Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Много ме сърбят пръстите тия дни да кликна върху бутона Buy It Now, но сумата 299$ вдясно лееекичко ме притеснява. Така де - той АМР-а ми е 400$, как да дам още 300$ за няк'ва джаджа със съмнителна файда?

Питанката ми е: има ли фенове, които са пробвали тази джаджа и оправдани ли са 300-та $, които й искат. Разполагам с лампов АМР, който много ме кефи, но в апартамента мога да го усилвам до МАХ 20%. Което знаете как звучи. Полуникак. sad.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кво е тва ... Power Attenuator ?!?!? ако да тука из форума съм срещал правен за 100ина лева някъде дако не се лужа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TONY продаваше такова устройство на доста приемлива цена.

Сигурно ще върши и същата работа.

А цената на това нещо е доста надута според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да провериш attenuator-ите на Weber. Твърдят, че са със speaker motor, което трябвало да е яко, а и цените им са по-добри. Аз специално съм се замислил за някой тези.

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако ще е правен, аз ще си го направя за 20-30 лева. Просто искам да е истински, защото няма да преживея да ми се взриви АМР-а!!!

 

На Weber ги видях, дори по-добри ги изкарват на сайта си (нормално), но нещо интерфейса не ми допада, пък и THD е много култова марка. Лошо, че едно 100$ отиват само за заглавието... :punk_guitar:

По-скоро ме интересува реалната файда от тия джаджи! Има ли я и доколко? Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
То ако ще е правен, аз ще си го направя за 20-30 лева. Просто искам да е истински, защото няма да преживея да ми се взриви АМР-а!!!

Тук си прав! Ако наистина го направиш за 20-30лева със сигурност ще се повреди усилвателя.

Мисля, че малко се изсилваш, но всеки има право на собствено мнение.

Елементите, които трябва да се вложат (всички неща), ако са правилно оразмерени няма как да са толкова пари. Освен това цените в нета се различават от цената на доставен у нас апарат - което още повече повдига цената на "марков" уред. Ако парите не са проблем Маршалския вариант или ТHD са решение. Но между $400-$700 и $80 (TONY) има сериозна разлика, която сигурно би била важен аргумент в избора.

Що се отнася до смисъла от прилагането на подобен уред, определено има такъв. Но не очаквай мнението на друг да съвпадне с твоето. Само проба може да ти помогне в избора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти! И да - знам, че се изсилвам, но това е любим начин за изразяване в определени моменти. :D

За момента ще се образовам малко повече по темата и ще разгледам кое как, а чак след това ще реша дали и как да действам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено върши работа подобно устройство.

Но бих ти препоръчал Koch Loadbox. Може би един от най-добрите атенуатори в момента. Единственото, което прави е да намалява силата на звука, не променя тона (освен разбира се тази част, която идва от самия говорител, когато ампа е надут :greenball:), като екстра има има и вентилаторче при употреба с по-мощни усилватели (работи с такива до 120W) за продължително време + 5-6 други екстри, които ще прочетеш в нет-а ;)

Пробвал съм различни, докато си избера, този го притежавам и съм много доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти как винаги препоръчваш нещо, което е 3 до 5 пъти по-скъпо от МАХ определения бюджет? :greenball:

Не мога да дам 500$ за една умряла кутийка. За тия пари ще си купя няколко малки усилвателя направо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разрови се добре! Може да се обезмисли покупката на такова нещо. Аз бях се засилил преди време, защото не малко извори на инфо в нета говорят за това, че няма разлика между звука с пауър аттенуатора и мастер волиума, например на моя ЕНГЛ.

 

Не знам дали има или не, но тази проба съм я оставил, за когато имам излишни няколко стотин лъва или пък, когато има кой да ми мъкне оборудването наляво-надясно, а яз само да пристигна и да ръгна китарата за чека.

 

:rocker:

 

Нали разбираш, колкото по-малко джаджи, толкоз по-практично!

 

;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пробвал такова чудо, аз сега и усилвател нямам, но все пак ще дам своето мнение, защото съм многознайко :unsure:

 

Аз лично съм се примирил с факта, че звука у нас по една или друга причина няма да е на велико ниво. Било то защото трябва да намалям, било то поради липса на апаратура. Макар и в момента да съм тръгнал да си сглобявам лека полека жалко подобие на "home studio", то джаджи, които ще ми правят звука по-хубав, когато свиря тихо и просто упражнявам песни, ми се виждат като пилеене на пари. Да, изкушението да си го вземеш е голямо, ама каква ти е керията, след като единственото му приложение е това, че ще звучиш по-яко докато се упражняваш у дома? И колко по-яко може всъщност да е това звучене, след като усилвателят ти е толкова намален, че чуваш струните от китарата си по-ясно, отколкото самия сигнал, излизащ от говорителя?

 

А ако искаш да го използваш с долепен микрофон до говорителя и да записваш с него - тогава бих казал КУПУВАЙ!

 

:recourse:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пробвал такова чудо, аз сега и усилвател нямам -

тук сьвета ми е да пробваш,

за да има база когато изказваш мнение.Да и пробата има смисьл - само ако ще го ползваш с изцяло лампов амп.

 

когато свиря тихо и просто упражнявам песни, ми се виждат като пилеене на пари.

Идеята на такьв атенюатор - е да го ползваш, когато не можеш да изцепиш Ламповият си амп -

тоест когато живееш в панелен блок ,свири ти се вечер след 21-22 часа, съседите ти обикновенно те гледат на кръв...

