Jump to content
Българският форум за музиканти

Adobe Audition/Cool Edit Pro


Mityata

Recommended Posts

Няма как да сме били колеги - щях да помня. Знанието на основите на цифровия, както и на аналоговия, звук е задължително, за да не се задават подобни неграмотни въпроси. При 16 битов запис всяка деструктивна манипулация върху амплитудата на семплирания сигнал води до драстично увеличаване на КНИ.и загуба на микродинамика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава ли,че ако записвам на 32 бита ще намалеят шшшшканията и ссссканията ? ....колега . Моля те  да ми кажеш, които процедури са желателни,или задължителни за обработката на гласа,вокала ? И кои може и да пропусна,за да не ми помпат допзлнително  и  ненужно умереното ми качество на вокала ? Аз сега правя така.....записавам гласа.....конвертирам в стерео......вдигам нивото с Amlitude .. Normalize...... след това слагам един Graphic Equalizer......след това минавам през Dinamic Procesing  VocalComp-24+12........накрая слагам ефект,реверб.....Има ли значение в какъв ред  права тези "процедури"...? Аз не записвам песни  за пазар, да продавам, не гоня  качеството на големите лъвове......./колега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Това означава ли,че ако записвам на 32 бита ще намалеят шшшшканията и ссссканията ? .

 

Шъшканията и съсканията нямат никаква връзка с битовете на които записваш - той ти говори за друго...а ти де-ессер на плъгин нямаш ли си?

 

...и за да не ме попиташ сега за какво точно ти е говорил - най-общо казано...когато си решил да правиш различни деструктивни динамични корекции, винаги е за предпочитане да работиш на максималните възможни битове, които имаш на разположение, а накрая нищо не ти пречи да конвертираш готовия резултат пак на 16 бита...примерно ако трябва да го качваш на CD.

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете неща които използваш са различни. Едното е компресор - другото просто вдига общото ниво така както го настроиш.  Първо - при записа гледай да запишеш вокала възможно най-силно но без да клипва - да минава нулата. Как ще настроиш входното нивото зависи от пеещия - настройваш така че при най-силното пеене да не минава нулата но да е максимално близко до нея. След това ако използваш компресор пак се използва във зависимост от вокала - няма обща формула - гледаш индикаторите, настройваш съотношението на компресора и т.н.   . Хубаво е да използваш ниско срязващ филтър при вокала да махнеш малко от най-ниските честоти. Реверба също никой не може да ти каже кой е добър и кой не. Един е подходящ за едно друг за друго - най общо колкото е по-бързо парчето по-къс.  

Един съвет - разкарай този Cool Edit. Отдели малко време и научи нещо по-добро. Моя съвет е Samplitude

Там настройките на ефектите може да ги сменяш в реално време и дори вградените в програмата са достатъчно добри. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Yamaha  и patzo ,

ако позволите един въпрос...мога ли да записвам инструментала,калвира на 16 бита....а гласа на 32 бита и след това да ги събирам  заедно на 16 бита ? И още един взпрос...мога ли да изполсвам два пъти една и съща функция... да кажем два пъти Normalize '

Ще записвам власа максимано силно, без да избива на червено.

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...мога ли да изполсвам два пъти една и съща функция... да кажем два пъти Normalize '

 

Ако ти е кеф - може и 10 пъти да повториш "нормализацията", но какъв е смисълът...Особено пък ако говориш за двойна нормализация една след друга - първата нормализира, втората не прави нищо, защото първата вече си е свършила работата...нали се сещаш, че като ползваш peak-нормализация и вдигнеш пиковете до 0dB, няма как да ги вдигнеш още, без значение още колко такива нормализации ще използваш една след друга. Виж ако между двете peak-нормализации има и един компресор - тогава има някакъв смисъл, но трябва да си наясно какво точно правиш с компресора, понеже с неправилно настроени стойности може доста да прецакаш саунда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Върти ми се идеята да вдигна максимално нивото с една нормализация...после да орежа незначителните пикове...и отново да вдигна  с нова нормализация до някакво  по-високо ниво ? Исках да  те попитам за 32 бит записи, дали мога да си смесвам с 16 битови ?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Записването "максимално горещо без да клипва" не е добра практика. Първо - ако запишеш така 10-20 трака познай какво ще стане на изхода, дори без да усилваш/помпиш по-натам. Второ - някой път се хващат повече неща, отколкото е желателно, примерно блийд между микрофоните на акустичните барабани. Трето - интерфейс преампите почват да кривят към нулата. За последното не мога да твърдя лично (не съм си играл да разследвам), но за първите две съм се убедил и лично.

 

Аз лично записвам така, че пиковете на входното ниво да са не повече от -12 дБ. Така при стандартен микс от 8-16-повече трака има достатъчно хедруум за всичко по пътя на сигнала до изхода и не се налага да се смъкват/вдигат нива. 24-бит 48КХц.

 

В случая ако ще записваш 2-3 трака не е толкова важно да спазваш толкова стриктно нещата, но все пак. BW тия нормалайз и конверсии в стерео са нещо супер безсмислено според мен. Сложи си EQ, 1-2 компресора, при нужда нойз гейт, деесер и volume automation. И после паралелно дилей/ривърб/друго. Пробвай и някакви предварителни channel strip пресети, подходящи за вокали. Но трябва да прегледаш и настроиш нивата на ефектите (примерно threshold на компресора), защото няма как програмерите да знаят какви са ти нивата. Изгледай малко туториали къде какво се прави и най-вече защо, сега поне има хиляди. Само мерак трябва и малко време + експерименти. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Baby Thomas ,

моето изкуство не е сложно, няма да търси пазарна ниша, обикновено изплагиатствам някои известни песни, докато не ме озари таланта ми, да си създам собствено творчетво..Записвам основно един трак инстументал и 2 или 3  трака вокал. 

Благодаря ти за съветите.Исках да попитам дали мога да смесвам накрая 16 бит инструментал с 32 бит вокал ?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво ти е да използваш/омешваш файлове с различен bit depth? може да става, но може и да не може или да не се справя добре софта нещо...

Цъкай всичко на 24-бит, стига хардуера и софтуера да ти позволяват. Аудишън 1.5 е на пределна възраст от 15 години, което в човешки е примерно 150. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.