Jump to content
Българският форум за музиканти

Engl+ Attenuator


kolio_k

Recommended Posts

Прочетох преди малко в китара и се сетих, че отдавна исках да направя подобен семпъл, за ориентиране на хора, които досега не са си имали досег с атенюатори.

Записа е направен в къщи на изключително тихо, атенюатора работи в абсурдни параметри ( в смисъл намаля зверски), което не е добри за някои честоти :godbless: , но пък съседите са щасливи. Пота на ампа, който въртя през цялото време е на Мастера, който едва захапва да свири достатъчно тихо, когато атенюатора е изключен

 

http://www.4shared.com/file/160141259/84be...attenuator.html

 

 

Това, което най много и лично на мен ми допада при тези машини е, че те , освен че намалят звука, а запазват естествената компресия на усилените крайните лампи, се явяват един вид EQ, тоест когато работят в екстремни параметри, имат тенденция да по изяждат едни неприятни високи от саунда и това в резултат с готината динамика на лампите води до един много дебел и мек звук на тихи нива, който иначе се вади само със зверски набичен амп ( разбира се може и да се симулира до голяма степен с разните му компресори и ЕКта, ако човек знае какво иска и как да го направи

 

п.п. Иначе, по лично мои наблюдения, а и по всички писани източници , за запазване на възможно най близък до натуралния звук, не е никак хубаво да се прекалява с намалянето , защото води до сериозно влошаване на качеството на звука в някои случаи. И тук , както и при всяко свързано със саунда нещо, си е малко или много въпрос на уши.

 

п.п. Имам и по голям атенюатор ( Маршъл), но не е в къщи , та се наложи да използвам този който винаги си използвам в къщи ( къстъм правен от някакъв Хамерикански майстор, който иначе ми е напълно непознат, но машината се справя много добре)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо гледах демото ти. Слушах го на лаптоп-а ми, но дори и на тези смешни говорители си личи, че с атенюатора звучи по-тлъсто.

Едно нещо ми стана :hooray: Където точно бучна атенюатора на това комбо !? :D Допълнително ли си го преправял или просто е с жак към говорителя, като повечето Маршал-и?

По това, което вижам мисля, че твоя атенюатор има доста голям рейндж - от много тихо до много силно (съдейки по позициите на потенциометъра му). Така ли е ?

 

Аз също вчера правих тестове на моя атенюатор на SoundMan. Изпържих апаратурата си Hughes&Kettner TriAmp на 100% от преамп секцията и от Мастер волум-а. При моя атенюатор изходното ниво е максимум 5 вата (в позиция "4"), но дори и така е доста силно. Позициите "2" и "3" са още по-тихи. А позиция "1" е най-тиха и отделно си има потенциметър, който може да я намали и до нула. Готиното е също, че имам позиция "full load". Тогава пък мога да ползвам главата за директен запис. Впечатлението ми е много добро от тази машинка и разликата е основно в нивата, понеже моя амо си звучи добре и на ниски нива, понеже е "баш-хай-хейн" :) От това което чух, мисля че е добре да се поддърват високи нива на мастер волум-а, но не чак докрай (при моя амп поне така ми се струва). Доста интересно е да се чуе резултата с някой корав и мощен Маршал, понеже те са по-различни ... Ще се радвам да чуя и такова демо, ако някой може да пусне.

Скоро мисля да си поръчам един двуканален атенюатор, който да е 2 x 100W / 8 ohm, понеже никога не съм чувал Меса-та (симул клас 2:90) си усилена повече от 2-3 дори и на най-шумните репетиции :)

 

Поздрави и мерси за демото! Много е полезно !

 

1410598285138716175912592094519pSoqoUvijeLCYLGDLXf.JPG

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено има смисъл от тези машинки, аз също съм със Саундмен. Аз лично го намирам за най-полезен на чистия канал - като нацепя преампа и мастера до дупка се получава много готин крънч, който иначе не може да се постигне при ниски нива.

 

На крънч и лийд канала съм малко със смесени чувства - доста осезаемо реже високи честоти, което всъщност на моменти ме кефи, но като цяло предпочитам да е резачка. Абе има мегдан за експерименти, моя амп е с 6L6GC ламби, предполагам че при EL34 (повечето маршали) ползата ще е още по-голяма.

 

Готиното е също, че имам позиция "full load". Тогава пък мога да ползвам главата за директен запис.

 

Тук само искам да вметна, че дори без тази опция пак можеш да го ползваш за директен запис - просто изключваш говорителя(ите), няма опасност за ампа. Също така може да се използват кабинети с различни омове, важното е атенюатора и ампа да са съгласувани!!! Моят атенюатор е на 8 ома а в началото го ползвах с кабинет на 4 ома, няма никакви ядове, НО трябва да се внимава да не се превключва на Full режим - тогава машинката е в пълен байпас и ако няма вързан кабинет или не е съотвтния омаж - може да стане бомбаж :hooray:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми звучи странно, но не съм компетентен да го коментирам. Даже моля майсторите да го потвърдят или отхвърлят. Понеже това "нямам грижи" може да е временно и ... знае ли човек. @Валяк, @Никифена, @Хамър - това така ли е реално? Наистина ми е интересно от техническа гледна точка?

 

Поздрави!

 

Данчо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо гледах демото ти. Слушах го на лаптоп-а ми, но дори и на тези смешни говорители си личи, че с атенюатора звучи по-тлъсто.

Едно нещо ми стана :rockband: Където точно бучна атенюатора на това комбо !? :whistle: Допълнително ли си го преправял или просто е с жак към говорителя, като повечето Маршал-и?

