Jump to content
Българският форум за музиканти

Техника за метъл-вокали (от траш до блек)


Glacierise

Recommended Posts

Някой случайно да има гайд "как да пеем като Дейвид Дреймън Ъф Дистърбд за един месец"? Честно, този човек е ненормален, нямам си ни най малка идея как го прави :offtopic-001:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

.. 'ми ... Ей-го-'е ...

 

първо се пробваш да изкараш ефекта на "котешко" (френско) Р...

тва се случва изцяло със вибрации на езика ... и малко повечко въздух ....

 

втория етап - все едно че се опитваш да се изхрачиш ... тоя тип "вибро" иде от гласни струни и частично от диафрагмата ...

(тука вече се появява проблема "иде ми да повърна")

 

третия етап е да се опиташ да издаваш звуци като дарт-вейдър.... е те-там е вече почти изцяло със диафрагмата ....

 

(^ тва може да ти помогне за усетиш какъв ефект от коя част на дихателната система идва и съответно когато се опитваш да изкараш някаф ефект откъде да го изкараш)

 

.... и още малко глупости:

 

сети се за идеята на възникването на стиловете....

 

-траш (впоследствие изписван като "thrash" за да се прави разлика от боклука) - изкарай някви "мръснишки" вокали. В началото може би ще звучиш като Леми, но тва е няква пътечка(ако не път) ...

 

-дет (възниква като по-тежък траш) - тука вкарваш по- ниски тонове и тембър като на свиня/прасе ... к'вото щеш - само да е животинско ...

 

-блек - Один --> Гарвана на Один - тука се набляга по-скоро на вокал тип "креслива птица" ( в часност врани, гарвани) ...

 

Каквото и да захванеш първо трява да започнеш с най-елементарното - гласни звуци ... "а", "о" ... за тях се изисква значително повече въздух при произнасянето им, поради което именно при тях ще си личи ефектът който се опитваш да направиш.....

После иде наред някви нечленоразделни фрази и чак тогава почваш със думи и изрази ...

 

Оооооп!! ...Нещо важно!!

Напук на всички които са (ми/ви) казвали, че да грухтиш,квичиш и т.н. е голяма и досадна глупост, ще кажа, че човек, който не може да пее чисто не може да се научи да пее с ефекти в гласа...

Редактирано от negthorn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам и аз пея такъв стил или поне се опитвам да се домъкна до Джеймс Хетфийлд,ама не ства!

Сложно е като пеене!

А пък и аз много лесно преграхвам и става гадно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

И аз немога да обясна какво точно трябва да правиш, при всеки човек е различно. Аз първоначално що - годе добри звуци (грачения) изкарвах като си стягам диафрагмата и гъблото и започвам да възпроизвеждам звуци, това поне както аз го усещах не ми създаваше проблеми на гърлото и повече време можех да пея (грача). Обаче наскоро започнах по същата процедура както съм описал по - горе, но... незнам как точно да се изразя... свалих с една идея по - надолу (или нещо подобно) звуците си и гласът ми започна да звучи по - брутално, по - дрезгаво (а не грачещо) и по - добре звучащ, а не както досега просто грачещо. Но за сметка на това този път глас ми издържа за една песен. Предполагам, че с ежедневни тренировки ще мога и по - дълго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично вече ми е лесно и не ми предизвиква трудност и дори ми е приятно не както пише че много съсипва гласа, ако се прави умерено няма проблеми, вярно е че натоварва но ако се внимава... Колкото да това как се прави, ми не е много лесно да се обясни, веднъж се опитвах да обясня как става. Отначало при мен бяха някакви просто лаещи звуци, опитваш се да ръмжиш да викаш повече, се едно се опитваш да се изкашляш, да изчистиш нещо от гърлото си, да се изкъркориш както се казва, с една дума трябва да се стесни гирлото да се напъне повечко за атаката, се едно се опитваш повече сигнал да изкараш през по тясно място абе на принципа на дистера :greenball:, опитваш се да продереш гърлото си :D. Дано поне едно обяснение да е ясно, ама ми е труднпо да го обясня защотот става съвсем естествено вече за мене, и просто се опитвам да си представя как става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Не виждам защо трябва да пееш като някой .... еди си кой пей като себе си какъвто ти гласа такъв то това е уникалното никъде няма точна рецепта .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Позволете ми да се намеся, макар и темата да е на изчерпване..

 

пускам два линка, които обясняват някой основи, не са толкова подробни като на Мелиса, но си заслужават да се видят

 

 

 

Ако по време на изучаване на тази техника ви за боли гърлото или гласните струни, то най вероятно не успявате да дишате с диафрагма, та първо се уверете, че можете да си поемете въздух с диафрагма и тогава няма да има опасност за гласа ви.

Йога упражнение за дишане с диафрагма

 

Ако дишаш с гърди и пееш, крещиш, каквото и да правиш, в повечето случай ще звучиш като настъпана квичаща котка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^Абсолютно правилно!

 

 

От Двд-то на Мелиса единственото което взех е упражненията за дишане...Те са най-важни..Нищо друго не важи.Индивидуално е как ще го правиш..

 

 

Ако усещаш ,че гърлото те боли ,спираш...Когато се оправиш,опитваш отново и така,докато нещата не се получат без болка..

 

Това което с един приятел установихме е,че най-важното специално при нео-метъл/кораджийското дране е тона да ти звучи..Зад всяко "издиране" се крие висок тон , например си на първа , до на втора,ре на втора...Номера е да закачиш тонa за секунда и да оставиш хрипа да си каже своето след това..

 

Разбира се основата на агресивните вокали е самата агресия..Няма да се получи хубаво,докато си мислиш за птички и тревички...

Много злоба трябва :yes: ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Не ти трябва злоба а контрол, експресивност, техника и тоноизвличане.

 

Дори си и нямаш на идея защо са останалите упражнения? :yes:

Те са именно за тези неща, забравих и Дикция.. повечето от тези упражнения ги правят Актьорите и в НАТФИЗ, сигурно има причина.

 

Когато човек разполага със сила-мощ, той трябва да се научи да я управлява и контролира, в противен случай тя се обръща срещу него!!!

 

Щети на гърлото можеш да си нанесеш дори и при мелодично пеене с чист глас.

 

погледни това видео

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено,че трябва контрол..

 

А тези упражнения с дикцията така и не ги намерих в двд-то което имам...Започвам да подозирам,че то не е само едно.

Освен дишане,в ДВД-то което имам има безкрайни интервюта..Другото полезено беше,вокалната почивка и възстановяването на гласа..

 

Така и не видях упражнение,пряко засягащо специално и само крещенето.Имаше само едно с мяукане и лаене :Р .

 

 

Все пак основата на всичко си остава диафрагмата :band1: .

 

:yes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.