Jump to content
Българският форум за музиканти

Асоциация на Българските Рок Групи


Recommended Posts

  • Отговори 82
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Хе-хе, прав си за това. Като знам, че не се вписваш в условията за свирене в моя клуб, няма защо въобще да си клопаме клавиатурите или ченетата. Ако случайно направя клуб, в който да се свири само авторска музика, може и да ти се обадя. Ама не вярвам това нещо да се случи скоро в БГ. А и да се случи, едва ли ще има повече от 1-2 такива клубове в цяла България и то ще бъдат в някой големите градове, а не в провинцията.

 

П.П. За моя клуб е желателно да се свири поне 3 серии по 40 минути кавъри. Авторската музика е бонус от групата - ако иска да си рекламира собственото творчество - нямам нищо против. Обаче публиката иска да се забавлява. Изключения правя, обаче с такива групи за които съм преценил че авторската им музика просто забавлява публиката. Такава група за пример е Докторс ГоГо Бенд от Враца. Те си свирят основно авторска музика с тук-там някой кавър с техен БГ текст обаче(и тези текстове просто къртят). Като край ще отбележа - колкото повече свири групата, толкова повече почитатели има. И толкова по-популярна става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и музикантът-бизнес (професионалните и полу-професионалните музиканти, които очакват да печелят от свирене) - ако все никой не му плаща исканата цена, значи е в грешния бизнес (музикалния занаят). По-успешен би бил като компютърен програмист или, примерно, шофьор на такси (всеки според наклонностите си). А музиката да остави за удоволствие - и никога повече няма да го тормозят 'несправедливите' цени, ще изпита най-после истинска наслада от свиренето.

 

Точно това повтарям последните 2-3г. в този раздел, но едни и сьщи хора пускат една и сьща тема - "Ние сме хард'н'хеви банда, свирим любимите си парчета(кавьри) + авторски. Защо никьде не ни дават да свирим на твьрд хонорар, а като свирим на вход - не изкарваме нищо?!? Да направим синдикат, задьлжаващ клубовете (2-3 в София) да ни плащат повече!!!"

 

И отговорьт е един - интересьт клати феса! Когато предложиш продукт, който пьлни всяко заведение - дьржиш силните карти. Като предлагаш продукт, кьм който няма интерес - обираш трохите. Затова свиренето на вход е показателно - ако в сьбота вечер една банда изкара 80-100лв от вход (16-20 души при 5лв вход) - еми направете синдикат, който да задьлжи хората да Ви слушат....

 

И отново моят любим рефрен - в цял свят хората свирят на вход и не се оплакват. Имат си публика - печелят си от вход. Да се опитваш да задьлжиш собственик на клуб да ти плати добри пари за това, че ще благоволиш да си изсвириш любимите парчета пред 10 души ми се струва.... хммм... безкрайно оптимистично?

 

Успех на всички,

 

Пешо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свиренето на вход си е съвсем в реда на нещата и наистина така трябва. Е, сега дали групата да взима целия вход, дали половината... Има си ток, охрана, гардероб... все си е разход.

 

Естествено че начинаещата бандата "Изпечените кюфтета" няма да събере от първия път 50-60 човека, 100 да речем. Максимум 10-12. Като изгорят тока за два часа (не е кой знае колко) и охраната, гардероба... отидѐ. Ама нали затова е шибания интернет. Обява, печени кюфтета, отваряш спейса и слушаш, авторкси ли, кавъри ли. И преценяваш дали да ходиш или не.

 

Айде на клуб тая вечер!

Кой свири?

Печени кюфтета!

Чакай да видя в нета... аха, еми не... не ми харесват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свиренето на вход си е съвсем в реда на нещата и наистина така трябва. Е, сега дали групата да взима целия вход, дали половината... Има си ток, охрана, гардероб... все си е разход.

 

А защо пък групата трябва да осигурява надницата на охраната айде за събирача на входа съм съгласен ама за охраната озвучители и т.н. К'во прай тази охрана като започват да се катерят по сцената разни пияни типове стои и гледа шоу. Не съм съгласен групата да осигурява персонала на заведението.А пък и темата за мен вече приключи има и други начини да се справя с проблема така че беше грешка от моя страна че я пуснах.Всеки да се оправя както може......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами точно това - охранява, както си написал ти. От пропуски до сцена, нали затова е охрана в крайна сметка. Пък и групата, ако взима целия вход, също трябва да се приведе в отчетност (по принцип за доход някакъв). Оттам насетне да си начисли сама разход за охрана и гардероб, чистач евентуално и да си тегли чертата. Ама нали за това са пустите мениджъри да го...

