Jump to content
Българският форум за музиканти

Sign in to follow this  
ciriljhonson

Ефекти от "по-екзотични" фирми

Recommended Posts

Здравейте,

От известно време насам си мисля, че ако има хора които са се сблъсквали, разцъквали,

притежавали или притежават ефекти/педалчета, произведени от малко "по-екзотични"

фирми, то няма да е зле да споделят впечатления, като цяло за марката и продуктите им.

 

А ето и моят принос:

 

1.Toad Works , една много приятна фирма от която лично аз останах очарован.

Преди време успях да се сдобия с един Leo American Overdrive, за който мога да сипя само суперлативи.

Доста плътен, балансиран както и хармоничен звук, идеален е за допълнително "напомпване" на адаптери с нисък аутпут.

 

2.Visual Saund, фирма която със зъби и нокти, от самото си създаване се стреми да се нареди редом до големите.

На мен лично не ми допада дизайнът им, но това в края на краищата не прави звукът, нали?

Имам H2O Chorus & Echo, от по-първите им модели,благодарение на spongebob, и трябва да кажа, че за цената си и идеята, ефект от типа 2 в 1 си заслужава всяка стотинка.Многофункционален и гъвкав, като звук нивото е средно или малко над средното, доста приятно педалче.

 

3.Rockett Pedals, нещо от което все още нямам впечатления, но и това ще се промени, мисля след Нoва Година да предприема действия по закупуването на един Flex Drive и тогава ще напиша и впечатления.

 

Интересни за мен, но за съжаление не много познати са и, Modtone Effects, както и schmidt-hasenmaier

 

Надявам се от тук нататък, много от вас да споделят мнения и впечатления за марки и модели за които много много не се знае и говори, а в същото време си заслужава да им се обърне внимание.

 

Поздрави.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За мен са непознати тези фирми, отчасти защото от 20г не свиря с педалчета , но изглеждат сериозни!

А темата е добра !

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първо искам да поздравя автора за хубавата тема!

Аз възнамерявах да направя подобна, но да огранича мненията за драйв педали само.

 

Отскоро си търся дисторшън педалче, което да е достоен заместител на ламповия драйв на усилвателя ми (Orange Tiny Terror)

След много слушания на семпли направих избор от който за момента съм много доволен. Драйвчето не е ново, но не съм останал с впечатлението да е много популярно и дискутирано тук, а именно Crunch Box на MI Audio.

 

http://www.mieffects.com/cbinbrief.htm

 

Педала е емулация на супер хай-гейн Маршал. Изключително добра при това.Има повече гейн от всеки Маршал, като запазва характера на драйва си дори при максимален гейн.Характера е с много добре изразени среди, но има и вътрешен "presence" контрол, чрез който можеш да си напаснеш ефекта към собствения чейн ( на някои усилватели чистия канал е по-бистър и т.н.)

 

Педалчето е на добра цена сравнено с други продукти на бутикови фирми.

Определено заслужава внимание! :butcher::D;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доколкото Suhr са по-известни с китарите и донякъде с усилвателите си, едва последните няколко месеца пуснах серия ефекти (най-вече буус/драйв педали), които са много много добри, според мен

 

http://www.suhrguitars.com/effects.aspx

 

Kokoboost e може би един от най-добрите и функционални буустери, които съм използвал, честно казано.

 

 

 

П.П. Между другото NAudio Firesound II, също е един от най-добрите бууст педали, и адаша може да е каже, че е екзотична фирма, нъл тъй адаш? :butcher:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Напълно споделям мнението за марката NAudio, още повече, че продуктите и са класни и много добри, но понеже Ники отдавна не е "екзотичен" за форумът, реших да го пропусна и впиша в списъка с известните. :D

 

BTW:Ако не ти представлява трудност бих се зарадвал на едно по-обстойно ревю на Kokoboost на Suhr,

откакто ги пуснаха, мира нямам да разбера мнения от първа ръка.

Благодаря.

Edited by ciriljhonson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оопс сори за закъснението, но през празниците много рядко пипам компютър :) Много трудна задача както обикновено :cheers2:

 

С една дума много многофункционален и много качествен буустер. Качеството на изработката няма да го коментирам, както и допълнителни опции за управление, true bypass и т.н., и ще се спра само на звука, доколкото мога.

