Jump to content
Българският форум за музиканти

Едни интересни (може би) въпросчета


Topsun

Recommended Posts

А Н К Е Т А

 

Моля, да имате предвид, че всички въпроси в настоящата анкета се отнасят само за жанровото пеене (поп, джаз, рок и т.н.), като се изключва коментар относно класическото пеене!

 

 

 

 

1. Какво е според Вас нивото на вокалното обучение в България?

 

а) слабо

б) средно

в) високо

г) друго (моля, напишете Вашето мнение)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

2. Смятате ли, че вокалните педагози у нас са достатъчно квалифицирани, за да подготвят правилно и ефективно учениците си?

 

а) да

б) не (защо?) ………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

 

 

3. Смятате ли, че вокалните педагози трябва да имат сценичен опит като артисти-изпълнители?

 

а) да, задължително (защо?)

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

 

б) препоръчително е, но не е задължително (защо?)

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

 

в) не, това не е от голямо значение

 

4. До колко са готови хората да плащат за професионална вокална подготовка?

 

а) повечето не се притесняват от цената

б) повечето не могат да си го позволят

в) друго ………………………………………………………………………………………

 

5. Какво, според Вас, „куца” във вокалното обучение в България?

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

6. Какво правите или бихте искали да направите/да промените в областта на вокалното обучение, за да го подобрите?

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

7.Смятате ли, че има нужда от създаване на специализирано и модерно вокално студио в Бг?

а) да, защото ....................................................................

................................................................................

.........

б) не, защото ....................................................................

................................................................................

........

 

P.S. Това е част от дипломната работа на приятелката ми.Надявам се да ви е интересно и да отговорите на въпросите.Скоро и аз ще попълня моите отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Какво е според Вас нивото на вокалното обучение в България?

 

 

б) средно

 

 

2. Смятате ли, че вокалните педагози у нас са достатъчно квалифицирани, за да подготвят правилно и ефективно учениците си?

 

а) да (Тези, които според мен са сред истинските вокални педагози в БГ, са наистина малко, но с висока квалификация)

 

 

 

3. Смятате ли, че вокалните педагози трябва да имат сценичен опит като артисти-изпълнители?

 

а) да, задължително Всеки поп- или рок-изпълнител с някакъв опит на сцената знае колко усложнения могат да се получат от различни типове поведение на сцената, хореография, ефекти и т.н. Само преподавател с достатъчен личен опит може да има предвид всички тези елементи и да ги включи адекватно в уроците си. (Нямам предвид да занимава учениците си с танци например, а да обясни кое и как трябва да се има предвид за възможни трудности при вокалното изпълнение по време на танц.)

 

 

4. До колко са готови хората да плащат за професионална вокална подготовка?

 

 

б) повечето не могат да си го позволят (Както беше споменато, по скромното ми мнение добрите вокални педагози са малко и, съответно, цените на уроците при тях - високи. За това изобщо не са виновни те.)

 

 

5. Какво, според Вас, „куца” във вокалното обучение в България?

Няма смисъл да преповтарям неща от горните си отговори.

 

 

6. Какво правите или бихте искали да направите/да промените в областта на вокалното обучение, за да го подобрите?

Би било прекрасно да бъдат вкарани качествени вокални преподаватели от чужбина на разменни начала с наши такива. И (по възможност) това да се прави регулярно, а не само за чекии като Music Idol.

 

 

7.Смятате ли, че има нужда от създаване на специализирано и модерно вокално студио в Бг?

а) да

Няма как да искаме да има хора с обработени гласове и приятно поведение на сцената, ако разчитаме на певици с по едно име (като келнерките в САЩ) - Малина, Гергана, Петкана...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Какво е според Вас нивото на вокалното обучение в България?

 

а) слабо

 

2. Смятате ли, че вокалните педагози у нас са достатъчно квалифицирани, за да подготвят правилно и ефективно учениците си?

б) не,защото не са достатъчно квалифицирани да си вършат ползотворно работата.Всяко правило си има своите изключения,но тук говоря от личен опит.

 

3. Смятате ли, че вокалните педагози трябва да имат сценичен опит като артисти-изпълнители?

б) препоръчително е, но не е задължително,защото за сценичното майсторство има други педагози,различни от вокалните...

 

4. До колко са готови хората да плащат за професионална вокална подготовка?

б) повечето не могат да си го позволят

 

5. Какво, според Вас, „куца” във вокалното обучение в България?

