Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Здравейте, интересува ме как да се доближа по звучене в най-голяма степен до първите 3-4 албума на Metallica. Естествено без ЕMG адаптери и ракове. В интерес на истината, доколкото знам Меtallica възприемат EMG адаптерите чак в началото на 90-те, първите албуми са записани с доста стандартно оборудване, даже Kill Em All май e записван със "стандартни" Marshall-i JCM800 или от онези по-старите 1959 май бяха..

 

Така че дайте моля ви съвет за някакъв як дисторжън ефект примерно, с който бих могъл да звуча в най-голяма степен като тях. Аз съм засега с един Marshall MG 50 DFX и доста си поиграх с настройките докато постигна горе-долу прилично звучене, което пак е относително далеч от това на Мetallica..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя Маршал е доста гаден АМР и му искат поне двойно повече $, отколкото заслужава.

 

Относно наподобяването на звука на Металика - освен че няма смисъл е и невъзможно с "подръчни средства". Или си купуваш всичко като тях или си джиткаш с каквото имаш. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем няма как преди около 89та почват с EMG, просто преди това ESP не са се били сетили да глобят частите които прозвеждат (за тези които незнаят, ESP не правят китари, а къстъм части)

по добре си свири каквото ти искаш а не се мъчи да ставаш сянка на нещо отминало

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен отначало Металика си свирят с EMG само че не на ESP-та, a на Гибсъни (съответно Експлорър и Флайинг Ви)...за Кърк не съм сигурен, но за Джеймс съм убеден.

 

Иначе човека не пита с каква апаратура да се доближи до звука им, а с какви настройки на съответната апаратура, с която разполага. Най-характерно кат'че ли е да намалиш средите до 1-2-3 (според предпочитанията), требъла издупен и баса накъде чъм 4-5. Съответно тона на ампа (при мен лично се води contour, при други марки явно се води presence, но не знам как е на Маршал) също увеличен към най-бистър звук. С настройки в тоя дух аз лично свиря Kill'em all, защото звука става резлив и отчетлив както на въпросния запис. Но действително EMG 81 на бриджа страшно помага...но най-много помага доброто свирене :)

 

Айде успех и metal up your ass :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Kill Em All май e записван със "стандартни" Marshall-i JCM800 или от онези по-старите 1959 май бяха..
:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Metallica използват EMG още от Ride The Lightning насам. Кърк e записал албума с Jackson Randy Rhoads с един адаптер - EMG 81 на бридж позиция. По това време също и Джеймс сменя белия Epiphone Flying V (с табелка Gibson на главата за гъзария :D ) с белия Gibson Explorer, който е със стандартни Gibson 496R и 500T керамични адаптери, но по-късно ги сменя с EMG 81 + 60 :) Също и не са първата група която използва ESP - Брус Кюлик и Джордж Линч свирят на ESP преди тях ;)

 

Kill Em All

 

Джеймс:

 

бял Epiphone Flying V със Seymour Duncan Invader

 

Marshall Super Lead 100W

Marshall 4x12 Cabinet

ProCo Rat Distortion

 

Кърк:

 

черен Gibson Flying V със стандартни Gibson адаптери (сменени с EMG по времето на Master of Puppets)

червен Gibson Flying V с един адаптер - Seymour Duncan Invader

черен Fernandes Flying V с един адаптер - неясно какъв

 

Marshall Super Lead 100W

Marshall 4x12 Cabinet

BOSS DS-1 Distortion

 

Ride The Lightning

Тук средите са орязани още повече, а характерния тон на Кърк се дължи на това че свири през включен във веригата Wah-wah педал оставен в дадено положение.

