Jump to content
Българският форум за музиканти

Kак са ви станали бързи пръстите?


velit

Recommended Posts

Абе всеки ден свиря по 2 часа някъде и упр. и гами и апржи но пръстите не ми се раздвижват как сте постигнали тази техника?

Редактирано от velit
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да напреднеш като техника, трябва да минат години, преди да почнеш при свирене да използваш само 50% от възможностите си.Свиренето не е съревнование, трябва да редуваш периоди на активни и пасивни тренировки.

Първите са за придобиване на техника, а вторите за нейното утвърждаване.

Това си е мой метод на развитие, който си отвърдих през годините, и не го налагам като правилен.

Аз обаче съм доволен от него, но и целите ми никога не са били за постигане на олимпийски резултати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как са ви станали бъзи пръстите?

 

Вероятно имаш предвид "бързи" :D

 

Бейтио обяснява в един видео-урок (май Speed Kills 1), че "за да започнеш да свириш бързо, първо трябва да се научиш да свириш бавно". Иначе "не знаеш what the heck you`re playing!" :mellow:

 

Поне при мен скоростта започна да идва след като се научих да свиря каквото-там-свиря бавно - и правилно. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главното правило е да не свириш по-бързо, отколкото можеш.

Свири от бавно към бързо, но не твърде бързо.

Ако правиш грешки, значи е прекалено бррзо.

Ако свириш, правейки грешки, ти се учиш не да свириш, а да правиш грешки.

Така че свири от бавно до толкова бързо, че да ти е трудно, но да не правиш грешки.

В болшинството от времето свири в умерено за теб темпо.

 

За да станат пръстите по-бързи от съзнанието(а често с налага да е така в много бързите сола), трябва пръстите да бъдат "научени" да правят правилните движения. А това не става с непрекъснато грешене.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е все едно да питаш как са станали бързи пръстите на една машинописка. Процесът е в главата, а не в ръцете.

 

Тъжната истина е, че това е масово разпространена заблуда, подхранвана от всевъзможни уроци из Интернет. Неслучайно се изучават много теоретични дисциплини, за да станеш преподавател по музика.

Сваляме си видео урок на китарист, който показва завидни технически умения, но ако той не е разбрал как е стигнал до такова техническо ниво, как тогава може да преподава на други? Няма как да обясниш това, което сам не разбираш. Дори да създаваш велика музика, това в никакъв случай не означава, че можеш да преподаваш. На какво ще научиш хората? Затова се казва "учене", защото се преподават знания, а не безмозъчно свирене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта си е мисъл, механичната памет - механична памет.

Само с мисъл не можеш да свириш бързо, а само с механична памет не можеш да свириш музикално и интересно.

Мисля, че почти всички технични китаристи, когато свирят много бързо, ползват механичната си памет на ниво пръсти и бързи секвенции, а мисълта ползват за да се ориентират в музиката и да изберат какво да свирят на по-високо ниво.

Но самата скорост, мисля че е по-ското в пръстите, отколкото в мисълта.

 

Бих се радвам, ако малцината наистина технични китаристи във форума дадат мнение по този въпрос.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главното правило е да не свириш по-бързо, отколкото можеш.

Свири от бавно към бързо, но не твърде бързо...

 

Подкрепям напълно. В началото бързах да се науча да свиря и мислех, че грешките сами ще се изчистят, затова сега си патя. Отнема повече време да си изчистя свирнята сега, отколкото ако бях седнал да се науча като хората от самото начало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо искам да кажа, че аз не съм против техническите упражнения. Те, разбира се, са жизненоважна част от развитието на всеки музикант. Мисълта ми е, че надпреварването с метронома като самоцел е несъстоятелно. А точно такива упражнения пропагандират много от видео уроците.

 

Какви движения се извискват от пръстите, за да свирим? Съвсем елементарни. А за бързо свирене? Пак елементарни, но просто по-бързи. Всеки немузикант може да си движи пръстите достатъчно бързо. По-очевидно е при пианото. Не се изисква никакво усилие, за да натискаш клавишите бързо. Но не можем да просвирим ей така на пианото, дори бавни неща не можем, ако седнем за пръв път. И кога успяваме да изсвирим някое етюдче? Когато пръстите ни са успели да се справят с нужната двигателна дейност или когато са се извършили биохимични процеси в главичката?

Тоест, ние сме били способни да изсвирим тази музика не благодарение на натрупване на мускули, бързина или каквото там било, а защото сме извършили мисловни процеси.

