Jump to content
Българският форум за музиканти

Песен от новото Ep на Резервен План


Recommended Posts

Този път пускам готов микс, тоест няма да му се правят корекции, вече са записани дисковете. Въпреки това, ще ми е интересно да разбера какво е мнението ви. Имаше някои предизвикателства, но мисля, че се получи добър микс в крайна сметка.

Ето го линка:

Download

 

Промоцията на EP-то е на 2-ри Ноември в The Box :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи яко! При мен на скапаните ми слушалки вокала,на местата където влиза и е без бек вокалите,ми е силничък,а солото,където влизат ритъм китарките,леко ми потъва.Това обаче със сигурност се дължи на слушалките ми :D

Успех на бандата!

Редактирано от рахата
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това обаче със сигурност се дължи на слушалките ми ;)

Не е със сигурност ;)

Вокалите действително са малко по-силни отколкото трябва според мен, но такова бе желанието на групата, а се старая всички да са доволни доколкото е възможно :drummer:

Благодаря за мнението :D

 

(btw не свиря в групата, само ги записвам)

 

Edit: забравих да напиша myspace-а адресите:

 

http://www.myspace.com/rezervenplan

 

http://www.myspace.com/soundlurkerstudio

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Солото накрая наистина иска честотно коригиране,за да изпъкне пред ритъм китарите-използвай озон-там има хубави бленди.Не го очаквах,но без никакво буустване само с корекция на честотите солото ми изпъкна много пред ритъм китарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесното нещо е да се направи, така че да изпъкне тази китара, но не е това идеята :girl_witch:

Тя не е соло в традиционния смисъл на думата, просто мелодична китара в центъра, накрая акцента е върху ритъм китарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кофти смесено. много готино парче ще стане ако се смеси като хората.

В областта на ниските е пълна боза и мешавица.

Основният вокал трябва да се раздели на няколко канала и всеки да си има настройките за типа пеене в конкретният момент.

Като цяло пространственната картина е ... никаква. Много широка панорама на китарите които звучат прекалено ширки докато барабаните зучат като моно.

Няколко мултибанд компресора на субгрупи ще помогнат много.

Вокалите също искат доста честотни и динамични корекции.

Слушай парчето на моно да видиш каква боза става.

Нямам време, иначе с кеф бих го смесил това парче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря :happy:

Струва ми се, че отново не се взима предвид стила музика и значението му за звученето на микса.

 

Коментара за ниските е доста общ и не помога особено.

 

Основният вокал Е разделен на 2-3 писти с различни настройки.

 

Пространствената картина е такава, че всеки елемент да има своето място, и също така цялостното впечатление да е за голяма звукова сцена. Не съм съгласен, че барабаните звучат като моно, чинелите са spaced pair и са разпределени hard left/right , томовете минават от около 50% L през 25%R до около 60% R, което създава по-широка картина отколкото едни стандартни барабани биха имали в реална обстановка. Китарите са hard panned за да се чуват ясно и в същото време да оставят достатъчно място и за всичко останало (единствено чинелите се припокриват донякъде, а те са в по-висок регистър), освен това допринасят за силно изразеното стерео звучене (почти никой не слуша моно, освен по телевизията, която въобще не е приоритет в случая).

 

Нещо по-конкретно за честотните и динамични корекции на вокалите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тез вокали са много напред. Ама много - поне на моите колонки. Иначе другото звучи добре ама вокалите трябва да се впишат малко повече в микса (да не заглушават другото толкова). И това солце наистина ми звучи като че ли трябва да е малко по-напред.

 

Иначе другото си звучи добре, поне за моя слух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

суичед,

напротив. Взима се стила музика. Освен ако това не е рап или чалга ;)

 

Слушай си микса моно. Не защото ще се пуска моно а за да си сигурен, че нямаш противофазни неща. В момента в който го пуснеш моно и китарите изчезват.

2 са по така миродавните критерии, че парчето ще звучи добре - едното е да не се различава много между моно и стерео и другото е академичният филтър - когато спреш всичко над 4 килохерца - парчето остава да звучи добре.

 

Не коментираме случая когато парчето се пуска по радиото а коментираме случая когато то се пуска на уредба на която колоните са близо една до друга а ти си далеч от тях. Какво ще чуеш тогава ?

 

Основният вокал иска доста игра. На няколко места прави дразнещи грешки които или трябва да се изпеят на ново или да се замажат с ефект. Нека е напред но картината е следната. Една ОГРОМНА сцена. 100 метрова. В дъното някъде едни барабани. 100 метра в ляво някакви китари и 100 метра в дясно - други. 100 метра напред певец. Те не са група която свири заедно а ... едни хора на голямо прстранство.

 

За ниските - всеки инструмент трябва да свири в дадено време на дадени честоти. Когато времето и честотите съвпаднат - става мазало. Тогава се налага компресорите и лимитерите на крайния микс да мачкат и става една ... мътна и кървава.

Това е като всеки китарист иска МНОГО ниски на китарата си, всеки басист иска много среди на баса ... а вокала иска да е 20 дб над другите.

Правилното е когато има вокал - не той да е по силен а инструментите да му направят "място" като свирят по тихо и свирят другаде където вокала го няма. Не да се надвикваме като последние простаци и селяни. Това прави добрите музиканти добри. Не само да не бъркат ами и да си знаят мястото.

Виждам, че имаш желание да се учиш и четеш доста но нещата стават най вече със слушане. Да чуеш кое как е направено и да разбереш защо е направено така. Не всички велики ПРО-та в БГ да си мислят, че парчетата на онея на запад звучат добре защото са невероятно мастерирани и да си мислят, че като направят някаква боза и онея великите ще им я оправят като им го мастерират.

