Jump to content
Българският форум за музиканти

За ламповите усилватели и високоговорителите за тях


Parni_Valjak

Recommended Posts

(Celestion Vintage 30, ако добре съм те разбрал)
Да,забравих да напиша 30,явно е страшно здрав говорител,като се вземе предвид,че ампа е от 80-те години (английски) и не се знае колко идиоти са го тормозили преди мен. :) Редактирано от Hillbilly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 32
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Има нещо, което видях и ме озадачи - ENGL Raider 100 комбо. Производителят пише, че комбото е 100W (4x5881), а използва един говорител Celestion Vintage 30, който според сайта на Celestion е 60W. Няма ли опасност от повреждане на говорителя така и оттам евентуално и на трансформатор, крайно стъпало и т.н. ?

 

... ENGL са фирма, която не ми се вярва да пусне на пазара недомислен продукт

 

Пак рекламен трик .Виж какво пишат за Celestion Vintage 30 - поради уникалната му технология -подаваните му 50 вата звучали като 100 ... Оттам се предполага че и кубето е 50 вата , но го рекламират като 100 ватово.

 

http://www.tubeampdoctor.com/english-store...-16-pid-372.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по тази логика какво ще кажеш за Engl SOUVEREIGN 1x12" Combo E 365, свирих с такова около 2 месецаминалата година, беше съоръжено със съответния Селешчън Винтидж 30 , а и имаше 4 по 6L6 лампи, тоест би трябвало да е поне 80 вата ( 100 според Енгл )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак рекламен трик .Виж какво пишат за Celestion Vintage 30 - поради уникалната му технология -подаваните му 50 вата звучали като 100 .

Този говорител е 100дб - много ясно че се чува по-силно от един 80в 97дб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа, както се вижда много е разтеглива темата. Без прецизно запознаване в детайли (технически) и даже с някои по-скрити информации, не може да се каже нищо смислено. Според мен 100 вата на говорител от 60, ако ще да е златен, не е удачно решение. Какъв е смисълът да се продава говорител издържащ 100 вата без проблем за 60-ватов? За да не му се иска по-високата цена? Няма логика. Т.е. има, но явно не е тази .

 

ПП. Няма гаранция, че употребените от определена фирма високоговорители са индентични с тези, които се разпространяват в търговската мреже. Какво пречи ENGL да си поръча специално изпълнение, без да го оповестява?

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип малко са кубетата със сток говорители. Повечето са специална поръчка и обикновено

с повече децибели, особено на 'големите'. Защо ли?!

Редактирано от EAmechaniX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорителя за китара за мен е един elctro voice 12L всичко друго кофти.

Направете си експеримент с 30W кубе с този говорител и някакъв друг.

Защо е така? Мисля че темата е много дълга и оспорвана (затова няма смисъл, а и "таварищи на вкуса и цвета нет").

А за съгласуването на лампов усливател с говорител мисля че най-важното

което трябва да знае един музикант е да непуска усилвателчето бес товар -

бес закачен говорител. Има голяма опасност да изгорите изходящия трансформатор.

При всички видове несъгласуване ще има загуба на мощност някаде повече някаде по-малко.

 

ЗА исизкванията за двойна мщност на говорител за дистортион имате много здраве (китарата не е генератор

на правоъгални импулси даже и ако свирите TRASH METAL ). Уточнявам имаме предвид P синус, а не P за няколко милисекунди

или P програм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ то както по принцип няма една единствена жена, така и с говорителя, кубето, китарата, колата и тн.

(тук мислех да напиша, че само ...... е една( с няколко имена ), но ще се приеме като политически коментар. Вие се сещатате, разбира се)

 

Аз пък съм пускал многократно 100 вата лампов усилвател в 50 вата колона.

Естествено, без да твърдя, че е кой знае какво, но мисля, че мога да усетя доколко да усилвам, така че да не прецакам говорителите. Да, действително, имам представа колко са и 30 и 50 и 100 вата като акустична чуваемост

и поемам риска. Естествено ухото ми не е измервателен уред, но поне досега по тази причина не се е налаго да нося говорител за пренавиване.

Естествено не съветвам, несигурните в себе си да повтарят този мой опит.

Има някаква логика да го правя - примерно за усилвателя съм нямал подходяща колона покриваща поне 100-те вата.

И съм искал да го чуя.

Не бих рискувал да свиря така на концерт. Не защото съм несигурен в себе си, но не знам кой може да мине и да бутне мастера и да стане белята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравявам автора за полезната тема!

