Jump to content
Българският форум за музиканти

Gibson Owners' Club Bg


gueorgues

Recommended Posts

За да не отварям нова тема ще си позволя да питам тук относно 1-2 неясни ми неща около Студио сериите.

 

Какво ще рече faded? Прочитам лоши неща за тях, това някаква характеристика на китарата ли е или просто определена серия?

 

Каква е разликата между carved mahogany body и chambered mahogany body? Всъщност второто ми е ясно какво значи /с камери/, но това значи ли, че carved не е с камери?

 

На едно Студио пише, че е с мейпъл топ...това е грешка, нали? В смисъл няма Студио с топ?

 

Мерси предварително :)

Всички Гибсън са с топ,за разлика от китайските т*шаци с ламинат,фейдед не са лакирани плътно и са евтина серия,има я с махагонов топ,но пак е с топ,мисля,че бях пускал ренгенови снимки преди време (копирани от Лес-Пол форума),за камерите в тялото,и Стандард модела е така,това не значи,че акустичното тяло звучи зле.

Моето Студио е от 97-ма,мейпъл топ,едно парче махагон за тялото,тогава са ги правили с 9 фрезовани дупки за олекотяване,където ти е дясната ръка,на тялото естествено,топа отгоре е от две парчета мейпъл,е, и така тежи към 4,4 кг..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема ще си позволя да питам тук относно 1-2 неясни ми неща около Студио сериите.

 

Какво ще рече faded? ...

...мисля,че бях пускал ренгенови снимки преди време (копирани от Лес-Пол форума),за камерите в тялото,и Стандард модела е така,това не значи,че акустичното тяло звучи зле...

 

chambered_les_paul_505.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси и на двамата! :)

 

Кофти, че вече няма фейдед експлоръри, всичките вече са 2 бона и нагоре...

 

И още един въпрос...има ли все още Гибсъни във Фактор? А някъде другаде?

Редактирано от Yves
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема ще си позволя да питам тук относно 1-2 неясни ми неща около Студио сериите.

 

Какво ще рече faded? ...

...мисля,че бях пускал ренгенови снимки преди време (копирани от Лес-Пол форума),за камерите в тялото,и Стандард модела е така,това не значи,че акустичното тяло звучи зле...

 

chambered_les_paul_505.jpg

 

Ето малко разяснения по темата Gibson and the Chambering. Въпреки негативизма статията е интересна : http://www.heritageg...chambering.html

Редактирано от cecob
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много бюджетен експлорър http://www.thomann.d...dy_maker_se.htm

в същия магазин, както и в другия немски голям магазин можеш да намериш и по 1000 евро (и по-евтини) експлоръри, Ви-та и прочее модели. Гибсън до 1000 Евро си е евтин Гибсън, каквото и да си говорим.

Посочената рентгенова снимка е на BFG Les Paul, като студио моделите и Стандарт 2008 имат същите камери.

Така наречената олекотена конструкция (swiss cheese), за която Hillbilly спомена е с "дупки" post-1189-1273088219.jpg

а неолекотени вече се срещат само в къстъм шоп reissue изпълненията, където ползват хубав качествен махагон, който е лек също така, та китарата да не тежи около 8 килограма.

По правило LP faded studio моделите са изцяло махагонови, а стандартните студиа са с кленов топ, но през последните 3 месеца пуснаха доста нови модели, с различни дървесини, като печен клен за позиционната дъска и разни други по-евтини вариации. Освен че в момента предлагат доста бюджетни модели, което преди липсваше като цяло и е добре сега, мисля че последното се дължи и на факта, че федералните им конфискуваха повечето запаси от палисандър, но за това можете да прочетете в мрежата.

Редактирано от gueorgues
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, гледах го, ама с тая глава просто не е експлорър :P

 

Статията е доста интересна, но е малко странна.

 

Първо когато получава новата китара се казва

 

But something was different about that replacement guitar ,and at the time, I couldn't quite put my finger on what was different, but something was definitely different

 

Вече научавайки, че има камери в тялото на новата китара

 

Shortly after that I realized that the replacement guitar just didn't feel right, it was too difficult to play,

 

изведнъж става трудна за свирене... :D

 

 

И между другото всичко това идва от фен-сайт на Heritage guitars и се споменава, че за разлика от Гибсън те все още правели ЛП по начина, по който би трябвало да се правят....