 

Представям си се аз мъкна като улав усилвател, калъфи с китари, кабели. Не че е кой знае колко, ама... пък и си зависи от човека. ВИж барабанистите са прецакани, ако трябва да си свирят на своя инструмент (щото на каквото си си свикнал, на това си си като у дома си). Барабаниста трябва максимум да мъкне соло-барабанче, педал за каса и фус капаци от вкъщи. Почне ли "да е големият барабанист" известне в Скътана Паланка и да носи цели сетове, пък да криви физиономии, че нямало микрофони, пък чинелите в клуба дрънчали, пък касата вместо "туп" издавала "пуф"... сигурно само 5-6 човека от 50-те дошли ще го разберат.

 

Всеки сам си определя цената. Въпросът не опира да това кой върши повече работа в бандата, вокала или барабаниста... например. Всеки сам си определя. Вокала може и да си поиска 200 лв. за тая вечер, барабаниста... ми 3 бири.

 

Аз ако отивам да свиря си взимам максимум китарата (клавира) и някой ефект или, ако съм барабнист педал (карданче, ако ползвам), че ми е удобен и палки. Не мисля, че съм от "големите" барабанисти. И ако не съм споменал, да не забравя. 15-тина парчета тая вечер (максимум 20 с кавърите), накрая взимам 99,90 лв. или 25% от заделената сума за бандата по вход или договорка със съдържателя на "таверната" (4-членна, ако е 5 взимам 20%... елементарно е).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Кой ще определя минимума? И максимума, и средата - и много други неща ги определя господин Пазар - и никой друг.

 

 

Има едно решение, където на г-н Пазар не е позволено да се меси и да определя цените. То се нарича Комунизъм. Там всичко определят мъдри и добросъвестни държавни чиновници. Има ли желаещи?

 

;)

 

 

* "Животът не е справедлив - свикнете с тази мисъл!" (Бил Гейтс)

 

г-н Двуцевка.... българските музиканти са равни пред прауд мери ,2 те агенции за скандинавия,

селските културно масовици,рекламните директори на търговски представителства у нас и Господ...

аз го знам от опит .

5 те % преуспели могат да кажат че са не6то повече за6тото:....

тук е мястото да го направят.

 

но да говорим за занаят е манипулативно в раздел за бизнес.

 

 

занаят = надник

Редактирано от soundburger
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Просто две чуждици за същото нещо:

 

Бизнес (англ.) = Занаят (тур.) = Занимание за прехрана (= Стопанска дейност, в новия бюрократичен български език).

 

;)

 

П.П. И щом всички наши музиканти са равни пред изборените инстанции, да разбирам ли, че г-н. Порталов не е прав и животът, вкрая на крайщата, е справедлив? 'Ми тогава за к'во плачат тук?

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте, не мисля, че някой ще оспори, че има известни разминавания в заплащанията, които най-често се получават от некоректно отношение от страна на самите собственици. Вярно е, че е най-справедливо бандите да свирят на процент от входа. Но когато в клуба има 200 души, а накрая на вечерта музикантите получат процент от вход за 80, тогава е малко нагло.

 

Проблемът е, че това се получава, защото никой не ебава да къса билетчета, да дава касови бележки и ДА ПЛАЩА ДАНЪЦИ. И понеже всички в тая държава сме скатавки и парите винаги се въртят под масата - от чистача на кенефи, през ушевите, та чак до най-високите етажи на обществото, затова ще си сърбаме попарката такава, каквато сме си я надробили. Я да се покажат тези, които свирят легално по клубовете и подписват авторски договори за участията си със собствениците!

 

Казах го и преди, ще го повторя отново - не може да създавате организация, която да контролира и урегулира нелегална дейност. Освен ако организацията не се казва МВР.

 

Искам да завърша с цитат от една песен на Тодор Колев:

 

Под звездите стари край морето,

ние сме самички под небето.

Ние сме случайни, несвободни,

необикновени, незаконни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Това е жестоко. Сигурно е истина (и тя е безмилостна)...

 

А пък аз тука чета по вестниците, че сме били влезли в Европа :crying:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, ама на гол гъз.

Нито можем да седнем наравно с тяхното ниво, нито можем да имаме претенции.