 

Аз съм един нууб в тази част и имам нууб въпроси, моля да ме извините предварително.

 

1. Да кажем че съм вързал един АНГЛ 200В, следователно ми трябва кабинет Меса 400В?

2. Да приемем, че съм покрил изискванията за озвучаване, като импеданси и мощност, трябва ли, препоръчително ли е и дали ще се получи хубаво да усилвам усилвателя на 10?.

3. Какво е атенюатор?

4. Във връзка с въпрос едно и комботата, нали ги има моментите

а) Хубав отчетлив звук(тон),

б) по висок, но не отчетлив звук(тон)

в) изгорял амп или кабинет.

 

 

Ако съм покрил изискванията към коя графа спадам. а,б или в?

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗА исизкванията за двойна мщност на говорител за дистортион имате много здраве (китарата не е генератор

на правоъгални импулси даже и ако свирите TRASH METAL ). Уточнявам имаме предвид P синус, а не P за няколко милисекунди или P програм.

 

Аз предлагам ти да покажеш осцилограмата на една траш или блек метъл китара, за да видим дали е правоъгълна само за няколко милисекунди или е по-скоро близка до правоъгълната в повечето време(освен когато не се свири).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз предлагам ти да покажеш осцилограмата на една траш или блек метъл китара, за да видим дали е правоъгълна само за няколко милисекунди или е по-скоро близка до правоъгълната в повечето време(освен когато не се свири).

 

чакалче нямам намерение да ти показвам нищо.

Само ми кажи как ще прекараш прав ток през исходящия траф на твойте правоъгални импулси?

Та това което виждаш на твоя пършив осцилоскоп е много далече от истината.

Всички НЧ сигнали се ралагат на синосуидални. Така че говорителя трепти и след първоначалния пик които е много

голям а колкото са почести тези пикове (както е в траша) на говорителя му става по добре само да не се надхвърлят

номиналните параметри (исклучвам случаите на самовъсбуждане на ВЧ).

 

Защо е така? Оставям те да откриеш отговорите сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^А аз ти предлагам да си регулираш изказа към другите членове на форума. Засега предлагам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакалче нямам намерение да ти показвам нищо.

Само ми кажи как ще прекараш прав ток през исходящия траф на твойте правоъгални импулси?

Съставки в честотния диапазон 100-10000Hz ще минат, които са достатъчни, за да получим сигнал на изхода, достатъчно подобен на правоъгълния, особено ако основният тон е по-висок.

Та това което виждаш на твоя пършив осцилоскоп е много далече от истината.

Аз затова те подканих ти да дадеш осцилограми. Засега тези мои покани не се увенчават с успех.

Всички НЧ сигнали се ралагат на синосуидални.

Да, включително и правоъгълния сигнал, което не го прави по-малко правоъгълен.

Така че говорителя трепти и след първоначалния пик които е много

голям а колкото са почести тези пикове (както е в траша) на говорителя му става по добре само да не се надхвърлят

номиналните параметри (исклучвам случаите на самовъсбуждане на ВЧ).

Горното звучи твърде първокласнически. Ако искаш обясни по-подробно и по-издържано.

Защо е така? Оставям те да откриеш отговорите сам.

Не мисля, че горните полубяснения биха ми помогнали да открия нещо, което не знам..

 

Дори ако кажем, че при свирене на най-ниските тонове, мощността може да не е 200%, то тя със сигурност е по-голяма от 100%(в смисъл, спрямо синусиода със същата амплитуда) когато струната звучи, понеже, както знаеш, изкривеният сигнал е силно компресиран и почти лишен от динамика, пък и в случая - доста богот на хармоници, съответно несинусоидален. Случаят за който ти говориш, с резките пикове и заглушаване, може наистина да има програмна мощност, по-ниска от 100%, но това не може да се отнесе за всеки тип свирене. Затова, ако кажем, че в зависимост от това как се свири, програмната мощност, за среднодълги периоди от време(да кажем 10-20s) варира в границите 60-180% при хай-гейн, мисля, че няма да сбъркаме. Тук е редно да отчетем ограничаването по мощност, наложено от параметрите на захранващия трансформатор. Колкото до хода на говорителите - да, при свирене с къси и резки пикове, те ще имат по-голям ход, обаче при свирене на не чак-толкова диамичен материал, техният ход би бил минимален, особено когато ползваме по-високите регистри на китарата.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Имам молба

 

Пример: Куоил съм глава за китара, втора употреба, работи

По какво да разбера точно колко ома говорител трябва да сложа?

 

Какво да измеря? Съпротивление на трансформатор ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.