Jump to content
Българският форум за музиканти

Sign in to follow this  
RZArector

Sweet Tone - от къде идва

Recommended Posts

Винаги съм се стремял да постигна тон от моя страт като този долу на клипчето. В много чуждестранни сайтове го определят като т. нар. sweet tone (сладък, мелодичен тон). Моя Squier макар и да е евтина китарка има изключително изчистен звук, но малко плосък. Точно това сладникаво звучене му липсва.

 

Винаги съм се питал кой компонент (дървесината ли ще е, адаптерите ли, ампът ли) има най-голяма тежест за постигане на такъв сладникав и динамичен тон. Визирам китарите с единични адаптери.

 

Ето типичен пример за звука, към който се стремя:

и още нещо:

 

Обърнете внимание на първото клипче :P За това говоря!

Edited by RZArector

Share this post


Link to post
Share on other sites
Squier макар и да е евтина китарка има изключително изчистен звук, но малко плосък. Точно това сладникаво звучене му липсва.

 

Винаги съм се питал кой компонент (дървесината ли ще е, адаптерите ли, ампът ли) има най-голяма тежест за постигане на такъв сладникав и динамичен тон

ми,сам си си отговорил..,всичките компоненти и най-вече дървото и ръцете :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Champion 600 sweet tone => Фендер Шампион 600 (кубето)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бих казал, че дървото е най-важно при характеризиране на звука на китарата. Адаптерите също имат значение, както и ампа , но далеч по-малко от това на дървесината.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дръвце и лампичка :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Дръвце и лампичка :)

:greenangel::) Йесссс как идеално звучи само !

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз гонех този тон и горе долу се получи следното:

първо си купих лампово фендер кубе - Champion 600 - същото като на клипа.

Ампа вади добър звук за цената си - доста чист тон - със сравнително нисък шум., но като звук не ми се получи баш така.

 

Китарата ми е тунингована Кремона на която почнах да експериментирам с адаптерите (3 single)

 

Купих си Seymour Duncan SSL 4 - адаптера има доста висок output и най ми хареса как звучи на bridge позиция и го оставих там.

Високия output обаче хич не е подходящ за чиста китара. Имам една добра акустична китара с найлонови струни която ползвам за сравнение - демек опитвам се чистия тон на електрическата китара да звучи максимално близко до този на акустичната. Та Seymour Duncanа се оказа крайно неподходящ.

 

Купих си Noiseless адаптер на Fender - е те това промени всичко. Този адаптер на neck позиция вади най-добрия чист тон който съм чувал.

Ако отдалечиш адаптера от струните (не се притеснявай че ще изгубиш малко от outputa, ще спечелиш резонанс и състейн) и се получава възможно най-близък тон до този на акустична китара.

По-късно разбрах, че кубето Champion 600 практически няма кой знае какво отношение към тона защото така получената китара включена към Hi-Fi amp ARCAM вади абсолютно същия як тон - даже по-добър защото аркама има доста по-малко шум от малкото фендерско кубенце, а през добри говорители можеш да получиш доста по-балансиран звук в ниските честоти (Champion 600 е с много малък говорител).

 

Та за мен отговора на твоя въпрос е - добре балансиран адаптер (в никакъв случай с висок output) сложен на neck позиция и отдалечен от струните, на китара с фиксиран bridge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-якият чист звук, който съм изкарвал, е с набичена лампа до дупка, и намален волюм пот. Няма такава благинка! Шумят си синглите, ама дреме ми, да си шумят.. който го е страх от мечки не ходи в гората :headbang:

 

^^^Дръвце и лампа му е майката!

Share this post


Link to post
Share on other sites

да това със свалянето на адаптера за по-чист клийн канал и аз го правя. Свалил съм нек и мидъл адаптера два пъти по-ниско от препоръчваното от Фендер и смея да твърдя, че звука е супер кристално чист и особено с акорди се получава супер. Абе въобще височината си играе роля.

 

Обаче се чудя каква е ролята на адаптерите за постигане на горния саунд? Аз съм с керамични сингли с нисък аутпут. Чудя се с алнико сингли дали ще е ОСЕЗАЕМО по-добре от гледна точка на това, което търся?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега само остава да смениш Скуаера с Фендер.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ръчички!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

 

Най вече! :D

 

Някои китари имат по-добър звук от други, някои ампове - също. Но тонът "от пръстите" ще се чуе с каквото и да свириш.

 

И обратното - без опит и дарба и с най-скъпи инструменти и апаратури пак излиза мизерен звук. А в този форум твърде много се пита за 'магически' комбинации от мъртва материя, които ще ни направят звук като на идолите ни. Няма да се получи.

 

Опитайте следното: оставете потенциометрите на китарата напълно отворени (и volume и tone), изберете произволен адаптер. Наберете на ампа чист звук с всички корекции в средно (неутрално) положение. Сега опитвайте да добиете различен тембър, различен състейн, различна атака - и изобщо различен звук само със свирене. Опитвайте влиянието и на лявата, и на дясната ръка. Къде точно пръстите на лявата притискат струната (спрямо прагчето), с коя част на пръста и колко силно (или леко). Как се порменя натискът на пръста, с- или без бенд или вибрато. Как атакуват легатите с pull-off и hamer-on при различна динамика и движение на пръстите. СЛУШАЙТЕ какво става през цялото време! Какво се променя? Защо се променя? Като усетите разлика, опитайте да я възпроизведете отново - и отново - докато уверено можете да добивате два различни тона на същата нота. Същото с дясната ръка - да не изброявам колко неща могат да се правят различно там - мисля, че разбирате идеята...

 

След час-два такива упражнения си пуснете любим китарист и се опитайте да си представите - той с какви именно похвати на ръцете добива този тон. Не мислете какви са му адаптерите или ламповата глава - а визуализирайте във въображението си КАК СВИРИ. А пък - където има видео с близък план на ръцете (може да е концерт, не непременно урок) - там гледайте! (Не в железарията)...

 

Аз се отплеснах, не съм китарен педагог и да ме извинят краставичарите, ако нанякой му се е сторило, че продавам краставици. Дори на останалите (любителите на салата от краставици) не продавах това, а само ХЗР*

 

:metalist:

 

* храна за размисъл

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе ,Бицев,стига с упътване за начинаещи,който го влече сам ще си намери пътя за звученето,още във 2 пост казах че трябва добре звучащ/резониращ инструмент (тоест добро дърво) и кунки :):metalist: ,примерно не може да се изкара рокнрол соло с лява ръка,незнаеща що е то вибрато и умрела дясна с перце 0,005 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=YaEMBqovFKo

 

http://www.youtube.com/watch?v=89jBmOppBX8

 

Един много приятен "Sweet tone" с моделиращо комбо Фендер. Сега сигурно на някой прекалено много ще му "клипва" или пък няма да я има "оная" динамика на лампата... или... или... :thumbs_up:

 

ЕДИТ: Пича от клипа много добре демонстрира част от това, което Бицев казва - различна динамика с една от двете ръце.

 

@Автора - разликата с алнико адаптери няма да е осезаема. Ако щеш дори и с текс-меск или тексас спешъл. За такъв тип звук най-общо си трябва Фендер с амп Фендер, бил той лампа, транзистор или моделиращ.

Edited by Slide

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.