 

Нужни са години свирене и упражнения, за да достигнем някаква, както се нарича, виртуозност. И за да я достигнем, през тези години сме развивали бързината на пръстите си ли? Всеки може да изсвири няколко много бързи тона на пианото, дори да сяда за първи път. То е елементарно като действие. През тези години не учим действия, а музика. И ако се съсредоточим върху музиката, върху мисловните процеси, бързината ще си дойде сама. Самата бързина въобще не е важна. Тя е следствие от мисловната дейност, която сме извършили.

 

Между другото, пърстите не могат да станат по-бързи от съзнанието. Много музиканти изговарят наум тоновете, които свирят. Ако има някаква дълга и бърза фраза, ще седнат и ще отработят и техниката, и изговарянето на всеки тон от фразата. И има едно правило, което може би няма изключения - не можеш да свириш по-бързо, отколкото можеш да изговаряш имената на тоновете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че съм наистина техничен китарист, макар и да се справям задоволително с повечето възникнали технически ситуации, но личното ми и дълбоко убеждение е, че бързи пръсти или така нареченото бързо свирене е преди всичко илюзия. Истината е , че всички можем да си мърдаме пръстите почти еднакво бързо ( не че няма изключения де ), но впечатлението за виртуозно свирене идва не от темпото а от добрият синхорн между лява и дясна ръка, артикулация и качественото звукоизвличане. Чисто физическата бързина е напълно безполезна ако нямаме горопосочените.

 

А иначе за постигането на прилична физическа бързина, пречката, която съм срещал най често е неправилната техника. Хората обикновено не се сещат да коригират проблемите, а се опитват да ги преодолеят, което най често води до задънена улица (техническа имам предвид ).

 

Също така, за постигането на техника е нужно да се упражняваме много :thumbs_up:

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми е, че надпреварването с метронома като самоцел е несъстоятелно.

 

Какви движения се извискват от пръстите, за да свирим? Съвсем елементарни. А за бързо свирене? Пак елементарни, но просто по-бързи.

Нужни са години свирене и упражнения, за да достигнем някаква, както се нарича, виртуозност. И за да я достигнем, през тези години сме развивали бързината на пръстите си ли? Всеки може да изсвири няколко много бързи тона на пианото, дори да сяда за първи път. То е елементарно като действие. През тези години не учим действия, а музика. И ако се съсредоточим върху музиката, върху мисловните процеси, бързината ще си дойде сама. Самата бързина въобще не е важна. Тя е следствие от мисловната дейност, която сме извършили.

 

 

Истината е , че всички можем да си мърдаме пръстите почти еднакво бързо ( не че няма изключения де ), но впечатлението за виртуозно свирене идва не от темпото а от добрият синхорн между лява и дясна ръка, артикулация и качественото звукоизвличане. Чисто физическата бързина е напълно безполезна ако нямаме горопосочените.

 

 

Дано някой да копира това и да го сложи като важна тема най-горе в раздела...

 

\/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Грешка, въпрос на нагласа е. Ако ти искаш да свириш бързо и се настроиш да свириш бързо и повярваш в себе си, в последствие след доста упражнения ти наистина ще свириш бързо. Ако си кажеш "Тц ... това е невъзможно, никога няма да го науча." - еми много хубаво, няма да можеш да го направиш. Вече чрез упражненията ти си изграждаш връзките в мозъка, които са ти необходими, за да изсвириш конкретното бързо нещо. Ако ги нямаш тия връзки, как ще го изсвириш ? Как ще си контролираш пръстите ? Именно заради това и заради горната причина, тайната е повече в главата, а не толкова в пръстите.

Редактирано от Slav
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търпеливо от бавно към бързо по 8-10 часа на ден.Знаеш ли как карат малките "ромчета" да се учат.Баща му го затваря в една стая само с един стол и инструмента.Всеки ден с часове.Няма VBOX MBOX и тем подобни.Моя ми слагаше часовник върху пианото.Иска много часове...другото си идва само

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато гледаш техника и т.н. ти губиш "душата си " и забравяш че не бързината е най-важното . Например Райчо Черноморски (Richie Blackmore). Той не може като Малмстейн , Но Малмстейн стана известен защото е един от първите. Ако не сте съгласни направете проучване . Повече фенове на Rainbow,Deep Purple ли има или на Childre Of Bodom

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.