Jump to content
Българският форум за музиканти

Промяна в музикалната теория


Промяна в музикалната теория  

32 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

  • Отговори 48
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ще се въздържа от предложения за рационализиране и на клавиатурата на пианото, за да не стане положението съвсем патологично.

Защо? Нали за това сме тук - да коментираме. А и в спора се ражда истината (поне аз така знам).

 

Моето виждане (на кратко) - за да се свири на хроматична клавиатура и да е достатъчно удобно за ръката, е нужно тя да е от най-малко 4 реда.

Сегашното пиано е с 2.

Кое е по-просто?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отонсно нотирането - попаднах на един много интересен сайт:

http://musicnotation.org/musicnotations/gallery.html

Редактирано от Ивелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този от вариантите ми направи впечетление:

Schoenberg.gif

(Арнолд Шьонберг)

 

Колко би било практично - не знам. Като гледам трудно биха се изписали хармонични секундови акорди...

Редактирано от Ивелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кривия музикант диезите му пречат :)

Туко-що прочетох това:

 

Tests found that a very good typist was good with either the Dvorak or the QWERTY keyboard. If you're a bad typist, you'll be bad with either keyboard.

 

Честито на печелившите! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като автодидакт и индивидуалист, харесвам Шьонберг, понеже е пример за такъв, и отношението ми е уважително, имам и негови книги. Разликата е, че той е бил композитор и преподавател, запознал се първо със системата и след това подредил последователно и задълбочено независимите си мисли по музикалните въпроси, за разлика от някои полуинтелигенти, успяващи да заблудят много хора, натрапвайки неканени свободните си съчинения с пробойни, без да са наясно с много неща; всъщност, те са много далеч от музиката най-вече защото сами си пречат, а на това отгоре са не само двулични, плюейки по хора, които са им помагали с нещо, но страдат и от раздвояване на личността. Редно е такива грешки на еволюцията да бъдат наритвани от форумите. :offtopic-001:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧНГ на всички.

 

Аз съм категорично против каквито и да било промени в теорията! Колкото до нотациите Ивелине при ударните има доста алтернативни нотации защото понякога се налага да се изписва не само височината на тона но никоя от тях не се е наложила напълно в практиката.

 

Спомням си че на времето проф.Пенка Минчева/в Пловдив/ беше решила да променя определенията за основни понятия като що е акорд,интервал и тн и всички професори и студенти от академията скочиха срещу нея.Всички бяха против промяна ел.теорията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислиш ли, че това с удърните не ми е ясно? Дори си бил последния, който е писал в тази тема:

http://forum.muzikant.org/index.php?s=&amp...st&p=377218

 

Дали ще наричаш едни и същи неща с различни имена, не променя нищо - акорда няма да звукне по-добре ако го наричаш пчърск. А това, че има преподаватели, които не могат да си вършат добре работата, е друг въпрос. Класиците са свикнали с ел. теория и е нормално да не искат да я променят - все едно да накараш шофьорите в БГ да карат от ляво, като англичаните.

 

ЧНГ и на теб, Геньо! :greenball:

Редактирано от Ивелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислиш ли, че това с удърните не ми е ясно? Дори си бил последния, който е писал в тази тема:

http://forum.muzikant.org/index.php?s=&amp...st&p=377218

 

Дали ще наричаш едни и същи неща с различни имена, не променя нищо - акорда няма да звукне по-добре ако го наричаш пчърск. А това, че има преподаватели, които не могат да си вършат добре работата, е друг въпрос. Класиците са свикнали с ел. теория и е нормално да не искат да я променят - все едно да накараш шофьорите в БГ да карат от ляво, като англичаните.

 

ЧНГ и на теб, Геньо! :thumbs_up:

 

С това исках да кажа че е безсмислено промяната на ел.теорията,без значение дали си рокаджия,джаз или класически музикант.

 

Какво имаш предвид с това че съм писал последен в темата?!?? Аз пиша в дадена тема когато чувствам че имам желание за това! Разбира се че нищо свързано с барабаните не ти е ясно! :D ЧНГ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последен си писал в темата - значи си я видял, а нотите в нея са писани в стандарта, който си показал в wikipedia на друг съфорумник:

http://forum.muzikant.org/index.php?s=&amp...st&p=509192

 

А какво чувстваш - хич не ме интересува! Интересува ме, че не спазваш правилата на форума, като цитираш предходен пост и правиш темата непрегледна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На въпроса най-подхожда 'соломоновски' отговор: и да, и не <_<

 

НЕ, защото утвърдената теория добре описва явлението музика и добре служи като фундамент за създаване на нова музика. "If it ain't broken, don't fix it!"