този атенюатор (поне който продавам) няма да промени звука който имаш (като не може да получиш характера на силно изкривен говорител), той ще ти позволи да нацепиш на макс ампа си и да свириш с нормално ниво - например като от телевизора или от хай-фай уредбата с която слушаш.

Отделно има лайн аут регулируем изход ( плюс мют на звука кьм говорителя) - за да можеш да запизваш в хоумстудиото си. При всичките тези положения се запазва константен товар на усилвателя, което е важно за ламповите апаратури. Тествал сьм го с 100 вата глава и 30 ватово комбо - работи ок,

загравя яко (като хотплейт) - зимата може да се топлиш или да си подраваш манджата tongue.gif , а охлаждането е с вентилатор, не изисква включване кьм електрическата мрежа.

 

 

защото не малко извори на инфо в нета говорят за това, че няма разлика между звука с пауър атенуатора и мастер волиума, например на моя ЕНГЛ. - на база на моя опит мога спокойно да твьрдя, че има разлика при употреба на пауьр атенюатор и мастер волюма, тьй като характера на звука се

определя и от претоварването на крайното стъпало, а именно това претоварване определя звука

при изцепен усилвател, няма как да получиш сьщия звук ако крайното стъпало не е претоварено.

 

Явка, ти си ми приятел и знаеш че си добре дошьл, ако има и други желаещи да пробват - да се обадят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Това, че загрява не е много добре. Ако изгърми някое (или повече) от съпротивленията ще стане весело (особено за изходния траф на ампа, който е и една от най-скъпите части в него). Не че нещо, но Кох-а не загрява. Досега не се е налагало да включвам вентилатора. А другото, което ми е интересно е как работи вентилатора на твоя, като не изисква захранване?

 

 

Иначе bigjav е прав & Tony също :) Engl по принцип по-голяма част от тона им идва от преампа и в този смисъл мастер волюма е достатъчен. Т.е. крайното стъпало е относително доста чисто (с 6L6 ако се не лъжа са повечето Енгл-и) и въпреки че и то вкарва положителен ефект при усилване, той не е толкова значителен, колкото при Маршалите например (с които предполагам има по-значителен опит и за които говори Тони). Сходен е случая с почти всички усилватели с 6Л6 крайни лампи. ЕЛ34 -орките и ЕЛ84-орките почти винаги изискват повече жега. И в двата случая има изключения. Diezel усилвателите например основната част от тона също идва от преампа и въпреки, че са с ЕЛ34 усилването на мастер волюма въпреки, че добавя приятни нюанси (даже доста приятни) не е съществено за изкарването на добър звук при ниски нива. Сходен е случая с някой Меса усилвали и Hughes&Kettner машини.

За съжаление в случая на Baby Thomas мастер волюма е значителна част от тона. Ако се не лъжа беше с Пиви Класик 30 с ЕЛ84-орки. И този амп наистина звучи най-добре, когато е доста надут и в този смисъл ако искаш да убиеш силата на звука си трябва атенуатор ;)

А относно препоръката - еми така ми се получава, дюд - always settle for the best :D А че можеш да си купиш няколко малки усилвателя така е - ама ше звучат ли като надута ламба е въпроса? По-добре малко по-дълго спестяване, ама решаваш въпроса веднъж и тва е ...

Редактирано от synchu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
^Това, че загрява не е много добре. Ако изгърми някое (или повече) от съпротивленията ще стане весело (особено за изходния траф на ампа, който е и една от най-скъпите части в него). Не че нещо, но Кох-а не загрява. Досега не се е налагало да включвам вентилатора. А другото, което ми е интересно е как работи вентилатора на твоя, като не изисква захранване?

Тук няма да се съглася, за разлика от почти всичко останало в коментара. Нека не бъркаме физичните закони. Когато се преобразуват 100 вата в топлина, нещо трябва да се загрее, за да излъчи в околната среда вложената енергия. Ако твоят Кох не се загрява, по-скоро има проблем - или не му се подава достатъчно мощност от усилвателя, или се прегрява вътрешно. Първото по-скоро не е проблем, а неефективно използване, примерно с маломощен усилвател. Второто е опасно, тъй като при локално прегряване опасността от повреда е по-вероятна. Колкото повече топлина се излъчва, толкова е по-ефективна работата на устройството. Затова THD са си нарекли устройството HOT PLATE - по подобие на известните "горещи плочи" използвани в кухните. Разликата между THD и Marshall е в начина на отделяне на топлината - в първия случай се използват известните от мощните усилватели охладители (наричани още радиатори) а във втория случай се ползва комбинация от малък охладител и вентилатор. Няма да навлизам в подробности, но вентилатора се захранва по специфичен начин, което позволява да не се изисква отделно захранване.

Надявам се да съм бил полезен с разясненията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си - но аз да кажем го използвам с 50 ватов усилвател усилен може би до 1/2 - 2/3, което прави около 25-35 вата (ако приемем че има линейно усилване). Затова предполагам, че няма съществено загряване. А иначе Коха работи с до 120 вата мощност. Тия дни ще го пробвам и с по-мощен усилвател, така че ше си покаже :)

За неговият вентилатор има вход за допълнително захранване от 9 волта и затова ми беше интересно, как може да работи вентилатора без отделно захранване и най-вече без да оказва влияние върху тона :)

Но при всички случай прегряването си е опасно...

Редактирано от synchu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.