Jump to content
Българският форум за музиканти

razorhbk

Държене на Pick-а

Recommended Posts

Забелязал съм ,че много китаристи държат перцето така че показалецът им е под наклон и минава през цялата задна част на перото , а аз го държа директно с плоската част на показалеца и палеца и перцето стои успоредно на струната , а при хората които държат перцето с показалеца под наклон перцето стои по настрани и изглежда че pick-ват по-лесно . Според вас трябва ли да променя начина си на държене на перцето ?

 

-питам понеже искам да свиря все по-бързо и се чудя дали начина ми на пикване няма да ми попречи да прогресирам

Edited by razorhbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

на кой както му е удобно... :cheers2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ е сега...

Няма удобно-неудобно.

Има дали тази техника, която ползваш ще те развива или ще ти пречи, и доколко

искаш да напреднеш.

Затва има учители, които като отидеш при тях, те учат как да държиш ръцете си,

независимо дали ти е неудобно в началото.

Ако не можеш на учител, ето тук е показано как.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Общо взето има основни положения, от там нататък всичко е индивидуално.

Благодарение на индивидуалния стил на "пикване", на различните инструменталисти са се особили и различните постановки.

Видеото е доста полезно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Ехх, бай ти Марк Нопфлър ако беше ходил на даскал, щеше да му набие чемберите колко малоумно свири на китарата си и как трябва да държи мотика в някой тексаски кър, а не китара... :)

 

Към темата- идеята е точно да намериш най-удобния за теб начин. За целта обаче трябва да пробваш различни стилове(а не е като да няма). Гледай, имитирай, виж как свирят любимите ти изпълнители и как тва се отразява на тона им- Ингви например едвам докосва струните, доката Вай стърже с толкова сила, че пили корпуса на адаптера си отдолу ;)

 

Важните неща, на които трябва да обърнеш внимание са:

Дали ти е добра позицията на ръката- ако бързо се изморяваш, схващаш, заболяват те пръстите или нещо от сорта, значи проблема е тук.

Дали свириш отпуснато, или си се стегнал като дъска- трябва да свириш възможно най-отпуснато и да влагаш възможно най-малко усилие. Ако не е така, или нещо грешиш в техниката, или още не си достигнал нивото да свириш нещото, което се опитваш със скоростта, с която се опитваш.

Дали движенията ти са икономични- колкото по-малки, прецизни, леки движния, толкова повече контрол върху тона и най-вече липса на умора.

Дали звукоизвличането те удовлетворява, а то зависи от сила на атака, ъгъл спрямо струната, ъгъл спрямо равнината на китарата, материала, формата и ръба на перцето, дълбочината, с която удряш(каква част от човката на перото закача струната), скоростта на удряне, мястото по струната и т.н. и т.н. и т.н. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичкото хубаво, ама що прати чичо Нопфлър у тексаскио кър? ;)

Остави човечеца да си лющи скоч на воля! :D

Edited by Kalmar

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Абе, ако си талант като Марк Нопфлър - ок може и без даскал.

Аз не бих разчитал на това обаче :D

 

Иначе си прав за тва, че трябва сам да си намериш удобна и същевременно

добра звукоизвличаща постановка, но това става по-лесно и невремеемко

с някой, който вече е в час, а не да бъхташ сам и да откриваш сам водата...

Пък и досега кат съм ходил на учители, никой не се изказал против постановката на Марк Нопфлър.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Естествено, че няма да се изкаже, постановката която той ползва е доста стара. Той просто е нагласил нещата така, както на него му пасва.

Подобна е постановката има и банджото, с изклчение на плектрума и някои други разлики...

Share this post


Link to post
Share on other sites

При свиренето на ел. китара едва ли има постановка, която еднакво добре да пасва на всички китаристи.

Затова учителят трябва освен всичко друго да е и много съобразителен.

Ходил съм по квартални учители, които са ми преподавали нещата "както те си знаят".

Не всеки учител може да преподаде добре постановката. Мисля, че при нея голямо значение има и практиката и наблюдателността на свирещия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@razorhbk - за съжаление по обяснението ти не става много ясно каква постановка използваш, но приетото и най-често използвано правило е това:

 

PIC0054_Full.jpg

 

PIC0055_Full.jpg

 

Снимките са от интернет.

Share this post


Link to post
Share on other sites
но това става по-лесно и невремеемко

 

Оу, ако има нещо, без което пъття на музиканта не може да се мине, тва е отделено време в много големи количества, и инат. :) Най-доброто, което може да ти даде един наистина добър учител е да се опита да ти покаже много различни постановки, да ти обясни коя какви качества има и т.н., а ти сам да си избереш кое ти е удобно и приятно. Лошото, което каза Евтим, е, че повечето ти набиват това, което на тях им се струва правилно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи си попаднал на грешния учител... :)

 

п.п. кварталния учител едва ли е най-походящия избор.

Edited by antonium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Грешно схващане- аз лично изтраях 2 месеца при уж най-добрия професионален даскал в града(преподавател в музикалното даскало в града, който всички ми хвалеха). Еми, човека искаше да ме претопи и излее в калъп, от който се "раждат" кажи-речи всички музикантчета, излизащи от това училище. Тей, че и да не е кварталния, пак нямаш гаранции.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Що се отнася до електрическа китара, в България професионални даскали доскоро нямаше, а и сега не вярвам да са много. Правилен начин за държане на перото ,както и правилна постановка на дясната ръка няма, има няколко възможни, като на всеки са му удобни различни неща. Ролята на учителя би следвало е само да контролира дали конкретният захват на перото избран от учещия се не възпрепятсва свиренето по някакъв начин.

 

Както и да е, много китаристи не държат перото по оптималния за тях хачин, това води до стягане на дясната ръка и съответно до технически проблеми

Share this post


Link to post
Share on other sites
@razorhbk - за съжаление по обяснението ти не става много ясно каква постановка използваш, но приетото и най-често използвано правило е това:

 

PIC0054_Full.jpg

 

PIC0055_Full.jpg

 

Снимките са от интернет.

 

Ето така си мисля и аз че ако успея да се науча ще е най-добре (на 3-тата снимка се вижда горе долу как държа http://images.google.bg/images?hl=bg&u...t=0&ndsp=18 ) .И между другото аз съм от Монтана и има само един учител по китара в школата по изкуствата при който ходих 6 месеца и прецених че не е добър учител. Много важни неща не ми беше показал и трябваше да променям начина си на свирене .

Сравних прогреса си с един приятел и разбрах ,че той е много по-навътре , а не ходи на уроци ( той е най-отдясно

) .След това наблюдавах и видях ,че само аз държа така перцето си и се ядосах .Също гледах един урок на Michael Angelo Batio (read_rules) , видях свиренето му ---> плеснах се по челото :godbless: ,след това видях как държи перцето "където вече ми преля канчето" и решех ,че съм загубил 2 години понеже аз много искам да свиря speed .Така че кажете да сменя ли начина на държене на перцето . Edited by razorhbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.