Jump to content
Българският форум за музиканти

circles

Как звучи касата през тези микрофони

Recommended Posts

Добрютро!

 

Заиграх се да запиша малко семпли. Надявам се, на някой да му е интересно. :D

 

mikrofoni_ob6ta.jpg

 

Касата е Мапекс Про М 22/20 - клен.

 

Сигнала е абсолютно линеен - микрофон - карта RME Fireface 800 - комп. Без еквилайзери, компресори и др.

 

Ето как звучи Бета 52-ката:

http://www.4shared.com/file/206823621/5c59...CK_BETA_52.html?

beta_52.jpg

 

 

Бета 91:

http://www.4shared.com/file/206823193/54ec...CK_BETA_91.html?

Снимка не съм правил. Микрофона е вътре в касата на около 10 см. от бойната кожа.

 

Sennheiser 421:

http://www.4shared.com/file/206825440/5beb...K_SENN_421.html?

sennheiser_421.jpg

 

Имам идея да продължа със семплите с различни микрофони на различни места в студиото. :coolp:

 

Семплите достигат до вас с любезното съдействие на navilata.com ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи различно :)

Според мен най-много хляб има в KICK BETA 52.

Ама направи семпли с различните микрофони,

но да са приблизително на една позиция.

Също комбинация от два микрофона - единя вътре, другия вън...

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бета 91 е безценен в комбинация с нещо друго :).

 

:) Айде организирай мега китарния микрофонен shoot out, 3 микрофона са малка цифра :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, позицията е доста важна. Бих казал, че на 421-цата не и е баш там мястото (не е за каса имам предвид). Що се отнася до 52-ката и 91: зависи от стила и звука който се търси. За стилове изискващи по-естествен звук на касата - 52, от друга страна за тежка музика 91 е много по-добре (не се подвеждайте заради дървените среди характерни за този микрофон, като се поотрежат зазвучава по съвсем друг начин).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако вкарам Зенхайзера по навътре, както е 52-ката - почва да звучи с много ниски и по глухо...

За следващия тест ще гледам да има едно АКГ Д112 или Д12 или и двата и още някой подходящ за каса... така изобилие да има :)

Може би ще направя видео и ще е с различни варианти на разположение на микрофоните - да ги чуем нагледно...

Не е лошо да почна да отделям повече време на студиото....

 

Да, принципно 421цата не е точно за каса, но преди известно време записвахме със Желяз една банда и касата обади много благо с него, след малко корекций...

 

Симо, трябва да реализираме китарния shoot out, ама нещо се мотая, аз и със Сънчо съм говорил и той принципно е на линия.... я ти прати на Л.С. твоя тел., че си смених апарата и някои номера ги изгубих. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се радвам че има такава тема, защото малко са хората, които можем да си позволим да пробваме повечко микрофони и да си изберем подходящият за себе си :)

 

Така че благодаря на колегата и се надявам да включи още микрофони и темата да стане още по богата.

 

На мен лично ми е много интересно, защото и моята каса е същата на която прави пробите.

 

Иначе от трите проби най-добре лично за мен е shure beta 52.

 

В момента моята каса я озвучавам с AKG D112 и се надявам да се включи и този микрофон да се направи сравнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че не е точно в същия контекст добавяме още един микрофон - vintage AKG D 12, мястото и касата са същите, записа обаче е на цял комплект:

AKG D 12 E

Позицията пак е различна от останалите и се чуват прослушванията, но все пак обогатяваме темата :).

 

SDC10068.jpg

 

AKG D 12 sample download

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега би ли споменал също модела на бойната кожа на касата и дали вътре е демпфната с възглавничка или нещо друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и няколко от мен: http://dl.dropbox.com/u/1891957/kickmics.rar

Преди да пиша за самите микрофони искам да подчертая, че крайният резултат се определя най-вече от самата каса, нейната настройка, кожите и, а също и помещението, в което се записва. Семплите, които съм дал не са правени с цел сравнение, но може да се извадят някои поуки от тях. За съжаление не помня наименованията на касите, нито коя колко беше демпната (съветвам ви да пробвате различни варианти и да изберет този, които звучи най-добре в случая). Всички са без никаква обработка.

 

1. 24" Yamaha, средно-стара кожа, без лепенка, помещението на Графити (в Балкантон), Studer конзола.

AKG D112 - в случая е пред дупката, но този микрофон където и да го сложа ми звучи все едно е покрит с 10 одеала. Според някои е класика, но напоследък повечето хора се оплакват от същото. Специално за по-тежки стилове бих го избягвал.

Shure Beta 91 - вътре в касата, към средата, без стойка. Леко неествено звучи, но има адски отчетлива атака, стегнат и пробивен. За по-леки стилове не е най-добрият избор.

 

2. 22" Pearl, сравнително нова кожа (но не достатъчно), лепенка (falam pad), репетиционната на Offroad, Tascam FW1804

Audix D6 - моя фаворит. В случая беше вътре в касата, на стойка, не помня колко отдалечен, но по-скоро близо до бойната кожа. За мен това е златната среда между бета 52 и 91. Звучи по-естествено от 91, но по-ясно и ударно от 52. Почти готов за употреба в микса е...освен ако не трябва по-естествен звук, с повече среди и без такива високи. В случая имаше лек проблем с кардана и пика се чува почти раздвоен на места.

 

3. Същата като предната, но със стара и не особено добре настроена кожа, без лепенка. Същото място и интерфейс

Audio Technica 4040 - на 20-30см от касата, записан с цел допълване на основния микрофон. Заобля звука, но не е особено използваем сам по себе си. Поради разположението има и доста блийд.

Shure Beta 52 - на стойка, вътре в касата. Като цяло е най-универсалния микрофон, но не е най-доброто за тежка музика. Много зависи какво точно записва - в случая самата каса не е на ниво и резултата е налице.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В много добра посока тръгна темата. :hysterical:

 

Симо, супер че си постнал семпъл и снимка от записите с фермерите! Връщам се назад във времето леко. :girl_cray2:

simon, бойната кожа е EVANS EQ3, но честно казано е малко за смяна...в скоро време ще взема нова. Касата е демпната с парче от паната по стените.

Боби, много добри семпли! Audio Technica 4040 звучи интересно, аз бих пробвал и като основен за каса, но зависи доста от стила, а Audix D6 е супер! Много "ин да мидъл" звучи. Интересно, как Бета 52-ката звучи по различно когато е вътре... е и от касата и кожите зависи, да.

 

Бета 91 ми е малко странен микрофон. Но определено има чара и приложението си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой бачкал ли е с AUDIO TECHNICA ATM 250DE ? Микрофона сам по себе си е доста интересен - има 2 мембрани :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.