Jump to content
Българският форум за музиканти

<!> Всичко за PА сериите на Korg


CyberGene

Recommended Posts

Привет и благодарност на всички за препоръките ви относно избора за клавир. Непременно ще търся да взема от Х серията т.е.ще чакам търпеливо нещо на изгодна цена. Поздрави.

Радвам се, че ти помогнахме да направиш правилен избор!  :yes:  :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 829
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравейте!

Случайно видях, че тук се разискват семплера и енхансера които правим.

Да поразясним някои неща, дето се вика от първа ръка.

 

Първо за енхансера.

 

С кои коргове работи и с кои не?

Работи с всички стари модели от Pa50 do pa3x.

Не работи с новите pa600, 900 pa4.

 

Защо не работи с новите?

Да, както някой беше написъл, защото ВСИЧКИ нови коргове имат един и същи проблем с мидито.

Е сега ще речете тоя плюе по КОРГ.

Ако не ви се вярва, направете си настройки за енхансера но вместо него свържете един прост миди кабел от миди изхода към миди входа на корга, изключете локала, и сами ще видите, как корга сам не може да изсвири това, което сам си изпраща по midi. При старите модели няма такива проблеми.

Предполагаме, че проблема е някуде в midi входа на новите модели, вероятно буфериране, защото сам по себе си миди изхода предава винаги коректна информация. Това, че изхода е винаги наред, позволява семплера да се използва без проблеми с новите модели, защото той ползва само миди изхода.

Предполагам в следващите операционни системи ще го оправят тоя проблем, но за сега не зависи от нас. Де а зависеше...

 

Сега, относно семплера.

Какво му е хубавото и лошото, или по скоро какво му е различното от корг.

1. Няма рам. Това повечето го знаят.

Ползи: неограничен брой семпли. Има програми, които ползат набори от семпли по 512 мб и повече и то само за една програма. Това няма как да влезе в корг.

Вреди: Рам паметта е бърза, а четенето от сд карта е значително по-бавно. Съответно не може да има много голяма полифония. Затова е ограничена до 8 тона макс.

2. Семплера свири директно, или почти директно това което е записано във wav файла и то през аудио тракт по-добър от повечето коргове. Дали това е добре или зле, сами си преценете.

3. Семплера не смесва много гласове/ разбирай много wav фаилове.

Тук може да се наложат малко обяснения:

Как работи една дигитална система, и от какво зависи нейното качество?

Като цяло, може да приемем, че имаме 3 компонента.

- Вход, adc, който е оцифровал даден звук и го е превърнал в дигитален запис.

- някаква цифрова обработка

- изход, DAC който преобразува обратно цифровите данни в аналогов аудио сигнал.

Освен това, имаме и формат на цифровите данни, тоест битове и честота. Там колкото повече, толкова по-добре.

Като приемем, че и трите компонента работят на една честота (което е идеалния вариант, но при корг не винаги е така), то остава да се съсредоточим върху битовете.

Та, опростено можем да кажем, че битовете определят качеството.

Съвременните конвертори са основно 24 битови, и в примера приемаме че ювсичко е 24 битово.

И сега идваме на основното! Специално за разбирачите от фрума...

Как една дигитална система може да пресъздаде най-добре даден сигнал, като и входа и изхода са 24 битови.

Естествено отговора е, като каквото е оцифровал входа, без да бъде променено, се подаде директно към изхода.

Естествено, че е така би било най добре.

Но какво става, ако към изхода трябва да се подаде не само един, а два или повече 24 битови сигнала?

Тоест как през един 24 битов изход да преминат едновременно два 24 битови сигнала.

От цифровата аудио математика, знаем, че ако смесим два 24 битови сигнала, за да се съберат без загуби, резултата трябва да е с 6 db по-силен, тоест трябват ни поне 25 бита.

Да, ама изходния DAC e 24 битов.

Така излиза, че дори теоретично не е възможно да смесим 2 сигнала, без да трябва да ги понамалим малко, за да не се препълни и да няма червено на изхода.

Нека сега за по лесно, да приемем, че не говорим за битове, а за литри течност.

Та имаме една кова 24 литра басс, и една кофа 24 литра пиано.

Как да ги смасим заедно, в друга кофа, която също е 24 литра.

