Jump to content
Българският форум за музиканти

Спорни музикални размери


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Отговори 175
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не знам дали това е точната тема, понеже е за "спорни размери", но размерът на

песен е особено интересен... Не знам колко е "спорен", тъй като си е 16/8, но е доста интересен и подлежи на някакъв анализ

 

П.П.: Доста интересни неща в темата :)

П.П.П.: Има доста интересни песни (най-вече родопски май...), в които се комбинират 5/8 и 9/8...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@FFFDF бравос за парчето. Пускайте повече такива.

 

Парчето е в размер 16/8 = 7+9, където 7= 3 2 2 + 9 = 2 3 2 2

 

Ето ви едно красиво и спорно тракийско изпълнение: Тракия

 

П.п: а между другото за феновете на Стив Вай предлагам следното: Стив

Редактирано от Tozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е много любимо изпълнение на орк. Тракия... Просто е брутално :thumbdown:

Между другото, мотивът, с който започва цялото изпълнение е в същия размер като родопската песен (само дето е 16/16, вместо 16/8, но иначе е същият)... Интересно е, че на едното място е доста по-труден за възприемане

 

П.П.: Тоя Салиф как ги чука тия тъпани :)

Редактирано от FFFDF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Салиф е много як. Аз обаче по се кефя на Пайчо в ранния му период.

 

Мотивът в началото е различен. Не само темпото а и групирането. В родопската песен е 7 + 9 а при Ибрямското парче е 7 (3 2 2) + 11 (2 2 3 2 2)

 

Понататък мога да постна чарт с размерите в цялото парче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е началото на Ибрямската Копаница:

 

18926377.jpg

73504343.jpg

 

След това продължава в 9 = 2 3 2 2

Редактирано от Tozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам тая хубава българска дума БАШ :) :)

Само не е ли по-коректно размерите да са в шеснайсти вместо в осми :cheers2:

 

Да не забравяме най-спорния размер в частта, където Мария пее :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Осмини - шеснадесетини - все тая - условности. По-важена е концепцията за смесването на размерите в случая. Останалото е въпрос на скорост. Правилата и теорията са опит да се обяснят реални явления а не обратното. Според теб Ибряма (и останалите) дали мислят в шеснадесетини или в осмини? А ако Салиф мисли в осмини а Нешко в шеснадесетини , а Ибряма не мисли, как въобще свирят заедно? Как въобще възпроизвеждат някакъв звук?

 

Нотичките са по студийния запис където няма пеене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Задачка - закачка, както се казваше в едно предаване от моето детство...

 

Хайде да видим кой може да преброи това...?

 

Успех :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5/4, поне в началото, на темата. На се заслушах само в първите няколко такта, защото трябва да бягам, довечера ще го чуя по подробно.

 

Браво, много е готино, и секцията свири супер :slap:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11=2+2+3+2+2

В началото темата я чувам в 10/8, а солата в 11/8 - пулсацията на китарното соло (3+3+3+2), а на пианото (2+2+2+2+3).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.