 

Не коментирам последствията от камерите, обаче на мен това ми звучи като реклама на Heritage и анти-реклама на Гибсън.

 

И като цяло аз друг довод против олекотяването /освен малко инфантилното "абе трябва да е тежка"/ не прочетох в статията :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста съм чел по разни форуми и никой не е дал един наистина солиден аргумент в полза на плътното дърво. Повечето производители на лес пол - тип китари ги правят с камери или олекотени, вкл. бутикови китари като Ник Хубер, Том Андерсън и прочее.

Истината е, че махагонът също намалява застрашително в световен мащаб и хубавият махагон (който е лек и порест) съответно става все по-кът. Така че камерите компенсират и дават същия хубав звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко голи снимки с мойта мацка. Имам я от около година и половина. Стандарт 2008 Фейдед Чембърд. В момента на старо струва повече отколкото някога нова :metalist: . Интересен феномен се получи при тази серия- Всички си купуваха само от тях и респективно гибсън ги извадиха от каталога преди 4-5 години. От там средната цена на старо скочи с 50% за 3 години. Искам само да вметна по темата с кухите тела на Гибсън. След доста проби на плътни, швеицарско сирене тип и изцяло кухи, мога да споделя, разлика определено има, и то главно акустично. Наскоро купувахме друг стандарт за приятел и той отново както и аз се спря на кух. Има едно предимство по-лек е и то много. Като звук мога да кажа, че по нищо не отстъпва на останалите , дори според мен има малко по богат и отпушен тон. Гибсън са най-голямата и реномирана фирма за китари в света. Отделно са прословути с това колко държат на традицията. Ако нямаше смисъл китарите да са кухи уверявам ви просто нямаше да са кухи :surprise: . Защо според специалистите написали статията се взима очевидно плътно парче махагон , което допълнително се издълбава, което е ръчен труд както всички знаем, вместо да се монтира директно в китарата. Ами може би колегите от Гъбсън знаят защо... и затова го правят, определено не е за да пестят махагон при положение, че 3те изрезки останали от издълбаното тяло са абсолютно неизползваеми.. Също така и знаят много други неща затова как се правят китари, защото всеки, който има такъв инструмент знае, че тонът му е уникален. Каква е тайната му явно никой не е открил, но я има защото оригиналът звучи така както никое от копията му дори и скъпите модели на ИСП Еклипс и тн. не успява . Относно качеството на изработка мога да кажа, че е обидно лошо :thumbdown: . Никакво внимание към детайла. Дори най-скъпите стандарти са правени както в час по трудово а за фабричен сетъп изобщо не може да става въпрос. Тонът им обаче е култ и с него компромиси няма. Аз лично смятам че по-добра китара няма или поне не съм я пипвал още :thumbs_up:

026013470.jpg026013467.jpg

026013469.jpg

026013472.jpg

026013471.jpg026013465.jpg?r=0

Редактирано от Stivy_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаше смисъл китарите да са кухи уверявам ви просто нямаше да са кухи :surprise: . Защо според специалистите написали статията се взима очевидно плътно парче махагон , което допълнително се издълбава, което е ръчен труд както всички знаем, вместо да се монтира директно в китарата. Ами може би колегите от Гъбсън знаят защо... и затова го правят, определено не е за да пестят махагон при положение, че 3те изрезки останали от издълбаното тяло са абсолютно неизползваеми..

 

Това съвпада 100% с моите размисли по темата. И аз не виждам смисъл да се правят уж "бюджетни" въведения, които всъщност не пестят никакъв материал, а само увеличават работата нужна за направа на една бройка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко опира до бройка и генерални изводи не могат да се правят според мен :)

Моят класик антик нямам никаква идея какъв е като реализация, но звучи и свири чудесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фенове,започнали са да олекотяват ЛП модела,защото доста професионални музиканти,свирейки по 4-5 часа прави са имали проблеми с теглото,доста свирят със СГ,което е по-леко..

Както и да е,Според мен плътните модели ЛП имат по-пробивен тон,а камерните прекалено високи,естествено класиките им за джаз и блус ЕС са полуакустични,но малко скъпи за стандарта на БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.