 

Джеймс:

 

бял Gibson Explorer със Gibson 496R и 500T адаптери

 

Marshall Super Lead 100W

Marshall 4x12 Cabinet

Ibanez Tube Screamer

 

Кърк:

 

черен Jackson Randy Rhoads с един EMG 81 адаптер

черен Fernandes Stratocaster с 3 еденични адаптера

 

Marshall Super Lead 100W

Marshall 4x12 Cabinet

Ibanez Tube Screamer

Jim Dunlop CryBaby Wah

 

Master of Puppets

Metallica започват да използват Mesa/Boogie

 

Джеймс:

 

бял Jackson King V със Seymour Duncan JB и Jazz адаптери (Джеймс чупи грифа на тази китара скоро за това не е използвана много по концерти)

бял Gibson Explorer, този път вече с EMG 81 + 60

 

Mesa/Boogie Mark II C+ Preamp

Marshall Power Amp 100W

Marshall 4x12 Cabinet

 

Кърк:

 

същите китари като в RTL

 

Mesa/Boogie Mark II C+ Preamp

Marshall 100W Power Amp

Marshall 4x12 Cabinet

Jim Dunlop CryBaby Wah

 

...And Justice For All

Metallica минават на ESP

 

Джеймс:

 

бял ESP Explorer (с надпис "EET FUK") с ЕМG 81 + 60

втори бял ESP Explorer (с надпис "So fucking what?") с EMG 81 + 60

черен ESP Explorer (с надпис "FUK EM UP" и стикер на LA Raiders между адаптерите) пак с EMG 81 + 60

 

Mesa/Boogie Mark II C+ Preamp

Marshall Power Amp 100W

Marshall 4x12 Cabinet

Roland Jazz Chorus за чист звук

 

Кърк:

 

черен ESP M-II (Страт) (с черепи по fingerboard-a) с EMG 81 + 81 адаптери

черен Gibson Les Paul Custom с EMG 81 + 81

2x черни Tom Anderson ProAM (Страт) с ЕМG 81 + S + S

червен Jackson Soloist с EMG 81 + S + S

 

Mesa/Boogie Mark III Preamp

Mesa/Boogie Power Amp

Mesa/Boogie 4x12 Cabinets

Jim Dunlop CryBaby Wah

Aphex Parametric EQ

 

Имайте в предвид, че Load е първият албум в който Кърк записва ритъм партии. До този момент всички ритъм партии се записват от Джеймс, а Кърк свири само солата.

Също не може и да се дадат универални настройки защото всяка апаратура е различна :P Все пак ориентировъчно - Джеймс свири с повечко ниски, орязани среди и малко високи. При Кърк е обратното - той също си реже средите, но има повече високи за сметка на ниските честоти. Най-добре се води по това и сам открий оптималните настройки за твоята техника ;)

 

Надявам се да съм помогнал ;)

Редактирано от azzinoth1126

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето звука на Mеталика:

http://www.masonsoft.webhop.net

Dammit Distortion is a guitar distortion processor available as VST plugin for Windows and as Audio Unit for Mac. It is only intended for heavy metal sounds and specifically tries to recreate the quite legendary guitar sound on Metallicas black album.

 

* No external hardware/preamp required. Just plug guitar in and rock!

* Simple user interface, 3 sliders only. In most cases the defualt setting sounds great.

* No need for additional equalizing/processing. Dammit does it all!

dammit.jpg

Тествал съм го. Върши невероятна работа. :)

Успех!

Редактирано от Black Bird

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Kill Em All

Джеймс:

Кърк:

Мисля, че е ползван и Boss SD-1

Редактирано от Evtim Djerekarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или с една дума - хората си знаят с какво и как си свирят и как да постигат еднакво звучене с различна апаратура. И най-вече съм убеден, че дори и да постигнеш 1 към 1 саунда на Металика, след като вече го имаш ще разбереш, че сам по себе си този звук не е кой знае какво и не е с нищо повече от всеки друг качествен китарен звук, защото гениалността идва от цялостната концепция, а всеки от елементите не е чак дотам впечатляващ, когато е сам по себе си.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Или с една дума - хората си знаят с какво и как си свирят и как да постигат еднакво звучене с различна апаратура. И най-вече съм убеден, че дори и да постигнеш 1 към 1 саунда на Металика, след като вече го имаш ще разбереш, че сам по себе си този звук не е кой знае какво и не е с нищо повече от всеки друг качествен китарен звук, защото гениалността идва от цялостната концепция, а всеки от елементите не е чак дотам впечатляващ, когато е сам по себе си.