Ами, естествено, наливаме половината от баса, и половината от пианото. Така на изхода имаме пълна кофа смес от двете, а останалото от двете го изхвърляме, или айде по меко казано, не го ползваме. Друго яче казано, остатъка от кофите бас и пиано, не се чува в изхода.

Схващате ли на къде отиват нещата, ако трябва да смесим не 2, а 20 нструмента, както приедин корг, който свири цял аранжимент + соло + ефекти и какво ли още не...

В изходната кофа ще има само по няколко капки от всички. Останалото, нищо че го има в семплите, няма да го чуете...

...

Ако не сте го разбрали, прочетете го пак...

Излиза, че при цифровото смесване, при един и същ формат на семплите и на изхода, теоретично няма как да смесите няколко семпъла, без да загубите част от тях...

Е, точно за това, семплера се чува така убийствено, защото е най- близо до идеалната концепция, един семплиран инструмент, сам !!! към един изход...

 

Останалите разлики на семплера от корга.

Портаментото, или по точно портаментата...

Тук тряба да отбележим, че всички коргове имат 2 основни недостатъка:

Първо, цялото портаменто при корг, се случва само через усукване на само един семпъл. Този с който е започнало портаментото.

Второ, при портаменто или пичбенд, корга си промена честотата на звука на всеки 15 милисекунди. Това е огромен недостатък, защото готиното портаменто е с време около 30-35 милисекунди. Съответно при отиване от тон в тон с портаменто 30 милисекунди, корга ще си смени честотата на звука 3 пъти. Тоест ще чуете пурвия тон, после нещо по средата и накрая последния тон от портаментото. От корг разчитат, че мозъка ви сам ще запълни празнините. Това е доста далеч от идеята за истинско МАЗНО портаменто.

По тези 2 показателя, семплера е доста по- напред от корга. Той има много и разнообразни видове портамента, като при всички има плавно преминаване през много семпли. Отделно семплера е 15 пъти по-бърз от корга, по отношение на мазнота на портаментото, защото той си обновява честотата на всяка 1 милисекунда. Тоест при горния пример с портаменто от 30 милисекунди, ще чуете не само 3 степени на честотата, а цели 30.

 

И последно, но не на последно място, семплера има възможност да имитира артикулации на някои инструменти, подобно на компютърните VST инструменти, за което е нужен не само семплинг но и программинг, който няма как да стане на свирките...

За дребни благинки като разни терци, духалки и т.н. няма какво да говорим. Те се подразбират...

 

Та, извода е, че всеки синт си има предимства и недостатъци. Не е възможно да се направи идеална система и тя да остане в разумен ценови диапазон, а и може би не е и нужно. Някак няма смисъл, един инструмент да може да отговори на всички нужди едновременно, защото не на всеки музикант му трябват всичките заедно. За сега, Yamahaиi Roland имат осезаемо по-добър звук от KORG, той пък има много по-добър аранжор, с много повече функции, семплера пък е по-подходящ за соло, особено за определени инструменти и т.н. Всеки си има и предимства и недостатъци...

 

Айде за сега стига толкова.

Ако има правописни грешки, извинете ме. Пиша на шибан таблет...

Поздрави на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко да попитам нещо?Купих си джузи семплера и напоследък се случва често да ми забива и да се бъгва.Възможно е да имам някой некоректен миди кабел,защото по-рано нямах този проблем.Не искам да споменавам твойте продукти с лоша дума защото много харесвам това което могат и ми дават а пък и аз ми е доста сложничка миди връзката е с миди разклонител.Дефакто два клавира чрез миди смесител са вързани за входа на семплера.

 

По-рано с па 800 ползвах енханцера за терца и портаменто после миннах на па 4 и свирех с тормоз понеже при натискане на повече от 3-4 клавиша системата блокираше и упар 3 забиваше на някой тон постояно свири и трябва  да се мутне и пусне на ново упар 3 за да отпуши забилия клавиш.Сега си купих и семплера поради куп причини.За да работи системата точно и надеждно и поради точните терци които се избират много лесно и не на последно заради доста голям и разнообразен  асортимент от много добри семплирани звуци.

 

Препоръчвам семплера и енханцера на всички колеги да го пробват поне за да видят и да знаят сиреч за какво става дума

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш стъбилна MIDI връзка, не може да очакваш да нямаш проблеми.

