Jump to content
Българският форум за музиканти

Тъп въпрос !


Recommended Posts

  • Отговори 115
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Степен си е степен. Степента не е етикет (tag), не е лого. Степените обикновено се означават със цифри (числата също с цифри), но едно е името на числото (и цифрата) 1 или I (римска единица). Мога да ти го намеря още в система на маите, шумерите и някои африкански племена, но едва ли е необходимо.

 

Степен II например в музикаланата теория може да е който си искаш тон (зависи кой тонов ред си избрал, кой лад, скала или дори арпеж). Stone го е казал кратко и ясно. Това са толкова очевидни неща, че просто не знам защо отклановаме толкова темата!?

 

:)

 

Иначе е безспорен факт, че е ОГРОМНА дупка и неяснота, това, че "черните" клавиши нямат НАИМЕНОВАНИЯ аналогични на до, ре, ми...

Означенията им съответно са нееднозначни именно заради диезите и бемолите, които се слагат като придатък на съседно стоящ именован ("бял") тон (клавиш).

 

Надявам се сега вече разбираш, Аладине?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Степен си е степен. Степента не е етикет (tag), не е лого. Степените обикновено се означават със цифри (числата също с цифри), но едно е името на числото (и цифрата) 1 или I (римска единица). Мога да ти го намеря още в система на маите, шумерите и някои африкански племена, но едва ли е необходимо.

 

Степен II например в музикаланата теория може да е който си искаш тон (зависи кой тонов ред си избрал, кой лад, скала или дори арпеж). Stone го е казал кратко и ясно. Това са толкова очевидни неща, че просто не знам защо отклановаме толкова темата!?

 

:)

 

Иначе е безспорен факт, че е ОГРОМНА дупка и неяснота, това, че "черните" клавиши нямат НАИМЕНОВАНИЯ аналогични на до, ре, ми...

Означенията им съответно са нееднозначни именно заради диезите и бемолите, които се слагат като придатък на съседно стоящ именован ("бял") тон (клавиш).

 

Надявам се сега вече разбираш, Аладине?

 

Небходим офф топик:

 

Ами съгласен съм и с двама ви просто защото несъм твърдял нещо противоположно в предните си постове.Римските /айде да го наречем/ знаци ги използвах зада ти онагледя това което се използва в бг.теорията а пък ти ако искаш си ги пиши и с арабски цифри все ми е тая.

 

 

Разбира се че II степен на музикалния звукоред може да бъде всеки тон, ако към определен 7 степенен звукоред зададем определена тоналност степените на звукореда ще придобият конкретни тонови височини.

 

Пред думата скала неистово предпочитам думата ГАМА!

 

Само дадох пример със американското обозначаване че те не използват цифри а слоговите наименования в конкретния случай който дадох в предния си пост.

 

А пък за" обясненията със клавишите" не ме разбираш ли или просто се опитваш да ме правиш на идиот?

 

Ако погледнеш струнните или духовите инструменти ше видиш че клавишите немогат да бъдат мерило за музикалните тонове и тн струните на струнните инс. и клапите на духовите инструменти не са подредени на черни и бели клавиши а как въобщте ти хрумна да сравняваш с пианото ....та на някой от старите клавирни инструменти предшественици на пианото всички клавиши са били черни, въобеще какво значение изобщо има цвета ?!! мейк нонсенз-> ("бял") тон (клавиш)

 

Че въобще клавирните инструменти се появяват в един много по късен етап в муз.практика хората които са се занимавали със струнни или духови инструменти на кви "клавиши са ги разделяли" и тоновете на зелени и пембяни ли след като нее имало все още кл.инструмнети та да ги онагледят спрямо тях???