 

:metalist:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
... сам по себе си този звук не е кой знае какво ...

Аз се чудя въобще какво толкова уникално и невъзпроизводимо има в звука на Металика в Kill'em и Lightning. Яко напомпана средниста Маршалска резачка - не се сещам за нищо по-типично, що се отнася до метълски звук от 80-те. Въобще, ако има нещо гениално в тези два албума, за мен то определено не е звукът, но както и да е ... това си е мое мнение.

 

Относно това как да се доближиш до него със скромно оборудване аз мисля, че един средна хубост процесор може да се окаже по-добър вариант от това да се експериментира с поредица дисторшън педали. Със сигурност по-евтин. Като възможности процесорчетата не се славят с особено дълбок и натурален звук, когато става дума за саунд с повече "душа", ама като за такъв тип шрединг мисля, че повечето предлагат поне по 2-3 симулации, които ще свършат нелоша работа. И не, няма да е като оригинала, но такъв филм по принцип няма и това е ясно на всички.

Редактирано от sevenstring

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^хахаха ...мдам ...точно така е ....направо едва ли не всеки може да го докара .... AKG Gold Tube надявам се имаш представа колко лесно се намира като микрофон и к'ви пари е за останалите дивайси (и най-вече хората зад пулта и инструментите) няма да говорим :thumbs_up:

 

Звукът е важен дефинитивно, но е важно да имаш какво да запишеш с този звук.

 

Ето как е записван Мастера, от хората които са го правили:

Trident A range Console, UREI 1176 compressor for vocals. Neumann U87 Или Shure SM-7 за вокалите

 

This is the Jamez Guitar EQs for Battery rtm gtrs.

The Amp is Jamex Boogie into 2 Marshal cabs. Inserted in the loop on the amp,

is a B&B Audio (Aphex) parametric EQ EQF-1 as show on the left side of the pic.

 

The mics used are:

 

1 SM57 Shure in the center of the cone on one of the lower speakers.

1 B&K (DPA) 4006 omni on another speaker centercone.

1 AKG gold-tube in a 45 degree angle to the sideedge of the cab. aprox 4 feet away.

 

Miking is identical for both cabs.

 

The settings on the top is the amp settings including the Graf EQ on the Amp.

Mid Right is the EQF-1 loop eq settings.

Bottom is the EQ on the Desk a Trident A-range.

far left SM 57 it means

5K=-2 10K=+3, 150hz=+9, 1K=-3, 50hz lowcut(hipass) Fader=-10.

 

Mesa Mark IIC+ head unit into a Marshall JCM 800 as a power amp

 

Hope this is understandable.

 

Enjoy

 

Flemming Rasmussen

 

 

Yes, it was a concious decission by Lars and James that the bass should take second seat to the low end of the guitars. We had long discussions about that, but the band had a pretty fixed idea on how they wanted the album to sound. As to the guitars: they had recorded six track of rythm guitar. They were panned: one hard left, the second one (playing the same riffs) to about 11 o'clock. The other two main tracks (playing slightly different riffs than the left side) where panned the same way to the right side, one full the other to about 2 o'clock. Then there were two tracks chugging just the low E string on the actual "chunks" and those were panned hard left and right as well and were responsible for all the low end of the guitars. No compression (a guitar amp compresses enough IMO) and just a little short room from a Quantec QRS Room Simulator.

 

MWagener

04_Battery_Gtr_EQs_Small.jpg

07_Master_Gtr_EQs_Small.jpg

13_Sanatarium_Gtr_EQs_Small.jpg

AmpRack1.jpg

AmpRack2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл не за друго, а защото ако идеш на неговия гиър (както си му е нагласен) и да фанеш китарата му и ще звучи съвсем друго с твоите пръсти. Неоспорим факт!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.