 

ДА, защото и тази утвърдена теория не се е родила изведнъж в днешния си вид, а е плод на дълга еволюция. Не можем своеволно да слагаме точка на еволюцията - тя неизбежно продължава. Промени в теорията се появяват (инкрементално) по всяко време, и още такива ще има - там и тогава, където и когато са обосновани и смислени.

 

Наскоро прочетох - не помня къде - за един курс по музикални технологии, където двамата професори, водещи курса (и създатели на учебния материал) обявяват двете най-значими технологични музикални постижения в историята на човечеството. Те не са никой от инструментите за правене на музика, а са формулирани така:

 

1. Нотната система и нейната еволюция

2. Звукозаписът и неговото усъвършенстване

 

И двете, както е подчертано, са плод на развитие. И не спират да се развиват дори днес, в някаква илюзия за постигнато окончателно съвършенство. Но радикалните промени в теорията - заради самите промени и без радикална потребност - са евтин начин някои хора да се почувстват велики. Пък макар и като неразбрани новатори, и това топли его-то. (Непризнат гений е дори по-велик от признат гений...)

 

И понеже в сродните и спорни теми на този раздел не веднъж се въвлече и математиката - пак наскоро прочетох, че математици от изследователския екип на (не друг, а) Microsoft, при решаване на актуален проблем се е наложило да 'изобретят' нова математична нотация - няколко символа, описващи действия и взаимоотношения, които не могат да се опишат с познатите символи. Трябвало им е няколко месеца време и сериозни консултации с други специалисти, за да се убедят (а)че новите знаци са наистина нужни и (б)как именно трябва да изглеждат от психо-комуникативна и ергономична гледна точка. И сега ги предлагат на световната академична общественост за въвеждане като стандарт - допълнение, а не промяна на съществуващите. Та и в тая 'нотна система' ще имаме към познатите плюс, минус, корен, интеграл.. и още 2-3 нови 'нотни' знака :)

 

Наздраве за вечно развиващата се музикална теория (и практика) !

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо се потите толкова, като както обичам да си казвам, на всеки правилно зададен въпрос има отговори в Интернет:

 

http://monxmood.free.fr/janko.htm

 

http://uniformkeyboardsystem.com/

 

http://squeezehead.com/uniform-keyboard/

 

http://musicnotation.org/

 

http://www.uniformkeyboard.com/

 

http://squeezehead.com/keyboard-layouts/

 

 

Те хората отдавна работят по тези неща, ние тука пак с 10-20 години закъснение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Бицев, като се заговори за еволюция (мутация):

 

18608698_640X360.jpg

 

...кога ли ще дойде момента, в който ще имаме по 7 пръста и До мажор на пиано ще се свири с едно обръщане на палеца? :)

Редактирано от Ивелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо се потите толкова, като както обичам да си казвам, на всеки правилно зададен въпрос има отговори в Интернет:

... ... ... ...

 

Те хората отдавна работят по тези неща, ние тука пак с 10-20 години закъснение.

 

Даже 125 години закъснение, според приведения от тебе пример с ЯнкО. Интересно защо, повече от век след създаването и, тази клавиатура не се е наложила? Така съвършена, казват - поне да си беше извоювала някаква ниша, поне да речем 10% от всички клавишни инструменти да бяха с нея? (За сравнение: има много повече Chapman Stick басо-китаро-арфи в употреба по света, отколкото 'равномерни' клавиатури).

 

И да се вадят от Гугъл линкове не е огромен принос във форума, особено когато много от тези примери бяха вече цитирани и разисквани в другите 2-3 свързани теми в този раздел.

 

Лично гледам на такива примери като споменатата в предния ми пост мания за величие (неразбрани гении, за които промяната е по-важна от смисъла и). Нововъведение, което се измисля, а после ползата му се изсмуква от пръстите. Решение, което си търси проблем.

 

Иначе еволюцията продължава. Не е изключена и революция някой ден. Но това от твоите линкове не е Тя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.