Старата генерация преподаватели,които по никакав начин не помагат на младите поколения.Обяснението ми е,че не може един човек,който е спрял да се интересува от музиката и използва някакви похвати,които са полезни до едно ниво,но за сметка на това остаряли,независимо от титли те му и къдърността му да продължава да преподава.Има много надарени млади педагози,които се доказват с всяка една минута,но те нямат шанс да преподават където и да е,заради тази „неприемственост” между поколенията.Това е един от главните проблеми,на които обръщам основно внимание.Има още много значителни недостатъци в системата на обучение,самите бази,където се преподава (говоря за оборудването),и др.

 

6. Какво правите или бихте искали да направите/да промените в областта на вокалното обучение, за да го подобрите?

 

Изградил съм си реални преценки и само мога да препоръчвам на хората къде да потърсят добър педагог.

 

7.Смятате ли, че има нужда от създаване на специализирано и модерно вокално студио в Бг?

а) да

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Аз се чудех с какво око да гледам на тази анкета, затова ще си позволя да коментирам първо самата нея, ако това може с нещо да помогне на авторите. Това до голяма степен ще изчерпа и отговорите ми на въпросите в анкетата, независимо че не съм рискувала... да си късам нервите в търсене на вокален педагог.

 

1. За кого са предназначени резултатите от тази анкета - кой ще ги чете, обобщава и анализира и какви конкретни цели ще обслужват тези резултати? (ЗАЩО питате?)

 

2. Ако вече сте дефинирали целите си (мой въпрос 1), каква е надеждността на получените отговори, КОГО питате? (Направете си профил на желаните респонденти).

 

3. Как се дефинира понятието "ниво" в първия въпрос от анкетата?

- Количествено (степен на разпространение на професията, генериран оборот :hysterical: ...) ?

- Или качествено?

Ако говорим за качество, кои са критериите за качествено упражняване на тази професия? Какви цели си поставят преподавателите и по кои показатели отчитат, че целите им са изпълнени успешно?

 

4. При положение, че стиловете, за които се отнася анкетата, не сме ги "засукали с майчиното мляко", а тя търси да установи нивото на преподаване за България, защо няма нито един въпрос, който да оценява качеството на преподаване от гледна точка на нивото в чужбина?

(Като част от критериите за добра атестация на преподавателите да са прирмерно:

- брой студенти от страни с утвърдени певчески традиции в поп, рок и джаз музиката, които са решили да потърсят български вокален преподавател, но не от финансови съображения... :icon_shithappens: ;

- брой възпитаници на тези преподаватели, които са продължили успешно образованието/кариерата си в Европа, Обединеното кралство, САЩ, примерно;

- награди, призове или други форми на признание или реализиран продукт за изброените стилове в не екс-комунистическа чужбина от самите преподаватели или от техни възпитаници...)

 

5. За кой исторически период се отнасят въпросите, защото изброените стилове определиха облика музиката в световен мащаб през втората половина от 20-ти век и питаме ли се "де беше България" през този период, докато хората по света създаваха вселенски музикални шедьоври, които у нас се слушаха нелегално?

Какви преподаватели по въпросните стилове ще да са се отвъдили в обстановка на информационно затъмнение и идеологически "формат на харда"?

 

ИМА... качествени изключения, убедена съм!

Но те едва ли се радват на обществена популярност и в тая среда сигурно... дишат на пресекулки...

Редактирано от Angelina
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Какво е според Вас нивото на вокалното обучение в България?

б) средно

 

2. Смятате ли, че вокалните педагози у нас са достатъчно квалифицирани, за да подготвят правилно и ефективно учениците си?

а) да

 

3. Смятате ли, че вокалните педагози трябва да имат сценичен опит като артисти-изпълнители?

а) да, задължително

Защото с този си опит биха изглеждали по-авторитетни пред своите ученици...(а това е важно за един педагог)

 

4. До колко са готови хората да плащат за професионална вокална подготовка?

в) друго т.е. готовност, желание и разбиране, че това трябва да струва пари има, но не винаги има финансова възможност...

 

5. Какво, според Вас, „куца” във вокалното обучение в България?

Аз вече съм писал тема във форума по този въпрос... Има нови модерни музикални "школи" за поп и джаз пеене, в които въобще не се изучават ноти и солфеж... Иначе има много добри школи с прекрасни преподаватели и т.н.

 

6. Какво правите или бихте искали да направите/да промените в областта на вокалното обучение, за да го подобрите?

То е общо и изобщо за всички преподаватели в България - ТРЯБВА да се повиши заплащането на преподавателите и едновременно с това-да се вдигне летвата за прием и подбор на същите!

 

7.Смятате ли, че има нужда от създаване на специализирано и модерно вокално студио в Бг?