Първо - МИДИ не може да се смесва. 2 МИДИ кабела не може да се свързват заедно. Най вероятно е това да е проблема при тебе.
Инак семплера не може нито да забива, нито да се бъгва, в смисъла който влагаме за това при компюртите. Той не е компютър по принцип...
А ти на какво казваш МИДИ СМЕСИТЕЛ ?
Ако си свързал двата кабела заедно - веднага тичай ги развържи, докато не си изпогорил нещо...
 

А относно МИДИ кабелите
ВАЖНО за всички!!!

MIDI  интерфейса е доста стар като замисъл, и в него не е предвидена никаква корекция на грешките.

Отделно, в самия протокол, не е предвидена възможността да се получава ГРЕШНО миди събитие, а също и варианти как да се реагира ако дойде такова.
С една дума, MIDI интерфейса НЕ ТЪРПИ НИКАКВИ ГРЕШКИ !!!
Затова, проверете и си поддържайте MIDI кабелите винаги в изправност. Отделно на повечето свирки които самите те са на по 10-15 години, MIDI конекторите са стари и окислени, и това предполага проблеми. Особено като се има в предвид, че конекторите са на самия клавир, кабела виси отзад и е тежък, а вие през това време блъскате по клавира и предизвиквате постоянна вибрация.

Ако има нещо което да не контактува ПЕРФЕКТНО то то ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще направи проблем, рано или късно!!!.

 

Затова, MIDI кабелите и конекторите ВИНАГИ В ИЗПРАВНОСТ!

Редактирано от juzisound
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой вече да притежава ПА 700 или ПА 1000 нека да каже мнение за тези модели! Аз нямам намерение да сменям, но да споделите лични възприятия!  :yes:  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора Митко.Миди смесителя е миди устроиство ето линк към него - цък

Ето и изображение

11459001_800.jpg

Мисалта ми беше ,че проблема се появи наскоро а преди работеше отлично и вероятно проблема  се дължи на скъсан частично кабел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зззздравейте съфорумци :) едно бързо въпросче.... Някой открил ли е "чалъм" за заобикалянето на активирането с код на вокалист ( в случая ПА1Х ) 
Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах много въпроса,за какъв код и вокалист става дума?До колкото знам вокалиста в па серията не е само софтуер а и хардуер така че как да го активираш като няма какво?Вокалиста е доста готина екстра и обхваща много неща и възможности при пеене.Това го чух тук  за сефте и съм объркан за това дали е възможно.Да не би пак някви шарлатани да объркват клавиристите с лъжливи софтове и операционни системи за пари?

 

Съветвам горещо всички потребители на корг клавирите да ги ъпдейтват със о.с-и само от официялните сайтове на корг иначи знаете всеки си плаща за експериментите и последиците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, вчера си купих клавир и вече съм собственик на модел pa3x international. Моля, дайте съвети какво е редно да се направи с такъв инструмент,купен втора ръка. Например да се възстановят ли фабрични настройки и ей такива работи. В Корга има вкарани сетове и кой знае още кво,та.... помагайте. К'вото има като сетове, mp3-та и midi-та - ще ги споделя разбира се, с удоволствие(клавира го купих от турчин,би требвало да има нещо интересно). Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за избора :thumbs_up: ! 61 или 76 клавиша си взел? Ако не използуваш този сет който е вкаран в клавира/това са бленди, перформанси, стилове, глобални настройки/ е добре да го върнеш до фабричните му настройки и да си зареждаш по твой избор! Аз зареждам само отделни бленди/звуци/ и стилове НИКОГА цял сет! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големия -76 клавиша.Аз въобще незнам колко сета са заредени, и може ли да се заредят няколко сета едновременно.Ще му върна фабричните настройки и да си знам аз кво праа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте на всички във форума.

С уточнение че не свиря на клавир.

Правя експерименти с Korg PA50 SD  с цел бърза смяна на стилове и програми  ( това което се свири с дясна ръка при разделена клавиатура).

За целта пускам МИДИ съобщения от външен конролер.

И докато със смяната на стиловете и вариациите им всичко е наред почти не мога да сменям програмите.

Пускам различни МИДИ съобщения както е по спецификацията от ръководството и от време на време става и сменя програмата (инструмента) през другото време си остава на последния сменен.

Ако някой може да даде съвет ще съм благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.