Има две опции за бууст:

- чистия, който си е много чист бууст, и който е полезен, звучи добре и прави това, което пише че прави - усилва звука без да го оцветява и го прави доста доста сполучливо, но тук според мен средната позиция на НАудио Файърсаунд II е по-добра, за моите си нужди разбира се :)

- и Мид Бууст, който за мен е черешката на тортата - има три позиционно ключе, което определя честотата, която се бууства (не си спомням в момента честотите, но грубо казано са ниски среди, среди и високи среди, т.е. някъде в диапазона 200-700 Hz) - в бууста на ниските среди има много джъ-джъ-джъ ама много - с подходящия усилвател с добър собствен драйв. От там нататък безкрайността е лимита B) Буустването на средите върви много добре за рок тип звук с единични адаптери, на високите среди/средите за всичко от сърф рок до бууст за сола във всякакъв стил. Наистина ми е трудно да го опиша честно казано ;) Въпрос на употреба. За всичко става и е отлично направен, безшумен, и много добре звучащ педал/инструмент и добро попълнение на арсенала от възможности :)

 

Малко проби на различни части (сори че са в микс някакъв, част от траковете са с Кокобууст-а):

http://music.synchu.com/DesertWanderer.mp3

 

 

И в двата случая усилването е до +20дБ, което си е значително

Share this post


Link to post
Share on other sites

effectboard.th.jpg

 

Това са ефектите, които използвам напоследък. Не мисля, че могат да се квалифицират като екзотични, но все пак са по рядко срещани от Бос примерно.

 

Аз свиря най вече с педали, макар че съм голям любител на драйв от лампов амп, намирам педалите за по гъвкави ( макар и не по добре звучащи, често обратното ) и даващи много и най различни възможности.

 

За Fulltone OCD и Fulldrive , както и BB+ на Xotic има много материали в нета, по малко известен е само Direct Drive na Barber. Това е много приятно звучащ винтидж дисторшън с доста гейн и широк рейндж. Това, за което наистина го харесвам е, че с гейн до края си остава стегнат и супер хармоничен, за разлика от OCD, който пък е невероятно динамичен на ниско ниво на гейн и на особено на 18 волта захранване, не остъпва по нищо на ламповия драйв на Енгъла ми по хармоници и честоти. Директ Драйва е малко по малко динамичен ( на 18 волта ), така, че двата драйва идеално се допълват, като OCDто дава перфектен крънч, а DD - соло саунд и ритъм с повече гейн. Заедно с другите два драйва в рига ми, единият от които използвам за бустер ( Фулдрайв ), бил той чист или пък изкривен, възможностите за постигане на различни отсенки на драйв са почти неограничени.

В по редките случаи, когато имам нужда от по тежко звучащи ефекти, използва Blackstra дист, вместо ББ+.

 

п.п. Ако някой се интрересува от семпли или сравнения между драйвове, бих могъл да запиша някакви.

 

ЧЕСТИТА НОВА ГОДИНА НА ВСИЧКИ

 

п.п.2 Забравих да добавя, преди време имах Crunch Box на MI Audio. Продадох го защото беше почти идентичен с OCD, (който все пак имаше една опция в повече), тоест не ми даваше никакви нови опции в саунда. Но това е наистина много добре звучащ ефект и ако някой си пада по симулация на лампов Маршал в педалче, няма никак да сбърка с него

Edited by kolio_k

Share this post


Link to post
Share on other sites

CrunchBox-а си го правих. Елементарен солид стейт дистър с диоди, но звучи учудващо добре! Мен ме кефи!

Но вече не са ми интересни неламповите играчки. :girl_cray2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1513-3.jpg

Здравейте,
Мнозина от вас сигурно са чували за Matchless amps, някои дори са наясно с повечето им технически характеристики и възможности.
Тук ще стане въпрос за един малък " Revolver" с голям заряд, а всичкo започва именно от Matchles(несравним,ненадминат).

Холивуд, Калифорния,1989 год., четирима ентусиасти решават да се опитат, да открият светия граал в лампостроенето и да конструират лампов, китарен усилвател взел от всичко положително и "магическо", така е поставено началото на Matchless Amplifiers,от Рик Перота, Марк Сампсъм, Стив Гудейл и Крис Перота. Изключително талантливи инженери, които слава богу работят и до днес,  но това е друга история.

Тук фокусът ще падне само в/у Марк Сампсъм. Името му стои на капака на ефекта,който искам да ви представя. Конструираният от него и реализиран заедно с Rockett Pedals  -  Mark Sampson Revolver.
Не бих нарекъл обаче Revolver точно ефект, а по-скоро комплекс от стерео сплитер/EQ, univibe, vibrato, boost и още, и по много, и различно от всичко това, събрано в елегантна, стилна и масивна кутия(корпусът е от някаква твърда и тежка сплав).

1513-1.jpg

Хипнотизиран, това е най-често срещаната дума когато чета отзиви за него. Е вече и аз чисто сърдечно мога да го  призная.
Порост и лесен за работа, много гъвкав и с чуствителни контроли, които дават един цял нов свят и палитра от звуци. Хората които знаят какво е AC-30 style sound иил Magnatone-style vibe, ще има също какво да намерят. Комбинирано пък с подходящите overdrive, distortion или fuzz, включени към хубав амп и wah-wah, нещата излитат в космоса.

 

http://www.youtube.com/watch?v=uaBmC1QThx0 http://www.youtube.com/watch?v=nj8A3XaW0Oo

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много хубаво звучене във време, в което сред тоновете ефекти трудно се отбелязва нещо отличаващо се.

 

А Mike Hermans е великолепен китарист :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.