Jump to content
Българският форум за музиканти

Pickups за Les Paul


Mecho

Recommended Posts

Привет,

имам следното Les Paul копие:

Career CG 4 HB: Mahogany body with Quilted Maple-Top, Maple Set Neck, Rosewood Fingerboard, 2xHB pickups.

Китарката има много приятна акустика и много яка изработка. Пикапите хич не са лоши, но имам чувството, че мога да изкарам още саунд от дървото... с по-подходящи пикапи. Сякаш оригиналните малко мажат и им липсва известна динамика и сила.

Въпросът: Какви пикапи ме съветвате да използвам, за да ъпгрейдна китарата?

За ориентир, ще ви кажа, че ме кефи звук тип Zakk Wylde, Slash, Doug Aldrich...

Предлагам да не се ограничаваме в предпочитания от мен звук. Ще бъде интересно ако споделите вашия опит. Също така, темата може да е по принцип за пикапи, подходящи за LP, за различни стилове.

Благодаря предварително. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ориентир, ще ви кажа, че ме кефи звук тип Zakk Wylde, Slash, Doug Aldrich...

 

Слаш и Зак Уайлд ползват съвсем различни адаптери. Слаш е със Seymour Duncan Alnico II Pro, които са по-скоро low/medium output, малко по-винтидж тип, докато Зак ползва EMG 81/85, които са активни и са баш хай гейн, основно за метъл се ползват.

 

Аз лично имах комбинацията Seymour Duncan JB/'59 на един Epiphone LP Standard и не ми харесваше. Звукът става твърде напомпан, с много високи и ми се губи Gibson звученето. Ако не я бях продал сигурно щях да сложа адаптери тип PAF Pro пак на Seymour Duncan или DiMarzio.

Редактирано от Angermeans
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Ам' на мен ми харесваше именно поради това :) Въпрос на вкус един вид.

 

Classic '57 & Classic '57 Plus - звучат добре на Гибсън, за копие не знам :girl_cray2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PAF-ове според мен си е най-добре за твоите цели - може-би малко по-напомпани версии откъм output, но с този или подобен звук. BTW, аз съм супер доволен от stock Wilkinson-ите на моя Винтидж - цепят мрака и за рок, и за хеви, а те по замисъл (друг е въпросът долколко на практика) са именно реплика на PAF. Във всеки случай, независимо от модела и профила, за този по-"мазен" тип звук мисля, че трябва да са алникови.

 

Извън темата, понеже, както разбирам, далеч не си тотално недоволен от звука на настояшите адаптери, преди да купуваш нови, можеш да пробваш с различни потенциометри (разбира се, ако намериш читави такива, което в България е всепризнат зор). Наскоро ми се наложи да сменя volume pot на Винтиджа и просто се шашардисах как между два логаритмични 500К може да няма нищо общо. It does matter!

Редактирано от sevenstring
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... stock Wilkinson-ите на моя Винтидж - цепят мрака и за рок, и за хеви, а те по замисъл (друг е въпросът долколко на практика) са именно реплика на PAF.

 

 

Не знам защо продължаваш да твърдиш както не дотам верни неща(че цепят мрака), така и откровенни глупости(че са едва ли не реплика на PAF), след като доста хора от форума, които са ги сменили, съвсем ясно и категорично се изказаха относно качествата им, в сравнение както със SD, така и със съвсем евтините GuitarTech.

Освен това, въпросните stock Wilkinson-и са с керамични магнити(което не е лошо, но горе говориш за алнико, а освен това PAF-овете са алнико).

 

Иначе, потенциометрите, в максимално усилено положение, няма да напраят никква разлика в звука, когато са с еднакво съпротивление.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... stock Wilkinson-ите на моя Винтидж - цепят мрака и за рок, и за хеви, а те по замисъл (друг е въпросът долколко на практика) са именно реплика на PAF.

Не знам защо продължаваш да твърдиш както не дотам верни неща(че цепят мрака), така и откровенни глупости(че са едва ли не реплика на PAF), след като доста хора от форума, които са ги сменили, съвсем ясно и категорично се изказаха относно качествата им, в сравнение както със SD, така и със съвсем евтините GuitarTech.

Евтиме, моите уважения, пич, виждали сме се и знаеш, че отношението ми към теб е respect, обаче понякога просто се изцепваш зловещо! Ами, както е казал циганинът, "и аз съм хор, бе"! Аз съм доволен от звука си и това е факт - за мен тези адаптери не са мътни. Като "доста хора" (по моите скромни наблюдения наброяващи основно теб и Hillbilly) са ги сменили и прочее, дай сега всички по дефиниция да сме недоволни! Тука не сме форум "Продава" - не пиша, за да лъжа някого да ми даде пари за тях, просто споделям впечатления.

