Jump to content
Българският форум за музиканти

Pc шумо-изолиране


abstract iv

Recommended Posts

Това, което казваш не е вярно, ако знаеш какво правиш. Тези 60-70лв вместо за кабели можеш да ги дадеш за тих вентилатор (12лв) и гумички за харддиск (15лв), което в повечето случаи комбинирано с регулирането на оборотите (0 лв.) е напълно достатъчно. Ако все пак захранването е от старите и шумни такива, то повече от препоръчително е да се купи нова за 50 лева, не само заради нивото на шума, а и защото е основна част от компютъра, с която не е желателно да се правят компромиси. Ако процесора измъчва стандартния охладител, то най-вероятно или е стар, в който случай си трябва нов, или е адски мощен, в който случай се предполага, че е и супер скъп и могат да се заделят 50 лева за добър охладител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-евтиния вариант според мен е да си купиш едни хубави лагерни вентилатори с регулиране на оборотите.Някои процесорни охлаждания не са добре изчислени,в такъв смисъл че издават много шум от вдижението на въздуха между ребрата на радиатора.Посочвам примерно по-старите охлаждания на АМД.Аз правих следното,вземам едни клещи и леко закривявам горната част на радиатора така че да променя ъгъла на ребрата.Естествено трябва да се внимава защото има някои вентилатори които се вържат с видии на ребрата и може да останеш без система за закрепяне.Друг приемлив вариант е да сложиш тампони на харда,става и с обикновенна гума само трябва въображение ;):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Относно вентилаторите- втулковите вентилатори са по- тихи от лагерните, но се разбиват по- лесно. При лагерните винаги има стържене от самия лагер от самото начало на експлоатацията.

 

Друг вариант е направата на прост контролер за оборотите на вентилаторите. Най- лесно става с ключета, които да превключват от 12 на 7 или от 12 на 5 волта. Другият вариант е с регулатор на напрежение или транзистор, но в такъв случай става сложно, защото трябва потенциометър и ключ за да можете да използвате пълните 12 волта. Трети вариант е използването на мощен потенциометър, но тогава не можете да регулирате всички вентилатори еднакво.

 

Аз лично съм направил доста тих компютър така:

Процесор, който не грее много (E2160, клоква се до приличните 3.2 при мен без никакви проблеми и загрява само при много голямо натоварване, каквото не съм постигал при нормална работа)

Тих охладител (Arctic Cooling Freezer 7) с автоматична регулация на оборотите PWM

Тих охладител със сменена перка на Zalman VF700 за видеото (8800GT, не е баш най- студената карта на пазара) с нормална перка на втулки 80мм с ключ 5/12

Нормална перка на втулки 80мм за хардовете на 5 волта с ключ

Нормална перка на лагери 120мм на гърба на кутията на 5 волта с ключ

Стабилно захранване Fortron Blue Storm със 120мм перка, която никога не съм чувал, т.е. всички други перки са много по- шумни от нея

 

При това положение, при ненатоварена система шумът идва най- вече от въртенето на хардовете. Преди, когато всички перки бяха нови и беше затворена кутията, трябваше да погледна дали перката на хардовете на предния панел се върти за да знам дали ми работи компютъра. Сега малко повече се разбръмчаха, но въпреки това компютърът е достатъчно тих за да не дразни.

 

От много опити съм открил, че регулацията на оборотите на ръка е много, ама много пипкава и крайно ненужна работа. След първата седмица едва ли ще ползвате нещо различно от двете крайни положения, затова е по- лесно с ключета и евентуално съпътстващите ги вериги, отколкото с променливи съпротивления.

 

Обезшумяване на процесор става по вече описаните начини, но има една тънкост- трябва да знаете колко температура може да понесе процесорът ви без това да нарушава стабилността на системата. При мен това е около 65 градуса, така че охлаждането е настроено така, че да поддържа температурата на процесора в тези граници по всяко време. Това означава, че ако не се извършва постоянно много тежка работа, температурата остава в приемливи граници. При някои процесори дори при пълно натоварване температурата ще остане в нормални граници, затова Arctic Cooling Freezer, Scythe Katana V3 са достатъчни за охлаждането им. Ако постоянно се извършва тежка работа, която кара процесора да отделя повече топлина и следователно кара вентилатора на охлаждането да се върти достатъчно шумно, вариант е някакъв голям Tower охладител, например доста по- сериозните Prolimatech Megahelms, Termalright IFX14, Ultra 120 и т.н.

 

При някои процесори безпроблемна работа може да има и при по- високи температури, а за видеокартите дори 90* не са прекалено много, особено за съвременните модели от по- висок клас. Така че при тях може съвсем спокойно да се използва пасивно охлаждане за по- ниския клас. При по- високия може да се направи система с нормален охладител на 5 волта и ключе за 12 или пък изключено и 5, 7 или 12 волта.

 

Твърдите дискове също се нуждаят от адекватно охлаждане, което може да им бъде осигурено от един 80мм вентилатор на 5 волта, при мен това води до около 30-35 градуса, което е добра температура. Не е необходимо всеки хард да си има собствено охлаждане, един вентилатор, който да духа централно срещу всичките е достатъчен. Само трябва да му се осигури поток на въздух отвън. Отделно е добре хардовете да бъдат изолирани механично от кутията, както вече беше казано, чрез като могат направо да се монтират на ластици (като shock absorber за микрофон).

 

Дънната платка също се нуждае от охлаждане, като обикновено това заиси от чипсета. Някои чипсети са претенциозни и не отделят много топлина, но искат да им е прохладно, други си бичат на 80* и не им пука. Така че тук е според зависи, в най- лошия случай може да се сложи някаква малка перка и на чипсета. Други елементи, нуждаещи се от охлаждане по дънната платка са регулаторите на напрежение, които обикновено се нуждаят само от пасивно охлаждане. Рам паметите също могат да се нуждаят от охлаждане, отново според зависи.

 

Захранването трябва задължително да е качествено. В противен случай принуждавате регулатортие по всички части от компютъра си да работят много повече, като при това отделят повече топлина. Отделно кондензаторите по се скапват по- бързо, както и твърдите дискове. Добър начален избор за захранвания са Fortron, Seasonic, Thermaltake, Corsair, PCP&C, Chieftec, както и много други. Естествено, има разлики от модел до модел и има по- добри и по- лоши избори в един клас, но всички маркови захранвания са много по- добри от всички JNC, Codegen и т.н.

 

Надявам се да съм помогнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.