Jump to content
Българският форум за музиканти

Sign in to follow this  
ianev_94

Вкопани позиции?

Recommended Posts

Здравейте ! От отдавна съм огромен фен на Ричи Блекмор И Ингви Малмстиин и когато започнах да се занимавам с китара сериозно, започнах да се вдъхновявам доста от тях и да ги свиря много. Но едно нещо винаги ми е правило впечатление - вкопаните прагове на Стратокастърите и на двамата . Знам че тази екстра помага повече за вибратото, извивките и още някои неща . Та отдавна съм навит да пробвам и аз да си сложа вкопани прагове на едната от китарите ми (Ямаха Eg112) , но не знам дали си заслужава толкова и затова исках да чуя и друго мнение. Можете ли да ми кажете и къде в България мога да намеря някого ( лютиер или някой друг), който да може да направи това на китарата ми, ако все пак се реша да и сложа вкопани прагове ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прагове или позиции? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нищо не им е вкопано на праговете. Просто дървото между тях е изпилено за да се получат вдлъбнатини.

Дали си струва или не е въпрос на лични предпочитания, но имай предвид, че на такъв инструмент се свири по-трудно докато свикнеш, а и точно тази разлика няма да ти направи извивките и вибратото по-качествени или по-лесни автоматично. Освен това, малко или много ще свикнеш да свириш на такъв тип инструменти. Ако си фен, според мен е най-добре да имаш най-малкото една китара с "издълбани"(scalloped) позиции и една обикновена, за да не се получи "пристрастяване". Ако китарата ти е скъпа, вземи си някоя много евтина и направи на нея операцията, да видиш дали ти харесва.

Edited by Evtim Djerekarov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Говори басист. Моля да не се приема сериозно.!!!!

При свиренето , много, ама много рядко струната докосва "фингърборда"След 8-9 позиция е невъзможно.

Това с дълбането е малко...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, при супер-джъмбопозиции с височина над 1.4мм., горното е по-скоро вярно.

Edited by Evtim Djerekarov

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^не става дума за струната, ами за "възглавничката" на пръстите... като няма в какво да се триее е много по- "рахат" -нищо не те спира и т.н.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обади се на Костадин Димитров (BassTraffic) от форума - той ще ти направи.

Ако питаш мен, не вземай друга китара, а си направи нов гриф за ямахата с такива позиции и пробвай.

Имай предвид, че на Блекмор и Малмстийн вкопаването е различно.На мен специално, на Блекмор

ми е по-удобен и почти не се усеща разликата.

 

та... ето му го и сайта:

BassTraffic

 

Успех!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Свирил съм на такава китара (правена).Определено не е по-удобна, нито пък звучеше по-различно с нещо.

Честно казано не виждам особен смисъл в извършването на такава манипулация по грифа, освен това не е и особено естетично.Също така по мой наблюдения и двамата китаристи, които е посочил автора на темата се появяват по-често с обикновен Фендер, отколкото с такъв.

Такъв инструмент според мен би имал предимства само при свиренето с "ботъл нек".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moже да я дадеш и на Dikata(dikaguitars.com) или на някой от твоя град. А ако грифът, на който ще го правиш е непретенциозен можеш да се справиш и сам с малко повече внимание.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има го и момента,че Малмстийн свири с много тънки струни,ако свириш с 10-ки или 11-ки в стандартен строй не опираш фингърборда много.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Свирил съм на такава китара (правена).Определено не е по-удобна, нито пък звучеше по-различно с нещо.

Честно казано не виждам особен смисъл в извършването на такава манипулация по грифа, освен това не е и особено естетично.Също така по мой наблюдения и двамата китаристи, които е посочил автора на темата се появяват по-често с обикновен Фендер, отколкото с такъв.

Такъв инструмент според мен би имал предимства само при свиренето с "ботъл нек".

 

Това не е така. Блекмор наистина по-често се мярка с неиздълбани прагове. Вече през 80-те, когато хваща белия Страт с палисандровия ф.борд са му издълбани позициите и му е основната мотика.

От как пък Малмсийн се мярка със жълто-лайняния Стратокастър, все си е с издълбани позиции. Има малко по-ранни периди, в които вярно си ползва китари с грифове, без манипулации по тях.

Edited by Slide

Share this post


Link to post
Share on other sites

как става - текст + картинки

 

може и да не използваш толкова сложна техника

Share this post


Link to post
Share on other sites

Файдата е, че можеш да свириш с дълги нокти... :cheers:

 

Виждал съм правена тук Ibanez RG470, много добре при това!

Дали кефи е въпрос на собствена преценка. :crying:

Share this post


Link to post
Share on other sites

На Вай са му изкопани високите позиции... не разбирам защо? Можеш да натиснеш по-силно и да вдигнеш тона и да бендваш? Би било интересно... не знам - да ме прощавате за лаищките мурафети :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някъде Вай беше обяснил, защо точно само последните 4 позиции са издълбани, но явно не съм запомнил.

:) Гинко, Гинко :)

за чая става дума

 

ПС- някой модератор, не може ли да смени "прагове" с "позиции" в заглавието?

Edited by TONY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.