Редактирано от sevenstring
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никакво намерение да се караме за нещо, но в такъв случай е по-правилно да кажеш, че "въпреки, че някои китаристи, част от които доста опитни, намират адаптерите за мътно звучащи и небалансирани, на мен много ми харесват и нямам намерение да ги сменям".

Към списъка с хора, сложили си GuitarTech и много по-доволни от тях, включи и sa6tiat.

 

Просто е ясно, че адаптерите... ами... не са съвсем ОК. Това, че на теб ти харесват и ги намираш за супер е друга бира.

 

Адаптерите звучат:

- По-глухо.

- По-мътно.

- По-динамично небалансирано(избиване на определени тонове).

 

...както от няколко типа SD, които пробвахме, от сток адаптерите на евтините Gibson LP studio, така и от съвсем евтините 30-левови Guitar Tech.

 

Аз не ги намирам за по-добри от сток адаптерите на която и да е 200-400-левова метла, която има хъмбъкер.

Освен това, сам казваш, че ти харесват за "рок и метъл", като предполагам визираш повече дисторшън.

Говорейки така и сравнявайки ги с ПАФ, съвсем сигурен ли си, че оригиналните пафове звучат така мътно и не особено балансирано на чисто, както тези адаптери?

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

просто се шашардисах как между два логаритмични 500К може да няма нищо общо.

 

По принцип евтините потенциометрите имат 20 % толеранс тва значи че 2 пота могат да варират от около 400 до към 600 килоома - дори от една и съща серия .....

 

Относно звука на лес пол тип китара - най добре се усещат адаптерите на по качествена апаратура и то на по високи нива.

Пробвал съм винтидж в такава и се представи доста посредствено и с доста микрофония.

 

На автора на темата - характерния зак уайлд саунд в голям процент е от активните EMG - които лично аз не харесвам и не бих ти препоръчал - но въпрос на вкус - компресорат и правят саунда постничък.

 

В момента имам алнико про II на бридж и е характерен адаптер - доста чисто звучи с типичния по натурален алнико тембър , драйва му не точно рокаджииски - не метъл - иска време да му свикнеш .Така че пробване му е майката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз пък смених на моя Епифон адаптерите с Gibson 490R и 500Т

Има малка разлика с тези които бяха фабричните. Не повече от 10%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сток пикапите не са зле, но ми липсва една идея повече ряз и динамика.

Аз си мислех за нещо от сорта на SD 59, JB, Jazz... няк'ва комбинация ли... що ли? Четох из нет-а, но ми е мътилка. Като цяло не обичам много високи да ми цвъркат. Искам да е балансиран звук, а не пищялка

:hysterical:

 

Що се отнася за апаратурата, тя е:

Mecho - Китара - Fender-ски кабел - малко лампово Laney http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=lc15-110

Понякога слагам и Crybaby-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм винтидж в такава и се представи доста посредствено и с доста микрофония.

 

Подрепям! Сигурно говориш за онзи случай, когато включихме мойта Vintage Les Paul, в твоя усилвател. Сериозно мътнеене и микрофония. Аз след тоя случай, ТВЪРДО реших, да ги сменям тия Wilkinson. Не, че ще стане великият звук, поне да е малко по - добре.

Редактирано от Vasil Pavlov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам Les Paul, но от няколко години главната ми китара е Hamer (хЕЙмър, с едно 'м') - модел Studio Custom, което по конструкция, материали и дори дизайн си е жив Les Paul (само че двойно-изрязан като PRS).

 

Адаптерите са Duncan (модифицирани '59-ки, не знам за Hamer какво точно са им модифицирали) - звучат ми идеално за моя вкус. Когато избирах китарата (с Маршал лампово 50Вт 2х12 комбо) търсех класически блуз-рок звук (примерно Клептън от времето на Крийм, Пол Кософ, Мик Тейлър). В действителност, обаче, свиря доста по-разнородна музика, включително много в чист канал (дори някои неща дето се твърди че могат да се докарат само на single coil). Китарата (с тези адаптери) ми дава голям диапазон от тембри, и 'мътни' и искрящи според нуждата, и достатъчно силен сигнал за игра с гейн-а и експлоатиране възможностите на ампа.

 

Както казаха synchu и други - въпрос на личен вкус. И понеже е голяма играчка (и не за всеки) да се сменят адаптери, препоръчвам да се опитат различни китари, които имат вече различните адаптери - но през еднакъв усилвател за съпоставимост.

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност забравих да кажа, че преди да кача Гибсънските адаптери на бриджа имах SD JB4.

Разликата между него и гибсънския адаптер не е голяма. В сравнение с оригиналните адаптери са малко по чисти, демек с по-малко ниски и малко повече кривоч. Разбирасе не разбирай дистер под кривоч. Говорим за адаптери :offtopic-001:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.