Jump to content
Българският форум за музиканти

Telecaster


RockoBG

Recommended Posts

абе честно казано само веднъж съм се докосвал до теле-подобна китара и беше един Epiphone поне на 20-30 години ( а ква изненада ме тресна като разбрах че има Epiphone с формата на телекастер няма да обяснявам) който един приятел е приютил за известно време и останах много доволен. като посвирих малко и всичките ми предрасъдаци относно тази китара които честно казано бяха породени от формата и изчезнаха. според мен лично с всяка една китара може да св свири всеки един стил. не съм металяга но въпросния приятел е и както и е сложил един мини хъмбъкер сейморче на бридж позицията ме убеди много бързо в това. всичко е до усещане. малко се отплеснах с глупости :) - телекастера не случайно е китара която се използва по целия спектър на музиката от повече от 50 години. това само по себе си доказва качеството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 188
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И аз не проумявам какво толкова не й харесват на формата на тази китара, но ... въпрос на лична естетика. Аз се кефя.

 

Също много се дразня на класическия дизайн на тремолото с трите седла и плоча - "пепелник". Бая примитивно решение и, поне доколкото аз съм пипал телета (което е било за по 2-3 часа, ако трябва да съм честен) значително по-неудобно. За кънтри и класически рок може и да е ОК, но определено не е по-добрият вариант за човек, който свири по-съвременен рок и по-твърдо (от гледна точка на заглушавания, интониране при алтернативен строй и т.н.).

 

Относно това коя китара за какво става, все повече съм на мнение, че няма китара, която да (не) става за определен стил музика и дали става или не става е по-скоро въпрос на стила на китариста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно това коя китара за какво става, все повече съм на мнение, че няма китара, която да (не) става за определен стил музика и дали става или не става е по-скоро въпрос на стила на китариста.

Дълбоко се съгласявам с това. Много си прав....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E извинявайте, ама седемструнна китара с два активни хъмбъкъра, сет нек, огромна глава и тежки ключове, но с тяло с формата на Телекастър е също толкова Телекастър, колкото и Форд Мустанг от 1964г със 7 литров двигадел, 750 конски сили, капак от въглеродни нишки, спортно окачване и гуми широки 35 санта е... Форд мустанг от 1964 г. :greenangel:

 

А и Роко, колкото и да ти е странно - повечето ти любими неща около теб (поне външният им вид) са плод точно на Дизайнери. И то дизайнери, на които им е платено точно за това да измислят как да изглежда съответният продукт.

 

Прекалявате малко.

 

Звукът на Фендер Телекастър се дължи на "недоразвитата" глава, характерните singlecoil адаптери и характерният бридж, който е съставен от една огромна плочка, която обгражда bridge адаптерът. Това е. Всичките останали подобия, колкото и добри китари да са, не са телекастъри - просто са различни китари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SomeoneElse,така си е,и Майк Стърн свири с такъв тип китара,но няма нищо общо с кънтряшкото звучене.

За главата не съм много убеден,че влияе на звученето много,имах навремето мексиканско Теле с невероятно удобен според мен гриф и го монтирах на Стратокастър АМ Стандарт -нямаше разлика в звука,но на Страта грифа беше по тънък,предполагам компенсира.

 

Доста от свирещите с Гибсън китаристи предпочитат Теле пред Страт от Фендер продукцията -Джими Пейдж,Гари Мур и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Всичките останали подобия, колкото и добри китари да са, не са телекастъри - просто са различни китари.

 

Това ми звучи като; Само мерцедес 124 - 88 година е Мерцедес. Всички останали Мерцедеси са просто различни Мерцедеси и не са Мерцедеси, колкото и добри Мерцедеси да са.

Означава ли това ,че аз като имам ЛЕС ПОЛ модел Zakk Wylde с два активни адаптера, нямам Гибсън, ами само подобие на Гибсън Лес Пол?! :greenangel:

 

Звукът на Фендер Телекастър се дължи на "недоразвитата" глава, характерните singlecoil адаптери и характерният бридж, който е съставен от една огромна плочка, която обгражда bridge адаптерът. Това е.

 

Е то друго има ли?!

И не разбирам как едно липсващо парченце от ''недоразвитата" глава, едва 2 - 3 квадратни сантиметра ще направи характерния телекастърски тон?! :rockon:

То в такъв случай голямата глава на хайуей уана трябва също да звучи характерно спрямо стандарта.

 

Не се заяждам а просто констатирам с най - добри чувства. :bravo:

Редактирано от EAmechaniX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто с последния абзац исках да наблегна още повече на първия, а именно че формата е едно от последните неща, които определят звука на китарата.

 

Аз повече няма да пиша тук, че вече дадох достатъчно мат'риал да ме разкостите доволно ;)

 

Поздрави,

Жоро.

 

П.С. Относно главата - нали има хора, които твърдят, че големината и масата на главата на грифа влияе върху тона. Склонен съм да се съглася с това, макар и да не са ми попадали китари, между които само главата да е различното и да мога да направя обективна преценка. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Относно главата - нали има хора, които твърдят, че големината и масата на главата на грифа влияе върху тона.

Е ти пък що им вярваш...?

Това означава ли, че след като мюзикман имат малки глави, нямат добър тон.

Има китари и басове, които нямат изобщо глави - е те пък к'ъв тон имат - никакъв ли?!

 

'Аре стига с тия митове и легенди...

 

Според мен, качественият звук или тон на една китара идва от всички качествени компоненти и материали,

от които е направена, ВЗЕТИ ЗАЕДНО.

Тук искам да отбележа и един много основен момент.Качествената направия.

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно главата - нали има хора, които твърдят, че големината и масата на главата на грифа влияе върху тона.
Влияе естествено,както и ъгъла на главата спрямо грифа- при Фендерите няма такъв ,но по старите китари са с доста по-дебел гриф от новите (поне тези които съм виждал)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влияе естествено,както и ъгъла на главата спрямо грифа...

 

Би ли обяснил, че ми стана интересно?

Никога не е късно да се научи нещо ново. :)

 

1)Как влияе големината на главата.

2)Как влияе ъгълът на главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече състейн според мен,знаеш Гибсъна как е под ъгъл и тяло/гриф/глава ,махагонов Фендер няма толкова дълъг тон,и не се заяждам,коментираме си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Не ми отговори на въпросите, аргументирай се конструктивно.

 

П.С. Наистина не знам.

П.С. II Не бях виждал Гибсън, на който на главата отзад

да са изписани годината на производство и страната производител.

Прмер :

 

ххххххх-сериен номер

 

U.S.A.

 

2005

Редактирано от EAmechaniX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

наистина ми е интересно какво значение има формата и масивността на главата? Някой рязал ли е глава, за да направи сравнение? А и вие може да си говорите каквото искате, но според мен в съвременните китари всичко е до електроника и до умение... :)

 

ПП - не го приемайте като заяждане - просто ми обяснете, ако може

Редактирано от billymilano
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.