 

И как да нямат черните клавиши наименования естествено че имат носят имената на алтерованите основни тонове съответно в зависимост от това коя гама свириш /или тоналноста в която ти е пърчето/,те могат да имат една или друга енхармонична замяна, така "твоето бяло ре" може да се зачерни като до двоен диез примерно! :)

 

А и немисля че точно намен може да говориш за неяснота на основните тонове и техните алтерации при положение че ако трябва да настроя един тимпан които е на до към тона фа ше премина през всички тонове пулутонове та ако изкаш ги раздели и на четвърт тонове докато стигна до "фа" без да се опирам за това на разположението на клавиши или някакви цветове защото беспорно в случая такива няма.

 

 

Между другото неразбрах въпроса който задаваше защото ми се стори без смислен та затова те попитах отново но явно наистина е бил безсмислен !

 

А наздраве! :)

Редактирано от A-L-A-D-I-N
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безсмислено е да се опитвам дори да ти обясня. И много добре знам, че не винаги клавишите са били достатъчно бели или черни... особено пък при органа. Както и да е. Да, аз се ориентирам като барабнист. По друг начин, не че не мога, ама не ми е присъщо. :)

 

Н евиждам и за какво изобщо намесваш духовите. Темата хич не е за това кой на какво свири. Темата е за означенията, съответно науименованията на тоновете. Човекът попита, смятам отговорихме му. Смятам и че аз имам право да искам алтерованите тонове (които за зла беда или не винаги се оказват едни и същи по които и степени на гамата да си ги вземеш). До# и Ре b си е все онзи тон и в зависимост коя "гама" си взел, ще го напишеш, именоваш, обозначиш по единият от двата начина.

 

Точно за читатели като теб пиша и разказа си за музиката. В сатиричен стил е, но не и обиден. :wallbash:

 

П.п. И аз не знам за кой въпрос питаш?! А в САЩ си казват Ей не на първа степен от някой си тонов ред, ами точно на тона - La. "Летс плей дъ блуз ин дъ кий ъф Ди майнър!" си е нищо повече от блусче в Ре, а не - блусче от четвърта степен (на какво, кой от всички минори?! този на Медведев-Шпонхоер-Карник?!). :)

 

Трудно ще е... то е ясно! Лесно няма.

Редактирано от Kurt Uvash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои хора просто май нямат поле за изява и просто си чешат някои комуникационни органи за спора тук, ама и ние се връзваме...

 

Kurt Uvash, поздравления и благодарности за Youtube канала, минавам на Reaper и ще ми е полезно! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

fussion цялата идея и последвалия дълаг офф топик беше да се покаже че този човек ти е предоставил невярна и неточна иформация независимо че ти така възторжено му се възхищаваш.

Аз ти препоръчвам вместо да обясняваш за някой хора каква изява си търсели да отвориш някой учебник и без мой помощ сам ще се убедиш че се опитва да те зомбира с глупости! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ това беше ne]o kato: "Анатема за таквизи опюртюнисти!" :hysterical:

 

П.п. Аладине, правиш грешни констатации. Информацията е вярна, а това дали идеите ми са верни... по-скоро са просто идеи. И то толкова прости, че нищо чудно, че ти изглеждат глупави. Затова винаги предпочитам да говоря на тази тема с хора, които са на не повече от 15-16 години и дори по-малки. Никога не съм сприал да задавам въпроси и когато не получа задоволителен отговор търся много назад в миналото, първопричините за нещата, чак тогава следствията, за които питам. Защото много от отговорите се съдържат в прочината, а не в следствието. Следствието съдржа само симптоми. Пък и имай предвид, че причината е доста назад в миналото. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе какво се хванахте за тия имена и степени. Всички използват и степените на конкретния лад, и имената на тоновете зад тези степени. Няма значение дали си в България, САЩ или Германия. Едно и също е. Няма как да не е.

 

Добре, че ми стана интересно, ще ме просветлите ли къде ще ги набутате тези нови ноти? Мисля и не мога да го измисля.

 

И още проблеми има. Ако искаме напълно да се отървем от алтерациите, ще трябва музикалната теория да претърпи коренни промени. Иначе кой тон ще седи на увеличена прима от до? Или кои тонове ще съставляват умаления акорд?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе какво се хванахте за тия имена и степени. Всички използват и степените на конкретния лад, и имената на тоновете зад тези степени. Няма значение дали си в България, САЩ или Германия. Едно и също е. Няма как да не е.

