от и към интерфейсапрез стандарта на съответната шина - ключова дума е непрекъснат. Ако при трансфер на данни - примерно копиране на външен харддиск - се получи препълване на буферите - няма проблем - контролера ще изчака да се изчисти пътя и пак ще пусне данните. При поточното предаване обаче при подобна грешка ще се получи пращене, пукане или направо прекъсване във звука.

Ако някой от по-образованите колеги желае да уточни, коригира, или допълни - само бих се радвал(напълно е възможно и аз да плещя глупости!), защото напоследък забелязвам огромни дози от техническа неграмотност сред колегите - и не само сред най-младите. А май всички имаме достъп до uncle Гугъл...

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда сега като чета не съм се изразил съвсем ясно по отношение на DPC latency ( споменавайки го само като latency ) и наистина не е едно и също с audio latency, но има връзка.

Значи става въпрос за това дали драйверите в системата ( не само аудио, а и всички останали ) си вършат работата достатъчно пъргаво иначе резулата е "пуканки".

 

presly го е обяснил добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не бъркаме мармалада с кьопоолуто!

DPC latency и просто latency са две абсолютно независими и (до голяма степен) несвързани едно с друго неща, мерят се с различни единици (μs при DPC и ms при latency - разликата е 1000 пъти - за бягалите от часове в средното училище :) ) и, следователно, не бива да се смесват в един кюп.

DPC е абревиатура на Deffered Procedure Call - система, заместила, доразвила и разширила принципите, заложени още в IRQ процедурите за създаване на multitasking операционни системи (при Microsoft).

Латенцията (при звуковите системи) е закъснението между подаването на входа на аудиоинтерфейса на аналогов сигнал и излизането на вече обработения сигнал на изхода на същия (или друг) аудиоинтерфейс, отново в аналогов вид.

При външните интерфейси - IEEE1394a/b, USB2/3 наистина има значение DPC latency дотолкова, щото да се осигури нормален непрекъснат поток от аудиоданни от и към интерфейсапрез стандарта на съответната шина - ключова дума е непрекъснат. Ако при трансфер на данни - примерно копиране на външен харддиск - се получи препълване на буферите - няма проблем - контролера ще изчака да се изчисти пътя и пак ще пусне данните. При поточното предаване обаче при подобна грешка ще се получи пращене, пукане или направо прекъсване във звука.

Ако някой от по-образованите колеги желае да уточни, коригира, или допълни - само бих се радвал(напълно е възможно и аз да плещя глупости!), защото напоследък забелязвам огромни дози от техническа неграмотност сред колегите - и не само сред най-младите. А май всички имаме достъп до uncle Гугъл...

Успех!

 

Съвсем встрани от темата.

 

Малко се подразних от лафа за неграмотността, да си призная. Не че не е вярно, напротив :rocker: , аз винаги започвам и свършвам писанията си тук, с това, че съм лаик и нямам никакви технически претенции. И съм благодарен на хората, които ми обясняват нещо от което не разбирам, в случая на Пресли

 

Но от друга страна, по образование съм музикант, а не аудио инженер, в музикалното учихме математика колкото да не е без хич, а и от нея не разбирах. Виновен.Но ако всички бяхме номер във всичко, май всички щяхме да си стоим безработни

 

А иначе, от музика разбирам доста много, и когато се опитвам да бъда полезен със знанията си на някой(доколкото мога) , който не е толкова напред с материала, не го правя със завършека , че същият е неграмотен и трябва да чете повече из Гугъл. Някак си убива жеста :punk_guitar:

 

п.п. Извинявам се за острия тон, но не обичам да ме сочат с пръст, когато мисля, че няма за какво

Нека да си бъдем позитивни поне в този подфорум, защото за хора като мен ( не в час с техника), а и надявам се не само, той е много полезен :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:girl_cray2:

Кольо, съвсем , даже никак не съм визирал тебе, като пиша за неграмотност!!! Ако е прозвучало така - моля да ме извиниш - в даскало редовно получавах двойки по български и литература.... Просто напоследък из форума се плодят теми от сорта на "как да си свържа кЕтарато с компа", "що не ми се записва гласа" и подобни - ето срещу този вид ленива неграмотност рия! А иначе е ясно, че никой от нас не се е родил научен - аз със сигурност съм доста бос по отношение на теория на музиката (и не само теория - уви...)

Мир, дружба, безплатни презервативи!

:bravo:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А значи не съм разбрал, извинявам се много :greenball: .

 

Иначе в случая обяснението ти за латенциите наистина ми беше полезно, аз съм много бос по тези неща. Благодаря още веднъж :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.