Jump to content
Българският форум за музиканти

RZArector

Блокиране на Страт тремоло

Recommended Posts

Преди време четох някъде, че блокирането на тремолото на Стратокастерите с помощта на дървени трупчета увеличавало състейна. Някой правил ли е подобно нещо и има ли положителен ефект върху състейна? Знам че Ерик Клептън на "Блеки" е блокирал по този начин тремолото си :(

 

Говоря за нещо подобно:

http://media.photobucket.com/image/blocked...lock_Bridge.jpg

Edited by RZArector

Share this post


Link to post
Share on other sites

Случвало ли ти се е свирейки на акустична китара, да допреш грифът и до кух шкаф или гардероб.

Тогава резонанса се предава само чрез допир.

Блокирайки по този начин тремолото, предаването на трептенията към кухината под капака за пружините с някакви минимални стойности ще се повиши.

Според мен е безсмислено да го правиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз на скуаера ми го бях застопорил и наистина се повиши състейнът, а и то с това малоумно тремоло, дето разстройва на точно 10 секунди, така или иначе бързо се осъзнах, че е почти неизползваемо. :icon_shithappens:

Но така или иначе състейн на LP няма да стигнеш, все ще си е по - малък, а няма да имаш флойд.

Edited by Vasil Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Че той и сега си няма флойд :icon_shithappens:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разликата в състейна между страт тремоло, легнало на китарата и застопорено такова е страшно малка, даже може и да я няма.

Разстройването най-често се получава от неправилно поставяне на струните, несмазване на важни места по китарата и т.н.

В редки случаи се дължи на крива основа на тремолото, зле подрязано отпред тремоло и т.н. неща, които са поправими с едно стъкло с шкурка, една пила за метал и малко търпение.

 

Имам един страт Dimavery, на който не само не му е застопорено тремолото, но и плава(леко вдигнато го държа) и си бачка съвсем ОК без да разстройва. Това може да се постигне с почти всяка китара.

Edited by Evtim Djerekarov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз бих заложил на допълнителни пружини и по-дебели струни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля,че при Клептън желания ефект е бил да застопори тремолото,а и според мен това е единствения смисъл.Страта си има достатъчно състейн,просто прекарвате много време в четене на безсмислени статии из нета.

Share this post


Link to post
Share on other sites

не е нужно да ползваш трупчета става и с обикновен картон, при мене е така, разлика си има, и на ушен лекар бях скоро ама може да са лъжа :headbang:

по принцип тва се блокира да не се разстройва китарата лесно и за тва определено върши работа, аз тремоло не ползвам

Edited by DREAMMIND

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честно казано, когато всичко и е наред, китарата не се разстройва не само когато не е блокирано тремолото, а дори когато се ползва.

Ако пък мръдне малко в резултат на ползването на тремолото, в 95% от случаите може да мръдне и обратно след съответното побутване на ръчката.

Моят съвет е да се погледне по-скоро към възможността за сетъпване и лек ремонт на китарата, вместо към блокиране.

Edited by Evtim Djerekarov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Разстройването най-често се получава от неправилно поставяне на струните, несмазване на важни места по китарата и т.н.

В редки случаи се дължи на крива основа на тремолото, зле подрязано отпред тремоло и т.н.

 

+1

По едно време и аз си мислех, че тремолото на Squier-а ми за нищо не става, но отделих известно време да сет-ъп-на китарата правилно. (Най-вече правилно поставяне на струнте). Даже не съм слагал графитна смес в каналите на нъта, нито съм смазвал седлата с машинно масло. Даже прекарах и струните през водачите на главата. И сега си ползвам доста често тремолото, на моменти дори и с яд, и си е добре китарата. Разстройването е пренебрежително малко.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И смазки слагах и пак разтройваше яко. Може би, ако беше истински Флойд, друга щеше да е хавата. Не знам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Чакай, сега. Да не сме в грешка нещо? Твоя Шоумастър с Флойд ли е или с обикновенно, едно(дву)посочно Фендър тип тремоло?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо и аз разбрах,че не говорим за флойдове ..а стандартно може да се застопори с повече пружини,аз лично предпочитам тремолото да е на 1,5 мм от тялото,въпреки че не го използвам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм си с три пружини и е на около 1мм от тялото, което значи, че няма ход на зад, но така или иначе, аз го използвам основно за вибрато, дайвове почти не правя.

Не се оплаквам от разстройване.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Определено помага!

 

През годините, когато свирех със Страт, редовно го правех. Най-напред го "изобретих" без да бях чел, че и Клептън го е правил. Но аз просто не ползвам тремолото (Клептън ми е 'учителя' от ученически години), а и преди това предимно свирех с Гибсъни (копия). Първия вариант направих с едно голямо блокче за домино от много твърдо черно дърво (абанос, май). Беше идеално по размер, но малко по-тънко, та му 'набивах' симетрично две големи монети за уплътняване. По-късно намерих работилница и ми изработиха няколко блокчета от неръждаема стомана и от бронз, с точни размери и леко клиновидни.

 

Макар механизмът да ставаше съвсем неподвижен, нахаквах и 5 пружини "да има". Не толкова за застопоряване, колкото за приятната психическа заблуда (а може да е истина?) че действат малко като реверб :cheers2: Ръчката, естествено беше прилежно прибрана (за да се продаде един ден китарата непроменена).

 

Тонът убедително се подобряваше, всички, с които съм свирил го забелязваха. Не просто като състейн (кой ли мери секундите затихване до точни децибели?), но като цялостен тон - по-плътен, леко напомнящ Гибсънския тон. С пръсти съм си правил всякакви бендове, включително надолу (с предварително повдигане преди нотата и после отпускане - с или без връщане нагоре).

 

От друга страна, ако механичното вибрато е важно за вашия стил, Евтим е прав: добре настроено, то не внася разстройване. Няма по-красноречив пример за това от Джеф Бек: маниерът му на свирене е жива инквизиция, а си му е винаги в тон, при все че свири със стандартни Страт механизми (макар на Фендерите с името му да са сложени модифицирани версии; на неговите си китари са стандартни).Но той не е човек :)

 

Въпорс на вкус и стил на свирене, но който има Страт (или копие) и не ползва вибратора, препоръчвам блокирането за по-добър тон.

 

:hysterical:

 

П.С. В рамките на митологията, срещал съм стратаджии, които се кълнат, че също махането на задната капачка подобрявало тона. Привеждат за аргумент SRV и Блеки на Клептън. Малко отнесено е, но и аз не съм фен на пластмасата като акустичен материал. Може пък и да е вярно - не съм опитвал :cheers2:

Edited by Бицев

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.