 

Иначе кой тон ще седи на увеличена прима от до?

 

Не точно. При солфежиране и нотни диктовки, американците използват други слогови наименования на степените в лада. "Ти" отговаря на долен водещ тон и т.н. Тяхната система бачка в посока силен фунционален слух, а БГ системата - в посока абсолютизьм.

 

И между другото - примата винаги е чиста. Няма увеличена прима. Поради простата причина, че ако алтерираш (увеличена прима) основният тон на един интервал - то вече имаш изцяло нов интервал. Пишман-теоретиците да (пре)прочетат ТМЕ. Разбира се, сега ще се появи поредната революционно-световно-разтьрсваща теоретична проблясица, обясняваща за увеличените прими...

 

 

 

 

Поздрави,

 

Пешо

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Увеличени прими има, но са скрити зад правителствена конспирация около природата на интервалите. :hysterical:

 

Сега сериозно... След поста на Петър си хванете юздите, за да не ги хванем ние, и продължете дискусията на ЛС. Предупредих вече един път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е доста интересно, защото точно в учебника по теория на елементите пише за увеличени прими и октави. Мога да цитирам точни страници, ако има нужда. Защо да имаш изцяло нов интервал? Имаш една и съща степен, но различен тонов обем. Защо това да е проблем? А за пишман-теоретиците - всеки се учи.

 

Американците имат специални слогови имена за конкретните степени на лада ли? Че нещо не зацепвам :thumbs_up: . Например първа степен я наричат "ти", независимо кой тон седи зад нея? И така да е, това не им пречи да използват самите степени (първа степен, втора степен), както и имената на конкретните тонове, които седят зад тези степени (до, ре).

 

Stone, не мислиш ли, че се излагате с тези вмятания? Вместо да се поинтересувате конкретно или да не се обаждате, ако не знаете, вие се чувствате длъжни да отбележите "мъдрост". Всяка истина е минала първо през период на осмиване, имай го предвид. Не се чувствай длъжен да ми отговаряш.

Редактирано от lizardman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lizardman: Не се чувствам длъжен, но съм любезен. :thumbs_up:

 

Побързал си да интерпретираш шегата в поста ми непременно като зла атака към твоя и да "отвърнеш на удара". Не избързвай, егото често се оказва лош съветник. За да си адекватен по отношение на нещо и някого, необходимо е да го опознаеш и изследваш. Имай го предвид.

 

Нека се изясня: Разбира се, увеличена прима обикновено може да има като мелодическо последование. Сигурен съм, че именно това има предвид Петър. Хармонически е предимно при клъстерите. За да не съм голословен:

http://en.wikipedia.org/wiki/Semitone#Augmented_unison

 

И да, точно това обясни ясно Петър - в САЩ използват слогови наименования за ладовите степени. В американската теоретична литература цифровка също се използва - първи акорд, втори акорд и т.н., - както в тази по класическа хармония и контрапункт, така и в тази по джаз теория. Класическото изписване обаче може да се различава от джазовото. Едно от нещата е, че примерно акорда на втора степен може да е съответно ii и IIm.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагазих в блатото... всичките ми постове "потъват". :thumbs_up:

Така или иначе ги пиша в книжлето тия нещица за имената, тонове, щуротии и ще го пусна като торент в замундата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, с най-либералните модератори най-много се злоупотребява. :) Ако имате да дискутирате по първичната и вторичната тема, вместени под заглавието, сторете го. Ако не, прекратете с отклоненията. Ако Kurt Uvash има желание да сподели мислите си, свободен е да отвори посветена на тях тема. Kthx.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Като видях, че коментирате увеличените прими, исках да питам - какьв е този интервал от горе на долу: Фа - Ми двоен диез?

Редактирано от Ивелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.