Всичко става със слушане. Използвай за еталон така наречените вътрешно балансирани състави. Те може да свирят друга музика но винаги принципа е един и същ - независимо дали е поп, рок, чалга, джаз, синфонична музика.

Поиграй си и с ревърбите. Виждам, че си ги пестил. Соло барабанчето може да понесе още доста ревърб. Звучи посно.

Сложи си 2 ревърба (един къс и един дълъг) и си играй с тях. Има много трикове които могат да се ползват за да ти стане парчето готино и с ярко звучене, но най първото нещо е да е перфектно балансирано. С точност 1 макс 2 децибела. В този микс въпреки компресорите има неща с по 4-6 децибела "грешка"

Не приемай критиките ми като заяждане. Те са изцяло конструктивни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Pif. Здрасти, виждам че много ги разбираш нещата :punk_guitar: Сподели и на нас някой твой микс да чуем за какво става въпрос :) хубаво мастериране или си само поредния който само приказва на теория пък на практика друго. Не се заяждам просто ми стана интересно и ти погледнах профила, не видях да имаш теми, дай някой семпъл :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Нека не навлизаме в офтопик.

 

суичед,

напротив. Взима се стила музика. Освен ако това не е рап или чалга

Оставам с впечатлението, че имаш добри познания, които обаче не са релевантни за всеки тип музика. Ако групираш звученето на различните стилове в "рап, чалга, всичко останало", то това само потвърждава подозренията ми.

 

Слушай си микса моно. Не защото ще се пуска моно а за да си сигурен, че нямаш противофазни неща. В момента в който го пуснеш моно и китарите изчезват.

2 са по така миродавните критерии, че парчето ще звучи добре - едното е да не се различава много между моно и стерео и другото е академичният филтър - когато спреш всичко над 4 килохерца - парчето остава да звучи добре.

 

Не коментираме случая когато парчето се пуска по радиото а коментираме случая когато то се пуска на уредба на която колоните са близо една до друга а ти си далеч от тях. Какво ще чуеш тогава ?

Чух го моно и единствения сериозен проблем е че вокалът е силен, нещо което повечето хора, включително и аз констатирах, но обосновах с желанието на групата. Другият проблем е, че китарите наистина потъват малко. Това е нещо, заради което не бих пожертвал "щирокостта" на микса. В крайна сметка хората които слушат моно или хора които слушат от 5 метра колони раздалечени на 50см една от друга, са именно тези, които не отдават голямо значение на качеството на звука или ако го правят, той предвид обстоятелствата и да искат няма да могат да се насладят на звука.

 

Една ОГРОМНА сцена. 100 метрова. В дъното някъде едни барабани. 100 метра в ляво някакви китари и 100 метра в дясно - други. 100 метра напред певец. Те не са група която свири заедно а ... едни хора на голямо прстранство.

Точно това е идеята и ми се струва, че най-вече хората с малко по-различно ЕГН (не целя да ги обиждам с това), не могат да я възприемат. Идеята не е като слушаш записа мислено да се пренасяш в клуба и да си представяш, че групата свири. Иидеята е записа да засилва ефекта на музиката, и да придава едва ли не грандиозност на нещата. Може да се твърди, че е още един начин да вкараш артистичност в крайния продукт, а не начин хората, които са прекалено далеч да чуят групата да могат да си представят, че тя е пред тях.

....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилното е когато има вокал - не той да е по силен а инструментите да му направят "място" като свирят по тихо и свирят другаде където вокала го няма.

....

 

винаги принципа е един и същ - независимо дали е поп, рок, чалга, джаз, синфонична музика.

Зависи от музиката. Представям си как Sepultura почват да галят инструментите си, когато Max закрещи или направо спират, за да не му пречят :)

Вярно е, че Резервен план не са Сепултура, но искат да бъдат възприемани като хардкор група а не поп с китари.

 

Ако с това се изчерпваха стиловете съм донякъде съгласен, но има още милион стилове всеки с по 1000 субстилове, от които всеки с по 10 различни стила звучене и търсения.

 

Не всички велики ПРО-та в БГ да си мислят, че парчетата на онея на запад звучат добре защото са невероятно мастерирани и да си мислят, че като направят някаква боза и онея великите ще им я оправят като им го мастерират.

Всичко става със слушане.

....

 

В този микс въпреки компресорите има неща с по 4-6 децибела "грешка"

Не мисля така, напротив. Дори се дразня когато всеки се хваща за тази магическа дума или я използват като синоним на смесване, но какво да се прави тук общата култура почти тотално е пропуснала звукозаписа и звукообработката.

 

Не всичко става със слушане, трябва и много практика и главоблъскане. И с трите се занимавам не от вчера.

 

Хубаво е че си сложил грешка в кавички...много зависи кого ще питаш дали е грешка, къде се намира в момента и даже в колко часа го слуша, с какво сравнява и какво е слушал последно.

 

Не приемай критиките ми като заяждане. Те са изцяло конструктивни.

Не ги приемам като заяждане, благодарен съм. Единствено продължавам да си мисля, че немалката ти музикална култура свършва точно преди любимите ми стилове и групи. Сигурен съм че половината критики би ги отправил и към световно признати подуценти и звукоинжинери. Чуй например Doomsday Machine на Arch Enemy, дело е на Andy Sneap. Чуй го и в моно. Сигурно ще те ужаси, че и Grammy е получил за този микс :punk_guitar:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.