По това, което вижам мисля, че твоя атенюатор има доста голям рейндж - от много тихо до много силно (съдейки по позициите на потенциометъра му). Така ли е ?

 

Радвам се , че демото е свършило работа и според мне са много полезни машинки в някои случаи.

 

Иначе кубето си има отзад 4 изхода за говорители, 2 по 8 ома и 2 по 16.

Атенюатора наистина има максимално голям рейндж, в смисъл от 0 до макс. Това е много практично за свирене в къщи, ако имаме нервни съседи. На най тихо обаче качеството на звука започва да пада ( в смисъл чуваемо се стеснява се честотната лента). Но като цяло машината се справя на едно ниво с Пауърбрейка на Маршъл, за други атенюатори нямам наблюдения.

 

Предполагам , че за Маршъл , един добър атенюатор би бил супер, поне според мен , те са малко в повече бъзливи ( ако мога да така да се изразя ) и е хубаво повечко да се усилват. И аз ще се радвам ако някой посне семпъл

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Това ми звучи странно, но не съм компетентен да го коментирам. Даже моля майсторите да го потвърдят или отхвърлят. Понеже това "нямам грижи" може да е временно и ... знае ли човек. @Валяк, @Никифена, @Хамър - това така ли е реално? Наистина ми е интересно от техническа гледна точка?

...

 

Длъжен съм да предупредя, че не всички атенюатори са еднакво направени. От вътрешната им структура зависи какво може, и какво не. Мога да говоря само за Soundman. Така са направени, че в режим на атенюиране могат да работят с различни товари, като се изменя почти само подаваната мощност към високоговорителите, в определени граници. Поради специфичното решение, товарът който "вижда" усилвателя се променя в малки граници. Например при 8 омовия вариант - от ~7 до ~9 максимум. За сравнение честотната импедансна характеристика на 8 омов китарен високоговорител се изменя от ~6ома до ~100 ома в работния си обхват.

ОБАЧЕ!

Импедансът на атенюатора задължително трябва да отговаря на избрания импеданс в изхода на усилвателя! Т.Е. при 4 ома - 4 ома, при 8 - 8, при 16-16 ома. Така е, защото действителният импеданс се определя от атенюатора, а не от високоговорителя.

ТУК ИМА ОЩЕ ЕДНО ОБАЧЕ!

Не се препоръчва използването на различен импеданс на атенюатора и високоговорителя, защото когато се превключи работата от ATT на FULL, импедансът вече се определя от високоговорителя. Ако те се разминават, нормално е да се получат проблеми с усилвателя - от зачервяване на лампите при по-нисък импеданс и повредата им, до високоволтни разряди и сериозни повреди по лампи, цокли, платки, изходящи трансформатори и в някои случаи до запалване на усилвателя при по-висок импеданс!

Затова прилагайте "rule of the thumb" (едно на ум) - винаги пълно съответствие на импедансите на Усилвател=Атенюатор=Високоговорител!

 

Всичко описано до тук се отнася за ЛАМПОВИ усилватели. То и атенюаторите имат смисъл основно при тях, защото позволяват получаването не само на тих звук, но и характерния "sound".

Разбира се атенюаторите са много удобни и за транзисторни усилватели, за да се намали звуковото налягане, което е сериозна причина за социални напрежения в съседските отношения. При транзисторните усилватели трябва да се спазва само едно - да не се слиза под минималния препоръчителен импеданс за конкретния усилвател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна тема!

 

Като гледам (слушам) има доста сериозен ефект от пауър атенюатора. Въпреки че сам по себе си той е емулатор и, както каза Парни Валяк, кара крайното стъпало да "вижда" по-различен импеданс от този на кабинет без атенюатор. Оттам предполагам идват и част от тоналните разлики при различните настройки на атенюатора.

 

Може би ултимативното сравнение би било между издут кабинет без атенюатор и такъв със, но при ниски звукови нива. Затова обаче трябва студио или репетиционна.

 

А и, предполагам, резултатът би бил различен за различни ампове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер полезни семпли, благодарско !

 

На мен едно такова определено ще ми е от полза, защото 100 вата, особено с КТ 88 трудно се напъват, за да изкарат точно тоя звук. Явно си трябва :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали има файда за транзисторни кубета,защото моето (peavey studio pro 112) ми звучи много по-добре усилено,отколкото намалено,а все пак съм в блок и имам възможност да свиря предимно вечер?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм такъв амп и без да съм го пробвал с етнюатор, мисля, че резултата ще е добър, защото ампа има крайно стъпало, което доста прилича на лампово по поведение и наистина звучи по добре усилено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:girl_witch: ,ще взема да се замисля за една такава джаджа значи.Другото което ми е любопитно(може би не е тук мястото за такива въпроси,ако е така сорри),дали ще намали силата на сигнала от изхода на ампа,за да мога да записвам китари на pc-то с малко по приличен звук(нямам микрофон и това ми е единствената опция,от изхода в компа, а от програми като amplitube и guitar rig не съм успявал да изтръгна нищо сносно).

btw въпросния амп е бившия ти амп ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделете цени и качествени марки за закупуване и откъде. Ползвам главица ГАРЛАНД, 50 W, с изходи за 4, 8 и 16 ома. Има ли смисъл да взимам? Абе май има, той си е бая як, при това не на пълни нива...

 

Благодаря и съм в очакуване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:yahoo: Parni_Valjak прави (този по-горе на Дан е също негово производство ако се не лъжа), на добри цени (в сравнение със западната конкуренция), но малко се чака на опашка понеже много хора са доволни и искат. Драсни му на лични.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.