а) да Макар, че и в момента има не малко места за същите занимания. Но така или иначе - колкото повече-толкова по-добре...по-големият избор е винаги за предпочитане...нека има конкуренция...

 

...

 

P.S Успех с дипломната работа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Angelina, ясно съм написал, че това е част от дипломната работа на приятелката ми. Става въпрос за проучване на потребителското мнение относно създаването на модерно вокално студио в гр.Пловдив. Просто искам да събера повече мнения от различни хора. Относно върпос 1 и 2 се уточнихме. Що се отнася до дефиницията на "ниво", разбира се, че става въпрос за качеството на преподаване в България. За качеството на преподаване в чужбина е ясно, че е високо. Въпроса се отнася за това какво е качеството на преподаване в България и какъв процент от вокалните педагози наистина се интересуват от световните тенденции, знаят и прилагат новите ефективни методи и методики на преподаване тук, в България. Няма значение дали си "закърмен" с тези стилове. Ако си достатъчно кадърен, мотивиран и ти се удава да го правиш, просто учиш хората да пеят и те наистина стават много добри певци. Да умееш да обучаваш също е талант.

 

Какви преподаватели по въпросните стилове ще да са се отвъдили в обстановка на информационно затъмнение и идеологически "формат на харда"?

 

Тук говорим за положението в България в момента, а не преди 20 години, макар че именно някои педагози от старата школа са все още в такова "информационно затъмнение", но единствено поради това, че не желаят да приемат всичко ново,което се е случило до сега в световен мащаб в сферата на музиката. Просто им е по-лесно да лежат на стари лаври,като по този начин объркват много от учениците си. За щастие има много кадърни, млади педагози, които живо се интересуват от гореизброените неща, знаят как да подходят към учениците си и как да ги научат да бъдат добри певци-изпълнители и най-вече да ги провокират да бъдат себе си, а не да подражават на някой друг, пък бил той и техният учител по пеене (както се случва много често).

 

Имам дългогодишни наблюдения за това как се развива музикалното обучение в България, но въпреки това ще ми бъде много полезно да разбера мнението на повече хора и най-вече разчитам на интересни и креативни идеи, които ще ми помогнат да постигна целите си, свързани с музиката.

 

Благодаря за вниманието! :girl_witch:

 

P.S. Приятелката ми ще бъде много благодарна на всички, които изкажат своето мнение чрез тази анкета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Какво е според Вас нивото на вокалното обучение в България?

а) слабо

 

 

2. Смятате ли, че вокалните педагози у нас са достатъчно квалифицирани, за да подготвят правилно и ефективно учениците си?

 

б) не (защо?) Защото квалифициран значи да има нужното образование, което освен теория вкл

чва практика и ред други фактори. Повечето вокални педагози в БГ нямат нито ПЕДАГОГИЧЕСКА нито ВОКАЛНА квалификация......така че, и аз не знам как да ги нарека!!!

 

3. Смятате ли, че вокалните педагози трябва да имат сценичен опит като артисти-изпълнители?

 

а) да, задължително (защо?) Говорим за сценичен опит, за вокален сценичен опит,а не за шоуменщина, поведение или там както искате го наричайте. Човек, който не се е сблъсквал с проблемите на сцената (звук, микрофонна техника, чуваемост, контрол на гласа с различна динамика на работа, работа с различен вид формации и различни модификации озвучителни системи......и много много други....), няма начин да намери решение на тези проблеми за учениците си. Моля моля, но нищо не може да ме убеди, че човек , който никога не е държал скалпел, може да ме научи да оперирам истински. А вас???........

 

 

 

4. До колко са готови хората да плащат за професионална вокална подготовка?

 

б) повечето не могат да си го позволят

 

 

5. Какво, според Вас, „куца” във вокалното обучение в България?

Куца, и няма да спре скоро. Никой няма добра методическа система, никой не се съобразява с индивидуалните особености на човека, всички се изливат по калъп. Има малки изключения. Тук в БГ все се говори за правилно пеене....???? Куца от безидейност - за какво се обучават тези млади хора да пеят??? Куца от към правила - и музикантската работа, и конкусите, и фестивалите.....Няма качествен педагог с качествена апаратура. Добрите педагози.....на късмет, обикновено работят с каквото хванат. Няма възможност за практика по време на образователния процес.....тука мога още мнооооооого да пиша :offtopic-001:

 

6. Какво правите или бихте искали да направите/да промените в областта на вокалното обучение, за да го подобрите?

Аз не мога да направя много, една съм. Правя, предоставям на учениците си техника, с която могат реално да преценят какво излиза от гърлата им. Търся възможности да ги реализирам с цел да са доволни от добре платена и духовно задоволяваща ги работа.Много неща трябва да се променят. Твърде много.