Спомням си преди време ми разправяха за положението в Полша. Както знаете те имат две супер успешни банди - Vader и Behemoth. За да имаш възможността там да свириш по клубовете и на голяма сцена на местни фестове, трябва да си ПОНЕ около тяхното ниво. За кавъри не говорим, само авторска музика. Ситото е голямо и много изпадат, но си мисля че това е верния път.

А все си мисля че тук няма нито една банда (не ми се обиждайте всички "големи" творци), която да стъпи дори и на 30% от тяхното ниво. Така че какво се оплаквате за пари? Докато не бъдат превъзпитани собствениците на клубове и самите банди, тук няма да има развитие. Всеки си мисли че с кавъри се почва, но в един момент забравя да се спре. Отделно на ръка взимам, че по-голямата част от кавър-бандите не си сменят репертоара редовно и стават от скучни - по-скучни.

П.С. Доскоро и аз излизах с моята банда от време на време по клубовете. Положението е че голяма част от хората все още искат кавъри, но почитателите на по-тежките неща си искат и авторската музика. Тия неща можем навсякъде да си ги пуснем, дай нещо твое - това е репликата. И когато тръгнеш да правиш нещо твое и си личи от 15 километра как си гепил рифчета от тоя и оня (понеже тук в България иновативност има само у 2-3 групи), изведнъж ти казват "Гле'й си работата - вие не ставате".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Просто две чуждици за същото нещо:

 

Бизнес (англ.) = Занаят (тур.) = Занимание за прехрана (= Стопанска дейност, в новия бюрократичен български език).

 

:)

 

П.П. И щом всички наши музиканти са равни пред изборените инстанции, да разбирам ли, че г-н. Порталов не е прав и животът, вкрая на крайщата, е справедлив? 'Ми тогава за к'во плачат тук?

 

занаят(турски)=craft(english)

виждам че с турския си ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

'Ми нали така е справедливо? 'Що плачат тогава?

 

Или искат с някакъв нов закон да бъдат задължени хората да ги слушат? (С пушка на слепоочието: 'Ще слушате ЧепЪрляци УлтраХевиМетъл Оркестра, мамка ви - или иначе...") За това май си мечтаят някои, иначе направо не е ясно к'во искат.

 

А пък някои други (има ги и във форума) не са чували за тоя (имагинерен) закон и най-безхаберно си пишат музика, и си я репетират усърдно, и си я свирят пред хора - и хората им я харесват. И имат фенове дето им ходят на всеки концерт - и им знаят репертоара наизуст и пеят заедно стях и скачат. И пълнят залите до спукване по шевовете, за радост и на 'бизнеса' и на народа. Не че нямат и те проблеми и проблемчета, не че цялостната картина си няма още трески за дялане - ама за к'ви пет лева става въпрос?

 

Който може - свири. Който не може - плаче по форумите. (Малко съм краен тук: не изключвам и свирещите от време на време да ревнат срещу някоя бай-ганювщина, но другите само плачат и нищо не правят..)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публиката се възпитава или ако искате още по-крайната дума - дресира се.

Нямам идея, но не мисля, че някой в чалга форумите се оплаква. Ами я погледнете турнето на Тв Планета, турнето на Слави Трифонов!? Гъз до гъз от 5 до 45 годишни... Може би повече хора ще се съберат само на madonna, ма и тя си е възпитала публиката.

 

Мисля че някъде го бях споменавал, но за да промъниш нещо към ново, обикновено се налага да развалиш старото. Ако приемем условно лагера на поп-рока и този на чалгията-поп-фолк излиза, че хората движили "нашия" лагер са или умрели или са минали в другия лагер или изобщо са излязли от всякакви лагери и сдружения. Георги Минчев и Чочо Владовски, доколото знам починаха...

 

Останалите къде са?! Като почна от Щурците, Сигнал, Атлас... ами че сигурно те са много повече дори от чалга певачиците от околовръсното взимани и слагани за турбо-звезди. И какво!? Разбира се аз не очквам нещо от тях, те дето се казва, са си изпяли песента. Но ми се струва безсмислено и труд ала Сизиф, да почвам да бутам аз камъка от подножието на хълма-музикална сцена!

 

Например тук във форума има поне 5-6 човека с главозамайващи възможности, както откъм свирене и записи, така и откъм музика и за жалост в повечето случаи домашен продукт. Аз ли да ги лансирам, като съм прост лаик или някой с традиционна приемственост би трябвало да поеме развитието. Едва ли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.