 

7.Смятате ли, че има нужда от създаване на специализирано и модерно вокално студио в Бг?

 

б) не, защото ще се сложат едни много пари в модерно оборудване и ще стане като Мюзик айдъл или 5 старс където изкуствено ще се произвеждат талантливи певци, които нямат реализация нито у нас, нито в чужбина. Има нужда от подобряване качеството на вокалното образование, но на ниво академия стига. На частно всичко е бизнес, и толкова. А той и сега си го има.

 

 

 

 

Мое мнение. Благодаря и успех с дипломната !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Какво е според Вас нивото на вокалното обучение в България?

г) друго - класическите педагози са ОК, но не могат да те научат да пееш рок и госпъл.

 

 

2. Смятате ли, че вокалните педагози у нас са достатъчно квалифицирани, за да подготвят правилно и ефективно учениците си?

а) да - за класика.

 

 

3. Смятате ли, че вокалните педагози трябва да имат сценичен опит като артисти-изпълнители?

а) да, това е като религията - не може да говориш за рай без да си го виждал :) (шегувам се)

 

 

4. До колко са готови хората да плащат за професионална вокална подготовка?

б) повечето не могат да си го позволят, но изкуството си е изкуство и трябва да получава заслуженото си!

 

 

5. Какво, според Вас, „куца” във вокалното обучение в България?

Това, че е лимитирано - виж отговор на въпрос но. 1

 

 

6. Какво правите или бихте искали да направите/да промените в областта на вокалното обучение, за да го подобрите?

Да вкарам ценни кадри от чужбина (което май няма да стане).

 

 

7.Смятате ли, че има нужда от създаване на специализирано и модерно вокално студио в Бг?

б) не...студиото не учи хората - учителите го правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не по анкетата...

Пеенето е съвкупност от: глас, диапазон, тембър, вокална техника, бленда, слух, динамика, щрихи и т.н.

В БГ могат да те научат на основата, като например правилното място от къде да излиза правилно гласа, което важи при всеки стил на пеене, но рок бленди и соул/R&B похвати трябва да си ги учиш сам на този етап.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

1. Какво е според Вас нивото на вокалното обучение в България?

а) слабо

 

2. Смятате ли, че вокалните педагози у нас са достатъчно квалифицирани, за да подготвят правилно и ефективно учениците си?

б) не ,защото за мен-един преподавател трябва да може да те впечатли с умения като цяло...Хората,които могат да влязат в тази категория са много малко,според мен,а специално в жанра,който съм си избрала-джаз-смея да кажа,че няма такива преподаватели...или поне аз не съм ги открила още...

 

3. Смятате ли, че вокалните педагози трябва да имат сценичен опит като артисти-изпълнители?

а) да, задължително защото това е много съществена част от подготовката на изпълнителя.

 

4. До колко са готови хората да плащат за професионална вокална подготовка?

б) повечето не могат да си го позволят

 

5. Какво, според Вас, „куца” във вокалното обучение в България?

Куца това,че всички преподаватели са от старата генерация и не са в крак с новостите,а изобщо не смятат за нужно да бъдат,което е по-лошото...

Те си знаят-"ето ти тука една песничка,извади си я по слух за другия път,извади си текстчето и ще отбележим по текста как да го пееш..."Това го цитирам от личния си опит ... малко след това престанах да ходя на уроци изобщо,а се заех сама да се уча

 

6. Какво правите или бихте искали да направите/да промените в областта на вокалното обучение, за да го подобрите?

Кадърни преподаватели от чужбина,които са концертиращи и в час с нещата,които се случват в момента.Такива,които ако не ставаш-ще ти кажат...

 

7.Смятате ли, че има нужда от създаване на специализирано и модерно вокално студио в Бг?

Ами смятам,че е хубаво да има подобно място с яка база и предоставящо страхотни условия за развиване и подобряване уменията на вокалистите,НО пък мисля,че е по-важно какви ще са преподавателите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И тук да се намеся без да отговарям на горепосочените въпроси...

истината е една.. това,че Марая Кери,Ингрид Къп,Уитни Хюстън,Едит Пиаф и т.н са добри певици не зависи от вокалните им педагози!Вземете за пример Том Джоунс... откъде е тръгнал и какво е станал? Дали има някой да го копира?.. едва ли... Това са митове и легенди... тръгнал бедняка да пести от банички да става милионер...същата работа..всеки човек е различен и индивидуален.Педагозите могат само да ти покажат техника...но ако силите ти не стигат... никой не може да ти помогне...все още китайците не са измислили универсални гласови струни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.